Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Könyrapid Creative Commons License 2010.07.21 0 0 6154

Az oldalvédő gumicsíkjaidat hol szerezted be? Én is gondolkozom egy szetten a kék gépemre.

Köszi.

Előzmény: hollandig (6153)
hollandig Creative Commons License 2010.07.21 0 0 6153
Valójában mivel öreg autókról van szó, mindenre kell figyelni…J Természetesen szembetűnő a kaszni. Érdemes megnézni, hogy volt-e alváz- és üregvédve, mert nagyságrendekkel később kezd el rohadni, vagy 1általán nem. Az alvázvédelem 1értelmű, az üregvédelem meg onnan árulkodik, hogy több helyen műanyag dugókkal lettek lezárva a furatok, ahol befújták az üregvédőt (pl ajtó zárszerkezet alat). Érdemes megnézni a doblemezt és az A oszlop alatti részt, valamint a küszöböket, ott hajlamosak a rohadásra. Kérdés, hogy mennyi pénzed van?! És csak kell valami, vagy megbízható autót akarsz-e?! Mert 1 relative jó állapotú skodrit bőven megkapsz 80-100 körül, azonban érdemes még kicsit rákölteni. A skodák rákfenéje a hűtés. Rendszerint elől, a hűtőradiátorban lévő gomba szokott elfáradni. Ezt érdemes cserélni (kb 500 ft), valamint 1ben megreléztetni, hogy ne a hűtőgomba kapcsolja a ventillátort és ezáltal a ventilátor árama a gombán keresztül folyjék át, hanem a gomba 1 relét kapcsoljon, és a relé kapcsolja a ventit. Más megoldás erre a direkt kapcsoló, de (számomra) az barbáros… Továbbá meg kell nézni, hogy milyen állapotban vannak a hűtőrendszer gumicsövei, bilincsei. Mind elől, mind az utastér alatt, mind hátul, a motortérben. Ha nagyon el vannak öregedve, netán vízkövesek ami szivárgásra utal, akkor ott kapásból minden csere. Figyelni kell továbbá, hogy a termosztát is jó legyen, valamint ami rendkívül fontos és sokan megfeledkeznek róla: a vízpumpa mindig kellően zsírozott legyen. Természetesen hsznált autónál rögtön ajánlottak az alábbi folyadék cserék: motorolaj (én át is mosnám), olajszűrő, fékfolyadék (mivel nem mai darabról beszélünk), váltóolaj, levegőszűrő. Lecserélném a hűtővizet is, mert kit tudja mismit pancsoltak bele az évek során. Ha a motor csörögve jár, akkor rögtön érdemes vezérmű láncot is cserélni, de lehetőleg eredeti csehszlovákot bele, ne utángyártottat, mert az nem sokáig tart. Rögtön érdemes cserélni gyertyakábeleket is, mielőtt még megtréfál, gyertyákat is, ha már nagy a hézag. Én NGK-ra esküszöm (a pontos típus nem jut eszembe), gyújtókábelből meg lehet kapni megint csak eredeti csehszlovákot TESLA, ami a legjobb sztem. Ezek a dolgok eddig kb 20e ftból bőven kijönnek, főleg, ha te csinálod. A gyújtással nem szokott amúgy gond lenni, legtöbbször xar gyertya és kábel tréfálja meg az embert. Ami típushiba szokott lenni, az az AC pumpa tömítése (a pumpa a főtengelyről kap kihajtást a blokk oldalán, és gyakran szivárog mellette az olaj), illetve benne a membrán elöregedése. Ezeket olajcserénél érdemes rendbe tenni. Érdemes lecserélni a karbin a 2. torok nyitását szabályozó membránt, az is el szokott öregedni, valamint hozzáértő személlyel a karbit kitisztítani. Ami necces és nem tudhatja az ember, hogy a tank, korrodált-e belülről… Aztán, 1 jól beállított skoda motor mindenféle gázpedál pumpálás nélkül pöccre indul (természetesen, ha nem állt napokig és van a karbi úszóházban benya, ilyenkor a blokk oldalán jobb oldalt alul lévő kézi pumpával kell felpumpálni a benyát…). Indításkor, és amíg hideg a motor, addig hajlamos 1 kicsit füstölni, de visszatolt szívatóval és bemelegedve már nem szabad füstölnie. Érdemes rákukkantani a kipufogóra is, sokszor el van rohadva a dob, ezt tömítéssel 1ütt cserélni kell (lehetőleg megint csak cseh gyártmányra). Eddig minden cserével 1etemben, még mindig megállunk 30e Ft alatt, cserébe viszont van 1 rendbetett, üzembiztos autónk. Ha netán a motor már nagyon fáradt lenne, legrosszabb esetben 1 teljes motorgenerál megáll úgy 110e ft körül és ekkor viszont „0” kmes autód van. 1 a lényeg a skodánál, nem érdemes fölöslegesen forgatni, mert nem fog jobban menni. Ha 86 utánit veszel, és kellően erős a motor, akkor 30ezerért érdemes beletenni 1 5 sebességes váltót, vagy pedig alapból GLS-t veszel (csak ritka). Alkatrész ügyben ajánlom neked a www.skodaklub.com –ot, azon belül pedig a bazárt. Minden van, és gombokért. Nekem 2db 120som van. Az 1ikben 130e a másikban 56e km. Mind2ő gyári. Sosem voltak se fényezve, se megbontva. Mindig megkapták ami kell, cserébe pedig SOHA nem hagytak ott sehol…

