Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vidi313 Creative Commons License 2010.07.21 0 0 37422
Nem akarok az elméletekbe belemélyedni, feleslegesnek tartom. Szerintem a dolog nem ennyire egyszerű. A gyakorlat azt igazolja, hogy igenis a fék kopásával növekszik ugyanazon fékezőerő kifejtéséhez szükséges pedálerő, aminek persze számos összetevője van, nem csupán a barázdáltságból adódó felület csökkenés. Nem véletlenül mérik a műszaki vizsgán az adott fékezőerőhöz viszonyított pedálerőt is (aminek persze a hétköznapi közlekedésben nincs jelentősége). Ismét visszatérve a járműveimhez. Egyik jelenlegi járművemnél sem tisztítottam a fékpofákat, tárcsákat eddig. A Jazz-ben 60.000 km van, és nincs szabad szemmel látható barázdáltság, a másik kocsim fékje a tárcsa és betétek cseréje után ugyanennyi futásteljesítményt követően szintén nem barázdás, a Yamaha első féktárcsája 1000 km megtétele után az új betéttel az lett, még a hátsó a régi betéttel teljesen ép. Ebből azért az is következik, hogy maga a betét is ludas a féktárcsa barázdáltság kialakulásában, nem csupán a szennyeződés.
Előzmény: Ptom71 (37421)
Ptom71 Creative Commons License 2010.07.21 0 0 37421
Fs=mű*Fn igy a felület csökkenésével nem nő v. csökken a fékerő. A karcosság a fékpofák közé került szennyeződések okozhatják. Érdemes a fékpofát, betéteket megtisztítani, hogy a működésük megfelelő legyen.
Előzmény: vidi313 (37416)
almacsiga Creative Commons License 2010.07.21 0 0 37420
Megkukult a dudám. A biztosíték jó, a relé kattog. Tud valaki valami tippet?
Előre is köszönöm!
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.21 0 0 37419
A kötelező szervizek díja 30-60 eFt,
attól függően, hogy ki mit visz hozzá...

Ha, mindent a szerviz ad hozzá akkor ~ 60 eFt.
Ha, csak az olajszűrőt és munkát adja...25-30 eFt.


Egy HONDA javításra nem szorul az első legalább 150 ekm-en.
Ez alól a JAZZ sem kivétel...természetesen.

Ami eddig előfordult a JAZZ-nél, már egynél többször is...
Az az, hogy az első szériás (még dobfékes!) verziónál, akadt
néhány kerékcsapágy gond 80 ekm körül...cirka 50 eFt-ért.

Egyébként a kötelező szervizen kívüli költsége minimális:
- első fékbetét cseréje 60-70 ekm után
- hátsó fékbetét 100-120 ekm után
- durvább lábúaknál a féktárcsa is csere egyúttal
(de akkor a betét sem tart ki ennyit, csak kb. a felét)
- ablaktörlő lapát, szükség szerint (elöregedik)
- fényszóró izzók, 30-40 ekm után

Szóval egy japánt fenntartani olcsóbb, mint
... egy németet, vagy pláne francia-olaszt :-)

Különösen, hogy azonos körülmények között, bizony, akár
1,0-1,5 literrel is kevesebb benzint eszik pl. mint az astra

A kötelező biztosítás, ami érdekes...a tulajtól és lakcímtől függően,
némely biztosító el tud szállni egy kicsit..de lehet találni olyat
aki a japánt is annyiért biztosítja, mint a többit...

...és asszem a szerviz periódusa is hosszabb a JAZZ-nek.
Azaz aki sokat használja, ezen is tud spórolni egy kicsit.
Előzmény: hetzlan (37417)
vidi313 Creative Commons License 2010.07.21 0 0 37418
Szia, kössz a zöldkártyás hír megerősítését. Akkor nekem is szerencsém van, van még minkét autómnál bő egy évem a műszaki vizsgáig.
Szerintem a Honda Jazz fenntartása semmivel nem drágább, mint mondjuk az Astráé, különösen ha mondjuk 2 éves mai Astra-ra gondolok. Úgy hogy ebből a szempontból megnyugodhatsz. Nekem 2003 márciustól van Jazz-em, eddig olajcserén valamint szűrők és gyertyák cseréjén kívül semmi, igaz mivel két autót használok, így nem is túl sokat mentem vele, mindössze közel 60.000 km-t.
A váratlan meghibásodások azok, amelyek igazán drágává tesznek egy autót, ebből a szempontból a Jazz nem veszélyes.
Előzmény: hetzlan (37417)
hetzlan Creative Commons License 2010.07.21 0 0 37417
szia,

A zöld kártyás hír igaz, nekünk sem kell most két évig, ameddig a műszaki érvényes. Nem tudtam, ezért elmentem és azt mondták a szervizben h szerencsés vagyok :)

Amúgy mi is a Honda Jazz-esek táborába kerültünk. Azt hiszem joggal mondhatom, h tetszik az autó (szüleim fogják használni). Engem 1 nap alatt meggyőzött, amikor vezettem pár km-eren... Remélem nem is lesz vele gond és csak a kötelező szervizek lesznek az elkövetkező években. 2 éves, 1.4 ES a típusa, rokontól vesszük :)
Egy 1998as Opel Astrát vált le, amit barátnőmmel szeretnénk tovább használni.

