Hát, ha egyik is hiányzik, akkor nem lehet, de ha a reptér (vagy pálya) a saját minimuma alatt van, akkor zárva, abba az egyszerű irányítónak már nem sok beleszólása van. Ha a pilóta pedig aszondja, hogy igaz, h ratyi az idő, de ő bepróbálkozna, a reptér minimum megvan, akkor ki tiltaná meg neki? Vagy lehet félreértettem, nem az irányító, hanem az irányítás (és a reptér) úgy összességében a hunyó, mert nem zártak be?
Zimbabwe's CAA reports drill as Boeing 767 Accident By Simon Hradecky, created Thursday, Aug 5th 2010 10:40Z, last updated Thursday, Aug 5th 2010 10:50Z
A suspected Boeing 767 accident at Harare Airport has turned out to be a disaster drill under realistic circumstances with actors playing victims and distressed relatives.
Aviation Officials said earlier confirmations of an accident were false.
The head of Zimbabwe's Civil Aviation Authority David Chawota had said earlier: "I can confirm that a 767 plane coming from London has had an accident at Harare airport".
Observers at the airport said the airplane was on fire. Emergency services were being dispatched to the airport from all over Harare.
The only link between London and Harare is Air Zimbabwe's service UM-722/UM-723 Harare-London Gatwick-Harare. Air Zimbabwe's Boeing 767-200 Z-WPE had flown UM-722 yesterday arriving in Gatwick at approx. 18:45L (17:45Z), the airplane is still in London however and estimated to depart today by 18:25L (17:25Z).
Mégsem történt légi baleset Zimbabwéban A zimbabwei hatóságok közölték, a szimulált légi baleset csupán egy biztonsági gyakorlat része volt.
Az AFP francia hírügynökség korábban zimbabwei légügyi hivatalnokokra és szemtanúk jelentésére hivatkozva azt közölte, hogy a Harare nemzetközi reptéren leszállás közben balesetet szenvedett egy Londonból érkező Boeing 767-es utasszállító repülőgép cstörtökön. Szemtanúk több mentőautót is láttak a gép fele menni.
========================= Titokzatos repülőbaleset Hararéban 2010. augusztus 5. 12:36
MNO - G. Juhász Judit Leszállás közben baleset ért egy Londonból érkező Boeing 767-est a hararei nemzetközi légikikötőben jelentette be csütörtökön délelőtt a zimbabwei polgári légiközlekedési hatóság.
A közlemény nem tért ki arra, hogy valójában melyik légitársaság gépéről van szó, mint ahogy arra sem, hogy mi történt, és hogy a balesetnek vannak-e áldozatai.
A hatóságok közlése szerint sürgősségi telefonvonalat létesítettek a hozzátartozók számára, közölte az AP. A British Airways az AFP-vel azt közölte, hogy mindegyik repülőgépe rendben van.
Szemtanúk szerint számos mentőautó robogott a reptér felé, mások füstöt láttak felszállni a légikikötő irányából. =========================
Szerintem azokat kiszerelik belőle, ha messzire mennek. De lehet, hogy a hibátlan gépre átpakolták őket, és azután már elmehetett, amikor a román katonák körülzárták a helyszínt.
A Jetfly szerint csak az egyik helikopter tudott újra felszállni, a másikhoz Izraelből kell alkatrészt hozni.
Úgy gondolom, annak kicsi az esélye, hogy két helikopter egyszerre romoljon el, inkább az éppen maradt leszállt a hibás mellé segíteni. Ha mégsem, az már több mint furcsa.
Mert egy-egy madár elromolhat, ez benne van a pakliba, akár a hegynek is mehet, megesik ilyen tragédia, de két azonos meghibásodásnál Sztálin elvtárs idején már sokan mentek volna Szibériába :-)
Mondjuk ezek a Stallionok igen élemedett korúak, de az izraeli szaktudás eddig még úrrá tudott lenne a gondokon.
Az a Déli-Kárpátok egyébként igen marcona hely, az azt átrepülő magyar sárkányosoknak egy életre elment a kedve a hegyi repkedéstől pár éve.
off Még van 17 napunk megszervezni, csak a Szepesit lesz nehéz felkérni a konferálásra... Kötelező vetítésként levetítettem a fiúknak a táborban :-) on
Ez is eszembe jutott de a nagy háborgásban el is felejtettem erre kitérni. A témát - egy vonatkozó lengyel NOTAM kapcsán - ugyan felvetettem az irányítói és a FIC-es topikban, de senki nem foglalt állást részükről.
Szóval mehetünk, de énekelni és szerelmes szavakat mondani, csak megfelelő ivari összetétel (hogy pontos legyek, egy hölgy ül elöl) esetén vagyok hajlandó.
Az augusztus 20. nomegy az ifjú pilóta feltétel sem lesz most/már meg, úgyhogy marad a Magas-Tátra meg Krakkó.
