Keresés

Részletes keresés

schlumberger Creative Commons License 2010.08.01 0 0 57385
Ma délután Tatabányán a Mártírok úti tízemeletesek és a hegyoldal között repkedett egy halk motorú, hosszúszárnyú gép. Ahogy a nyolcadikról meg tudtam ítélni, nem oly sokkal a tizedik fölött. Máskor is előfordul, hogy mikor fenn sétálunk a turulnál, beleolvasnak az újságomba.
Előzmény: széles tamás (57381)
robicsek Creative Commons License 2010.08.01 0 0 57384
bammeg, egy go aroundért senkit nem basznak le, ha már a pálya felénél se teszi le e gépet, azt kellett volna.

Szerintem.
Előzmény: széles tamás (57383)
széles tamás Creative Commons License 2010.08.01 0 0 57383
A bulóból ítélve most is onnan fújt, és elég szépen.
Előzmény: Törölt nick (57382)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.01 0 0 57382
Érdekes kis reptér és gondolom,mindig a tenger felől fúj a szél.
Előzmény: széles tamás (57381)
széles tamás Creative Commons License 2010.08.01 0 0 57381
Nem a jelen esethez kapcsolódik, de azért ez is érdekes.

Július 17-én az M7-esen autóztam Budapestről Keszthelyre 20 óra körüli időben(LT) a 112-es vagy 114-es szelvénynél az autópályát egy siklóernyős keresztezte kb. 50 feet magasságban. Igen rendes merülésben volt. Egy ideig szembefordult a forgalommal, majd sikerült átlibbennie a pálya fölött úgy, hogy a testével a fák koronáit súrolta.
Ez sem volt éppen szabályos a részéről.

Felfrissülésnek itt egy kis videó.
Vgyuri Creative Commons License 2010.08.01 0 0 57380
40-50 méteres fékút nekem a 80 km/órához is soknak tűnik. (Vagy a kamioné is 90?)
Előzmény: Degeczi (57375)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.01 0 0 57379
Akkor a vitorla pilótája viszi a balhét. És én személy szerint letiltanám, verseny ide, verseny oda.
Előzmény: mpx (57342)
Degeczi Creative Commons License 2010.08.01 0 0 57378
60-as korlátozás csak a reptér bejáratánál van
Előzmény: 9-115 (57376)
taki024 Creative Commons License 2010.08.01 0 0 57377
Ha már példát hozol, légy pontosabb ;). Egy autópályát nem keresztezhet alárendelt útvonal, legalább is egy szintben nem. Csak alatta vagy felette igen. Úgy már jó a példád, mert ha pl. elmegy a gyanútlan vezető egy autópálya alatt, nyilván nem gondol arra, hogy elé/fejére esik egy másik autó, fentről. Pedig nem csak elvi esélye van rá, hanem a valóságban is megtörtént már többször, hogy átszakítva a szalagkorlátot lezuhan egy busz, kamion, vagy valami hasonló, az alatta haladó útra, vagy folyóba...

Nemrég még a Boráros téren a Petőfi híd pesti oldali villamosmegállójához vezető gyalogos feljáróba esett be egy kisbusz.

Előzmény: 9-115 (57376)
9-115 Creative Commons License 2010.08.01 0 0 57376

Azt hiszem, a leírtakból  érthető, hogy mi a betű szerinti szabályértelmezés, és hogy mi van a köztudatban. Talán csak Kovács Kázmér dr., a nagy autójogász tudna igazságot tenni (pl. mi a fene jogalkotó szándéka, állítólag az is fontos).

 

Én kismilliószor hajtottam el ott az 55-ös úton, mindig 60-nal, mert annyis tábla volt kint. Lehet, hogy hiba volt. Volt ott lámpa is, leszedték, hát biztos mert nincs rá már szükség. Ettől azért még bőven megillet engem annak vélelme, hogy nem veretek át a vasúti átjárón ész nélkül.

 

Az eget is néztem, de csak érdeklődésből. Sokszor láttam vitorlázót is, mindig kb. 15 m-en.  Amúgy is az kissé kaszkadőr szint, hogy a keresztező gép pályáját kiszámoljam.

 

Elképzeltem egy 16 sávos autópályát. Ezt szintben keresztezi egy alárendelt út.

A pályán az autók 110-zel jönnek, nem állnak meg, nem emelkednek fel. Az alárendelt úton kint van egy speciális tábla, hogy keresztben autó "tűnhet fel." Egyéb szabályozás nincs.

 

Melyikünk merne keresztben elindulni?

