Ki mondta, hogy a cement, meg a vályog nem szereti egymást? A sóder magas agyag tartalma rontja a beton szilárdságát, de ez más történet. A nedvesedő, vízszigeteléssel nem rendelkező vályog falra NEM célszerű erős cement vakolattal vakolni, (valamint egy univerzális csemperagasztónak nevezett dologgal:-) ,mert befelé nem engedi a falban lévő nedvességet kiszellőzni, ezért az fentebb kúszik!
A vakolat ára, magyarán malter kb 200-300 között van. Ehhez lell még valamenyi szeg+ nádszövet, esetleg drót. Ha a kartont, + lécet nézed az sem lesz olcsóbb.
Lehet, hogy egy (egyébként nem láthatóan vizes) helyiségnél elég az alsó részt zöldből összerakni, ha számít minden fillér. Plusz némi szellőzőnyílás az előtétfal aljára-tetejére, hogy valamennyire át tudjon szellőzni.
szerintem meg műanyag is van benne,meg cement is. érdekes modon nem mugyantának irták a csomagon,hanem muanyagnak.
egyébként ha felázik a fal,és csak azért nem gipszkartonoztok,mert hátha tönkremegy,ennek az esélye csamparagasztónál is megvan.lehet nem a ragacs meg tönkre,hanem a falból esik le.
ahogy lentebb írták a csmperagival való vakolás lehet hogy többe lesz mint hinnétek főleg ha hálóstúl mindenestűl lejön egy fél év múlva ugyanis az eps ragiban is cement van
Tudod, végtelenségig árérzékenyek vagyunk, úgyhogy a jó eredménnyel kecsegtető módszerek közül a legolcsóbb nyer... én meg egyik módszer költségeivel sem vagyok tisztában.
A gipszkarton esetén a párnafákat gondolom érdemes besüllyesztenni, vagy nem? Utána meg nem lehet tudni, mi történik a fal meg a karton között, ha bejut nedvesség valahogy (régi vályogház lévén nem lehet tudni, milyen alulról a vízszigetelés, bár kívülről a lábazat rendbe lett téve).
Köszi. Nem nekem lesz, de családban marad... :) Munkadíj ugye nincs, sk lesz. Én sem támogatom az ötletet, de nem vagyok meggyőző, ezért kérdezek. Régi vályogtéglás ház, a szoba nagy részén csupasz vályog. Erre kelene vakolat, ami tartós, megmarad rajta. A kapott infó (lehet nem írtam le rendesen az előbb): eps ragasztóval hálót felrakni, aztán erre csemperagasztóval rámenni, amennyi kell. Ha ez nem jó, akkor mi legyen? Bedrótozni/nádazni, aztán sima vakolás?
egyébként ti csináltatok már vályogra vakolást? a vályogban lehet agyag,vakolatban meg cement.kettő meg elvileg nem szereti egymást.gyakorlat persze felülirja a szabyálokat,én meg még nem csináltam ilyet,ezért kérdezem,h gyakorlatilag működhet?
Aki csemperagasztóval akarja a vályogot glettelni, azt küld el a ....-ra. (a pontozott rész szabadon kitölthető:-) Én a vályogfalú építményen a cement 'mumust' egy szélsőségnek tartom. De tény, hogy vannak alúlképzett kőművesek, és sk építők felkészültség hiányában, akik a csemperagasztót univerzális anyagnak gondolják: jó az ytonghoz, téglához, vályoghoz, eps-hez, tulajdonképpen mindent lehet taknyolni vele, és láss csodát: még a csempét is lehet ragasztani vele! :-) A kérdésem a következő lenne, (bár lehet a választ nem tudom megvárni:-( Miért csemperagi, miért nem az arra való anyag??????? Ha csak glettelni kell (néhány mm, arra van glett, estleg baumit meszes zsákos, ez nedvesedésre hajlamos ..-ra is jó). Ha meg cm,-több cm-ben kell felhordani, akkor meg vakolni kell! Ha kiszámolod a 2 cm-ben felhordott csemperagi árát (1 zsák 1-1,5 m2) akkor kiderűl, hogy az olcsóbb az drágább!!! Szóval én csak attól szeretnélek megkímélni, hogy hozatnak veled, 8 zsák cs.ragit, majd azt mondják, hozz még 8-at mert:"nagyon szar a fal!", ezután még 5-öt mert: "nem is tudtuk, hogy ennyire....". Ezután elmondom, hogy mi lesz: anyagárban kifizettél 2X-et, munkadíj UA! Erre jön a festő ráglettelni, és azt mondja: " hű, de sz..r a fal", és ráhúz kétszer annyi glettet,: mert a bi..a kőműves, azt nem tudja hogy a mennyben lakik a mindenttudó, a csemperagi az nem az:1-2 cm-nél egyszerre nem lehet felhordani többet!=>a ragi megcsurog, zsugorodik:hullámos lesz! Továbbis van, mondjam még? Felveszi a kőműves is a lóvét, meg a festő is. Te kifizeted, szívod a fogad, ez több lett mint gondoltad! De sebaj! Lényeg hogy bútorozhatsz vissza, legalább kész! De eltelik 2-5 év: mivel a fal meszelve volt, és a kőműves csak rákente a ragit, falfix-el nem alapozott alá( mert fogadjunk hogy nem rak, csak az idő megy vele)=>egy az egyben válik le a Ragasztós vakolás, a hátoldalán a mésszel. Szóval az én mondókámnak is vége lesz egyszer: -ha glettelni kell, glettelj -ha vakolni kell, vakolj! A csemperagasztót hagyjátok meg a csempének, a kőművest zavard el. A cement nem mumus a vályogban, de nem célszerű vele hagyományos vakolatot sem készíteni, ha nedvesedik a fal: akkor inkább meszes, csak kis cementtel készülő ún: javított mészhabarccsal vakoljanak! (esetleg a tapasztás, az meg fog állni mindenen:-)))) !!
