7 éves 1.4-es Astra klima nem megy. Előző tulaj saját bevallása szerint soha nem is használta mert allergiás rá (!), Lenyomáspróbáztuk és feltöltöttük,de nem indul el.Ami érdekes,hogy feszültséget se kap a mágneskuplung de ellenállást se tudok a tekercsen mérni (hiába tápláltuk meg direkt,meg se mozdul) . Van valami trükk vagy egyszerüen csak"minden" rossz?
Nem vagyok elégedett, nem fúj elég hideget érzésem szerint. Mértük a hőmérsékletet, de aztán elromlott (?) a hőmérője és nem volt raktáron 1 db AA alkáli eleme. Így a klímacsövet fogdostuk, hogy az milyen hideg és így biztosan jó...
Hogy honnan tudta, mennyi volt benne? Nos, ez rejtély. Gondolom kiszámolta a nyomásból :)
Honnan tudta, hogy mennyi hűtőközeg volt bent? Újra kellet volna tölteni, majd megmérni, hogy hány fokos levegőt fúj. Utána lehet gondolkodni, hogy van-e valami probléma.
Szerintem az a klímás azt mondta, hogy 99%, hogy csak a szabályzószelep rossz és csak azt kell cserélni és nem az egész kompresszort. Aztán később felhívott, hogy nem kapható külön a szelep, így a kompresszor egyben cserélendő. Ehhez nem kell 1 napra letenni. Azóta ennél a klímásnál volt még 2 darab ugyanilyen hibás kompresszor ( még egy Octavia és egy Golf V). Ha sikerülne 3-at rendelnie egyszerre, akkor biztos tudna még kedvezőbb árat kiharcolnia.
A 250 a márkaszerviz ára. 60-ért van felújított csak az nem jó az autódba. ;-)
Van egy négy éves skoda okáviám és nem működik a digit klímám, klíma hűtőventillátora nem megy, hideget pedig abszolút nem fúj.
Márkaszervízben: hibakód nincs, minden tökéletes (számítógép szerint nyomás 8 bar, minden egyéb érték ok). Azt mondták valószínűleg nincs benne gáz. (akkor a nyomás miért ok?)
Porvédő sapkát leveszik a klíma csőről és halk szisszenés. Hiba megállapítása: ereszt a szelep és ezért van benne kevés gáz, újratöltjük, de előtte szelep csere. (töltő műszer szerint normális a nyomás, hűtőközek 10%-al alacsonyabb az előírtnál)
Újratöltés meg volt, klíma továbbre sem ok.
Ez eddig két szervízlátogatás, és kb 4 óra.
Vidéken voltam, bemenetm egy autó klímáshoz (időpontom nem volt, de soron kívül fogadott, rámszánt negyed órát és megnézte) Szerinte 99% a szabályozó elektronika, de biztosra több idő kell és a kompresszor leszerelése. Sajna ez a szervíz 100 km és egy napra le kellene tennem az autót.
Végre találtam egy környékbeli autó klímást és jövő hét végére kaptam időpontot.
Tegnap skoda szervízből hívtak, hogy a pohu jelentős kedvezményt ad a kompresszor árából, hétfőn vissza hozzájuk és megbeszéljük. Gyanítom szervízben érzik, hogy eddig nem voltak a helyzet magaslatán és csak a számlát gyártották megoldás nélkül.
Valaki meg tudná mondani, hogy mibe kerül oktávia II-be egy klíma kompresszor?
2000-es évjáratú E11 Corolla. Kb 5 éve volt utoljára töltve, volt még benne gáz, de már hiányzott a 700g nagy része. Klímás csak rátöltött, nem vákuumolt, nem nézett nyomást. Olajat, festéket is tett bele. Gombátlanítással együtt 11-ért. Korrekt?
Ja és azóta érzésre kb 10 fokos levegőt fúj, vagy még melegebbet. Pedig próbálta több gázzal is, de akkor állandóan fel/lekapcsolgatott a lefagyásgátló. Ötletek? Kopott kompresszor? Japán gyártású kocsi, ha számít...
van egy 5 éves H Astrám. elég hangos a klíma kompresszor ha megy és meleg van (28 fok felett kezd durva lenni). (2.5 éve vettem, hogy új korától kezdve hangos-e azt nem tudom) voltam egy klímásnál anno, ő azt mondta, hogy ez ilyen, nem nagyon lehet mit tenni vele.
ma voltam más ügyben opel szervizben, nekik is említettem, kérdeztem normális-e. azt mondták, hogy igen, ez hangos szokott lenni, de nem ennyire, és van vmi adalékuk klímába, amitől halkabb lesz, és ezt ajánlgatták. (azt mondták vmi amerikai cucc, nevét sajnos nem kérdeztem)
ti tudtok-e ilyenről, érdemes-e 10k körüli pénzért belenyomatni, ér-e vmit?
Van egy áhatosom. 10 éves, de még nem volt benne gázcsere, sőt még utántöltés sem. Most a két napja tartó kánikulában használom és azt érzékelem, hogy a tavalyi használthoz képest nem hűt annyira. Szerintetek érdemes gázt cserélni benne, vagy elég ha leellenőriztetem? Egyébként átalagosan mennyibe kerül egy teljes gázcsere?