Olvasgattam itt, hogy mit írtok a szervizekről, helyekről, az árakról. Összességében, ha nincs komolyabb probléma, a Honda fenntartása mennyivel drágább? Ez volt az, ami miatt nem voltunk 100 %-osan biztosak benne, h jól járunk a Jazz-el..

üdv
András
vidi313 Creative Commons License 2010.07.21 0 0 37416
Feltűnőek a tárcsák közötti különbségek.
Csak saját esetemet tudom rá felhozni, mégpedig a Yamaha Majesty (Japán gyártású) 250-es robogómat. 9000 km volt benne, amikor az egyik fékezésnél furcsa súrlódó hangot hallok az első féktárcsa felől. Nézem, nagy megdöbbenésemre vasig lekopott az egyik betét, a másikon volt még kb. 1 mm, ennyi kilométernél!!!
Megyek a szakszervizbe, ahonnan vettem 0 kilométeresen a motort. Azt mondja az eladó: 14.000 Ft a két db. fékbetét. Eredeti japán gyártású. Na ne már! (A Saxo-hoz 4000 ért vettem a 4 db-ot, vagyis 1000 Ft-ért darabját, igaz 3 évvel ezelőtt, de azóta sokat nem emelkedtek az árak, és annak a fékbetétnek 60.000 km lefutása után fele még mindig megvan, és nem csíkosak a tárcsák!!) Bosszúságomban vettem valami "noném" szállító gyártmányát ugyanitt, az 8.000 Ft ért. A féktárcsák a Yamahán olyanok, hogy abszolút nem rozsdásodnak. 1000 km után olyan csíkos lett ettől a betéttől az első féktárcsa, hogy azon gondolkodom, síkköszörű a tárcsának, és új betétek.
Nyilvánvalóan a csíkozott tárcsa esetén megnő a fékrendszer terhelése, csökken a fék hatékonysága, mert kisebb lesz a súrlódó felület nagysága. Ez a különbség persze a normál közlekedés során nem észlelhető, legfeljebb annyi, hogy 10 dekányi súllyal nagyobb erővel kell nyomni a fékpedált, vagy motornál húzni a fékkart, de a magyar műszaki vizsgarendszer az világegyedi, mert ugye ezt a fékerőt is mérik, így esetleg már nem fog átmenni emiatt a műszaki vizsgán.
Erről jut eszembe: állítólag megjelent egy új rendelet, most hallottam, de nem láttam sehol leírva eddig, miszerint akinek lejárt a zöldkártyája, nem kell megújítani, mert ameddig a műszaki érvényes a járművön, addig meghosszabbodik automatikusan a zöldkártya hatálya. Igaz ez? Ha igaz, akkor végre egy olyan értelmes cselekedet, amit ki sem néztem volna eddig a közlekedés felügyeletből.
Előzmény: Jazz_1.2_09 (37412)
Piet 52 Creative Commons License 2010.07.21 0 0 37415
Szerintem a nyugott stilus nem segit, hogy ne rozsdásodjon, sőt erősebb fékezés tisztábbra csiszolja a tárcsát.
De én is így vagyok vele. Nekem is igy nézett ki a hátsó tárcsa. A kevés fékezéstől a rozsdacsík mindig beljebb hatolt. De ennek ellenére jól fogott. De aztán megszolalt a betétvastagságjelző. Ki lett cserélve minden , betét,tárcsa.
Egyébként a tárcsák még mind toleráncián belül voltak, elvileg pár tized felszabályozást el is birtak volna, még maradt volna akkor is koptatni való.
Előzmény: Jazz_1.2_09 (37412)
Piet 52 Creative Commons License 2010.07.21 0 0 37414
Olyasmi mindenütt van!
Előzmény: Jazz_1.2_09 (37413)
Jazz_1.2_09 Creative Commons License 2010.07.21 0 0 37413
Nem valószínű, kizárólag aszfaltúton járok.
Előzmény: Piet 52 (37411)
Jazz_1.2_09 Creative Commons License 2010.07.21 0 0 37412
Pontosítok. A csíkozódást illetően csak a bal hátsó tárcsa tűnik elhasználtabbnak, a többi (számomra) egész normálisnak tűnik. Egyébként nyugodt stílusban vezetek, kerülni szoktam az extrém fékezéseket.
bal hátsójobb első
Előzmény: vidi313 (37410)
Piet 52 Creative Commons License 2010.07.20 0 0 37411
A csikokat nem inkább a belekerülü kosz, homok, kavics okozza??
Előzmény: vidi313 (37410)
vidi313 Creative Commons License 2010.07.20 0 0 37410
A rozsdásodás természetes jelenség ennél az összetételű anyagnál. A csíkozódás más kérdés szerintem, bár nem látszik tisztán, eléggé homályos a kép. Úgy vélem az enyém 60.000 km után nem csíkozódott még be, a jövő héten lefényképezem, és teszek fel róla képet.
A csíkozódást a fékbetét anyaga, minősége is okozhatja, meg persze a vezetési stílus, az erős fékezések.
Előzmény: Jazz_1.2_09 (37408)
Sepety Creative Commons License 2010.07.20 0 0 37409

Bp-en vettem nyugdijas nénitől 26e km-rel.

