Összességében nagyon jó kisgép. Az eredeti adagolója ha nincs meg benne az olajszint hajlamos rá hogy alapjáraton hullámzik a motor fordulata. A sebesség pedig úgy van benne, hogy balra legelől az országuti, jobbra a terep. A középső bevágásnál balra a terep 2 és az országuti 4 van, vele szemben a mászó fokozatok vannak terepben és országutiban is, és ez csak előre fele megy. A hátsó bevágásnál balra a terep 5 és országuti 6, vele szemben a terep 1 és országuti 3 van. Ha ujjabb kiadású a sebességváltó kar előtt van egy irányváltó, amely 3 állású, előre hátra és egy semleges. Ha régi típusu akkor az irányváltót a sebváltóval kell kapcsolni. A mászó kivételével minden sebességben megy hátra felé is. Mi tizen egy nehány évig használtuk de nagyon jó kis traktor. Ez nem a reklám helye de a T-25 össel használt gyári kettes ekénk van eladó. Ha valakit tudtok akkor szóljál, szóljatok. Ha sikerül a vásár a zsírzószemeket rendszeresen zsírozzátok, és még a kormánya is könnyű lesz. Jó vásárt.
Szia! Én dolgoztam sokat Welger RP-12-vel, nagyon jó bálázó. Kezelése egyszerű, nincs tele elektromos cuccokkal (csak egy duda, ami a kötést jelzi, meg a világítás), teljesen automata a kötözője, a bálaméret is megfelelő (1,20x1,20).
Ha vennétek bálázót milyet vennétek (krone, class, welger, mascar, laverda)? A hesston m1300 ast akarom lecserélni és érdekelne hogy ki milyet venne! kicsit off de sorry érte!
Végül-is a 3-3 kapcsolási helyből csak 2-2 a valós fokozat mert a legelső helyen balra az ország úti tehát a gyors jobbra a terep tehát a lassú fokozatok elválasztása lehet Mikor bekapcsoltad h terep v országúti utána újra kuplung és lehet igazi fokozatokat választani jobbra legalul terep2 fölötte a mászó fokozat az minden állásban csak előre megy és állandó sebességgel nem lényeg neki h terep v országútiban van. Balra legalul a terep 6 felette a terep 4(persze ha terep fokozatban vagyunk) Aztán ha átkapcsolod ország útiba akkor ugyan úgy ahogy eddig írtam úgy vannak a fokozatok csak mindenben gyorsabban megy a gépezet
Ezt csak bemásoltam ! ...egy T-25-ös topikból Nekem is volt T-25/A..de már nem nagyon emlékszem a sebesség fokozatokra..:-) A váltója eléggé felejthető szerkezet......szar megoldású...
D-248-as motor van benne: 57,5 lovas közvetlen befecskendezéses(80-as külsőre): 1700 max fordulat, 236Nm. 162g/Leh azaz max fogyasztás gyári adat szerint: Kb 7,5-8 liter óránként. Egy 50-es 4izzógyertyás motor 195g/Leh azaz olyan kb 9 liter óránként. Ezek gyári mért adatok. A valóságban eltérhetnek az eredmények de a különbség a két motor közt kb ugyanennyi.
A 80-as motornak (D-240) gyári adatok alapján: 166g/Leh azaz olyan 11 liter körül. Ezek max terhelés mellett mért adatok.
Amúgy a D-248-as motor teljesen megegyezik az mtz-550E motorokkal csak mivel ltz traktorról van szó ezért kapott másik típus számot, meg a kuplungház felfogatás miatt.
ELADÓ LTZ 60 AB MTZ MOTOROS TRAKTOR 2007 ÉVJÁRATÚ SZINTE ÚJ 215 ÜZEMÓRÁVAL SZERVIZKÖNYVVEL 2500000 ft !
milyen MTZ-blokk lehet benne ?....ilyenről még nem is hallottam ! akkor a motor biztos jó...de hogy a többi része milyen lehet..?:-) Van itt a faluban egy külsőre ilyesmi,de az csupa csatak olaj mindenütt...:-) Pedig semmit nem csinál,csak egy lánctalpast húzgál tréleren.....olyan nagyon, nem nézegettem még meg.
Csak tavaly volt az, hogy 4eume nagyságú földterület kellett új géptámogatáshoz. Eddig elég volt 100nöl is. :) Vagy az erkélyen a balkonládában lévő. :)
Azért nem annyira indult meg 500.000 Ft-t csökkentett az eddigihez képest.
De az idei termésátlagok mellett még mindig drága a kisgazdaságoknak.