Degeczi Creative Commons License 2010.07.31 0 0 57375
ahol a baleset történt, már nincsen sebességkorlátozás
Előzmény: Vgyuri (57372)
Degeczi Creative Commons License 2010.07.31 0 0 57374
mondjuk azért, mert ott kötelező, vagyis ott föl kell készülni egy esetlegesen érkező vonatra - szemben a mélyrepülés táblával, ami nem jelenti azt, h ott autómagasságban repülő kamikázéra kell számítani (méghozzá folyamatosan egy hosszú, nagy autóforgalmú szakaszon. Az átjáró csak egyetlen körültekintést igényel, nem állandó készültséget)

hasonlóképp ha egy lámpával védett kereszteződésbe vágódik a tilos jelzés ellenére vki, ott sem merül föl a megosztott felelősség kérdése, ha eltalál egy zöldön áthaladót
Előzmény: B735 (57373)
B735 Creative Commons License 2010.07.31 0 0 57373
Ezek szerint előtte fékezett.
Valahogy úgy és nem helyette, hanem mellette. De gondolom nem is szokás pl. vasúti átjáró előtt lassítani, no + körülnézni még sóderos kamionnal sem. Ugyan minek?
Igen, ő is.
A másik fél nincs kihallgatható állapotban.
Előzmény: Degeczi (57371)
Vgyuri Creative Commons License 2010.07.31 0 0 57372
A pilóta biztos hunyó.

De ha a sebességtúllépés bebizonyosodik a kamionnál, akkor a biztosító fizetőkészségében már nem vagyok biztos.
Előzmény: Degeczi (57371)
Degeczi Creative Commons License 2010.07.31 0 0 57371
vagyis a helyes magatartás az lenne egy sóderszállító, nehéz kamion sofőrjétől, h a szegedi reptér melletti bő 1 km-es szakaszon a szembejövő forgalom helyett folyamatosan az út melletti kukoricást, a lenyugvó Napot sasolja?

ennek híján ő is felelős?

érdekes ötlet - de furcsa módon ez sehol nem merült föl eddig, a rendőrség is csak a pilótát vádolja...
Előzmény: B735 (57359)
Vgyuri Creative Commons License 2010.07.31 0 0 57370
Ha te tudod évekkel előre, hogy mettől meddig kell az útzár...

Mert ez a feltétel. Miért nem jó neked két csinos növendék-kislány egy palacsintasütővel?
Előzmény: robicsek (57356)
robicsek Creative Commons License 2010.07.31 0 0 57368
Valószínüleg még többen értenének egyet veled, ha könnyebb lenne olvasni, amit írtál.

Mert egyébként én is, miután párszor elolvastam, hogy megértsem, mit is akartál írni.
Előzmény: Rep-Air-rer (57367)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2010.07.31 0 0 57367
A hibáimért elnézést de az érintettek tudják mit akartam kinyögni mivel már kaptam néhány telefont. 75% osztja a véleményem.
Előzmény: robicsek (57366)
robicsek Creative Commons License 2010.07.31 0 0 57366
Te, ezt kicsit érthetőbben, némi központozással, de kevesebb hibával leírnád? :)
Előzmény: Rep-Air-rer (57365)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2010.07.31 0 0 57365
Abban az esetben ha két repűlő túl közel kerűl egymáshoz akkor veszélyes megközelítésről beszélün és ha a vitorla belemegy egy szűk mozgástérrel rendelkező járműbe akkor pedig vehemensen taglaljuk a járművezető felelőségét. Ez így nem korrekt! Véleményem szerint a vitorlázórepűlők mindent elkövetnek az értékelhető feladatért és nagyon sokszor rossz döntést hoznak. Pld: terepreszállás előtt későn kezdenek tájékozódni a lehetséges akadájmentes leszállómezőről, a mindenáron történő hazaérkezés érdekében a végsiklást túl alacsonyan, kockázatosan hajtják végre, magyarúl mindegy milyen áron csak hazaérjen és kapja a pontokat. Úgy tünik, hogy egy céltáv már akkor is teljesítettnek tekinthető ha beesik a reptérre függetlenűl az iránytól és annak kockázatától. Minden technikai sportban bizonyos hejzetek limitálva vannak: a műrepűlésben a box mérete és a minimális magasság, a F-1-ben a boxutszában a sebesség és így tovább. Ha ezeket nem tartják be pontlevonás vagy kizárás a szankció. Miért nem lehet itt bevezetni azt, hogy ha valaki nem a szabájos megközelítési eljárást választja a visszaérkezésnél és azzal egy adott magasság alatt siklik a küszöb felett kizárják a versenyből? Ennek ellenőzzésére nagyszerű és olcsó technikai eszközök talalhatók a kereskedelemben és biztos nem kerűlne annyiba mint a szerencsétlen sofőrnek a várható nehézségei az élete további szakaszában.
robicsek Creative Commons License 2010.07.31 0 0 57364
Ugy értem, hogy van egy hatályos jogszabály.

http://www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM&kif=k%C3%B6zleked%C3%A9s+szab%C3%A1lyair%C3%B3l#xcel

Ezt kell olvasni, megtanulni, és nem az ezt (néha FÉLRE)magyarázó könyveket, cikkeket.

