Kösz, az életben nem találtam volna meg... Hogy van akkor elosztva a gyújtás? Erre apám nagyon régi zsigájából emlékszem, hogy van ilyen, állandóan gond volt vele. És még egy kérdésem lenne, hogy lehet alapjáratot állítani, illetve mitől ingadozhat? 1000-nél lentebb soha nem megy, de elkalandozik 1400-ig, úgy, hogy semmit nem csinálok vele.
Le lehet tölteni magyar vagy francia nyelven Haynes kézikönyvet? '99 előtti benzines kellene. Eddig egy nagyszüleimtől kapott Trabanton és egy másik 2 hónapot leszámítva nem volt benzines autóm, dízelt hajtottam csak, de azt sokat. Nem mondom, hogy ahhoz nagyon értettem, de ehhez... Fele alkatrészt amit itt írogattok azt sem tudom mire való. Ezt még vezetni is meg kell tanulni. 2000-es fordulat alatt meg akar halni, 2000-2500 között elmegy, 2500 (de inkább 3000) felett érzi jól magát. A dízellel meg ilyenkor már rég feljebb váltottam. Mondjuk az 5. elég hosszú benne, meg is lepődtem ma amikor elvittem kipróbálni, 3000-es fordulaton 124-et megy, 3500-nál majdnem 150-et. Az 1.9 TD Xsara-m csak egy kicsit pörög kevesebbet ugyan ennél a sebességnél. Lemostam a motort, még nem teljesen tiszta, de majd egyszer szétszedem kicsit, hogy jobban hozzáférjek dolgokhoz. Kicsi megijesztett, mert jópár km-en keresztül nem akart menni, de olyan szinten, hogy 2-ben 60-ig, és nem tudtam feljebb váltani, mert meghalt. Aztán megjavult, remélem így is marad. Megrendeltem már a szűrőket, olajcseréig nem akarok sokat menni vele. Benzinszűrőt nem találtam még meg, gondolom van benne, nem? Mondjuk a gyújtáselosztót sem. Telesen új dolgokat kell megszoknom a benzinesen.
Sziasztok olyan problémám van hogy folyik a kormányművem sajnos ez egy olyan sztori hogy bontós volt azt hittem jo lesz de ....... sajna át lettem verve ha valakinek lenne egy kormányműve ami jó vagy tud valahol olcsón kormányművest aki szervizel szoljon S.O.S Köszi mindenkinek
Én az első ajtókon lévőt is szeretném fóliáztatni, csak egy enyhe "füstüvegesre"....mint az alfámon volt anno kellemesen tükröződött, de átlehetett látni rajta közelről, és nem lehetett belekötni, igaz az gyárilag volt színezve az üveg, de tetszett...
Láttatok már 406-ra hővédős szélvédőt mint a renault-n? a "régi" meganon is láttam egy csomón....esetleg létezik erre is?
Viszont olvastam korábbi hsz-ben a kormányt borító bőr kopásról, csalóka mert én is úgy vettem meg hogy semmi sem látszott rajta, (110 000 km) de most olyan mintha dörzspapírral kezeltem volna jó érdessel, és csak 156 000 km-van benne ez meg tuti mert én raktam bele...és a váltógomb mintha új lenne....
OK, megpróbálom. :)) Holnap lesz a napja, hogy végre tudok vele foglalkozni, egész héten nem voltam itthon. Szűrők megrendelve, olajat holnap veszem meg, motor takarítás, belső takarítás stb.
Gyanús, hogy nem... De 1szerűen kinyomozhatod! Nézz bele néhány hasonló korú autó motorterébe, aztán ha 10-ből 10 ilyen, akkor bejött az elméleted... Persze a tulajdonosok tudtával csináld:-)
Katalizátor vásárlás előtt állok. Találtam is párat. Viszont a csőátmérő is fontos lenne, amit jelen esetben nem tudok. Van valami gyári méret vagy ilyesmi?
A korrodálás lehet a folyamatosan magas páratartalomtól? Az autó 8 éve Normandiában van amely helynek a tulajdonsága, hogy szinte folyamatosan esik az eső, vagy legalább köd van. És ez nem túlzás. Ráadásul ha sokat álltak vele az óceán közelében, akkor sós vizes pára is érhette rendesen. (Alkonyat saga fanatikusoknak: ez legalább olyan ideális hely vámpíroknak, mint Forks :))
végre sikerült le mosni... meg nem rég valaki nem tudott parkolni és kicsit le rendezte a noziját az is meg csináltuk és ha már lent volt a lökö akkor az is kapot egy kicsiiny ezüstött...
