Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gkallmar Creative Commons License 2010.07.28 0 0 3330
Asszem ezt megint csak inkább az előbb ajánlott topicban.
Amit én elviekben tudok: egyértelműen más egy nem színre fújt lökös felülete (néha még anyaga is), mint egy festetté - tapasztalatom szerint a fényezésre készítettek simábbak - ilyen lökhárító-javítósokat lehetne még a témában megfaggatni. :-?

A kavicsfelverődések miatt azonban sztem nem igazán ajánlott - az ellen az alap festetlennél nincs jobb... :-
Előzmény: aluska (3329)
aluska Creative Commons License 2010.07.27 0 0 3329
Köszi, még annyi, hogy a műanyag lököst szeretném lefújni, kell alá vmi alapozó hogy ne pattogjon le a festék fél év múlva?
Előzmény: gkallmar (3328)
gkallmar Creative Commons License 2010.07.27 0 0 3328
Azt inkább csak egy garázsos hobbiautóhoz - beázás. :(
Előzmény: aluska (3323)
gkallmar Creative Commons License 2010.07.27 0 0 3327
Ez már elég erősen tuning kérdéskör, próbáld meg az ebben már tapasztalt csapatot a # Trabi-topic # Kétütem RULEZ! topicban!
Előzmény: aluska (3322)
gkallmar Creative Commons License 2010.07.27 0 0 3326
Egyetértek, pont ezért mondtam, hogy az igényektől függ vásárlásnál mik lehetnek a szempontok. Terepezéshez uakkor max "tramposítani" érdemes a kocsit. Csupán érdekesség mellé, hogy pl. a Tramp "hátsó" fémkasztnija az egyszerűség mellett a kasztnimerevségre is jó hatással van. Ugye, a más felhasználási terület...
Előzmény: Tarjáni (3321)
Tarjáni Creative Commons License 2010.07.27 0 0 3325
....sőt, nem csak megúszhatja, de még az sem kizárt, hogy a te hibádat állapítják meg és a te köteleződre csinálják meg az ő kocsiját.
Előzmény: Tarjáni (3324)
Tarjáni Creative Commons License 2010.07.27 0 0 3324
Amennyire tudom átalakítással bármilyen ülés megy a Trabiba, anélkül meg semmilyen - bár nem próbáltam még soha.
Fehér index sztem nem okoz gondot, de ha a hátsó házilag sötétített az gáz.
Nem csak a rendőrök miatt, de ha valaki hátulról beléd csúszik, akkor az simán megúszhatja, ha erre hivatkozik akkor is, ha ő volt hunyó.
Előzmény: aluska (3322)
aluska Creative Commons License 2010.07.26 0 0 3323
Ja és ha akad valakinek napfénytető trabihoz, várom jelentkezését.
Előzmény: aluska (3322)
aluska Creative Commons License 2010.07.26 0 0 3322
Üdv, szeretnék egy kis segítséget... Homlokfalba szeretnék alurácsot, mivel a legésszerűbb rögzíteni, mely más autó ülésének a rögzítő sínje passzolna a trabiba( vizsgáztatásnál szempont) Fehér indexbúrával és sötét hátsó lámpákkal belém kötnének a rend őrei?::)
Tarjáni Creative Commons License 2010.07.26 0 0 3321
Terepezésben sajnos (szerencsére) nem sok Trabis tapasztalatom van, nem nagyon viszem ki ilyen helyekre a Trabit, egyrészt a hátsó lengőkar túlterhelésétől tartok másrészt ha a sár megül pl. a tornyokban, sárvédő-peremeken, köszöbökben stb. egy-kettőre szétrohad minden.
Előzmény: tuzirezi (3318)
gkallmar Creative Commons License 2010.07.26 0 0 3320
A 4T Trabant hasmagasságát első futóművének kialakítása miatt sem érdemes emelni (ún. "toldott" Polo m. felfügg.) - a nyugati autókhoz képest amúgy is kellően magas. (Amúgy meg hamarabb megeszi a féltengelycsuklókat is, stb. ) Amit esetleg lehet - a nyitott, Tramp változatokhoz hasonló kartervédő lemez felszerelése hasznos lehet. Ha limousine-ban gondolkodsz, elvileg a hátsó tornyokhoz lehet toronymerevítőt rakni (előre persze mindkét kasztniváltozat esetében befér). Terepezéshez én kombit amúgy sem javaslok - a kevésbé merev kasztni hamarabb repedésnek (és ezzel további korróziónak) indul (oszlopok, stb.). Limousine-nál ráadásul Tramp mintára esetleg átépíthető a btank a csomagtartóba is - alapban e használathoz az u.is elég sérülékeny helyen van.
(Ugyanakkor tudom, hogy a kombi cuccolásban verhetetlen.)
Előzmény: tuzirezi (3318)
gkallmar Creative Commons License 2010.07.26 0 0 3319
A mo-i Trabantokban eredetileg nincs katalizátor. Mivel a kocsit négyütemű, négyhengeres, VW-licensz motor hajtja, a hazai rendeletek csak - de sajnos igen - közvetetten érintik - ezzel a (gyári) alkatrész-beszerzési problémáknál szembesülhet a típustulajdonos.

