Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Én egy nagy okosságot tudok mondani, jelesül ezt: Ebből még nem lehet kitalálni, akármi lehet . Ha olyankor a kiszedett gyertya trutymós, akkor pl utáncsöpög benzinnel. Megoldás a full gázon indítás. Lehet száraz gyertya, és megoldás indítás előtt a pumpedli 5-6 alkalommal való tettleg inzultálása . Stb. :-)
Üdv urak. Van egy Dolmar 340 es kaszám. A problémám az hogy melegen nem akar indulni. Gyertyát már tettem bele, de nem az volt a gondja. Tudtok valami okosat mondani nekem?
Sokan féltik az új gépüket és szeretnének mindent megtenni annak érdekében, hogy sokáig szolgálja Őket. Ez természetes. A bejáratás a gép életének egy rövid szakasza. Egy új géppel is lehet keményen dolgozni, viszont csak annyit várjunk el, amennyit lehet, amire tervezték! A fűkaszák motorjait az összeszerelés után, az esetek többségében elindítják. Elvégzik az alap beállítást, majd csomagolják. A gyári indítást gép végzi, ami méri a fordulatszámot, a káros anyag kibocsátását és a megadott értékre beállítja. Amennyiben a felhasználó jó gépet szeretne vásárolni, szakkereskedőhöz fordul. Ebben az esetben a kereskedő, vagy a szervizes elindítja a gépet, ismerteti a működését, és szükség esetén tovább finomítja a motor beállítását. FONTOS! A gépkönyvben megadják a szükséges olaj-benzin keverési arányt. Ezt vegyük alapul.
TANÁCS! Amennyiben a felhasználó biztos abban, hogy jó minőségű benzint kap, és a gépkönyv 1:50-es keveréket ír elő, akkor használja azt. Ha nem biztos a benzin minőségében, használjon 1:40-es keveréket. Azaz: 40 liter benzinbe kell 1 liter MINŐSÉGI a képkönyvben leírt követelmény szintnek megfelelő 2T olaj!
Az új gépet indítás után melegíteni kell. (A bejáratott, használt gépet is!) Melegítés után munkára lehet fogni, nyugodtan lehet végezni a kímélő munkát. Fűkaszánál bejáratás alatt használjunk damilfejet. Dolgozzunk úgy, hogy a gép terhelve legyen, ne csak terhelés nélkül bőgessük! Fél és teljes gáz állás között, változatos fordulatszámot tartsunk. 20 perc, fél óra munka után járassuk picit alapjáraton, majd hagyjuk pihenni. 3-5 tanknyi üzemanyag elhasználása ilyen jellegű munka mellett, szerintem bőven elegendő. Ez egy nagyon óvatos bejáratás!
Ipari felhasználás esetén nagyon sokszor kerülnek a gépek egyből a kemény munkába, és már az első napon is szinte egyhuzamban mennek 5-8 órát nagyon rövid szünetekkel. Nagyon kímélni sem szabad a gépet. Az üzemi hőmérsékletet el kell, hogy érje, és ezt alapjáraton nem éri el. Nagyon óvatos használat esetén a motor, kipufogó hideg marad, nem tud kiégni, a katalizátor nem "dolgozik"és lerakódik az olaj, illetve a kipufogó elkokszosodik. Gyakori kezelői probléma, hogy játszanak a gázzal. Főleg a fűkasza használók között. Szinte másodpercenként húznak teljes gázt, majd engedik vissza alapjáratra. Ekkor a kuplung hol nyit, hol zár. Fölöslegesen kopnak az alkatrészek + a kuplung mindig csúszik, ami nagy hőt eredményez!
Pár tank üzemanyag elhasználása után nyugodtan dolgozhatunk teljes gáz állásban is, ha a körülmények igénylik. Túlpörgetni nem tudjuk a gépet, abban az esetben ha a karburátor rendesen be van állítva. A beállítást bízzuk szakemberre! Amennyiben szakkereskedésben lett a gép vásárolva ott a gépet beállítva adják át! Az esetek többségében már a gyújtótekercsben lévő elektronika is letilt egy bizonyos fordulat felett.
Kívánok sikeres bejáratást és baleset mentes munkavégzést!