Jahm, kihagytam, hogy a függőcsapszeget is érdemes jól bezsírozni. Valamint mivel ki tudja hogy voltak használva, én elvinném futómű állításra is. Persze ha szép 1enesen fut, és nem eszi aránytalanul a gumikat, akkor semmi gond.

 

Érdemes még hallgatózni, h nem sír-e a generátor csapágy, szíjjat cserélni, megnézni a gumi fékcsöveket nincsenek-e elernyedve (valszeg el lesznek, ezek cseréje halaszthatatlan). Lehet, hogy nem megy a belső szellőző ventillátor, itt legtöbbször csak szénkefe probléma van, valamint a fűtés-hűtés kallantyú szokott beragadni. Ezekhez sajnos eléggé szét kell bontani, de 1 ügyes szerelőnek nem gond.

 

Hirtelen ennyi jut eszembe.

 

Ha nem csupán autót szeretnél, hanem hobbit is, akkor érdemes szépet venni és vigyázni rá nagyon. Figyelem, 1re kevesebb van már és közel a veterán kor…J

Én semmi pénzért nem adnám el 1iket sem…

 

Jó Skodázást!

Címzetes Skodrik:)
Előzmény: Hajzi_ (6152)
Hajzi_ Creative Commons License 2010.07.21 0 0 6152
Üdv mindenkinek!
Egy nagy kéréssel fordulnék minden 120-as tulajdonos felé! A történet a következő lenne: szeretnék venni egy 120-as Skodát, és mivel első autóvásárlásom lenne, érdekelne, hogy mire kell fokozottan figyelni ennél a modellnél, ugyanis korukból adódóan motorikusan hajlamosak már szeszélyekre, és sajnos a magyar helyzetet ismerve az eladók eltitkolhatnak ezt-azt. Eddig annyit tudok, hogy javallott '86 utáni modelleket választani, azok kisebb valószínűséggel forralják fel a hűtővizet. Mivel ez még nem túl nagy kiindulási alap, aki bármilyen egyéb tanáccsal tud segíteni, annak előre is köszönöm válaszát!
pepitamen Creative Commons License 2010.07.20 0 0 6151

megnéztük a képet haverommal a ,múzeumos skodáról ő arra jutott hogy:
ez egy 120 as blokk csak más a szívócsonk a karbi meg az ac
(ahol a főtengely égszíjtárcsája van ott találhato a skoda jel)

kicsit fölötte..

Előzmény: Bullcsepel (6142)
doczi.gabor Creative Commons License 2010.07.20 0 0 6150
Na és ezek? A 120-ason van egy kis Fordos beütés, de szép!
Bullcsepel Creative Commons License 2010.07.20 0 0 6149

Nem nehéz,hanem lehetetlen,mert gyártatni kell.

Azt,hogy alvázas-e nem tudom.

Előzmény: Törölt nick (6148)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.19 0 0 6148
Ha megtörik akkor nehéz rá találni első sárvédőt .
Előzmény: Bullcsepel (6142)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.19 0 0 6147
Alvázas?
Előzmény: Bullcsepel (6144)
Bullcsepel Creative Commons License 2010.07.19 0 0 6146

A 720-ast a cseh Alfa Romeo-ként emlegetik,nem csoda.

Sportos gép.

Ezt újították fel nemrégen.

-Mlada Boleslav-múzeum
Bullcsepel Creative Commons License 2010.07.19 0 0 6145

És vannak egyéb feledésbe merült prototípusok is.

