Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.08.22 0 0 6801
Az a baj nem 100% hogy az etanol miatt mentek tönkre a gyertyák, van olyan érzésünk többeknek hogy hibásakat adtak el ,másoknak is jelentkezett a probléma és sosem tankolt etanolt.Ugyanott vásárolt ugyanilyen gyertyákat.
Előzmény: opel16v_ (6795)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.22 0 0 6800
Miket tud ez azindex...
Előzmény: Törölt nick (6799)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.22 0 0 6799
Ford Focus 16i 16V Zetec Se gyári gyújtógyertya:
Motorcraft AYFS 22 C 8A
A mennyiben EOBD-II csatlakozós a gép, egy diagnosztikai mérést megejthetünk.
Előzmény: Törölt nick (6794)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.22 0 0 6798
Ford Focus 1.6i 16V Zetec Se motorhoz a gyári gyújtógyertya:
Motorcraft AYFS 22 C 8A
Amúgy, ha gondolod egy diagnosztikai mérést megejthetünk, amennyiben EOBD-II-es a gép.
Előzmény: Törölt nick (6794)
opel16v_ Creative Commons License 2010.08.22 0 0 6797

Mindegyik autó (kivétel a direkt befecskendezésű a nagynyomású üa pumpa miatt) kezeli 30%-ig az E85-öt, sok típus még 50%-ig is képes keverékképzési "határsértés" nélkül ezt megtenni. 70%-os E85 aránynál már biztos hogy mindegyik gyári nem flexfuel autónál keverékszegényedés lép fel terhelésre. Akkor is ha nem gyullad rá check lámpa (90-es évekbeli típusok jellegzetessége), és nem is érezhető.

Tehát amit én ajánlok: aki keverni szeretné, próbáljon két tanknyit 30%-kal, aztán ha úgy érzi, tovább mehet 50%-ra is. Ha jön a check lámpa, vagy magasabb fordulaton beterhelve érezhető torpanás vagy erővesztés tapasztalható, akkor vissza kell állni max 30%-ra.

Előzmény: TWCRASCAL (6791)
Tibcsi37 Creative Commons License 2010.08.22 0 0 6796
Kedves Laci!

Ezek után az elméleti és gyakorlati újítások után igazán vázolhatnád az általad kifejlesztett elektronika működési elvét. Az összes piacon kapható átalakítóról tudunk mindent. Tudjuk hova és hogyan kell bekötni, tudjuk hogy mit és hogyan csinálnak. Az általad elkészített berendezésről meg csak annyi infónk van, hogy dúsít... ez gyakorlatilag semmi!
Ha ezek után valaki szkeptikusan viselkedik veled szemben, talán az a minimum, hogy Te kérsz elnézést. ;)
Előzmény: etanollaci (6793)
opel16v_ Creative Commons License 2010.08.22 0 0 6795
Mint már mondtam is, azok a gyertyák a túl nagy arányú E85 átalakítás nélküli használatát nem bírták... normális átalakítással ugyanúgy élnének ma is.
Előzmény: Törölt nick (6794)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.22 0 0 6794
milyen tipusu gyertyák? nálam a gyárilag elöirt EYQUEM nem birta az etanolt
Előzmény: Törölt nick (6792)
etanollaci Creative Commons License 2010.08.22 0 0 6793
Jó mondás, úgy kezdődött,hogy a másik visszaütött.Mindegy.Nem baxtattam én senkit,ezután sem fogok.Azt gondolom,ezután csak gyakorlati tapasztalataimat teszem közzé,hát ha valakit érdekel.
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.22 0 0 6792
Tegnap kiszereltem a gyári gyújtógyertyákat E85 használat fizikai következményeinek vizsgálata céljából.
Összes km: 12091
Ebből 60/40% E85/RON95 km: 2229
E85 100% km: 1841
A gyertyahézag gyári értékű, az elektródák nem sérültek, a porcelán eredeti, fehér színű, az elektródák enyhe őzbarnás színűek.
Jelenleg is a +42%-kal nagyobb kapacitású injektorokkal üzemel a motor, a benzineshez képest stabil +25% városi túlfogyasztással.
Tapasztalatom szerint a kevert használat 60/40% E85/RON95 esetén +20% városi túlfogyasztást eredményezett, az E85 mennyiségének emelése az injektorok kapacitásbővítése nélkül MIL lámpához vezetett, sovány keverék hibakóddal.