2150e volt, első lökháríton kis parkolási sérüléssel, de sok kiegészítő cuccal.

Képet kicsit késöbb teszek fel róla.

Előzmény: Ptom71 (37391)
Jazz_1.2_09 Creative Commons License 2010.07.20 0 0 37408
Ezen a képen jól látszik, hogy nem csak a fékbetéttel érintkező felület rozsdás, hanem a tárcsa többi része is. A csíkozódást is túlzottnak tartom a 4000 km -hez képest.
Előzmény: Wicked Belzebub (37406)
Labdacs Creative Commons License 2010.07.20 0 0 37407
nálam csak a hátsók ilyen barázdáltak. nem ennyire, de azért majdnem. rákérdeztem a húszezres szerviznél, hogy mit lehetne vele kezdeni. azt mondták, ez ilyen, semmi baja.
Előzmény: Jazz_1.2_09 (37405)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2010.07.20 0 0 37406
Miért, miben különbözik egy 3-4000 km-t futott féktárcsa egy 80000-et futottól?
Pár száz km alatt bekopik, onnantól már csak a válla nő, de ugyanolyan csíkos mindvégig.
Előzmény: Jazz_1.2_09 (37405)
Jazz_1.2_09 Creative Commons License 2010.07.20 0 0 37405
Köszönöm az elméleti infókat, de én elsősorban gyakorlati tapasztalatokra lennék kiváncsi. Ugyanis elég igénytelenül néznek ki ezek a féktárcsák, mintha nem is újak lennének hanem vagy 6-8 évesek.
Jazzig Creative Commons License 2010.07.20 0 0 37404

Ön jav.:

"A lemezgrafitos öntöttvas leginkább jó siklási, megmunkálhatósági és rezgéscsillapítási jellemzői miatt alkalmas többek között motorhenger, dugattyúgyűrű, illetve fékdob, féktárcsa előállítására."

Előzmény: Jazzig (37403)
Jazzig Creative Commons License 2010.07.20 0 0 37403
Jazzig Creative Commons License 2010.07.20 0 0 37402

A szénacél az ilyen, erős, de rozsdásodik. Esetleg, ha karbosszálból lenne...

Előzmény: Jazz_1.2_09 (37401)
Jazz_1.2_09 Creative Commons License 2010.07.20 0 0 37401
tárcsa
Jazz_1.2_09 Creative Commons License 2010.07.20 0 0 37400
Íme a kép.
Jazz_1.2_09 Creative Commons License 2010.07.20 0 0 37399
Sziasztok!

Szerintetek normális hogy pár óra esőzés után így néznek ki a 4000 km -t futott féktárcsák? Igaz az első fékezés után a rozsda eltűnik, a barázdák persze nem.
Jazz_1.2_09 Creative Commons License 2010.07.19 0 0 37398
Sziasztok!

Hétvégén voltunk egy viszonylag hosszabb túrán. Oda-vissza 390 km. Kényelmes volt, de azért 190 km (3 óra) vezetés után már jó érzés volt kiszállni. Először volt beavatva hegyi utakon. Itt igencsak érződött a nyomatékhiány, sokszor 2-3 -at is vissza kellett kapcsolgatni. Viszont meglepett hogy mennyire intelligens a váltásokra figyelmeztető rendszer. Volt hogy 2 -őt kapcsoltam vissza, de jelezte hogy még kapcsoljak lejjebb és "neki" lett igaza.
A fogyasztás odafele végig klímával 4,8 lett, vissza klíma nélkül 4,6 (kijelzője szerint), 4 fővel + csomagokkal.

Meglepett hogy pár óra ázás után tiszta rozsdásak lettek a féktárcsák, igaz az első fékezés után nyoma se lett neki. Jobban megnézve számomra eléggé barázdáltnak tűnik, így 4400 km után meg főleg.
kifli Creative Commons License 2010.07.19 0 0 37397
ezt a hibát ingyen és automatikuasan javítják jobb honda szervízekben, nem nekiállnak szétszedni a kocsit...
Előzmény: Kalmuk (37386)
kifli Creative Commons License 2010.07.19 0 0 37396
mennyiért?
Előzmény: Sepety (37387)
prs Creative Commons License 2010.07.19 0 0 37395
Nekem van egy Szatuna első légterelőm eladó. Alig használt, sérülés nélkül leszedett, egy rakás extra rögzítővel.

Mondjuk 4e irányáron.

Ha érdekel, keress rá, biztos írtam róla. (Amúgy meg írj emailt.)
Előzmény: Csabás (37392)
mugler Creative Commons License 2010.07.19 0 0 37394
További balesetmentes, hibamentes kilométereket!
Előzmény: Labdacs (37385)
Csabás Creative Commons License 2010.07.18 0 0 37393
Bocsi..nem Hoka,hanem Heko..oly régen voltam,h már gépelni se tudok..bocs még 1x!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!