Nincs személyes tapasztalatom szerencsére. Én a Castrol-ban megbízom (más területen a márka már nem sok mindent jelent, láttam már 1-2 dolgot). Egy Castrol katalógus szerint pedig ez kell az autóba:
Szia! Köszönöm, stimmel a kód, próbáltam keresgélni ennek megfelelő olajat, de nem jututtam eredményre. Pl. konkrétan melyik hajtóműolaj a megfelelő, illetve melyik az amelyik tényleg ajánlott, és nagyon jó minőség, még ha drága is?
Ehhez csak két dolgot tudok hozzáfűzni: 1: Én utoljára Lada 1200-esben láttam olyan gyújtáskapcsolót amit nem kellet visszafordítani 0 helyzetbe mielőtt ismételten indíthatnánk a motort (olyanon vizsgáztam és egyszer véletlenül sikerült is ráindítóznom járó motorra, olyat kaptam a kézfejemre egy 22-es csillagkulccsal, hogy még most is sajog ha rágondolok... ja, és a wartburgom is tudta) 2: Amennyiben valaki egy csukló mozdulat miatt veszélybe keveredhet egy vasúti átjáróban az egyébként sem szabályosan közlekedik...
Tegnap lementem Szekszárdra a Skodához, és utána érdeklődtem szerintük mi okozza az említett váltó problémámat. Azt mondták volt már ilyen esetük, akkor is mint nálam inkább meleg motornál jelentkezett a gond, és Skoda gyárral egyeztetve a gyár a váltóolaj lecserélését javasolta. Ezután azt mondták, a probléma teljesen megszünt. Árajánlatot mailben fognak küldeni. Segítsetek, pontosan milyen, és mennyi olaj kell a váltóba? Octavia 2007. 1,9 Pdtdi
Mivel az Autópiac c. hetilap megszűnt, a múlt héten vásároltam pár egyéb autós újságot. AZ Autó volt az egyik, emlékeim szerint normális dolgokat írnak.
Véletlenül épp tesztelték az Octavia Clever 1.2 TSI-t. Megörültem, elkezdtem olvasni. Bizonyos S.P. követte el a cikket (Surányi Péter?). Semmi gond nem volt, amíg el nem jutottam odáig, hogy szerinte a gyújtáskapcsoló balesetveszélyes, mert csak 0-ra visszatekerve lehet ismét indítózni és ha a vasúti átjáróban fullad le a motor, akkor ez nagyon problémás tud lenni, ha valaki emiatt vonattal ütközik, akkor meg nagyobb botrányt lehetne csinálni, mint a Toyota gázpedállal.
NA ITT tettem le az újságot.
Szerintem: 1. A kedves újságíró lefulladt az 1.2-es motorral és ennek emléket szeretett volna állítani. Nem kellene. Ciki.
2. Ezt a gyújtáskapcsoló működési módot én úgy ismerem, mint ráindítás gátló funkciót! Ha jól emlékszem, az Audi 80-asom, amely idén lenne 25 éves, szintén tudta! Egy autós újságírónak ez miért új? Nem így működik mostanában minden autó gyújtáskapcsolója?
3. Ez a funkció nyilvánvalóan a facelift-es O2 újdonsága. Szó sincs arról, hogy a VW csoport összes autójában ezt a gyújtáskapcsolót találhatjuk meg, ami ugyanúgy működik. Ugye? Csak tudnám, miért néz ki minden VW, SEAT, Audi és Skoda bicskakulcs ugyan úgy?
Én nem fulladtam le túl sokat autóval, ha vezetek is más típust, nem nagyon fullasztom le. Ha mégis, akkor meg nekem természetes, hogy 0-ra visszatekerem a kulcsot és úgy indítózok. Ti mit tapasztaltok, egyéb autóknál simán rá lehet indítani ismét?
Ja, életveszélyesek az automata váltós autók, mert ha azoknak áll le a motorja (lefullasztani nem lehet, de hiba miatt leállhat) akkor N-be is kell rakni a váltó előválasztó kart, meg a fékpedálra is rá kell taposni, különben 0-ra visszatekert állapotból újra próbálva sem indítózik!
Remélem, hamarosan visszahívják az összeset!
Tudatában vagyok annak, hogy a medve és a vasúti átjáró nem játék! Én nagyon óvatos vagyok a vasúti átjárókkal, igyekszem úgy megközelíteni, hogy ha leállna a motor, akkor is ki tudjak gurulni. Előtte visszaváltok, vagy úgy intézem, hogy ne kelljen visszaváltani, és egyenletes gázzal megyek át rajta. Ha nagyon sz*r a burkolat minősége és lassan lehet csak átmenni, akkor meg kinyomott kuplunggal, lendülettel gurulok át.
Van is igazság abban, amit ír, mert 2 mp. is sokat számíthat veszély esetén. Ám mindenképpen erőltetettnek és szenzáció hajhászásnak érzem, vagy olyasminek, hogy ha már nincs mibe belekötni, akkor keresünk valamit.