A 100% E85 üzemben az ECU gazdaságosabban állította a fogyasztást. Diagnosztikai mérések nélkül nem igazán érdemes kisérletezgetni. Szerintem.
TWCRASCAL Creative Commons License 2010.08.22 0 0 6791
Szia!

Neked bizonyára elég tapasztalatod van azzal kapcsolatban, hogy károsodás nélkül, azaz megfelelő üzemanyag állítás mellett mennyi az az etanol keverék szint (tehát keverve a benzinnel) ami átlagosan le tudnak kezelni az autók? Tudom, hogy ez computer meg miegymás függő, de mégis meg lehet határozni egy százalékos keverési arányt aminél még érdemes keverni átalakítás nélkül?

Köszi
Előzmény: opel16v_ (6790)
opel16v_ Creative Commons License 2010.08.21 0 0 6790
Többszáz átalakított autó után a tapasztalat az, hogy az ígért 3ft/km spórolás 99%-ban legalább megvan, sokaknak a 4ft is összejön bőven. Van olyan aki az eco lámpa hatására annyira visszaszorította a fogyasztását etanollal, hogy ennél is bőven többet spórol. Az etanolt meg szerintem kevesen tankolják 250-ért, Bp-n belül is van vagy 15 kút, ahol jóval olcsóbb. De egy EDC kártyával agipnál is csak 245. Ráadásul az a benzinár amit mondtál, elég rövid ideig lesz, nemsokára nagyobb számokat írnak majd a totem oszlopra. Én amúgy most sem találok 336 alatt a legolcsóbb kútnál sem benzint... agipnál sem (Budaörs és környéke). Én eddig bárhol tankoltam, min. 90ft különbség volt, de a 100 a legtöbb helyen megvan, főleg ha mondjuk két héttel ezelőtti, és két héttel ezutáni árakat nézünk ;)
Előzmény: Törölt nick (6776)
opel16v_ Creative Commons License 2010.08.21 0 0 6789

Azt szeretném csak valahogy tudatni veled, hogy a szegényedés nem fordulatszám, hanem terhelés függő. ZK mérésen terhelés nélkül ment a motor, és itt is már szegényebb volt a lambda, mint kellett volna lennie (stabil 1.00). Képzelheted, mennyi terhelésen, tök mindegy hogy ez 2000-es, vagy 4000-es fordulaton történik.

 

Amúgy meg nem vagyok fafejű, meg lehet ám engem győzni... lehet hozzám hozni olyan OBD2 kompatibilis autókat, amik gazdi állítása szerint elég jól tudják kezelni a tiszta etanolt, szívesen lemérem az ilyen csodaautókat. Illetve 94-től a 16 pólusú diag csatis opeleket mind tudom mérni, jöhet az astra is majd :)

Volt aki jött már nagy mellénnyel, aztán a mérésen hümmögött kicsit, majd ment az utca végén levő kúthoz benzint tankolni :)

Olyan típust még nem találtam a mérések közel 1 éve alatt, ami tényleg jól üzemelt volna gyárilag a tiszta E85-tel. Ilyen az elméletek szerint nem is lehet, mivel a keverékillesztés +-20% max. E85-nek meg kell sokszor a 32% is, különben elég szegény a keverék.

 

Igazából nem csak az átalakítás marketingelése a célom, hanem annak megelőzése is, hogy átalakítás nélküli, vagy rosszul átalakított autók nagy hangú gazdijai hátráltassák az etanolos jövő kibontakozását... ugyanis néhány negatív hangnak nagyobb a hatása, mint sok-sok pozitívnak.

