Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

atomaki Creative Commons License 2010.06.04 0 0 5255
Oké, holnap mekkcsinálom a képeket. :)

Addig is itt a HVAC egység robbantott rajza:

sx4_hvac

Az ábrából kiderül, hogy a levegőbelépés helyénél nyomjuk be az anyagot, így az eljut mindenhová.
Ha meg nem megy a ventillátor és csak úgy sprézünk, akkor meg pont az elpárologtató (16) kapja a legtöbbet, meg az a rész, ahol megáll a kondenzvíz, és esetlegesen kialakulhat a penészedés, gombásodás.

A hab is jó, ha el tudod juttatni minden zugba.
Előzmény: bleaksmile73 (5254)
bleaksmile73 Creative Commons License 2010.06.04 0 0 5254
Ez tényleg tuti!

Várjuk a képeket!!!
Ezt már csak a hab állagú klíma tisztítóval lehet megfejelni...
Az terjed, hízik...mindent körbe ölel...aztán összeesik és a végén ugyanúgy elpárolog, mint a gáz!
Egyébként van hozzáértést és bajlódást nem igénylő formula is!
A palackon található szelepet benyomod (nem fordítható vissza a folyamat),majd egyes használati infók szerint valamelyik első ülés alá,más használati infók szerint a középkonzol egyik palack tartójába téve a légbefújó ventit járatva lezárt utastér mellett forgatod a gázt az utastérben n×10 percig.
Szerintem ez a kevésbé hatékony eszköz!...szerintem!
Előzmény: atomaki (5250)
SX4fan Creative Commons License 2010.06.03 0 0 5253
Köszönöm!
***
A szőke nő előszezonban megy tengerpartra nyaralni. Az idegenvezető figyelmezteti a turistákat:
- Kérem, vigyázzanak, az évnek ebben a szakában még elég hideg a víz.
- Hány fokos? - kérdi a szöszi.
- Tizenkilenc.
- Plusz, vagy mínusz?
***
A fakír egy új mutatványt ad elő a színpadon. A közönség feszülten figyeli, miközben előveszi a nemi szervét, és beleteszi egy krokodil szájába, majd egy erőteljeset rácsap a krokodil fejére. A nézők közül mindenki elhűlten szemléli az eseményeket. A fakír körbenéz, kinyitja a krokodil száját és körbemutogatja a sértetlen szervet. Ezután a közönséghez fordul:
- Jelentkezőt várok, aki megpróbálkozik a mutatvánnyal!
A színpadon síri csend... Hirtelen egy fiatal, szőke hölgy pattan fel:
- Én megcsinálom!
- Maga? - ráncolja a szemöldökét a fakír.
- Igen, csak ne tessék nagyot ütni a fejemre!
***
Két szöszi beszélget:
- Te, én azt nem értem, hogy ha villámlik, előbb látom a fényt és csak egy idő után hallom a hangját. Szerinted miért van ez így?
- Te hülye! Hát nem tudod, hogy a füled hátrébb van, mint a szemed!?
RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2010.06.03 0 0 5252
Na ez most kapóra jött nekem!!!!
Úgy hiszem, ez a csöpögtető cső eldugulhatott (eldugulhatott????), mert ha jár a klímám, hamarosan szakad befelé a víz az utastérbe...
Előzmény: atomaki (5251)
atomaki Creative Commons License 2010.06.03 0 0 5251
Van itt egy kép a manuálból:
klimacso

A piros nyíl mutatja, hogy hol van a HVAC egység csöpögtetőcsöve. Ebből folyik ki a kondenzvíz az autó alá. :) Ha ide feldugjátok a klímaspray csövét és járatjátok a szellőzést, közben nyomva befelé az anyagot, akkor ez is egy tökéletes megoldás a tisztításra. Viszont ehhez vagy akna kell, vagy fel kell emelni az autót.

Az én módszerem jobb. :))
atomaki Creative Commons License 2010.06.03 0 0 5250
Nekem van egy tuti módszerem, de sajnos ehhez meg kellett fúrnom a HVAC egységet (fekete műanyag doboz a műszerfal mőgött) anyósüléstől balra lent látszik is.

Van abban egy térrész az elpárologtató alatt, ott csináltam egy lyukat rá. Oda bedugom a klímatisztító spray csövét, és a pollenszűrőt kivéve járatom a szellőztetést. Közben nyomom neki az anyagot, a szél meg elviszi mindenhová a járatokba, és ami a lényeg keresztül az elpárologtatón, ahol a legtöbb baci megtelepszik. Így mindenhová eljut a fertőtlenítő, főleg ha közben változtatom a fújás irányát is.

