Ja! Azt meg el is felejtettem, hogy olyankor a hőmérséklet is pillanatok alatt felkúszik. Mikor a kocsi hozzám került és még működött a klíma, akkor semmi hangja nem volt, a hűtővíz sem melegedett és sokkal jobban hűtött.
A lámpicsku azért világít, mert a lambda fűtése kipurcant.
Sajnos ez nem generátor csapágy. A kompresszort ha hidegen indítom, akkor nincs ilyen hangja, és a motor teljesítménye szinte semmit nem csökken. Viszont meleg motornál a bekapcsolás után pár perccel ilyen hangja lesz, állandó terhelésen a fordulat egy marha nagyot esik. Rosszabb esetben képes akkorát fogni a szíjon, hogy a szervó pumpa is szinte megáll (érezni a kormányon).
Láttam a videót , járó motornál miért világít a motorelektrónika visszajelző lámpád?
Nekem is ilyen hangja van ha megy a klíma olyan mintha a generátor csapágy hangja lenne! Többször hallgattam már én is! Bekapcsoláskor a generátor jobban feszítetté válik és jobban húzza a csapágyat szerintem ez ad ilyen hangot!
Hoppá, bocsánat! Neked lesz igazad. Autóindítás után a klíma első bekapcsolásakor hallani lehet, ahogy halkan dolgozik egy kicsit, gondolom lezárja a klíma felőli részt. De aztán itt vége. Mindegy, akkor szerelő lesz belőle. :(
És nem lehet, hogy valahol rövidzár van? Mert amíg nem volt feltöltve a klíma (meg feltöltés után még kb. egy héten keresztül), az ECO gombbal át tudtam kapcsolni a szellőzőrendszert klímáról "nemklímára" :) , csak a kompresszor nem kapcsolt be. Most meg maga a gomb forrósodik, semmi más nem történik.
(Bocs, ha hülyén fogalmazok, nem ismerem a szakszavakat, most ismerkedem a dolgokkal...)
Elment a gáz a klímából valószinűleg....... :-( El kell vinni olyan helyre ahol megnézik a klímakompit,ha az okés akkor a renszert nézik át hol engedheti el a gázt.....
Sziasztok! Van egy érdekes problémám a Vectrám digitális klímájával. 2 hete volt szerelőnél, ahol feltöltötték a klímát. Másnap mondta a szerelő, hogy feltöltés után nem akart bekapcsolni a klíma (a kocsiban lévő kapcsolóval!), de másnap reggel már bekapcsolt. Viszont most, két héttel később, megint nem akar bekapcsolni, de még rosszabb a dolog. Előtte az ECO gombot nyomogatva hallottam, hogy valamit állít magának mechanikusan a rendszer, de most már tök süket. Sőt, ha világít az ECO gomb, rövid idő után felforrósodik maga a gomb. Érdekes, mert feltöltés után kb. 1 hétig tökéletesen működött a klíma...
Csodálkoztam is, hogy olyan könnyen beindult a verda tegnap reggel és nem kellett sokat indítózgatni. Mert ugyebár én gázzal indítok és idő kell, mire a gáz a reduktorból eljut a keverőfejig. Nosza. Kapott egy kicsit több vákuumot. :)
Egyik haverom mondta a verdára, hogy a bivaly gyors lovak sokat nyerítenek, mielőtt meglódulnának. A nyerítést esetünkben az önindítóra értette (nyihahahanyihahahanyihahaha).
Tegnap olajat cseréltem. Ma reggel, mikor mentem melózni, valahogy 3000 fölött mintha kihagyott volna a motor és rángatózott, valamint a fordulatszámmérő is furcsán ugrált. Na gondoltam, elment valamelyik jeladó. Melóhelyen, mielőtt elindultam volna haza, szinte minden jeladó csatiját lehúztam, befújtam kontaktspayvel és visszadugtam. Egy hirtelen gondolattól vezérelve a gázreduktor leeresztő csavarját is kitekertem, hátha felgyülemlett némi illatanyag. A csavart le akartam törölni és emlékeztem, hogy a légszűrő elé tettem egy törlőrongyot. Hát nem volt ott. Gondoltam, elhagytam, majd rá 5 mp-re kapcsoltam, hogy milyen hülye vagyok és benyúltam a légszűrőházba (nekem nincs meg az a szívócső a légszűrőház elején). Na ott volt a törlőrongy. A szemét beszívta. Szóval végül meglett, miért rángatott.
Belülről is át akarom mosni, van egy barnás szinezete a hűtővíznek (nem olaj).
Van valami trükk, hogyan engedhető le a legtöbb folyadék a rendszerből? Vagy egyszerűen többször kell leengedni-feltölteni, így higítva fel a régi folyadékot?
Nem kimondottan a lamellák között áll meg a dzsuva. Azt még az eső is kimossa bizonyos mértékben. Bonyolultabb a helyzet, és általában ez elő is fordul, hogy a két "radiátor" között alul összeáll a sár. Azt kell kiáztatni onnan.
A motor természetes tovább melegedésébe nem csak a nagyobb terhelés (bekapcsolt kompresszor), hanem maga a klíma hőtermelése is beleszól, mivel a "klímahűtő"-ről meleg levegő érkezik a motor hűtőjére, ezért valamennyire romlik a motor hűtése.