Nem minimumra volt állítva, hanem 21.5-re, és itt emelkedett folyamatosan 6-ról. A minimum az 16C°, és ha oda állítom lemegy 5.5-6 ra. Viszont a szisszenés eddig nem rémlett, de köszi mégegyszer!
Adott egy oroszlános autó, és egy aut. klíma, ami most a kánikulában mikor beindul 6C° alatt tud, később ez emelkedik, (gondolom hozzákever meleg levegőt is a kívánt hőmérséklet beállítása miatt...vagy nem kéne, hogy így legyen??) viszont amikor a kompresszor bekapcsol hallok egy szisszenést egy pillanatra talán az expanziós szelep környékéről. A kérdésem az, hogy ez normális-e, vagy attól, hogy 5.5-6 fokot tud attól még lehet benne kevés a gáz?
Az egyik motorhőmérséklet jeladóra volt rosszul rányomva a csatlakozó!?! Nemrégen volt olaj-és egyéb cserén az autó talán ott barkácsoltal vele.....Köszi!
Én meg már majdnem öngyi lettem, mert elszartam valamit. :-) Vissza nem töltődött az biztos. ;-) Hűtőközeg nyomás nélkül hiába is indítanád a kompresszort, mert a nyomáskapcsoló nem engedi. Ha a kompresszorra nem megy táp, akkor a nyomáskapcsolónál kellene megnézni, hogy van-e +. Ha az akksi előtt van a kompresszornak és a ventillátoroknak a reléje, akkor érdemes ott is körülnézni, mert jellemzően eloxidálódik a relé lába, vagy foglalat.
Szia. Mondd csak, hiszel te az öngyógyulás elvében? Mert én nem. Ehhez képest most hétvégén különös jelenség ütötte fel a fejét a járműben.
Múltkor beszéltük, hogy elment a gáz és jó lenne most már UV-val dúsítva feltölteni. Eddig nem nagyon zavart ha nem hűt hát nem hűt, de vasárnap bizony meleg volt. Délben fél egy körül kivettem eco módból, "ha mást nem csinál, de megjáratja a kompresszort a szíj" alapon. Erre a marhája nem elkezdett hűteni? :) Kinti 24 fok mellett egész kellemest - szerintem 10-12 fokot- tolt be ami nem sok, de azt jelzi hogy mégis van benne gáz. Ezek után este hatkor amikor a külső hőmérő 26 fokot jelzett már nem nagyon akart semmit sem csinálni, megint meleget fújt.
Mond ó nagy varázsló mi a fenét nézzek meg először, amihez nem kellenek speciális ismeretek vagy gépek? :)
A kompresszorban lévő olaj cseréjéhez le kell venni a kompresszort és kiönteni és kimosni belőle a régi olajat. A rendszerben lévő többi olajat szintén kimosni, egy erre a célra készült berendezéssel. Vagy másik lehetőségként töltés, majd járatás és lefejtés után elég sok olaj kitud jönni és ezt pótolva kellene újratölteni.
Ha mosatás, akkor már illene szárítószűrőt is cserélni. Tehát a csere nem egyszerű és nem olcsó, ezért ritkán kérik. Kárára biztos nem válna a kompresszornak.
Nissan Almera klímát kellene szerintem tölteni, 12 éves az autó, a levegő amit fúj csak minimálisan hidegebb a kintinél. Ha már tölteni kell akkor én szeretném ha olajat is cserélnének a kompresszorban de a szerelő akit találtam azt mondja, hogy nem szükséges. Tényleg nem kell cserélni? Az olaj cseréhez le kell venni a kompresszort vagy le lehet engedni úgy mint a motorból?
Egy VW 1.9 tdi klíma milyen alkatrészekből tevődik össze? Csövek, szelep,kompresszor,párologtató stb miből mennyi db.Tudna valaki egy komplett listát írni vagy rajz?
K79 lesz az. Ez egy főrelé ami táppal látja el a ventilátor vezérlőt. Ez biztos nem okoz hibát. Mindkét hőmérséklet érzékelő jó? Adatlistában van különbség a mért értékek között?
Visszakerült hozzám az A3-as.Most más a hiba,nem folyamatosan megy a két ventillátor csak gyújtás alatt. A ventillátorba épített elektronika most jó,a gyanum az,hogy a rajzon (amit küldtél és most is köszönöm) szereplő K78-as nyomás vagy hőkapcsoló van zárva. Kérdésem az,hogy pontosan mi is az és hogy hol keressem.A klima jól müködik és a hűtővíz hőfokérzékelője is jónak tűnik.Köszi a fáradozást!
Úgy néz ki, hogy Hévízre leruccanunk valamelyik hétvégén, megnézve a térképet, az nincs messze tőled.
Hétvégén nyitva vagy? (ár az még kérdéses számomra, és hogy órában mérve mennyit kéne várnunk)
(csak azért erőlködök, mert látom, hogy régóta segítesz itt a kérdezőknek, és inkább van bizodalmam benned, mint egy általam ismeretlen szaktudású emberben. Mivel te úgy is adsz tanácsot, hogy egy fillér hasznod se igen van benne, feltételezem hogy értessz a szakmádhoz.)