A fenébe. Írtam szép hosszú bejáratási históriát, de lenyelte az index...
A lényeg: az elején 1:20-al a nyers gép kicsit füstös, papírzsepin olajcseppecskék a kipufogóból. De ez kell a melegedés hűtéséhez. Gyertya is olajos lucskos.
Kb. 5 liter eljáratásával fokozatosan kevésbé melegszik. A következő 5 liter 1:25- ös kevercs lett, és beállítottam a minimumjáratát. Sokkal barátságosabb a járása, jelentősen kisebb fogyasztása lett és megszűnt a füstölés, nincs olajköpedék a zsebkendőteszten, gyertya még sötét szürke, de nem olajos. Folyamatosan dolgozhat, nem melegszik jobban mint kell. (Ezt bejáratásnál ugye folyamatosan figyeli az ember mind a motoron mind a szöghajtáson.) Érzésem szerint 1:30 lesz a teljesen bejáratott, végső keverékarány. Természetesen jó olajjal.
Mivel nem kaptam megalapozott szakmai javaslatot, meg az eső is esik egész nap, elvittem a szerelő komához a partnert, beállíttattam a gép karbiját, csak legyen már jó idő................
Sikerült beszereznem egy Husqvarna 128C típusú fűszegélynyírót. Bejáratáshoz tudtok adni pár tanácsot hogyan csináljam? Meddig tart a bejáratás, hogyan használjam addig. Bejáratáshoz szerintem elég az 1:40-es keverék, de javítsatok ki ha tévedek.
Sűrű csillag ritkán ragyog az égen, Az én babám szénát kaszál a réten, Olyan szépen penge-penge-pengeti a kaszáját, Odavárja kökényszemű babáját.
Ha legény vagy, gyere velem kaszálni, Ne csak mindig a lányokkal cicázni. Vágok olyan sűrű-sűrű-sűrű rendet a réten, Kilenc kislány nem szedi fel a héten.
Sárga répát dombra nem jó ültetni, özvegy asszony lányát nem jó szeretni egyszer mondtam vala -vala- valamit a lányának, beszaladt és elmondta az anyjának
Megvan nékem az a bolond szokásom, Iszom a bort hogy ha nem is kivánom, Erre még az öregapám öregapja tanított, Aki még a hordóval is koccintott.
A "tulajt" meg rá kell venni, szálljon be legalább a költségekbe. ˙(Bár tudom, veszett fejsze nyele szokott lenni az ilyesmi. Sokat kínlódtam magam is ilyen szomszédokkal és hagytam fel végül egy kert művelésével.)
A képen látható fű a kertem végében van. A tulaj korábban néhányszor még levágta, de úgy látszik megunta, így nekem kell. A fű alja nem gazos, csak tiszta, egyenes szálú tarack, viszont a kaszám csak sparta 370-es. Nincs még 2 LE sem.
Korábban GYPSY azt írta, ha viszi, vághatom damilal. Megpróbálom és ha nem bírja késsel folytatom.
pedig annálfogva húzom a fűkaszát a földön, a lábamközt, miközben a jobb kezemmel próbálom minél gyorsabban forgatni a damilfejet vagy éppenséggel a 3 ágú kést...:)
Mondta is Akinél voltam, "nem fáj még a derekam!!??" :DD
akkor Ez hát a baj!! nagyon szorítom és nagyon Tekerem.... :)
am a kasza túlsó végén a sárga dobozból ki lehet húzni valami kötelet az MI??? :D
Damillal kinyírnád a gépet,nem bírná ezt,viszont késsel röhögve félgázon le tudod vágni.Azért nem szeretik sokan a kést,mert a damil sokkal szebben dolgozik mivel összeszecskázza a gazt,a kés viszont csak tőben elvágja és kész.Ott marad eldőlve a gaz és az igen ronda látvány.Kérdés,hogy ez így megfelel-e a megrendelőnek.
Nekem is hamarosan lenne egy ilyen munkám ami falusi linkelt be hogy ember magasságú fű. Sparta 25 / Sparta 250 T-vel hozzámerjek fogni vagy nemfogja bírni? valamint ha igen akkor kést szereljem rá vagy damilt?