Mint korábban írtam, van a vízhűtőben két hőgomba !
Az alsó tiltja a klímát , ha túl melegnek érzi a vizet .
Nekem ez szart be , ezért állandóan tiltott. Az volt a főgond , hogy korábban cseréltettem ki mindkét hőgombát újra, mert nem volt fűtésem. Az új alkatrész eleve hibás volt, ezért senki nem gondolt rá, hogy rossz lehet.
( persze - sajnos - volt még két másik hiba is és iszonyat szívás volt , mire kiszaszeroltuk , mi a gond )
Ha haldoklik a cucc, akkor csinálhat olyat, hogy egyszer működik, egyszer nem .
Bár elég macerás , de le kell róla húzni a csatit és rövidre kell zárni .
Mivel ez egy nyitó kapcsoló, hibás működés esetén nyitva marad a kontakt .
Egyszóval ki kell iktatni és megnézni, hogy így működik-e a klíma.
Ha igen , megvan a tettes !
Sajnálatos módon a klima és a hozzá tarozó vezérlés, érzékelők, stb., egy elég bonyolult rendszert képeznek, és éppen ezért az otthoni javításuk nem igazán lehetséges.
A hibakeresés minimális szinten lehetséges, de a továbbiak már nagy valószínűséggel szakműhelyre tartoznak.
Gyárilag(szériában)biztosan nincs,legföljebb,ha valaki anno kicsengetett nem kevés felárat érte...... Inkább 2.0 ,2.2,2.5,2.6 v6 motorral szerelt változatra jellemző....
Köszönöm a felajánlást, de kb. kétévente egyszer megyek Budapestre. :) Úgyhogy erről ennyit. :(
Levegő befúvás van, gyakorlatilag csak a klíma nem megy. Az elmúlt napokban is próbálgattam, most már néha van, hogy át tudom kapcsolni a klímára a rendszert, de még mindig nem kapcsol be a kompresszor, az ECO gomb pedig továbbra is melegszik... nem is melegszik, forró.
A műszerfali gombokat egy egyszerű alányúl-kipattint mozdulattal ki lehet venni? Nem szeretném letörni, ezért kérdem.
MBman (10900): Igen, erre gyanakszom én is. De elég fura, hogy egyszer működik, egyszer nem. Lehet, hogy esetleg valami alkatrész vagy vezeték nincs megfelelően rögzítve?
veciv6 (10901): Köszönöm, nem is fogom tudni nektek meghálálni! :S Nem tudom, szokott-e lenni Vectra-találkozó, ha igen, akkor mindenki vendégem egy sörre, aki segít(ett). ;D
Hihetetlen szaktudással osztom meg tapasztalatomat. A telefonkihangosító jelen pillanatban csak tölt, de semmit nem csinál. Nem hangosít ki, nem halkítja le a hifi-t. Ma reggel kiszedtem a CD lejátszót és a kábelkötegben volt egy narancssárga-barnás színű, aminek a végére rá volt írva, hogy "telefon mute" ha jól emlékszem. E fölött volt egy kék-fehér kábel ami csak úgy üresen lógott, azon nem volt semmi. Ilyenkor mi a teendő?
Köszi a segitséget. Megtaláltam a vákumszelepet. Egy pici vákumcső megy a szeleptől a pollenszürönél lévő valamilyen kapcsolora. De: Honnan kap vákumot ez a vákumszelep? Mert nem tudom megállapitani hogy müködik e? Szerintem a szelep elött és után meleg a csö. De, fütésem továbbra sincs. (((.
Ha van benne, akkor egy ilyen gombnak is kell benne lenni:
Ha van és megnyomod, akkor a műszeregységen kigyullad a TC lámpácskája. Emlékeim szerint a gyújtás ráadásakor ez a lámpácska is felgyullad egy-két másodpercre (mint más visszajelzők), de nem vagyok biztos benne. Ha üzembe lép a kipörgés gátló, akkor a TC lámpácska villog.
Sziasztok A vecimbe (2.0dti) állítólag van ASR, ha igen akkor lenni kellene kikapcsolónak is ugye a klímasor fölött jobb oldalt? Honnan tudom pontosan ,hogy van –e benne? Köszi üdv trasgo
Az antennának nincs köze a hanghoz, inkább azt kellene leellenőrizni, hogy a régi és az új rádiódon máshová került-e a némítás és a telefon hang bemenetek.