> 10) próbaút, figyelve a szembejövők visszajelzéseire
Ha szabad hozzátennem: 10b) a próbaúton - egy sötétebb utcában, ahol jól látszik - tipikus szituációk tesztelése, pl. padlógázon gyorsítás 2-esben (vagy sokat városon kívül haladva inkább 3-asban): mennyire emelkedik fel a fénycsóva
ezt a lámpa állítást le tudnád írni, amolyan mérnökösen (ckertisen) ha lehet? mit és hol kell tekergetni, stb...
Nekem nincs O2-esem, így csak általánosan tudom:
1) megvárni, amíg sötét lesz
2) keresni egy falfelületet, amin látszik a fényszórók vetítési képe (pl garázsajtó), odaparkolni vele szemben (a távolság most mindegy)
3) fényszórót felkapcsolni
4) motorháztetőt kinyitni és kitámasztani
5) az utastéri magasságállítót legfelső, "0" állásba tekerni (ha az első próba során csúnyán elkezdenek rádvillogni, azonnal le tudod szabályozni, még mielőtt megállnál)
6) a fényszóró felső élén megkeresni a magasságállító csavart. Ez egy viszonylag nagy, körömnyi, fehér, esetleg fekete műanyag csavar, amit sima csillagcsavarhúzóval lehet tekerni. Elképzelhető, hogy a zárhíd alatt van, ebben az esetben a zárhíd át van furva, és alatta látszódik a csavarfej.
7) a csavart lassan elkezdeni tekerni az egyik irányban: ha a vetítési kép lefelé mozdul, akkor tekerési irányt váltani :-)
8) bátran 3-4 teljes fordulatnyit is felfelé állítani a vetítési képen
9) trükk: a jobb oldali fényszórón kicsit többet is lehet állítani felfelé, a vetítési képe miatt nem fogja zavarni a szembejövőket, de az út szélét egyre messzebb világítja meg
10) próbaút, figyelve a szembejövők visszajelzéseire
ott nincs, viszont a tompított felső vonala jó helyen van, falra vetítve. ha feljebb csavarnám, valszeg rámvillognának.
A vonallal ne foglalkozz :-)
Nyugodtan tekerj rajta 3-4 teljes fordulatot. Menj ki vele a forgalomba lakott településen kívül, sötétedés után. Ha nem villognak, bátran tekerj rajta fölfelé még. Ha villognak, egy fél fordulat vissza.
Már elég sok embernek "megjavítottam" a világítását így, többek között a saját Ibizámét. Most olyan négy csavarfordulattal világít magasabbra, mint gyári állapotában. Én már jól látok vele, de még soha senki nem villog rám -- pedig az xenon. (Igaz, gyári xenon.)
alap Osram, mint amivel a Fabiaval remekül láttam
A Scenicben GE (Tungsram) Megalight Ultra izzót használok. Elvileg +90%, persze annyira nem látványos a különbség, de "válámi ván." Általában 3500-ért árulják H7-ben, most csak 4000-ért találtam:
> 1) Fel van tekerve? (A gyári beállítás túlságosan közelre világít.)
mármint itt a lámpatestnél lévő állításra gondolsz, nem a műszerfalira, ugye? ott nincs, viszont a tompított felső vonala jó helyen van, falra vetítve. ha feljebb csavarnám, valszeg rámvillognának.
nem csak távolra nem látok vele. közelre sem. utóbbira állandóan a ködlámpát kapcsolgatom, no, az legalább istenkirály az O2-nél. A ködlámpa meg a Fabianál volt olyan, mintha fel sem lett volna kapcsolva.
A két autó lámpáiból kéne gyúrni egy jót :)
2) Prémium izzó?
nem. ugyanolyan alap Osram, mint amivel a Fabiaval remekül láttam.
"Fel van tekerve? (A gyári beállítás túlságosan közelre világít.)" A Golf is most a 60 ezres szerviz után lett jó. Persze csak mert szólt az ember... Csak tudnám a nullrevízió mire szolgál.
Költenek rengeteget a biztonságra, de arra magasról tesznek, hogy a világítás jól legyen beállítva.
jó volna látni ilyet közelről. főleg, világítás közben. sajnos a gyári halogénes lámpatesttel borzasztóan vaksi vagyok. bezzeg a jó öreg Fabia I milyen frankón világított... :(
Na most már akkor azt is mondjátok meg, ha ez koszos mit is okoz? Alapjáratom jó (750).
Nem kötelező, hogy megjelenjen a lerakódás, inkább a városban használt autóknál fordul elő. Ingadozó alapjáratot, szélsőséges esetben alapjáraton lefulladó motort okoz.
Hozzánk a faceliftes octik contival jöttek nemrégen, kb 2 hete is... abból viszont legalább 3 félével, nem volt két egyforma szinte (najó, autónként azé egyformák voltak fent ) .... :-)))) jött az premium 2, 3 -mal és eco -val is....