Ja, és azt sem tudom garantálni, hogy az olvadó jég a kabintetőn előrefelé folyik menet közben... :)
Jól érzékeled: Vannak olyan helyek, mint pl. a vasúti átjáró, ahol "rövid" ideig van veszély. És vannak olyanok, ahol "hosszabb" ideig kell számolni a veszéllyel, mint pl. Gondolom, ha az őzike beugrik az ölbe vagy a 3. kanyarban nekimegy a fa a járműnek vagy a kavics leveri a fogzománcot a fogsorról, akkor sem a vezető lesz a hunyó ... Érdekes ez a lámpás kereszteződés gondolat: feltételezem ezért van olyan sok megkülönböztető jelzést használó jármű célpontként, hiszen ződ a lámpa, én akkor is megyen. Ja, egyébként a Fényjelzőlámpa is a veszélyt jelző táblák kategóriájába sorolt. A megosztott felelősség szerintem itt is él: - 40 % (az egészségével fizet(ett) - 30 % (elmeszelik és élhet a bűntudattal együtt) - 20 % (mindig van és sose felelősségre vonható, legfeljebb csak okolható) - 10 % (minden egyéb) Részemről ehhez a témához ennyi.
Bár (sajnos ) nem repülöm a típust, de úgy tudom vannak rajta kallantyúk rendesen, és különböző zsalukat is lehet nyitogatni-csukogatni. Lehet, hogy ezért volt könnyű a hibát elhárírani.
A cikk többi része sem tanulség nélküli:
1. A pilóta a Hatósággal való egyeztetés után engedélyt kapott, hogy felszálljon és folytassa az útját az eredeti céljához. Ki szavaz arra, hogy nálunk nem csináltak volna eseményt a dologból vizsgálóbizottsággal, meg minden? Ki szavaz arra, hogy nálunk a fentit elkerülendő a pilóta szépen kussban felszáll és nem törttén semmi? Végül ki szavaz arra, hogy nálunk is minden a svájci példa szerint működött volna?
2. A cikk biztonsági leszállásnak nevezi az esetet nem kényszerleszállásnak vagy rémisztő zuhanásnak. Még azt is meri hangoztatni, hogy sem a pilóta, sem az utas(ok) nem voltak veszélyben.
Kontrasztként, a két ország újságírói szinvonala közötti különbséget bemutatandó egy magyar cikk idézve a vitorlázórepülő fórumról
Román-izraeli közös légi gyakorlaton részt vevő két izraeli helikopter kényszerleszállást hajtott végre kedden Romániában, miután a múlt héten egy ugyanolyan típusú helikopter lezuhant [1] a Déli-Kárpátokban. index
Aszondja, hogy utvonalat repült egy AN2, tulmelegedett a motorja, és le kellett szàllnia valami mezön. Senkinek semi baja, a pilota szerint a gép sajàt eröböl tudja folytatni az utat, majd, ha a motor lehült.
Nekem eddig mindenki azt mondta, az AN2 annyira nagyszerü, hogy le se lehet verni az égböl. Az, ha egyszer felszàllt, oda is ér a céljàhoz.
Hàt, ezért furcsàllom a dolgot.
Szombat délutàn kellemes nyàri idö volt, semmi kànikula, kb 20 - 23 °C lehetett.
A figyelmetekbe szeretném ajánlani, a Magyar Légierő egyik legsúlyosabb katasztrófájáról szóló írást, ami megpróbálja összefoglalni a baleset bekövetkezésének okait is. http://www.kerozingozos.hu/2010/08/03/a-magyar-legiero-egyik-legfeketebb-napja/
======================================= Repülőszerencsétlenség Szibériában: maradtak túlélők? 2010. augusztus 2. 20:59
MNO Lezuhant egy utasszállító repülőgép hétfőn Szibériában, a rendkívüli helyzetek minisztériuma szerint a balesetben 15 ember meghalt, de nem kizárt, hogy vannak túlélői a szerencsétlenségnek.
Irina Andrianova, a tárca szóvivője közölte, hogy az An-25-ös típusú repülőgép leszálláskor zuhant le a Krasznojarszki területen fekvő Igarka város repülőterénél, 700 méterre a kifutópályától. (MTI) =======================================
================= Lezuhant egy repülőgép 2010. augusztus 2. 06:31
MNO - NL Lezuhant egy teherszállító repülőgép Alaszkában helyi idő szerint vasárnap délután. Egyelőre nem tudni, hány áldozata van a szerencsétlenségnek.
A repülőgép a Denali Nemzeti Park fölött járt, amikor a látogatók arra lettek figyelmesek, hogy túl alacsonyan száll. Többen azt hitték, landolni akar valami közeli repülőtéren, ám hirtelen hatalmas füstoszlopot láttak. A szerencsétlenül járt gép majdnem négy négyzetkilométeren még az erdőt is felgyújtotta.
Azt egyelőre nem tudják, melyik társaság milyen gépe zuhant le, vagy hogy hány áldozata van a katasztrófának, hiszen a gép szinte teljesen megsemmisült. A hadsereg illetékesei szerint nem katonai repülőgép volt.
Alaszkában négy nappal ezelőtt is történt egy repülőgép-szerencsétlenség. Akkor egy katonai jármű zuhant le, négy ember halálát okozva.
Ha itt nem is látszik, erősen lejt a tenger felé a beton, előtte pedig hegy felől kell besiklani, ami a sebességkoptatásnak nem tesz jót. Igen gyakori a késői touchdown. Ettől függetlenul a go-around ennél mindenképpen olcsóbb.