Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ckerti Creative Commons License 2010.07.17 0 0 17586

"Ugorgyunk!-mondta Pósalaki bácsi"

:-)

Előzmény: joemaster (17585)
joemaster Creative Commons License 2010.07.17 0 0 17585
Mondom, hogy le kellett tennem, mert felidegesített... :-)
Előzmény: ckerti (17584)
ckerti Creative Commons License 2010.07.17 0 0 17584
Nem vagy elég kitartó :-)))
Előzmény: joemaster (17583)
joemaster Creative Commons License 2010.07.17 0 0 17583
Én már nem olvastam odáig... :-)
Előzmény: ckerti (17580)
joemaster Creative Commons License 2010.07.17 0 0 17582
Nincs személyes tapasztalatom szerencsére.
Én a Castrol-ban megbízom (más területen a márka már nem sok mindent jelent, láttam már 1-2 dolgot).
Egy Castrol katalógus szerint pedig ez kell az autóba:

Castrol TAF-X
Előzmény: benchmade (17579)
Octi19 Creative Commons License 2010.07.17 0 0 17581
Mondjuk: Castrol?
Előzmény: benchmade (17579)
ckerti Creative Commons License 2010.07.17 0 0 17580

Teljesen egyetértek Joe-val, olyanból csinált egy fél hasábot a szerző, ami nem probléma.

Ha lehetne 0 nélkül indítózni, akkor meg az önindítót féltené az egyszerű usertől.

Nem tudott mit írni és felkapott egy dolgot.

Nem hiszem, hogy lényeges időkülönbség 1-ből indítózni, vagy 0-1-2-re tekerni a kulcsot.

Az azért tetszett, hogy "a motor 2200-tól méretéhez képest, atom" :-))

Előzmény: Octi19 (17578)
benchmade Creative Commons License 2010.07.17 0 0 17579
Szia!
Köszönöm, stimmel a kód, próbáltam keresgélni ennek megfelelő olajat, de nem jututtam eredményre. Pl. konkrétan melyik hajtóműolaj a megfelelő, illetve melyik az amelyik tényleg ajánlott, és nagyon jó minőség, még ha drága is?
Előzmény: joemaster (17577)
Octi19 Creative Commons License 2010.07.17 0 0 17578
Ehhez csak két dolgot tudok hozzáfűzni:
1: Én utoljára Lada 1200-esben láttam olyan gyújtáskapcsolót amit nem kellet visszafordítani 0 helyzetbe mielőtt ismételten indíthatnánk a motort (olyanon vizsgáztam és egyszer véletlenül sikerült is ráindítóznom járó motorra, olyat kaptam a kézfejemre egy 22-es csillagkulccsal, hogy még most is sajog ha rágondolok... ja, és a wartburgom is tudta)
2: Amennyiben valaki egy csukló mozdulat miatt veszélybe keveredhet egy vasúti átjáróban az egyébként sem szabályosan közlekedik...
Előzmény: joemaster (17575)
joemaster Creative Commons License 2010.07.17 0 0 17577
GQQ váltókód esetén 1,9L szintetikus, G 052 726 A2 SAE 75 W.

Ha más a váltó kódja (lásd címke a csomagtérkárpit alatt a pótkerék mellett és a szervizfüzetben is van egy beragasztva), írd meg.
Előzmény: benchmade (17576)
benchmade Creative Commons License 2010.07.17 0 0 17576
Tegnap lementem Szekszárdra a Skodához, és utána érdeklődtem szerintük mi okozza az említett váltó problémámat. Azt mondták volt már ilyen esetük, akkor is mint nálam inkább meleg motornál jelentkezett a gond, és Skoda gyárral egyeztetve a gyár a váltóolaj lecserélését javasolta. Ezután azt mondták, a probléma teljesen megszünt.
Árajánlatot mailben fognak küldeni.
Segítsetek, pontosan milyen, és mennyi olaj kell a váltóba? Octavia 2007. 1,9 Pdtdi
Előzmény: Octi19 (17421)
joemaster Creative Commons License 2010.07.17 0 0 17575
Üdv!

Mivel az Autópiac c. hetilap megszűnt, a múlt héten vásároltam pár egyéb autós újságot. AZ Autó volt az egyik, emlékeim szerint normális dolgokat írnak.

Véletlenül épp tesztelték az Octavia Clever 1.2 TSI-t. Megörültem, elkezdtem olvasni.
Bizonyos S.P. követte el a cikket (Surányi Péter?).
Semmi gond nem volt, amíg el nem jutottam odáig, hogy szerinte a gyújtáskapcsoló balesetveszélyes, mert csak 0-ra visszatekerve lehet ismét indítózni és ha a vasúti átjáróban fullad le a motor, akkor ez nagyon problémás tud lenni, ha valaki emiatt vonattal ütközik, akkor meg nagyobb botrányt lehetne csinálni, mint a Toyota gázpedállal.

NA ITT tettem le az újságot.

Szerintem:
1. A kedves újságíró lefulladt az 1.2-es motorral és ennek emléket szeretett volna állítani. Nem kellene. Ciki.