Ha gyári Opel rádió akkor a tetején ott van a lábkiosztás.
Sziasztok! Kérdésem lenne. Bár elavult technika a beépített telefonkihangosító, de nekem nagyon tetszik, meg ha másért nem is olyan nosztalgiaféleképpen szeretném használni. Mai napon sikerült szert tennem egy régi Nokia 3110-re, ami tökéletesen passzol a kocsi kihangosítójába, az egyetlen baj csak, hogy nem hallok semmit. Miért? A HiFi le lett cserélve, az eredeti kazettás nincs meg, ezért? A telefon felső csatlakozója (antenna??) a gumi miatt lehet hogy nem érintkezik,még nem pucoltam meg rendesen. Lehet hogy nem kötötte be egyszerűen az előző tulaj? Vagy lehet hogy nem is lehet bekötni?
Azért az ilyenektől nem mindig kell megijedni. Alacsony (mármint drasztikusan alacsony) fordulaton szinte természetes, hogy kigyullad a lámpa, illetve pislákol. Alapjáraton beindított motornál az olajlámpa nem mindig alszik el azonnal. Ez még nem biztos hogy bajt jelent. Viszont sok minden okozhatja. Néhány esetben természetes. Okozhatja az is, hogy régi az olaj, esetleg nagyon felhígult. Okozhatja a motor, vagy az olajpumpa kopása is, részleges dugulás, olajgomba, stb...
Nekem viszont újra kivirult a légzsák visszajelző. Mivel a hibakód csak annyit mond, hogy magas ellenállás a gyújtóelektronikában, nem tudni, hogy maga a légzsák vagy az átvezető szalag.
Nekem is embertelen hangos volt a klímám. Egy keveset sikerült javítani úgy, hogy a szerelőm újra töltötte és kapott kb +90-100ml klímaolajat is a hűtőközeg mellé. Amúgy csak 30ml-t szokot beletenni, de kértem, hogy nem legyen fukar, mivel nagyon zörgött.
Így, ha nem is teljesen, de elhallgatott a kompresszor.
Annyit kért, hogy hetente 2x járassam meg, hogy a benn lévő olaj tehesse a dolgát.
Mivel a klímában nincs nívópálca, nehéz ellenőrizni, hogy mennyi olaj van még benne. Ezért óvatosan duhajkodik az utántöltésnél.
ha kigyulllad az olajnyomás lámpa amikor kicsit fullasztom és a fordulat lemegy 500-600 ra akkor az baj ? vagy ilyen másnak is van vagy csak nekem? 2.0 dti örülnék ha valaki megnézné mert kicsit félek
hali. most vettem egy 99 es vectrát 2.0 dti motorral és az a baj vele hogy alapjátaron néha világít az olajnyomás jelző lámpa. de utána abba hagyja és elalszik alapjáraton. mi lehet a baja?
Ja! Azt meg el is felejtettem, hogy olyankor a hőmérséklet is pillanatok alatt felkúszik. Mikor a kocsi hozzám került és még működött a klíma, akkor semmi hangja nem volt, a hűtővíz sem melegedett és sokkal jobban hűtött.
A lámpicsku azért világít, mert a lambda fűtése kipurcant.
Sajnos ez nem generátor csapágy. A kompresszort ha hidegen indítom, akkor nincs ilyen hangja, és a motor teljesítménye szinte semmit nem csökken. Viszont meleg motornál a bekapcsolás után pár perccel ilyen hangja lesz, állandó terhelésen a fordulat egy marha nagyot esik. Rosszabb esetben képes akkorát fogni a szíjon, hogy a szervó pumpa is szinte megáll (érezni a kormányon).
Láttam a videót , járó motornál miért világít a motorelektrónika visszajelző lámpád?
Nekem is ilyen hangja van ha megy a klíma olyan mintha a generátor csapágy hangja lenne! Többször hallgattam már én is! Bekapcsoláskor a generátor jobban feszítetté válik és jobban húzza a csapágyat szerintem ez ad ilyen hangot!