Lehet, hogy a kialakult penész - vagy valami más, apró falevél pl. - elzárja a lefolyócsövet, és az ott megálló víz kerül az utastérbe a szellő hatására. DE ez csak tipp.
Az ábrából kiderül, hogy a levegőbelépés helyénél nyomjuk be az anyagot, így az eljut mindenhová. Ha meg nem megy a ventillátor és csak úgy sprézünk, akkor meg pont az elpárologtató (16) kapja a legtöbbet, meg az a rész, ahol megáll a kondenzvíz, és esetlegesen kialakulhat a penészedés, gombásodás.
Várjuk a képeket!!! Ezt már csak a hab állagú klíma tisztítóval lehet megfejelni... Az terjed, hízik...mindent körbe ölel...aztán összeesik és a végén ugyanúgy elpárolog, mint a gáz! Egyébként van hozzáértést és bajlódást nem igénylő formula is! A palackon található szelepet benyomod (nem fordítható vissza a folyamat),majd egyes használati infók szerint valamelyik első ülés alá,más használati infók szerint a középkonzol egyik palack tartójába téve a légbefújó ventit járatva lezárt utastér mellett forgatod a gázt az utastérben n×10 percig. Szerintem ez a kevésbé hatékony eszköz!...szerintem!
Köszönöm! *** A szőke nő előszezonban megy tengerpartra nyaralni. Az idegenvezető figyelmezteti a turistákat: - Kérem, vigyázzanak, az évnek ebben a szakában még elég hideg a víz. - Hány fokos? - kérdi a szöszi. - Tizenkilenc. - Plusz, vagy mínusz? *** A fakír egy új mutatványt ad elő a színpadon. A közönség feszülten figyeli, miközben előveszi a nemi szervét, és beleteszi egy krokodil szájába, majd egy erőteljeset rácsap a krokodil fejére. A nézők közül mindenki elhűlten szemléli az eseményeket. A fakír körbenéz, kinyitja a krokodil száját és körbemutogatja a sértetlen szervet. Ezután a közönséghez fordul: - Jelentkezőt várok, aki megpróbálkozik a mutatvánnyal! A színpadon síri csend... Hirtelen egy fiatal, szőke hölgy pattan fel: - Én megcsinálom! - Maga? - ráncolja a szemöldökét a fakír. - Igen, csak ne tessék nagyot ütni a fejemre! *** Két szöszi beszélget: - Te, én azt nem értem, hogy ha villámlik, előbb látom a fényt és csak egy idő után hallom a hangját. Szerinted miért van ez így? - Te hülye! Hát nem tudod, hogy a füled hátrébb van, mint a szemed!?
Na ez most kapóra jött nekem!!!! Úgy hiszem, ez a csöpögtető cső eldugulhatott (eldugulhatott????), mert ha jár a klímám, hamarosan szakad befelé a víz az utastérbe...
A piros nyíl mutatja, hogy hol van a HVAC egység csöpögtetőcsöve. Ebből folyik ki a kondenzvíz az autó alá. :) Ha ide feldugjátok a klímaspray csövét és járatjátok a szellőzést, közben nyomva befelé az anyagot, akkor ez is egy tökéletes megoldás a tisztításra. Viszont ehhez vagy akna kell, vagy fel kell emelni az autót.
Nekem van egy tuti módszerem, de sajnos ehhez meg kellett fúrnom a HVAC egységet (fekete műanyag doboz a műszerfal mőgött) anyósüléstől balra lent látszik is.
Van abban egy térrész az elpárologtató alatt, ott csináltam egy lyukat rá. Oda bedugom a klímatisztító spray csövét, és a pollenszűrőt kivéve járatom a szellőztetést. Közben nyomom neki az anyagot, a szél meg elviszi mindenhová a járatokba, és ami a lényeg keresztül az elpárologtatón, ahol a legtöbb baci megtelepszik. Így mindenhová eljut a fertőtlenítő, főleg ha közben változtatom a fújás irányát is.