Előzmény: etanollaci (6782)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.21 0 0 6788
Mondj egy dátumot amikorra kész lesz,mert holnaptol már nem is tankolok
Előzmény: TWCRASCAL (6785)
_Fefe__ Creative Commons License 2010.08.21 0 0 6786
Áhh, úgyis tudjuk, hogy spekuláns vagy és az árutőzsdét akarod megrengetni a szenzációs bejelentéseddel :)
Előzmény: TWCRASCAL (6785)
TWCRASCAL Creative Commons License 2010.08.21 0 0 6785
Én jelenleg az általam tervezett perpetuum mobile tökéletesítésén dolgozok, úgyhogy sok üzemanyagot ne tároljatok be mert nem érdemes...
Előzmény: Törölt nick (6784)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.21 0 0 6784
itt az idö iskolába járni hogy olyan okos legyél mint mi :))
Előzmény: TWCRASCAL (6781)
etanollaci Creative Commons License 2010.08.21 0 0 6783
Még egy .Régebbi írásomban utaltam rá,hogy sávosan van megoldva a dúsítás,én így hívom.Hogy mennyi?Annyi sáv amennyit jónak találtam
Előzmény: opel16v_ (6775)
etanollaci Creative Commons License 2010.08.21 0 0 6782
Kicsit figyelmesebben olvass!Azt írtam,hogy valószínű .Méréseim.Azt írtam,hogy alacsony fordulaton 1.03,közepes fordulaton 1.02 volt a lambda érték,ZK mérésen.Azért azt áruld már el a fórumozóknak,hogy átalakítód "ECO" üzemmódban mekkora lambda értékre szegényít vissza alacsony-közepes fordulaton,kis terhelésnél?
Előzmény: opel16v_ (6775)
TWCRASCAL Creative Commons License 2010.08.21 0 0 6781
Az ember meg sem mer szólalni a sok atomfizikus között:))))))))))
_Fefe__ Creative Commons License 2010.08.21 0 0 6780
Én azt a módszert ismerem, hogy előtte egy fémtálcában tüzet raknak alájuk :)
Előzmény: Törölt nick (6778)
etanollaci Creative Commons License 2010.08.21 0 0 6779
Ma beépítésre került,első átalakítom.Az autó egy F-es Opel Astra.Köztudott,hogy ennek az autónak befecskendező rendszere miatt,nehezebb az átalakítás.Lényeg a lényeg ,az átalakítom oly mértékben szolgálta ki a motorvezérlőt hogy az átalakító információi alapján még lambda 0.8-ig dúsított szerencsétlen a teljes fordulat tartományban.Az autó jobban húzott,gázadásra jól reagált.Hidegindító beállításokat kiválóan tűrte.
Üröm az örömben,hogy az autóban 70% etanol,30% benzin volt.Végül is elsődleges kérdés az volt,hogy átalakítóm tudja-e dúsítani ezt a rendszert?Tudja.Több infó jövő héten,mikor már tisztán lesz benne a jófajta etanol.
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.21 0 0 6778
Arra tudod a választ hogy a minusz 40-60 fokokban hogyan inditják be az oroszok a benzines és dizel autoikat?
Előzmény: _Fefe__ (6777)
_Fefe__ Creative Commons License 2010.08.21 0 0 6777
> Azért azzal ne etess senkit, hogy csak 130-tól szar a lambda értéke, ha átalakítás nélküli autóban tisztán E85 van...

Semmiképp nem kelnék a kontár megoldások védelmére, de autója válogatja. Az én injektoros Ladám 3000RPM-ig (5-ben 120-as tempó) tökéletes gázreakcióval és bivalyerősen ment tiszta E85-tel, és nálam diagnosztikai célból ki van vezetve a lambdaszonda jele, tudom nézni folyamatosan, és látszólag szépen tartotta így is 0.45V közelében. Indításkor annyi hátránya volt, hogy 0 fok alatt többnyire második indítózásra indult (de -10 fokban is beindult).

Ez az egész leginkább szoftver kérdése, ha hajlandó a korrekciós faktort eléggé feltolni, akkor végülis működhet. És az oroszok azért szemmel láthatólag igyekeztek minél rugalmasabbá tenni a gépet az ottani változatos körülmények miatt.

