Térburkoló alá 20-25cm zúzott kő, (15-20 nagyobb szemcseméretű, 5 cm apró) betömörítve rendesen, 1cm marosi homok. Lerakni a térkövet, gumilapot rtenni a lapvibrátorra, és azzal körbe-körbejárva egyszintbehozni. Felszórni marosihomokkal, és besöprögetni a fúgákba. Ezt időnkét megismételni.
Térburkoló alá nem kell betonozni? Azt homokra kell tenni nem (?), azt meg a köves aljzatra hogy rakom rá? A fehér kavics jó ötlet, lehet magamévá teszem... :)
Csináltunk kis kis kockákat amik beillettek a gyeprács lyukaiba, azzal állítottuk be a föld szintjét, három cm-t elhagyva, 2 év múlva kinőtte magát sajnos. A szürke térburkoló kő (viacolor) még olcsóbb is néhány Ft-al, aládolgozás nagyjából ugyanaz, a lerakás kicsivel időigényesebb. A gyeprácsba lehet fehér murvát is tenni, csak azt a tűsarkúcipős hölgyek nemszeretik.
Ok, de gondolom, ha nem tömöm színig földdel, akkor nem olyan gond, pár évente legfeljebb kitakarítom, újra füvezem. Egyébként te mit javasolnál helyette? Valamit mindenképpen kellene, mert esős időben, télen nagyon kijárják a parkoló kocsikkal ha sima föld van. Telibe meg nem burkolnám, ha nem muszáj, mert jóval nagyobb munka. Beton, bitumen meg nem tetszik.
A gyeprácsok lyukaiban a föld folyamatosan szaporodik, felhízik, mint az utak mentén a padka. A fű felkerül a gyeprács szintje fölé, és az autó kerekei kitapossák. Ahol jár az autó, ott csak síma föld marad a gyeprács között, ami nagyon rondán néz ki.
Szeretném a bejárónkat gyeprácsosra megcsinálni. Eddigi infóim alapján: 30-35 cm föld kiszed, kő, kavics feltöltés, tömörítés, gyeprács. Ha földdel, nem fogja az eső bemosni lassan a kő közé a földet? Kellene a rács alá esetleg valami geotextília, vagy ilyesmi? Csak személykocsik fognak beparkolni, tehát nem jelentős a terhelés, milyen fajta rács a jobb, műanyag vagy beton?
Én egy szintes házat tervezek és nem habbal, hanem a mm-es ragasztó habarccsal.(a habot a porotherm embere sem ajánlotta, csak akkor ha minuszban akarsz falazni) És tényleg nem tudom hogy a kivitelező reálisan kér-e többet, a hagyományos tégla rakásánál.Mert elvileg nem kell hozzá annyi ember, csak az első sor macerásabb.
Kapható valami PU kitöltő ragasztó (még csak megkötött formában találkoztam vele). Elvileg a kis réseket kitölti, és ragaszt. Elsősorban fához ajánlják (de arra nem igazán jó). Azt snicerrel is nehéz faragni megkötés után. A PU keménysége leginkább attól függ, mennyire tud tágulni. Ahol beszorítva köt meg, (nem tud habosodni), ott az általad ismert is elég kemény tud lenni. Persze a ragasztóként használt nem is habosodik annyira (így nem is feszít annyit).
E-onos terület nálunk: 15m-ig földkábel ingyenes, utána fizetni kell. (Ami baromi jól hangzik, de tudom, hogy a 15m díja is benne van valahol. :P Másnem a "csatlakozási díjban. ;))
én eddig csak 1 komponensű PU habbal dolgoztam,amig manapság kádak,ablakok,ajtók rögzitésére használnak.az UVt tényleg nem állja,de ezt mondjuk épitési teknológiával ki lehet küszöbölni. 1 komponensű PU habból én más féléről nem hallottam,de biztos túl fiatal vagyok még :) használtam még fegyverzetes hőszigetelő táblát,ebben is gondolom valami purhab van.az is benyomható.
félre ne érts,nem vitatkozni,maximum vitázni akarok :)
weblapjuk alapján 2 dolog nem szimpatikus:1 db nevet nem látok egész weblapjukon.mondjuk referenciát meg sem néztem.
másik meg nyomatják ezt a lopott teknológiás hőszigetelőzsalus teknikát.ami tényleg jó,ha borzasztóan rossz az altalaj,de egyébként nem gazdaságos, ugyanakkor számos hátránya van. made in germany,meg highest quality,de a hátrányokat nem nagyon irják le.
Gyanítom hogy ezt a fajta PU habot nem tudod ujjal benyomni, valószínűleg inkább a ragasztó habra hasonlíthat (bár még nem találkoztam vele...) Mielőtt bárki félreértené, nem támogatom.
Rendelet szabályozza. légkábel x m nem kell tériteni és a földkábelt sem a fölött igen. Az sem mindegy hogy adott területen mi az alap bekötési mód. Ha légkábel és te földet szeretnél a különbözetetd fizeted. De írsz a helyi szolgáltatónak és érdeklödsz hogy x helyen mit és mennyiért kötnek be.
Információt gyűjtök egy építő cégről! A cég a Bau-profi Kft. Ha van valaki aki kapcsolatban állt velük írja meg a tapasztalatát. Mennyire megbízhatóak?