Le, mindkét eredeti lökhárítót bakkal együtt (tehát kompletten) kell levenni - a bakok is - értelemszerűen - eltérőek, a felfogatási pontjaik viszont a 2T-ével egyezőek. Az elsőnél viszont ügyelj a 4csavarra, lehetőleg ne szakadjon a kasztniba egyik se.

Alkatrész+: a jellemzően kopó alkatrészeket volt "keletiautós" boltokban, ill. lehet próbálkozni nagyobb autóalkatrész-áruházláncoknál is. (Előbbiekhez némi segítség honlapom - melyet a típus ismeretéhez is ajánlok.) Jó tanács, hogy lehetőleg ne a legolcsóbb alkatrészt válaszd a kocsihoz. A motorhoz, kuplunghoz kaphatók VW-utángyártott cuccok is, ezek azért jobbak, mind a kisipariak. Gyári alkatrészek sajnos már nem nagyon vannak.

Hivatalos végsebesség 125km/h, fogyasztás olyan 7-8 körül alakul (egy immár 20 éves autótípusnál ez már igen változó).

"A vásárlásnál mikre figyeljek oda a legjobban?"
Ez nagyban attól függ, milyen célból és mennyi időre veszed a kocsit.
Előzmény: tuzirezi (3316)
tuzirezi Creative Commons License 2010.07.26 0 0 3318
Köszi! Akkor ezekre fokozottan odafigyelek. Igazából legtöbbször szerintem terepen használnám. De nem durva terepen, csak földutakon. Ehhez egy magasabb felfüggesztés vásárlása és beépítése nagyon megterhelné a pénztárcát?
Előzmény: Tarjáni (3317)
Tarjáni Creative Commons License 2010.07.26 0 0 3317

Nincs katalizátor, nem is kell bele - 4ütemű.
Lököst le lehet cserélni, de valószínű, hogy átalalkítani kell azért a lökösön.
Alkatrészek: Baróker Kft

Végsebesség (nekem) 135, fogyasztás 7,5.
A "mire érdemes figyelni" már egy hosszabb kérdés, így csak vázlatosan:
- rohadás mindenhol (de főleg küszöbök, motor mögött alul a "hattyúnyak")
- hűtő ne csöpögjön a csonknál, ha rézhűtő van benne, az nagy előny
- lengéscsillapítók jók legyenek, mert a drágák
- a többi ugyanaz mint bármelyik autónál: kuplung, fék, kormány, féltengelyek, váltás stb-stb)

Előzmény: tuzirezi (3316)
tuzirezi Creative Commons License 2010.07.26 0 0 3316
Sziasztok! Két hét múlva venni szeretnék egy trabant 1.1-et de van néhány dolog amivel nem vagyok tisztában. Szeretném kérni a segítségeteket.