Na most a lyuk sajna ott maradt, de használaton kívül le van dugózva 200 ft-os teszkó gazdaságos műanyag palackdugóval. Azt is megfúrtam, abba meg beletapplikáltam egy úszógumi szelepjét. Így a dugót nem is kell kivenni, mert a szelepbe pont belepasszol a klímaspray műanyagcsöve. :)

Ha megtalálom a mutatványról készült képeket, akkor felteszem ide, mert úgy szvsz jobban érthető a teknika.
Előzmény: bleaksmile73 (5249)
bleaksmile73 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 5249
Üdv!
Én is a napokban tisztítottam ki, és ha tudok,segítek!
A pollen szűrőt kiveszed(kesztyűtartó mögött,kisajtót lepattintod),majd a venti lapátokon keresztül próbálod benyomni a csövet a hőcserélőhöz.
A hőcserélő radiátor a műszerfal mögött a "kardán" alagút felett találod műanyagba burkolva.Alu csövek mennek belőle/bele.
Tehát odáig megpróbálod bepasszintani és miközben nyomod a spray szelepét folyamatosan húzod kifelé.
Én adtam a venti lapátoknak,a pollen feletti résznek is.
Letoltam (amennyire tudtam) a szélvédőre néző, és az utastér felé néző légcsatornákon is,ugyan is a tavalyi klímatisztítón olvastam, hogy így szabályos!:)
Állítólag a gomba spórák a légcsatornákban is megtelepedhetnek!
A venti + az alatt a 20perec alatt kiszárad a tisztító folyadéktol, ugyanis alkolos a legtöbb és a tartalom elillan.
A tisztító hab jobb,most én is gázosítottam és úgy érzem sokkal jobb lett.
Az igazi eredmény majd napon való egész napos ácsorgás után fog kiderülni.Olyankor elviselhetetlenül büdös az utastér.
Pollen szűrőt ne felejts el cserélni a kezelés után!!!
Jó munkát hozzá!
Előzmény: SX4fan (5246)
atompyka Creative Commons License 2010.06.03 0 0 5248
Ja, hogy Neked hosszúd van.
Bocs, akkor nem bántom...
Előzmény: SX4fan (5245)
atompyka Creative Commons License 2010.06.03 0 0 5247
sztem a szélvédő aljánál a műa rácson
Előzmény: SX4fan (5246)
SX4fan Creative Commons License 2010.06.03 0 0 5246
Inkább azt mondjátok meg, a légkondi hol szívja be a friss levegőt?

Vettem légkondi tisztítógázt és az van rá írva, keressem meg a motortérben hol szívja be a friss levegőt a légkondi és ott fújjam be. De nem találom, jól eldugták a japánok...
SX4fan Creative Commons License 2010.06.03 0 0 5245
Irigykedjetek csak, akkor is egyre jobban imádom... :-)))
atompyka Creative Commons License 2010.06.03 0 0 5244
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))

Lantos uram: de, szebb... :-)))))))))))))))))
Előzmény: SX4fan (5242)
t.lantos Creative Commons License 2010.06.03 0 0 5243

esse szebb :)

 

Előzmény: SX4fan (5242)
SX4fan Creative Commons License 2010.06.03 0 0 5242
Előzmény: atompyka (5240)
Pityorka Creative Commons License 2010.06.03 0 0 5241
Az SX4-ért a 4milla is túlzás, nemhogy öt. Sőt a 3,5 millió az öt ajtósért a meggondolandó kategóriába tartozik, ezért van nagyobb autó , használtan, fiatalon is. A fapad van most 2.5 körül, ami megint csak sok érte, lévén semmi sincs benne. Kicsit túlárazták az SX4-et szerintem. (Mondjuk ez minden új Suzukira igaz.)
Előzmény: SX4fan (5239)
atompyka Creative Commons License 2010.06.03 0 0 5240
Nem baj, úgyis randa... :-)
Előzmény: SX4fan (5239)
SX4fan Creative Commons License 2010.06.03 0 0 5239
Hallottátok, hogy nem hoznak be több SX4 Sedant? Nem lesz ráncfelvarrott és egyenlőre az árusítását is megszüntetik, mert csak 5,2-5,3-ért tudnák adni, annyiért meg nem vennék meg.
:-(((
atompyka Creative Commons License 2010.06.02 0 0 5238
Értem (azt hiszem), köszönöm.
Előzmény: SX4fan (5235)
atompyka Creative Commons License 2010.06.02 0 0 5237
Nincs ebben titok: szerelve, vizsgával 65000.
Előzmény: gombfoci (5236)
gombfoci Creative Commons License 2010.06.01 0 0 5236
szuper! anyag/szerelés költségek jöhetnek majd magánban, megköszönném.
gf
Előzmény: atompyka (5233)
SX4fan Creative Commons License 2010.06.01 0 0 5235
Ez egy adapter (mini katalizátor pótló), amit elsősorban azoknak találták ki, akik a nagyobb teljesítmény érdekében ki akarják dobni kocsijukból a katalizátort. A gond csak az, hogy a mai ECU-k "figyelik" a (leömlő utáni) katalizátor működését és hiánya, vagy hibás működése estén (pl.: P0420) kigyújtják a sárga hibajelző lámpát és ami fontosabb, működésüket ún. limp - ernyedt, vészhelyzet - módba állítják. A limp mód hatását pl. a Kezelés Útmutató így fogalmazza meg: "...az üzemanyag-fogyasztás és a vezetési tulajdonságok is kedvezőtlenebbé válhatnak."