Na most a lyuk sajna ott maradt, de használaton kívül le van dugózva 200 ft-os teszkó gazdaságos műanyag palackdugóval. Azt is megfúrtam, abba meg beletapplikáltam egy úszógumi szelepjét. Így a dugót nem is kell kivenni, mert a szelepbe pont belepasszol a klímaspray műanyagcsöve. :)
Ha megtalálom a mutatványról készült képeket, akkor felteszem ide, mert úgy szvsz jobban érthető a teknika.
Üdv! Én is a napokban tisztítottam ki, és ha tudok,segítek! A pollen szűrőt kiveszed(kesztyűtartó mögött,kisajtót lepattintod),majd a venti lapátokon keresztül próbálod benyomni a csövet a hőcserélőhöz. A hőcserélő radiátor a műszerfal mögött a "kardán" alagút felett találod műanyagba burkolva.Alu csövek mennek belőle/bele. Tehát odáig megpróbálod bepasszintani és miközben nyomod a spray szelepét folyamatosan húzod kifelé. Én adtam a venti lapátoknak,a pollen feletti résznek is. Letoltam (amennyire tudtam) a szélvédőre néző, és az utastér felé néző légcsatornákon is,ugyan is a tavalyi klímatisztítón olvastam, hogy így szabályos!:) Állítólag a gomba spórák a légcsatornákban is megtelepedhetnek! A venti + az alatt a 20perec alatt kiszárad a tisztító folyadéktol, ugyanis alkolos a legtöbb és a tartalom elillan. A tisztító hab jobb,most én is gázosítottam és úgy érzem sokkal jobb lett. Az igazi eredmény majd napon való egész napos ácsorgás után fog kiderülni.Olyankor elviselhetetlenül büdös az utastér. Pollen szűrőt ne felejts el cserélni a kezelés után!!! Jó munkát hozzá!
Inkább azt mondjátok meg, a légkondi hol szívja be a friss levegőt?
Vettem légkondi tisztítógázt és az van rá írva, keressem meg a motortérben hol szívja be a friss levegőt a légkondi és ott fújjam be. De nem találom, jól eldugták a japánok...
Az SX4-ért a 4milla is túlzás, nemhogy öt. Sőt a 3,5 millió az öt ajtósért a meggondolandó kategóriába tartozik, ezért van nagyobb autó , használtan, fiatalon is. A fapad van most 2.5 körül, ami megint csak sok érte, lévén semmi sincs benne. Kicsit túlárazták az SX4-et szerintem. (Mondjuk ez minden új Suzukira igaz.)
Hallottátok, hogy nem hoznak be több SX4 Sedant? Nem lesz ráncfelvarrott és egyenlőre az árusítását is megszüntetik, mert csak 5,2-5,3-ért tudnák adni, annyiért meg nem vennék meg. :-(((
Ez egy adapter (mini katalizátor pótló), amit elsősorban azoknak találták ki, akik a nagyobb teljesítmény érdekében ki akarják dobni kocsijukból a katalizátort. A gond csak az, hogy a mai ECU-k "figyelik" a (leömlő utáni) katalizátor működését és hiánya, vagy hibás működése estén (pl.: P0420) kigyújtják a sárga hibajelző lámpát és ami fontosabb, működésüket ún. limp - ernyedt, vészhelyzet - módba állítják. A limp mód hatását pl. a Kezelés Útmutató így fogalmazza meg: "...az üzemanyag-fogyasztás és a vezetési tulajdonságok is kedvezőtlenebbé válhatnak."
Na, ezt elkerülendő kell az adaptert a 2. szenzor helyére csavarni (a menet-egyezést még ellenőrizni kell!), és ebbe jön bele a szenzor. Innentől kezdve az ECU kifogástalan állapotú katalizátorról "értesül", aminek hatására újra teljes gőzzel dolgozik, kioltja a hibajelző lámpát, a tulaj meg örül. Az már más kérdés, hogy ettől még a gyári emissziós adatok nem teljesülnek, és ehhez pl. a vizsgán majd mit szólnak. Áthidaló megoldás lehet, pénzszűke időszakban.
Már semmilyen adaléktól nem fog az a katalizátor megjavulni. Ha már tüneti kezelésről van szó, akkor ajánlok egy mini "katalizátort", ami végleg megszünteti a P0420-as hibádat.