Ezekben már van katalizátor? Ha nincs akkor szükség van rá hogy mehessen forgalomban? Ha igen, akkor mennyibe kerül egy katalizátor?

A műanyag lökhárítókat le lehet cserélni a 601-es króm lökhárítóira?
Alkatrészeket hol érdemes nézni hozzá?
Mennyi a végsebessége és mennyit eszik az autó?
A vásárlásnál mikre figyeljek oda a legjobban?

Előre is köszi a válaszokat!
aluska Creative Commons License 2010.07.24 0 0 3315
http://www.stop.hu/articles/article.php?id=708088

Remekül néz ki:)

ma egész nap a verdát takarítottam, csinosítgattam a garázsba a rossz időnek köszönhetően, majd elfogyott a sör, elugrottunk aldiba agárdra, és lám, polski-tali:) Visszafelé jövet már felvonultak a helyi rendfenttartók segítségével...jó látvány volt, kellene még idén egy trabitali itt a velencei tó körül, egy jü strandolással, felvonulással. Az utcán lévő emberek megálltak, mosolyogva integettek a kisfityó sofőrjeinek és utastársaiknak, akik villogással, elakadásjelzővel és hangos dudaszóval viszonozták az emberek kedvességét. Esetleg valakinek lenne kedve segíteni a szervezésben, vagy TWK Klub-ba feldobni az ötletet?
1zsakkrumpli Creative Commons License 2010.07.22 0 0 3314
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a "Magyar tarka - Esztergályos almája" című dokumentum filmet hol lehet letölteni, vagy honnan lehet megszerezni?

Tartalma:
A munkásosztály egyik "vállalkozója" vasipari tevékenységet folytat egy, a keleti határszélen fekvő településen. A rendszerváltást komoly tőke birtokában éli meg. Gyárat vásárol és a munkanélküliségtől szenvedő térségben autógyártásba kezd. A Trabant alvázra szerelt nyitott autócsoda iránt komoly az érdeklődés külföldről is, de a sorozatgyártást már nem tudja beindítani...

Ez a Film az Alma Cabrióról szól.

Üdv:
Tamás
gkallmar Creative Commons License 2010.07.20 0 0 3313
Erről én nem hallottam, de ha valóban, akkor oka a lényegesen jobb műszaki állapot lehet, az Universalokat uis már mindenhol eléggé szétcuccolták. No meg a németeknél az is erősen tart(hat)ja magát, hogy Univ-ból több készült, mint Lim-ból (ugye az elvi 80/20%-os arány).
Előzmény: Tarjáni (3312)
Tarjáni Creative Commons License 2010.07.20 0 0 3312

Így van, emlékszem, hogy írtad már, mégis, ha XX-91 a beütés, nekem az a biztos.
Egy 1290 -es nem olyan "nagy szám" mivel 1190 adott ugye :-))

Arról tudsz valami, hogy állítólag a németek csak a limuusine 4T-t keresik és viszik? Mi ebből az igazság és miért lehet így?

Előzmény: gkallmar (3310)
gkallmar Creative Commons License 2010.07.19 0 0 3311
Ennek őszintén örülök, a lényeg a lényeg.
Ugyann... :)
Előzmény: endrebá (3308)
gkallmar Creative Commons License 2010.07.19 0 0 3310
Ezt azért pontosítanom kell: amit mondasz, az eddigi tudomásom szerint az "alváz", és nem a karosszéria születésének dátuma. Ami alapban elvileg majdnem ua. kellene, hogy legyen - de hogy valóban abban a hónapban (évben) lett belőle egész kasztni, az messze nem biztos - a képen látható (egyébként hivatalosan az utolsó Univ. kasztni, a helyi múzeum számára készült) '91 április 23-án "gördült le" a gyártósorról - a Meerane-sztori, ugye. (Limousine-ok itt - némi - előnyben :)))