Na, ezt elkerülendő kell az adaptert a 2. szenzor helyére csavarni (a menet-egyezést még ellenőrizni kell!), és ebbe jön bele a szenzor. Innentől kezdve az ECU kifogástalan állapotú katalizátorról "értesül", aminek hatására újra teljes gőzzel dolgozik, kioltja a hibajelző lámpát, a tulaj meg örül. Az már más kérdés, hogy ettől még a gyári emissziós adatok nem teljesülnek, és ehhez pl. a vizsgán majd mit szólnak. Áthidaló megoldás lehet, pénzszűke időszakban.
Előzmény: atompyka (5228)
SX4fan Creative Commons License 2010.06.01 0 0 5234
Egyáltalán nem biztos. Csak tényként közöltem, nem véleményként. Én elégedett vagyok a "régivel" is.
Előzmény: kkn (5229)
atompyka Creative Commons License 2010.05.31 0 0 5233
Most fog felkerülni, 3 héten belül vizsga, előtte horgolás.
Előzmény: gombfoci (5232)
gombfoci Creative Commons License 2010.05.31 0 0 5232
fent is van már a vonóhorog? csak mert akkor a forgalmidban benne kell lenniük az adatoknak.
Vagy most akarod felrakatni?
Előzmény: atompyka (5231)
atompyka Creative Commons License 2010.05.31 0 0 5231
Köszi szépen!
(Fékem van, tehát 1200... ) :-)))))))))))))
Előzmény: PeterX (5230)
PeterX Creative Commons License 2010.05.31 0 0 5230
400-at fék nélkül, 1200-at fékkel.
Előzmény: atompyka (5228)
kkn Creative Commons License 2010.05.30 0 0 5229

" A motor nem új fejlesztésű, csak a régi kicsit javított változata. "

 

Ez még nem biztos, hogy baj, a BMW vagy 30 évig fejlesztgette a '60-as évekből származó sorhatos blokkját.

Előzmény: SX4fan (5226)
atompyka Creative Commons License 2010.05.30 0 0 5228
Főleg, hogy nem is kap semmi adalékot, a feles eenolon kivül.
Ez mit is csinál tulajdonképpen?

Más: 1.5 horgos benzines mennyit húzhat forgalmi szerint?
Előzmény: SX4fan (5227)
SX4fan Creative Commons License 2010.05.26 0 0 5227
Már semmilyen adaléktól nem fog az a katalizátor megjavulni.
Ha már tüneti kezelésről van szó, akkor ajánlok egy mini "katalizátort", ami végleg megszünteti a P0420-as hibádat.
Előzmény: atompyka (5223)
SX4fan Creative Commons License 2010.05.26 0 0 5226
A gyári fogyasztási adatok csak tájékoztató jellegűek, és nagyon függ a vezetési stílustól és körülménytől. Ha szétcsap az EU a gyártók között, ha nem, ha valaki csak 4-6 km-re, gyakorlatilag hideg motorral közlekedik, majd megvárja míg az alig felmelegedett motor újra visszahűl és megint megy 4-6 km-t, az garantáltan 10 l körül fog fogyasztani (vagy többet). Ha meg valaki egy útra megy legalább 20-30 km-t, átszeli a várost, kihasználva a kerülő utakat, vagy mint a haverom, aki Ferihegy 1-re jár dolgozni a gyorsforgalmin 80-al, esküszik, hogy a 100% bp-i fogyasztása 7 liter. És igazat mond, de micsoda különbség van az első esethez képest.

Amúgy az én autómra 9,8/6,4/7,6 l/100 km a gyárilag megadott fogyasztási értékek. Ezek teljesen valósak és ezeken az EU sem fog tudni mit kozmetikáztatni. Persze lehet, csak arról van szó, hogy ez a típus első sorban Ázsiába és Amerikába készül, ott meg eddig is más módszerrel mérték a fogyasztást és azokat egyszerűen csak átvették.

A motor nem új fejlesztésű, csak a régi kicsit javított változata.
Előzmény: Törölt nick (5221)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!