2. Ezt a gyújtáskapcsoló működési módot én úgy ismerem, mint ráindítás gátló funkciót! Ha jól emlékszem, az Audi 80-asom, amely idén lenne 25 éves, szintén tudta!
Egy autós újságírónak ez miért új?
Nem így működik mostanában minden autó gyújtáskapcsolója?

3. Ez a funkció nyilvánvalóan a facelift-es O2 újdonsága. Szó sincs arról, hogy a VW csoport összes autójában ezt a gyújtáskapcsolót találhatjuk meg, ami ugyanúgy működik. Ugye?
Csak tudnám, miért néz ki minden VW, SEAT, Audi és Skoda bicskakulcs ugyan úgy?

Én nem fulladtam le túl sokat autóval, ha vezetek is más típust, nem nagyon fullasztom le. Ha mégis, akkor meg nekem természetes, hogy 0-ra visszatekerem a kulcsot és úgy indítózok. Ti mit tapasztaltok, egyéb autóknál simán rá lehet indítani ismét?

Ja, életveszélyesek az automata váltós autók, mert ha azoknak áll le a motorja (lefullasztani nem lehet, de hiba miatt leállhat) akkor N-be is kell rakni a váltó előválasztó kart, meg a fékpedálra is rá kell taposni, különben 0-ra visszatekert állapotból újra próbálva sem indítózik!

Remélem, hamarosan visszahívják az összeset!

Tudatában vagyok annak, hogy a medve és a vasúti átjáró nem játék! Én nagyon óvatos vagyok a vasúti átjárókkal, igyekszem úgy megközelíteni, hogy ha leállna a motor, akkor is ki tudjak gurulni. Előtte visszaváltok, vagy úgy intézem, hogy ne kelljen visszaváltani, és egyenletes gázzal megyek át rajta.
Ha nagyon sz*r a burkolat minősége és lassan lehet csak átmenni, akkor meg kinyomott kuplunggal, lendülettel gurulok át.

Van is igazság abban, amit ír, mert 2 mp. is sokat számíthat veszély esetén. Ám mindenképpen erőltetettnek és szenzáció hajhászásnak érzem, vagy olyasminek, hogy ha már nincs mibe belekötni, akkor keresünk valamit.
Varshi Creative Commons License 2010.07.17 0 0 17574
> 10) próbaút, figyelve a szembejövők visszajelzéseire

Ha szabad hozzátennem:
10b) a próbaúton - egy sötétebb utcában, ahol jól látszik - tipikus szituációk tesztelése, pl. padlógázon gyorsítás 2-esben (vagy sokat városon kívül haladva inkább 3-asban): mennyire emelkedik fel a fénycsóva
Előzmény: stevie w (17573)
stevie w Creative Commons License 2010.07.17 0 0 17573

ezt a lámpa állítást le tudnád írni, amolyan mérnökösen (ckertisen) ha lehet? mit és hol kell tekergetni, stb...

 

 

Nekem nincs O2-esem, így csak általánosan tudom:

 

1) megvárni, amíg sötét lesz

2) keresni egy falfelületet, amin látszik a fényszórók vetítési képe (pl garázsajtó), odaparkolni vele szemben (a távolság most mindegy)

3) fényszórót felkapcsolni

4) motorháztetőt kinyitni és kitámasztani

5) az utastéri magasságállítót legfelső, "0" állásba tekerni (ha az első próba során csúnyán elkezdenek rádvillogni, azonnal le tudod szabályozni, még mielőtt megállnál)

6) a fényszóró felső élén megkeresni a magasságállító csavart. Ez egy viszonylag nagy, körömnyi, fehér, esetleg fekete műanyag csavar, amit sima csillagcsavarhúzóval lehet tekerni. Elképzelhető, hogy a zárhíd alatt van, ebben az esetben a zárhíd át van furva, és alatta látszódik a csavarfej.

7) a csavart lassan elkezdeni tekerni az egyik irányban: ha a vetítési kép lefelé mozdul, akkor tekerési irányt váltani :-)

8) bátran 3-4 teljes fordulatnyit is felfelé állítani a vetítési képen

9) trükk: a jobb oldali fényszórón kicsit többet is lehet állítani felfelé, a vetítési képe miatt nem fogja zavarni a szembejövőket, de az út szélét egyre messzebb világítja meg

10) próbaút, figyelve a szembejövők visszajelzéseire

11) esetleges korrekció a beállításon

 

Előzmény: Octi19 (17572)
Octi19 Creative Commons License 2010.07.17 0 0 17572
ezt a lámpa állítást le tudnád írni, amolyan mérnökösen (ckertisen) ha lehet? mit és hol kell tekergetni, stb...
Előzmény: stevie w (17570)
mauzi Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17571
egy próbát megér a megalight, bár ahogy azt szokták mondani, a nulla az +90%-al is nulla :)
Előzmény: stevie w (17570)
stevie w Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17570

ott nincs, viszont a tompított felső vonala jó helyen van, falra vetítve. ha feljebb csavarnám, valszeg rámvillognának.