Ezzel együtt én sem járnék átalakító nélkül tartósan etanollal, mert ha meg kell kicsit huzatni a gépet, akkor pont csúcsteljesítmény közelében szegényedne el a keverék, ami igencsak nem jelent jót. Bár a Lada-motor eléggé túl van méretezve és egy ideig bírja, de akkor sem kell direkt bántani :)
Előzmény: opel16v_ (6775)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.21 0 0 6776
Tévedés ne essék én nagyon szivesen járnék etanollal, ha nem ennyibe kerülne és a tulfogyasztásom miatt nem lenne drágább az üzemeltetés. A másfél liter plusz már drágábbra jön ki mint a benzin. Akkor legalább csökkenthetnék a teljesitmény adot, lehessen olcsobban vagy ingyen parkolni meg ilyenek. Ha kell beépittetem az átalakitot,levizsgáztatom rá az autot és benne lesz a forgalmiban hogy bioetanolos.Többet egy korty benzint se kap az auto.
Milyen sok munkát adhatnánk az embereknek akik termelnék hozzá a növényeket, amugy se dolgozik senki a földeken már szinte,plusz az etanol gyárak.
Szoval szemléletet már váltott a nép, fent kellene a fejekben is váltani.
opel16v_ Creative Commons License 2010.08.21 0 0 6775
Azért azzal ne etess senkit, hogy csak 130-tól szar a lambda értéke, ha átalakítás nélküli autóban tisztán E85 van... minden esetben szar a lambda értéke, még alapjáraton is (még be is bizonyítottad a zk méréseddel), csak itt kisebb mértékben. Ha a piros lámpától kigyorsít akár spórolós vezetéstechnikával is, akkor is jócskán szegény lesz a keverék, nem csak bizonyos sebesség felett szegényül nagyobb mértékben. Ezt hogy oldod meg az átalakítóddal?
Előzmény: etanollaci (6773)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.21 0 0 6774
Megint csak oda lyukadunk ki, hogy először létre kell hozni a vízbontáshoz az áramforrást, ami egy befektetés. Non profit módban, népi kölcsönnel oldanád meg a szükséges tőke előteremtését? A technikai mérleg akkor is rossz lenne.
A kabai bioetanol üzem azt példázza, milyen buktatókkal lehet számolni az ilyen fejlesztéseknél:
jelenleg nincs pénz a beruházásra,
ha megépül, egy l bioetanolt sem értékesít hazai piacra, mivel az meglehetősen bizonytalan. ( idézet)
Előzmény: Törölt nick (6769)
etanollaci Creative Commons License 2010.08.21 0 0 6773
El ne hidd,hogy azért eszi az olajat az autód,mert etanollal jársz!Ellenkezőleg gondolom.Esetlegesen akkor lenne elképzelhető,ha túl dús lenne a keverék és így az üzemanyag összetudna mosódni a gyűrűk között mozgatott olajjal,amit szíváskor így a henger beszívna és elégetné.De ez itt,hogy túl dús a keverék valszeg nem igaz.Az én motorom is 1.4-es csak 8 szelepes,fél évig jártam átalakító nélkül,de a motor egy gramm olajat meg nem evett.Valószínű,hogy alacsony és közepes fordulaton oké a lambdád,de magas fordulaton,130-tól teljesen elszegényedik.Ezért készítettem az autómba egy átalakítót,amivel az egész fordulatszám tartományban tartani lehet a
megfelelő lambda értéket.Kell az autóba átalakító,mondjuk az enyém.
Előzmény: Jeee83 (6757)
opel16v_ Creative Commons License 2010.08.21 0 0 6772

Tőled sem vennék autót, hallod :)

1. abba az autóba legrosszabb esetben is 10W40 kell, 15W40 = hamar gyilkolás.

2. tiszta E85 üzemben szegény keverékkel jársz, csoda hogy még nem értél el a motorgenerálig. az okokat ebben a topicban elég sok helyen olvashatod.

 

(a motorolajad gyors fogyásának egyik oka lehet szegény keverékes üzem nagyobb hőterhelése, egyszerűen "elforr" az olajad a kartergázon keresztül)

Előzmény: Jeee83 (6757)
opel16v_ Creative Commons License 2010.08.21 0 0 6771
Szép és jó az ötlet, csak mondj egy helyet magyarországon, ahol tudnál építeni megfelelő méretű vízierőművet. Ugyanis az nem csak helyben igényel helyet és beruházást, hanem a fél országon keresztül az adott folyószakaszon, nem kevés természeti és ökológiai pusztítást realizálva. De még ha tudnál is ilyet építeni, javaslom, ne hidrogén bontására pazarold azt az energiát :)
Előzmény: Törölt nick (6747)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!