10 ha területhez nem adnak se támogatást se semmit, mindig azt mondták kevés a terület nincs rá géptámogatás. Akkor mivel műveljem meg?
Ezért van még mindig 32 éves traktorom, amit árverésen vettem, az új meg nagyon drága nem lehet kitermelni. Lófasz pénzért veszik meg a terményt az átvevők és az időjárás is kibaszott az emberekkel. Mifelénk rekord a 40 mázsás termés átlag.
Üdv! Tavasszal ezt magyaráztam, hogy a közvetlen befecskendezéses motorok takarékosabbak, mint a kamrás motorok. Azaz a 80-as motor kevesebbet fogyaszt a 4 izzógyertyás 50-es motornál is. A legtakarékosabb motor az 550E jelzésűben van. A teljesítmény meg tényleg egy picivel jobb meg gyorsabb a gép. Ha nincs töltés akkor ne is csodálkozzon, hogy nehezebben indul a gép.
Igen láttam a hirdetést de nézd meg, hogy most van lefestve igénytelenül. A festék ápol s eltakar. :) 2-3 hektár kemény szántás után megnézném a gépet.
Egy ismerős most vett bontott első hidat 250-ért kompletten, beépítette felöntötte olajjal és orrán száján folyik belőle. Teljesen szétszedte az első hidat és a lehajtásokat már kb 150ezernél tart alkatrészben. Ja 250 gumi nélkül volt csak a felni volt benne. Lassan annyiba lesz mintha újat vett volna 650-ért.
Hát én is azt mondom..hogy faszák az 550-esek !!! Az hogy egy kicsit jobban bír a 80-as,azon nincs mit csodálkozni.....mert egy hajszállal, mégiscsak hatékonyabb motor van benne.
Érdekes módon, én úgy látom,hogy a 80-as eszik kevesebbet !:-) ?? De engem is érdekelne,hogy erről, kinek mi a tapasztalata ?
Aki megvette az 550-est,visszajár hozzám borért....(építkezik) most is volt vasárnap. Azt mondja,hogy pár napja,szétment neki a gardán...és valamiért,nincs töltés a gépen...meg nehezebben indul a motorja, mint amikor nálam kipróbálta !:-) .....persze...mielőtt jöttek,járattam egy félórát...langyosan pöccre indult !:-) De azért,meg van vele elégedve...!
..láttad ezt ? A kisvárdai kupec hirdeti ! Egymilla+50000...azt írja hogy sürgős lenne neki :-)))
Üdv! Azért olyan sok különbség nincs a két gép között? Azért érzel ennyit, mert az 550-esedbe sokkal több üzemóra volt mint az órában azaz erősen kopott volt a motor nem volt benne erő már. A 80-asodba meg elég "friss" lehet a motor. Azaz most van "ereje teljében". Valószínű festés előtt kapott hüvely-dugó garnitúrát. Azért az 550-eseket nem kéne lebecsmérelni ennyire. Majd télen nézd meg hidegindításnál. Fogyasztásbeli különbség van a két gép között? A felező valóban jó találmány. Az 550-esbe is lehetett kérni gyárilag csak nem kérték.
Aki az 550-esről nyilatkozott az nagyon buta a géphez. Szerkezetileg majdnem teljesen megegyezik a két gép. A difi az tök egyforma.
Szántás után,megpróbáltam a szőlő széleit beszegni egy kettes ekével, (ott, évek óta nem volt a föld mozgatva,és le is volt járódva rendesen ) negyedikbe nem bírta,háromba vitte volna nehezen,de azt meg én untam meg.
Másfél-hete egy kölcsönkért hármas ekével ,megint megpróbáltam a 80-assal. Négybe vitte szépen....még a felezőt sem kellett használnom ! Azt azért hozzá kell tenni,hogy a sok esőzés miatt,most lágyabb volt a föld !
Errefelé,elég meredek húzós partok vannak,a 80-assal,ott is felmegyek kilenc -ben,ahol az 550-es nél már elfogyott a lendület,és vissza kellett váltani !
Minden helyzetben jobban ugrik a 80-as !
De azért általában az mondható,hogy a két gép erőnléti különbsége,erősebb talajmunkáknál értékelhető a legjobban. ...és a felező is jó találmány....! (nem értem,hogy az 550-esekbe,miért nem tettek gyárilag !?
Valamelyik fórumon azt olvastam nem rég,hogy az 550-es a legtehetetlenebb MTZ amit gyártottak !:-) Se jó difi,se felező ,se őszkerék.... hát....ott ezt mondták....szerintem meg nem rossz gépek...