Ebben nincs leirva, mit tegyen a kamionos, ha jön a légijármű.

A kamionostól ami elvárható, hogy ezt a jogszabályt ismeri. (ok, tudom, nem mindegyik).
Aerodinamikai ismeret nem.
Előzmény: manhattani (57363)
manhattani Creative Commons License 2010.07.31 0 0 57363
>a KRESZ könyveket, meg a média hujeségeit el kéne felejteni.

Kifejtenéd pontosabban, hogy a KRESz könyvet illető megjegyzésed hogy is érted?
(Azt már írtad, hogy gyors és erős autód van... :-) )
Előzmény: robicsek (57362)
robicsek Creative Commons License 2010.07.31 0 0 57362
a KRESZ könyveket, meg a média hujeségeit el kéne felejteni.
az ominozus tábláról a hatályos jogszabály ezt mondja:

n) „Mélyrepülés” (81. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az út felett alacsonyan repülő légijármű tűnhet fel;

Ennyi. Nem ir elő teendőt erre nézve, nem mondja, hogy ez ezért van mert a szemközti megijed, azt mondja, amit.
Előzmény: toto92 (57361)
toto92 Creative Commons License 2010.07.31 0 0 57361

Azért írtam '94-es magyarázatot, mert a 2 éves KRESZ-könyvben már csak annyi van, hogy az út felett alacsonyan szálló repülő tűnhet fel (még ez sem egyenlő azzal, hogy a fülke magasságában érkező gépre kéne számítani). De nagyon valószínű, hogy a 29 pontban a pálinkafőzés mellett benne volt az is, hogy ezek után ilyen táblánál számítani kell a jobbról becsapódó repülőgépre, csak a sok médium nem adta tovább a népnek...

Előzmény: B735 (57359)
robicsek Creative Commons License 2010.07.31 0 0 57360
off. bár inkjább a lightba kéne.
az hagyján, hogy talán nem napi gyakorlat, hogy vitorla repül 2 méteren.
De aki azt hinné, hogy ennél nincs meglepőbb, téved.

http://index.hu/bulvar/2010/07/31/lofej_utotte_agyon_a_ferfit/
B735 Creative Commons License 2010.07.31 0 0 57359
És még a név nem determinál ...

Akkor ez a kép szerinted hogyan értelmezhető?
Előtte vagy utána?








1 özönvíz előtti magyarázatra alapozni, hogy mire kellene számítani adott táblánál 2010-ben ...
Hm, akkor gondolom a megosztott felelősségről sem hallottál. Nincs már olyan, hogy fekete vs fehér.
Előzmény: Degeczi (57358)
Degeczi Creative Commons License 2010.07.31 0 0 57358
lehet bármennyi kategóriára engedélyed, a körülmények ismerete nélkül ez csak nagyarcú észosztás
(mint ahogy lenyűgöző az a magabiztosság is, amivel egy ilyen kép alapján most is ugye rögtön tudod, h a fékezés még az ütközés előtt történt, és még véletlenül sem utána...)

az pedig a mások által idézett KRESZ magyarázatból nyilvánvaló, h még egy ilyen táblával jelzett szakaszon sem olyan akadály egy 2 m-en érkező repülőgép, amire "számítani kellene", pláne nem a lemenő Nap felől érkezve
Előzmény: B735 (57354)
B735 Creative Commons License 2010.07.31 0 0 57357
Forrás
Személyautó esetére találtam csak:
65 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 34.96 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 18.06, a fékút 16.9 méter.
50 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 23.89 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 13.89, a fékút 10 méter.

Ha egy hirtelen eléd kerülő akadálynál 50 km/h sebességgel épp megtudtál volna állni, 65 km/h sebességgel haladva 23.89 méter megtétele után 53 km/h sebességgel ütközöl vele.
Ez az akadály szempontjából nézve körülbelül olyan, mintha egy emeletes lakóház 4. emeletéről esett volna le (11 méterről).
Előzmény: espectador (57341)
robicsek Creative Commons License 2010.07.31 0 0 57356
Egy útzár előkészítése hosszabb előkészítést igényel.

Gondolom, egy VB amugyis éveket. Bele kell férnie.
Előzmény: Vgyuri (57355)
Vgyuri Creative Commons License 2010.07.31 0 0 57355
Egy útzár előkészítése hosszabb előkészítést igényel. Egy vitorlázórepülő versenynél meg nem tudod előre megmondani, hogy mikor lesz az az egy óra, ha egy óra. (A különböző osztályok könnyen érkezhetnek eltérő időben.) És az ilyen laposkúszás nem normálisan várható eset, úgyhogy nem erre kell felkészülni.

De két jelzőőr egy-egy rádióval, meg egy figyelő a célállomásnál vagy a toronyban bőven megoldja a problémát.
Előzmény: robicsek (57348)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!