Tudja valaki, hogy ha az áramot földkábelen akarom behozni akkor abból mennyit áll a szolgáltató stb? Villanyszerelőm csak annyit mondott, hogy az "kurva drága", és szerinte felejtsem el.
nálunk is így lett felújítva, kicsit kiegészíteném az előzőeket: - a "kijárt" részken a homok vissza lett töltve, "elegyengetve", - az OSB lapoknál nagyon kell majd figyelni, hogy a "csatlakozások" ne essenek a főbb közlekedési útvonalakba, mert ott hiába a horony és szegelés, egy idő után sajnos megadja megát az anyag és a dilettációknál ledobja alakkot, újra mozog majd egy "repedés" mentén...
én meg egyáltalán nem épitenék pur habbal ragasztott téglával. 2 ok miatt: 1. pur hab nyomószilárdsága annyira gyenge,hogy nem tartom valószinűnek,h egyáltalán bármi tetőt elbirjon.nemhogy födémet.tartok tőle,h önsúly alatt repedezne a vakolat.nem mondom,h hülye a statikus,mert nem láttam még ilyet,de erős fenntartásaim vannak.aztán persze ki tudja.de ha ujjal be lehet nyomni a pur habot,akkor ebből hogyan akarunk házat épiteni? 2. mégis hogyan akarja kivitelezni?előre táblásitja a pur habot?akkor meg nem falazat,csak téglák egymás tetején.
a profi falazatnak az a baja az 1mmes habarccsal,hogy nem osztja el a terhelését.tehát komolyabb fesztávó nyilásnál baj lehet pecsétnyomásra,valamint jóval merevebb alátámasztást igényel,mint a sima NF tégla.tehát födémről induló falnál erősen problémás,mert a födém mindig lehajlik pár mm-t,és ezért lehetséges,h vastagabb födém,erősebb vasalat kell a róla induló fal miatt.
nemtom érthető-e. volt egy ilyen jellegű szakértésünk,hogy a födém normális falazatra volt tervezve,ami jól követi a lehajlást,és a profival készitették.a profi falazat meg átlós irányban végigrepedt.
az a baj az NFnél jobb hőszigeteléső téglafalak,ytong, profi esetén már annyira lecsökkent a falazat teherbirása,hogy oda kell figyelni,és ha födém is van,akkor mindenképp megmutatnám ebben gyakorlott statikusnak.
Nekem egy statikus kollégám azt mondta, hogy a PUR habbal ragasztott téglából földszintesnél nagyobb házat nem építene, mert a PUR hab idővel el fog porladni és akkor nincs ami összetartsa a téglákat. 1 mm-es habarcsba ragasztva viszont tényleg jobb hőszigetelő képességű, kérdés, hogy ha kiegészítő hőszigetelést is rakunk a homlokzatra, akkor érdemes-e a profival dolgozni. (ehhez egy kicsit árelemzést kellene végezni, ugyan olyan hőszigetelőképességű N+F és Profi falrendszerhez)
A homok jó hangszigetelő! A tömeggel tudsz a legjobban hangszigetelni. Esetleg ha felszeded a parkettát, a homokba ágyazott zárlécekre tehetsz egy nútféderes OSB lapot és arra polifoam-on lamináltat, ha azt akarsz tenni. Ami az erkéky ötletedet illeti, elvileg kivitelezhető lenne, de a következők kellenek hozzá:
Tartószerkezeteti szakvélamény (ha 70 évnél idősebb a ház)
Örökségvédelmi hivatal, illetve tervtanács hozzájárulása, ha védett épületről van szó, vagy a rendezési terv tervtanácsi állásfoglalást ír elő.
Az is előfordulhat, hogy az engedélyek beszerzése többe kerül a loggia kialakításának költségeinél. Műemléki környezetben, vagy kötelező tervtanácsi állásfoglalás esetén lehet, hogy nem is engedik a loggia kialakítását.
Ha mégis kialakítható, nem csak a terasz hő és vízszigetelését, de a két oldalsó fal és a plafon hőszigetelését is meg kell oldanod. Várható, hogy a teraszod padlószintje 20-25 cm-el följebb lesz a belső tér padlószintjénél.
Ha lakásról van szó, akkor az alattad lévő esetleg annak sem fog örülni, ha az eddigi "meleg" plafonján létrejön egy hideg sáv, ami esetleg emiatt penészedni fog... A hőszigetelés viszont az erkély padlószintjét emelné.
Hadd kérdezzek még egy elmebeteget, aztán eldugulok, ígérem :-)
Adott egy nagy szoba, ami kb. 8 x 4 m, tehát nagy alapterületű, de elég hosszúkás. És sajnos nincs erkélye, ellenben az ablaknyílás kb. 280 cm széles, azaz 60 - 60 fal van mindkét oldalon.
De mivel az én cseppnyi anyag folyamatosan pörög:
meg lehet oldani, hogy az ember a komplett ablakot kiveszi (ami kékkel jelölt), és 120-150 cm-re beljebb egy teli üveges erkély ajtót (zölddel jelölve) épít be a szoba teljes szélességében (mondjuk 4 eleműt, ahol a középső kettő széttolható.)
(Természetesen a szobából létrejött erkély vízszigetelését meg kell oldani, mind a fal, mind a burkolatok, mind a víz elvezetésének kérdésében.
Célegyenesbe fordulás esetén nyilván IRL kérdezek szakembert, csak most ötletelek, hátha van vkinek hasonló tapasztalata :-)
Szia! Árat ugyan nem tudok mondani, de a technológiából következtetve a profi biztos, hogy drágább mint az N+F.A nagy többség nem is tud a profival dolgozni és ezért fikázza, hogy szar.Olvass utána a wienerberger.hu oldalon.
Építkezés előtt állunk és szeretném megkérdezni hogy a porotherm profi téglát szerintetek mennyiért rakják? (38as) Olcsóbb mint az NFes vagy drágább? kb mennyi az elgofadható nm ára a munkadíjnak?