Škoda 720,740,760,szinte az összes valamelyik olasz formatervező cég remekműve.

Pl.ITAL Design,amelyet Giorgetto Giugiaro alapított

(EGYÉBKÉNT Ő TERVEZTE 1974-BEN A VW SCIROCCO-t!!!)

Egy Skodásnak illik ezeket a típusokat ismerni...

A duplakörlámpásból tudtommal kettő van meg,az egyik a gyár múzeumában.

A kombi(2-ik kép) és a Coupé is a gyár múzeumában van.

 

Bullcsepel Creative Commons License 2010.07.19 0 0 6144

Van Zastava alvázú -és motoros Garde prototípus,nekem személy szerint ez tetszik a legjobban.

 

Bullcsepel Creative Commons License 2010.07.19 0 0 6143

Itt a 120-as hátuljú.

 

Bullcsepel Creative Commons License 2010.07.19 0 0 6142

Van egy pár orrmotoros proto,120-asból is kétféle.

Rabakkal már átrágtuk a témát,-)))))

Ez a 100-as hátuljú.

Van 120-as hátuljú is,ami a gyár múzeumában van,és FIAT motoros.

 

Törölt nick Creative Commons License 2010.07.19 0 0 6141
Persze! ;)
Előzmény: Könyrapid (6140)
Könyrapid Creative Commons License 2010.07.19 0 0 6140
Orrmotoros Skodából annyi van, mint égen a csillag, vagy rosszul tudom?;o)
Előzmény: Törölt nick (6139)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.19 0 0 6139
A múzeumban van 1, arról láttunk itt képet. De ezek szerint készült még pár db? :-o)
Előzmény: Könyrapid (6138)
Könyrapid Creative Commons License 2010.07.19 0 0 6138

"mennyi orrmotoros skoda van forgalomba?
vagyis mennyit gyártottak?
én úgy tudtam hogy csak 1 létezik"

 

ROTFLOL!:o))))

Előzmény: pepitamen (6137)
pepitamen Creative Commons License 2010.07.19 0 0 6137
mennyi orrmotoros skoda van forgalomba?
vagyis mennyit gyártottak?
én úgy tudtam hogy csak 1 létezik
esetleg tudna valaki képet felrakni?(orrmotoros 120asról?)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.19 0 0 6136
Ez is eladó? :)
Előzmény: Bullcsepel (6134)
kdani10 Creative Commons License 2010.07.19 0 0 6135
valaki nem tudja lehet-e szerezni új gyári cseh hajtásláncot hol és mennyiért és hogy érdemes-e használtat venni és mennyi lehet
Bullcsepel Creative Commons License 2010.07.18 0 0 6134

A francba!Elrontottátok az idillt:-)

Pedig milyen szép is lett volna...

Az orrmotoroshoz mit szóltok?

Könyrapid Creative Commons License 2010.07.18 0 0 6133
Nincs rajta vinyl tető, de ezt is árulták az Egyesült Királyságban, nem 120 LSE. hanem csak LE.
Előzmény: Törölt nick (6132)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.18 0 0 6132

Hasonlít a Skoda 120 LSE modellre.Csak ezen nins műbőr tető.De amúgy szép Skoda sor.

 

 

Ilyen:

Előzmény: Bullcsepel (6126)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.18 0 0 6131

Valaki nem tud ABREX 120 L-re vas kinézetű műanyag lökháritót csinálni és keskeny futós elsőt csinálni?

Törölt nick Creative Commons License 2010.07.18 0 0 6130
Ehhez mit szóltok?
Blint91 Creative Commons License 2010.07.17 0 0 6129
Szerintem egy jó állapotú Skodára még mindig tapadnak a nők :DDD
Előzmény: doczi.gabor (6128)
doczi.gabor Creative Commons License 2010.07.16 0 0 6128
Azok a régi szép idők...
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.16 0 0 6127
Érden, a Balatoni út 80. alatt található autós boltban. Javító ív (szélesfutós) pedig 1900 vagy 2000 volt.
Előzmény: levaipeter (6121)
Bullcsepel Creative Commons License 2010.07.16 0 0 6126

Elárulom a titkot!Ott van a képen egy mustársárga 120 LS Estelle,pont olyan,mint amit 1995-ig nem használtak,és fórumtéma volt.

Ez a poszter 1982-es,tehát az autó évjáratával megegyezik.

Bullcsepel Creative Commons License 2010.07.16 0 0 6125

,,Tessék választani!"

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!