A Calibrám 90-95 fok körül járt, egyszer ment egy picivel 95 fok fölé, nyáron 160-al a sztrádán, légkondival. Az első Calibrám (C20XE) ment mint az atom. Sajnos 130 felett egy kicsit zajos volt. 100-nál evett 5,6 litert, 150-nél 8 körül. (ez 150 LE-volt) A következő X20Xev Ecotec motorral. Ez az autó lényegesen masszívabb, komolyabb autó volt mint a a másik, de gyengébb volt a motorja, a futóműve és 100 kg-al nehezebb is volt. Ez az autó chip tuninggal, és acél leömlőkkel tudtam közel olyan teljesítményűre hoznom, mint az elsőt. Sok gondom volt vele, sok mindent kicseréltem benne, majd mikor 100%-os lett eladtam. Aki megveszi jól jár vele. (most eladó, láttam a használtautón) Egy szépséghibája volt, hogy törött volt anno - így hozták be - bár soha semmiféle problémát ez nem jelentett. A coupe egy totálisan más világ. Lényegesen csendesebb, könnyebb járású, jobb a fékje, lényegesen könnyebben és jobban gyorsul. Én bele voltam szeretve a Calibrába és a PUG-al közel azt a formát kaptam jóval magasabb műszaki tartalommal. Szerintem a V6-os PUG Coupe egy fantasztikus autó!
Ha csak tárcsát cseréltek ,akkor még a gyengült szerkezet maradt ,aminek a nyomó lemezei maradtak bentebb, és így maradt a kiemelési ,vagy húzási
/ attol függ hogy nyomó vagy húzó kuplungod van /
szöge is a kiemelő karnak.
A másik tipp amit sokszor elfelejtenek a balfasz szerellők, hogy amikor kuplungoznak lusták megytisztítani és zsírozni a kinyomó villa tengelyés és villáját meg a bordás tengelyt / utóbbit csak picit /
Ezek elmulasztása nehézkes és ragadós ,nehezen kezelhető kuplungot eredményez.
De hát biztos az idő nagy úr !!!!!!!!!!
Csak 5 perc volna és nem bosszankodna a tulaj éveken keresztű.
Bocsánat a hangvételhez de már unom / szerellőként /
hogy némely szerellő csak kihasználja és átbassza az ügyfeleket holott némi odafigyeléssel csinálhatnának minőségibb munkát is és nem volna ennyi bosszankodó tulajdonos.
A kuplungon tudtommal ne lehet állítani, az önbeállós. Azért nem változott a kuplungcsere után a fogási pont és a keménység sem... ami mellesleg nekem nagyon puha. Gondolom a tiéd is hidraulikus működtetésű (nekem HDI-m van) Mikor a sógor astrája volt nálam egy hétig és visszaültem a 406-ba azt hittem rossz a kuplung, mikor először benyomtam. A másik után olyan puha volt, szinte beesett.
Ha működik rendesen miért akarnál állítani rajta? Nem érzed jónak a fogáspontját?
Szia. Nekem nekem ugyan 2.1 tdi-m van de hasonló jelenséget produkált amikor elromlott a 'felsö holtponti jeladóm' ami a 4-es henger porlasztóházával egybeépitet eleltromos érzékelö. +nálam ilyenkor szép fekete koromfelhöket eregetett. A kis sárga lámpa pedig a szervizlámpa lehet ami arra figyelmeztet ,hogy számitógép diagnosztika szükségeltetik és ott megmutatja a hiba pontos okát. Számitógépes diagnosztika szinte már minden normálisabb mühelyben van átlag 4-5 ezer ft.
Szerintem a motor öndiagnosztika lámpa lehet (21-es). Kellene egy diagnosztikát csináltatnod, hogy mi a baj. A memóriájában el kell, hogy tárolja a hibákat mindaddig, míg nem törlik.
Abban tudtok segíteni, hogy a kuplungon lehet-e állítani, vagy ez egy adottság. Most cseréltem kuplunk tárcsát és idegesít, hogy szinte nem változott semmi.
Egy benyás, nem autómata váltós autóba nemtudjátok mennyi váltó olaj megy bele?
Segítséget kérnék egy 406 1.9td-hez.(1998) A következő történt: jöttem hazafelé a 4-esen és előztem egy kamiont(kb. 110-el) és miután visszasoroltam és csökkent a sebességem kigyulladt a műszerfalon egy sárga ikon(nem tudom mi az, az izzítást jelzőtől balra van és egy ötágú jel van benne)hirtelen erős kattogó (mint egy kereplő)hang jött a motorházból. Amint tudtam leálltam ekkor viszont elhalgatott a kattogás de az ikon égve maradt. Mivel 150 km-re voltam pesttől este 7-kor ezért muszáj volt megkockáztatnom az út folytatását.Elindultam és 80-as tempóval szerencsésen hazaértem. Útközben végig világított a sárga ikon, viszont vagy 3-szor mikor lassítanom kellett kialudt és helyette jött a kereplő hang. Amikor visszaáltam 80-ra újra kigyulladt és megszünt a hang. Kb monortól viszont semmi rendellenes hang se kis fordulaton se alapjáraton. Szépen jár a motor csak az ikon világít továbbra is.
Mielőtt szerelőhöz fordulok szeretném tudni mire számítsak ezért kérem a segítségeteket!
gyári diag és távkódólo szoftver. De a gyári célhárdver nélkül el sem indul a progi! :D
format c: volt a gépemen azt csak az enter utáj jöttem rá, hogy a levelezésemet nem mentettem le sőt semit!:( így a tesód számát újra el tudod küldeni?