Előzmény: Tarjáni (3307)
gkallmar Creative Commons License 2010.07.19 0 0 3309
Igen, stimmt, még az is.
Előzmény: Tarjáni (3306)
endrebá Creative Commons License 2010.07.19 0 0 3308
Köszönöm kedves gkallmar, sokkal jobb volt, mint saccoltam... majdnem olyan jó lett, mint amilyen csak lehetett...
Névnapban nem vagyok gyakorlott, mert irtó analfabéta vagyok illesmit megjegyezni... kezdve a sajátomon... de jóleső, hogy vannak normális emberek is... ezügyben...

:-)))
Előzmény: gkallmar (3305)
Tarjáni Creative Commons License 2010.07.19 0 0 3307
91-es üzembehelyezésből van sok.
A kérdés a gyártás.
Amit a kiegyenlítőtartály mögött a tűzfalon beüttötek (hónap, év).
Ez itt pl. 91 márciusi.
Előzmény: rezso54 (3299)
Tarjáni Creative Commons License 2010.07.19 0 0 3306
No és a minden autóra kiterjedő átrendszámozásról se feledkezzünk el: szóval nagyon gyorsan pörgött ......
Előzmény: gkallmar (3303)
gkallmar Creative Commons License 2010.07.19 0 0 3305
Endrebá! Nem kell ahhoz franszijja: elég a nálunk, az autóhoz kínált cuccokat beépíteni, hogy hosszútávon jó kis szívást generáljon az ember magának... :(((

Amúgy remélem a 7vége jól telt, s volt nevesnapi ünnepelődés is!! ;)
Utólag is a legjobbakat!
Előzmény: endrebá (3302)
gkallmar Creative Commons License 2010.07.19 0 0 3304
Üdv.

Ki, de nagyon macerás - így jól gondoljátok meg.
Kuplunggondokhoz viszont ajánlom honlapom szerelési oldalait!
Előzmény: kerekdomb (3301)
gkallmar Creative Commons License 2010.07.19 0 0 3303
Bizonyítás alatt van - mondjuk egyelőre csak annyit, hogy egy két alkatrésszel kevesebb van bennük, mint a későbbiekben... ;)

A nem A-s 4T Trabantokhoz csak annyit tudok fűzni: nagy katyvasz volt a mérkúrnál az időtájt, lehet pl., hogy telepről nem tudták "időben" eladni, s mire forgalomba került, már a B-nél tartott a rendszámozás - ne feledjük, a márka/típus piacát kinyíró használtautó behozatali hullám miatt elég nagy 'boom' volt Mo-on, szóval szaladtak a betűk/számok rendesen.

Előzmény: rezso54 (3299)
endrebá Creative Commons License 2010.07.18 0 0 3302
A miénk volt ilyen, mert nem hozzávaló szerkezet, hanem valami assszem fraaanszija allkatrész volt beleépítve... aztán mikor kezdett széjjelhulani, akkor volt hasonló dilemmám... de a váltó kipisztergálása a motor nélkül, nem fehér embernek való mutatvány... inkább valami kéknek...

:-)))
Előzmény: kerekdomb (3301)
kerekdomb Creative Commons License 2010.07.18 0 0 3301
Üdvözlök mindenkit!
Egy kis segítséget szeretnék kérni,van egy trabant1.1-sem három évvel ezelőtt vettem de már akkor is nehezen lehetett a kuplungot benyomni, és a hátrameneti fokozatot is kidobta ha nagyobb gázzal indultam.A kuplung bovdenek sorra elszakadtak, és a pedál szerkezet is egy pár már eltört.Most rászántam magam hogy megnézzem mi lehet a baja,szerintem kuplung szerkezet problémája lehet,de ez majd kiderül ha megbontom.A kérdésem csak annyi lenne hogy a váltót ki lehet-e venni a motor kivétele nélkül? Válaszokat előre is megköszönöm.
Előzmény: gkallmar (2565)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!