Gyanítom hogy ezt a fajta PU habot nem tudod ujjal benyomni, valószínűleg inkább a ragasztó habra hasonlíthat (bár még nem találkoztam vele...) Mielőtt bárki félreértené, nem támogatom.
Rendelet szabályozza. légkábel x m nem kell tériteni és a földkábelt sem a fölött igen. Az sem mindegy hogy adott területen mi az alap bekötési mód. Ha légkábel és te földet szeretnél a különbözetetd fizeted. De írsz a helyi szolgáltatónak és érdeklödsz hogy x helyen mit és mennyiért kötnek be.
Információt gyűjtök egy építő cégről! A cég a Bau-profi Kft. Ha van valaki aki kapcsolatban állt velük írja meg a tapasztalatát. Mennyire megbízhatóak?
Tudja valaki, hogy ha az áramot földkábelen akarom behozni akkor abból mennyit áll a szolgáltató stb? Villanyszerelőm csak annyit mondott, hogy az "kurva drága", és szerinte felejtsem el.
nálunk is így lett felújítva, kicsit kiegészíteném az előzőeket: - a "kijárt" részken a homok vissza lett töltve, "elegyengetve", - az OSB lapoknál nagyon kell majd figyelni, hogy a "csatlakozások" ne essenek a főbb közlekedési útvonalakba, mert ott hiába a horony és szegelés, egy idő után sajnos megadja megát az anyag és a dilettációknál ledobja alakkot, újra mozog majd egy "repedés" mentén...
én meg egyáltalán nem épitenék pur habbal ragasztott téglával. 2 ok miatt: 1. pur hab nyomószilárdsága annyira gyenge,hogy nem tartom valószinűnek,h egyáltalán bármi tetőt elbirjon.nemhogy födémet.tartok tőle,h önsúly alatt repedezne a vakolat.nem mondom,h hülye a statikus,mert nem láttam még ilyet,de erős fenntartásaim vannak.aztán persze ki tudja.de ha ujjal be lehet nyomni a pur habot,akkor ebből hogyan akarunk házat épiteni? 2. mégis hogyan akarja kivitelezni?előre táblásitja a pur habot?akkor meg nem falazat,csak téglák egymás tetején.
a profi falazatnak az a baja az 1mmes habarccsal,hogy nem osztja el a terhelését.tehát komolyabb fesztávó nyilásnál baj lehet pecsétnyomásra,valamint jóval merevebb alátámasztást igényel,mint a sima NF tégla.tehát födémről induló falnál erősen problémás,mert a födém mindig lehajlik pár mm-t,és ezért lehetséges,h vastagabb födém,erősebb vasalat kell a róla induló fal miatt.
nemtom érthető-e. volt egy ilyen jellegű szakértésünk,hogy a födém normális falazatra volt tervezve,ami jól követi a lehajlást,és a profival készitették.a profi falazat meg átlós irányban végigrepedt.
az a baj az NFnél jobb hőszigeteléső téglafalak,ytong, profi esetén már annyira lecsökkent a falazat teherbirása,hogy oda kell figyelni,és ha födém is van,akkor mindenképp megmutatnám ebben gyakorlott statikusnak.
Nekem egy statikus kollégám azt mondta, hogy a PUR habbal ragasztott téglából földszintesnél nagyobb házat nem építene, mert a PUR hab idővel el fog porladni és akkor nincs ami összetartsa a téglákat. 1 mm-es habarcsba ragasztva viszont tényleg jobb hőszigetelő képességű, kérdés, hogy ha kiegészítő hőszigetelést is rakunk a homlokzatra, akkor érdemes-e a profival dolgozni. (ehhez egy kicsit árelemzést kellene végezni, ugyan olyan hőszigetelőképességű N+F és Profi falrendszerhez)
A homok jó hangszigetelő! A tömeggel tudsz a legjobban hangszigetelni. Esetleg ha felszeded a parkettát, a homokba ágyazott zárlécekre tehetsz egy nútféderes OSB lapot és arra polifoam-on lamináltat, ha azt akarsz tenni. Ami az erkéky ötletedet illeti, elvileg kivitelezhető lenne, de a következők kellenek hozzá:
Tartószerkezeteti szakvélamény (ha 70 évnél idősebb a ház)
Örökségvédelmi hivatal, illetve tervtanács hozzájárulása, ha védett épületről van szó, vagy a rendezési terv tervtanácsi állásfoglalást ír elő.
Az is előfordulhat, hogy az engedélyek beszerzése többe kerül a loggia kialakításának költségeinél. Műemléki környezetben, vagy kötelező tervtanácsi állásfoglalás esetén lehet, hogy nem is engedik a loggia kialakítását.
Ha mégis kialakítható, nem csak a terasz hő és vízszigetelését, de a két oldalsó fal és a plafon hőszigetelését is meg kell oldanod. Várható, hogy a teraszod padlószintje 20-25 cm-el följebb lesz a belső tér padlószintjénél.
Ha lakásról van szó, akkor az alattad lévő esetleg annak sem fog örülni, ha az eddigi "meleg" plafonján létrejön egy hideg sáv, ami esetleg emiatt penészedni fog... A hőszigetelés viszont az erkély padlószintjét emelné.
Hadd kérdezzek még egy elmebeteget, aztán eldugulok, ígérem :-)
Adott egy nagy szoba, ami kb. 8 x 4 m, tehát nagy alapterületű, de elég hosszúkás. És sajnos nincs erkélye, ellenben az ablaknyílás kb. 280 cm széles, azaz 60 - 60 fal van mindkét oldalon.
De mivel az én cseppnyi anyag folyamatosan pörög:
meg lehet oldani, hogy az ember a komplett ablakot kiveszi (ami kékkel jelölt), és 120-150 cm-re beljebb egy teli üveges erkély ajtót (zölddel jelölve) épít be a szoba teljes szélességében (mondjuk 4 eleműt, ahol a középső kettő széttolható.)