Kicsit bővültek az ismereteim a kérdésben, tehát: vályog téglás házat szeretnének belül ragasztó-háló-gletteléssel "vakolni", mert állítólag így olcsóbb, mint ha rendesen vakolnának, nád, drót, szeg, stb...
Tényleg olcsóbb lehet, ha mondjuk olcsó csemperagasztóval csinálják? Megmarad ez a vályog falon?
A hószigetelés ebben az esetben kimondottan előny. Rossz hőszigetelés esetén az alsó szintről is feljut a meleg, így alul lényegesen alacsonyabb hőmérséklet lesz. A többin ettől független lehet gondolkodni.
az a gond, hogy a konnyubeton es minden hasonlo cucc szar hovezeto. igy kicsi lesz a holeado felulet.
vannak olyan falfutes rendszerek (ez a ziment-et lattam) ahol a csore egy aluminum "szarnyat" huznak, ami jo hovezeto, es noveli a feluletet.
szoval csinalhatnal tisztan fa aljzatot. szigeteles, deszkazat, deszkak kozott a cso helye kihagyva. erre az alu lemezek, hogy a hornyuk a resbe essen, bele a cso. a burkolat mondjuk hajopadlo, az alu lemezeken at szegezve.
Ha jól értem a szárazestrich ára a gond. Esetleg perlitbeton helyette? (bár nem tudom mit lehet ebben az esetben a rigidur lap alá tenni. Talán ragasztógipsszel lehetne a minimális szintezéshez használni?) Egyébként óvatosan. Azok a lapok sem olcsók, viszont elég nehezek...
A fszt és az emelet közötti födémünk látszó fagerendás, rajta hajópadló és OSB van. A tetőtérbe is szeretnénk padlófűtést, de ha nem muszály, nem terhelném a födémet 10t betonnal.
Létezik spec pf rendszer szárazesztichhez, de igen borsos áron. Arra gondoltam, mi lenne, ha 3 (vagy akár 4) rétegben tenném a szárazpadlót, és az alsó 2 réteg közé belemarnám a pf csövek nútjait, ahogy falfűtésnél is szokták?
Síkba hozáshoz ilyen esetben két oldalról beütött éket szoktak használni ideiglenesen. Ezt utána illik cserélni megfelelő vastag lapokra (üvegesek által használt műanyag lapok beváltak). Ugyanis az ék később kieshet. Gombaölővel kezelt lécet használj. (ha olyat veszel, az általában "szép" zöld színű, de ezt házilag is mártogathatod) A két váz összerakásához csavart használj ne szögeld. A karton felrakásakor arra figyelj, hogy kereszt alakú fugák ne legyenek, told el legalább 15cm-el. A lapokat illesztését üvegszövet hézagerősítővel szokták (bár mióta EU konform kevésbé, mert gyenge lett) megerősíteni, illetve használhatod a rendszerhez való papír szalagot (ezt nem javaslom, mert gyakorlatot kíván és drága). Mostanában leginkább a festők által használt öntapadós üvegháló a "divat". A lapok fal felé eső élét is fózold le, hogy legyen helye a gipsznek. Ha megkötött a gipsz, ismét húzdd át a fugákat (a gipsz "beszívódik", tehát kicsit homorú lesz). Festők később telibe szokták glettelni a teljes felületet, ugyanis az olcsó festéknél elég sokáig átjönnek különben a fugák (egyszerűbb nekik átglettelni, mint újabb 2 réteg festéket felhordani). Normális festék esetén, illetve ha nem lényeges hogy tökéletesen szép legyen, ennek nincs értelme.
Illik-nem illik, én így csinálom, muternál is bejött pár éve. De h tovább botránkozzatok, a vzba teszek belülre 5cm kőzetgyapotot. Majd duplán párazárom, majd keresztbe lécváz, amire megy a gk lemez. :)
Közvetlenül a falra nem "illik" lécvázat tenni, (kivéve, ha teljesen sík, de akkor minek a gk), az előtétfal vázát (akusztikus lengő)kengyellel szokás rögzíteni, a sík felület kialakíthatósága érdekében. Persze ahány ház, annyi szokás. :-)