 

A vonallal ne foglalkozz :-) 

 

Nyugodtan tekerj rajta 3-4 teljes fordulatot. Menj ki vele a forgalomba lakott településen kívül, sötétedés után. Ha nem villognak, bátran tekerj rajta fölfelé még. Ha villognak, egy fél fordulat vissza.

 

Már elég sok embernek "megjavítottam" a világítását így, többek között a saját Ibizámét. Most olyan négy csavarfordulattal világít magasabbra, mint gyári állapotában. Én már jól látok vele, de még soha senki nem villog rám -- pedig az xenon. (Igaz, gyári xenon.)

 

 

alap Osram, mint amivel a Fabiaval remekül láttam

 

 

A Scenicben GE (Tungsram) Megalight Ultra izzót használok. Elvileg +90%, persze annyira nem látványos a különbség, de "válámi ván." Általában 3500-ért árulják H7-ben, most csak 4000-ért találtam:

 

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/elektronika/vilagitas_lampa_ego/izzo_12v_55w_h7_megalight_ultra_90_175341770.html

 

Amit itt írnak a jégkék fényről, az egyáltalán nem igaz. Egy picit fehérebb a sima halogénnál, de olyan 3500K-nál szerintem nem fehérebb.

 

Én tavaly márciusban tettem be az izzókat, azóta kb 10 ezret ment az autó, folyamatos tompítottal, és még nem égett ki.

 

Előzmény: mauzi (17569)
mauzi Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17569
> 1) Fel van tekerve? (A gyári beállítás túlságosan közelre világít.)

mármint itt a lámpatestnél lévő állításra gondolsz, nem a műszerfalira, ugye?
ott nincs, viszont a tompított felső vonala jó helyen van, falra vetítve. ha feljebb csavarnám, valszeg rámvillognának.

nem csak távolra nem látok vele. közelre sem. utóbbira állandóan a ködlámpát kapcsolgatom, no, az legalább istenkirály az O2-nél. A ködlámpa meg a Fabianál volt olyan, mintha fel sem lett volna kapcsolva.

A két autó lámpáiból kéne gyúrni egy jót :)

2) Prémium izzó?

nem. ugyanolyan alap Osram, mint amivel a Fabiaval remekül láttam.
Előzmény: stevie w (17567)
szirt Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17568
"Fel van tekerve? (A gyári beállítás túlságosan közelre világít.)"
A Golf is most a 60 ezres szerviz után lett jó.
Persze csak mert szólt az ember...
Csak tudnám a nullrevízió mire szolgál.

Költenek rengeteget a biztonságra, de arra magasról tesznek, hogy a világítás jól legyen beállítva.
Előzmény: stevie w (17567)
stevie w Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17567

sajnos a gyári halogénes lámpatesttel borzasztóan vaksi vagyok.

 

 

1) Fel van tekerve? (A gyári beállítás túlságosan közelre világít.)

2) Prémium izzó?

Előzmény: mauzi (17566)
mauzi Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17566
ezek szerintem utángyártottak.

jó volna látni ilyet közelről. főleg, világítás közben. sajnos a gyári halogénes lámpatesttel borzasztóan vaksi vagyok. bezzeg a jó öreg Fabia I milyen frankón világított... :(
Előzmény: ckerti (17565)
ckerti Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17565
Előzmény: joemaster (17564)
joemaster Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17564
Annak mi értelme volt?
Milyen autóba rakták be?
Én csak halogén és xenon lámpákról tudok, ez két fajta. Az egyik alap, a másik extra.
Előzmény: ckerti (17563)
ckerti Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17563

Létezett, a németeknél néha meg is fordul egy-egy az ottani Octavia fórumon.

Kérdezzek Neked árat?

Előzmény: mauzi (17562)
mauzi Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17562
Uraim,

Az facelift előtti O2-höz létezett olyan lámpatest, ami projektoros, de nem Xenonos? Vagy, csak utángyártott/tuning vonalon van ilyen?
Rosep Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17561

Nincs valakinek egy ilyenje elfekvőben (eladó):

 

 

Röhej hogy nem lehet külön kapni, csak az egész kapcsolót több, mint 20e Ft-ért.

Rosep Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17560
Akkor jó, nekem semmi ilyesmi nincs.
Előzmény: stevie w (17558)
Octi19 Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17559
Találtam képeket, ilyen volt:


Előzmény: Octi19 (17556)
stevie w Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17558

Na most már akkor azt is mondjátok meg, ha ez koszos mit is okoz? Alapjáratom jó (750).

 

 

Nem kötelező, hogy megjelenjen a lerakódás, inkább a városban használt autóknál fordul elő. Ingadozó alapjáratot, szélsőséges esetben alapjáraton lefulladó motort okoz.

Előzmény: Rosep (17555)
KOCZKY Creative Commons License 2010.07.16 0 0 17557
Hozzánk a faceliftes octik contival jöttek nemrégen, kb 2 hete is... abból viszont legalább 3 félével, nem volt két egyforma szinte (najó, autónként azé egyformák voltak fent ) .... :-)))) jött az premium 2, 3 -mal és eco -val is....
Előzmény: stevie w (17544)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!