(Természetesen a szobából létrejött erkély vízszigetelését meg kell oldani, mind a fal, mind a burkolatok, mind a víz elvezetésének kérdésében.
Célegyenesbe fordulás esetén nyilván IRL kérdezek szakembert, csak most ötletelek, hátha van vkinek hasonló tapasztalata :-)
Szia! Árat ugyan nem tudok mondani, de a technológiából következtetve a profi biztos, hogy drágább mint az N+F.A nagy többség nem is tud a profival dolgozni és ezért fikázza, hogy szar.Olvass utána a wienerberger.hu oldalon.
Építkezés előtt állunk és szeretném megkérdezni hogy a porotherm profi téglát szerintetek mennyiért rakják? (38as) Olcsóbb mint az NFes vagy drágább? kb mennyi az elgofadható nm ára a munkadíjnak?
Sajnos a nyikorgás legtöbbször arra utal, hogy nincs alatta anyag. (azt látatlanba nem lehet megmondani hogy "felpúposodott", vagy kijáródott alóla a homok. Ehhez tényleg szakembernek kellene látnia. Viszont ha így ráteszed a lamináltat valószínűleg az sem fogja tartósan bírni azt a mozgást (most tekintsünk el attól mennyire "természetes" a kinézete).
A csempére tényleg lehet burkolni, de ezt leginkább csak olyan esetben javasolják burkolók is, ha "eladás előtti" felújítást végeznek. Elég bizonytalan a tartóssága, mivel az alap tartóssága sem biztos.
Az 1. -esre : lehet, de inkább való arra a szalapanel parketta. Egyébként kérdés mi avan a parkette alatt, milyen az alapja. Azt kell kideríteni, feltárni. Amúgy az ilyem 'modern' burkjlatok alá nem EPS - nikecellt stb tesznek - az marhaság - összetörik - hanem direlk ide való habanyagot (polifoam szerű alátét ) . Ez rugalamas 1 - 2 mm vastagság csak.
A 2. -re . nagyon fel lehet dobni pl. un. öntapadós fóliával - fillérek a csempézéshez képest - igaz 4 -8 év ameddig tartanak. De a karaktert abszolute meg lehet változtatni !
Parketta ügyben : menj a " van egy ha már egyszer parkettázik " c. fórum -ra.
Utána nézek ennek a spec. csempe ragasztónak, a "csempevastagodás" nem lenne gond, a kád és csapok, és az ajtó tokja is jól kilógnak.
Ez a parketta már nem nagyon menthető, nem is a felülete miatt, hanem mert sok éve úgy "újították fel" részeg barom állatok, hogy pajszerral feltépték, ergo a hornyok már a múltéi...
A csiszolás - lakkozás, 100%-os szobakipakolás (hova...?) terheit nem vállalnám, de a felszedését talán igen, és utána vmi igényesebb megoldás kerülne a helyére.
Jelenleg ha minden igaz, homokba van rakva, de ha már mégis felkerülne, akkor kéne ezen is valamit szigetelni, mert alul sajnos egész nap szól a zámbódzsimmi.
Csak attól félek, hogy a korrekt födémszigeteléshez az EPS-re kéne némi felbeton, ami ismét azt mondatja velem, hogy na, ennyit nem ér...
Nyekergős parkettát inkább érdemes lenne megmenteni. Ha rámész laminálttal, az továbbra is nyekeregni fog. Pár cm lépésálló meg idővel összemegy a taposástól, és süppedni fog a padló. Maximum amit tehecc az az, h 2cm OSB lapolva, és arra a laminált. De a menthető parketta többet ér.
Szakik simán rácsempéznek a csempére. Én tuti nem tenném. :)
lehet hogy hülyeséget kérdezek :-), de ha az ember minél kevesebb por, mocsok és macera mellett akar kicsit "ráncfelvarrni" egy lakást, akkor nagyon vad dolog:
1. Meglévő öreg, repedt fa parkettára laminált padlót tenni?
Az a baj, hogy nyikorog is, amit azért meg kéne szüntetni, de minimum csökkenteni kéne... Esetleg kicsit több padlófilc, alátétfólia, vagy netán pár cm lépésálló EPS menjen alá? (Küszöb nincs, ajtó kevés és az is faragható, belmagasság van, tehát ilyen oldalról nincs akadálya)
2. meglévő, jó állapotú, fixen álló, csak kissé öreges csempére rácsempézni?
Ez egy kicsit nekem is fáj :-), de a normál megoldás, hogy bontás, leverés, stb. semmiképp, annyit nem ér az egész... :-(
Akkor már inkább ez: http://www.amerikaifalburkolatok.hu/csempe/index.php bár élőben nézve azért van egy kis guminő érzése az embernek :-) :-(
2 x (1 - 1,2) m, átmérő 133mm (falvastagság min. 4 mm) vas/acél csövet próbálok felhajtani valahol (természetesen az új ára alatt: 300Ft/kg + vágás). Ha esetleg van valakinek és már éppen azon gondolkodott, hogy elviszi a MÉH-be, vagy az ALCUFER-hez, akkor inkább írjon, az ő felvásárlási áraiknál akár valamivel drágábban is érdekel. Ha az elkövetkező 1,5 hétben lenne ilyen kis "nyalánkság" valakinél, vagy tud róla, hogy ilyesmit bontanak valahol, nagy-nagy hálával megköszönném az infót. Megfelelő ár esetén, akár a postai szállítás is szóba jöhet (természetesen én állnám).
Elnézést, ha nem 100%-ig topic-ba vágó, de úgy gondoltam, itt van némi esélyem releváns infót kapni.