Szerintem ellenőrizz minden benzinnel érintkező dolgot, mert lehetetlen a 18L-es fogyasztás. Egyszerűen nem lehet annyit letolni a torkán :) Ha a karburátorban minden gyári akkor alapbeállítás, gyújtás 5 fokra majd finomítás és jónak kell lenni.
Én hódmezővásárhelyi vagyok, szívesen beállítanám de az enyémet is a szerelő lőtte be. Próbáltad már visszaállítani alapbeállításra ahogy a könyvben van?
De jó neked:((((((( Az enyém is belőhetné valaki pöpecül, mert lehet, hogy én vagyok a balfék hozzá:( Nincs véletlen Csongrád környéki, vagy Kiskunfélegyháza esetleg Kecskemét vonalon valami jó skodás esetleg fórumos cartárs aki megnézné nekem??
Könnyen megy most, bár most hogy mondod a szívató egy kicsit gyanús. Azt még soha nem szedtem szém mostanában. Ha jól tudom van venne egy kis lemez amin furatok vannak és a bowden segítségével forgatom és úgy zárja vagy nyitja a csatornákat. Össze lehet esetleg úgy rakni , hogy ne legyen jó? Esetleg fordítva működjön?
Csak a karbi lehet,azon megy a nafta,vagy ha máshol nem folyik el. Nyomni kell neki hogy menjen,vagy könnyen megy? Szívató visszatolt állapotában rendesen visszamegy a karbin?
Hát igen. Azért az a majdnem 30 év az csak meglátszik már ezeken a keleti csodákon. Kiváncsi lennék, vajon az én 10éves G astrám kibír-e 30 évet (még 20 at):) Más: A f..om tele van a skodrival. Akárhogy cserélgetem a karbit, vagy fúvókázok vagy állítgatok vagy akármit csinálok vele a gatyámat megeszi. Most pl. legutóbb 18L/100km-re jött ki a fogyasztás (városban). A 10l-el még talán ki is békülnék de ez már sok. Befolyásolhatja e nagyban a benzinfogyasztást a karbin kívűl más??? Valaki mondjon már vmi ötletet mit csináljak ezzel a nyavajással!!!
Bár nagyon sajnáltam szegényt,82-es 105-ből 120-ra alakított volt! Én úgy vettem,hogy lejárt a műszaki meg keveset használták,szal csak a motorra kell majd ránézni és menni fog. Erre kiderült hogy a motorban lóg minden,a kasztni az 8év időn állástól/beázástól szita majdhogy nem,a váltó olajnélkül volt,és nem látott soha alvázvédőt rajta semmit.
Aztán csinálgattam,de minden jött elő ami kell.Ajtók 3 autóról valóak voltak,minden csavar berohadva,patent karosszériázás valójában kókányolás volt. Udvarban még tavaly fordultam vele pár kört,egyszer roppant valami hátul,akkor vált gyanússá a legjobban,és igazam lett.A lengőtokok előrenyúló autóval párhuzamos merevítője (nem tudom pontosan hogy hívják) ami a kasztnihoz van rögzítve, a kasztni elem kétoldalt lényegében papírvékony rozsda valami volt. A roppanás meg az volt,ahogy a lengőkarnak a gumibetétes vége onnan kiszakadt és felült a kasztni aljára.
Utána kicsit ferdén állt,én rugóra gyanakodtam,de most szétvágáskor lett láthatóvá a dolog.Az első stabilizátort pl. 2 jól irányzott ütéssel szedtem le a helyéről. :S
Ez van,hegeszteni kellett volna rajta sokat,nekem meg se co-m,se időm,meg a lelkesedésem is alábbhagyott.
Így inkább maradok az enyémnek a javítgatásával,meg használatával inkább. :)
igen koszi meg is kaptam szoval ha valaki tud olyan skodat ami kaszniilag jo alapotban van es motorikusan megbir 1000km-et akkro egy elrhetoseget toljon ide...
Nem is olyan rég valaki árult itt egy skodrit (kék szinűt) motor, váltó nélkül. Megtaláltam neked. A (62474)-es hozzászólást keresd meg és ott van elérhetőség!! Szerintem ha megvan neki még biztos meg tudtok egyezni.
sziasztok ma elhosztam a skocicat a badogostol (kijavitota a kutya ute nyomokat) es ahogy elneztem kellene hegeszteni rajta eleget e sugyis csak egy utot kocsi ekkor patant az otlet h kellene meg egy es ide kellen egy kis info h hol erdemes szetnezek h kapjak egy sodat ami kanszniilag jo alapotban van (atobbi nem fontos annyira) esetleg ha jolene h mukogyan anyir ah haza hozam ide szekelyfoldre jah es szerintetek menyit erdemes adni egy ilyen skodaert ???
Tegnap megtörte a nejem a 105-ösünket: jobb első sárvédő, dobbélés, lökhárító, első szpojler jobb sarka kuka... :-( Nem vett észre egy kó virágládát egy parkoló mellett és tolatás közben elakadt benne a sárvédőív. Szerencsére nem kifelé, hanem befelé hajlott a lemez, így legalább valamennyire vissza tudtam kézzel hajtogatni, nem ér bele a bekormányzott kerék a sárvédőívbe, de lóg mindene a kocsinak a jobb elején.
Úgy néztem egy sárvédőcsere és a lökhárítőhéj cseréje elég lesz, a légterelőt megpróbálom a múanyagos ismerősömmel megjavíttatni.
A lényeg:
Keresek rozsda- és horpadásmentes bontott első sárvédőt (akár párban is) keskenyfutós 105/120-asra. A legjobb lenne fehérben, de ha az nincs a szín másodlagos. Kérem, aki tud, segítsen, mert így nem maradhat a kocsi, új cuccokra pedig jelenleg nem futja! Aki jár bontóban és lát ilyesmit, vagy van neki otthon fölösben, kérem szóljon!
sråcok, egy eldöntendö kerdesre szeretnek vålaszt kapni töletek: motorcsere utån nem tudok våltani sebesseget, kiemel a kupplung, de elgörbulhetett a vålto kis vekony "vegpöcse". semmirekellö munkåt vegeztem, az fix. szerintetek javithato-e? ki lehet-e kalapålni, vagy törik az öntveny? van vkinek ebben tapasztalata?
Bekened a tengely végét, vékonyan festékkel rátolod a dobot, ahol érintkezik a kettő egymással ott lejön a festék a tengelyről. Ahol festékes marad ott "méllyedés" van a tengelyben. Már lehet is polírozni! (logikusan a tengelyt ott kell ahol lejött a festék) A festék meg legyen "vékony" ezért a tusfesték!
A két kúpos felület a szorító erő hatására összeszorul és nem mozoghat egymáshoz képest! Ha mégis meg tudnak mozdulni, akkor vagy nem fekszenek fel pontosan egymáson vagy nincs rendesen felhúzva a dob! A tengelyek is azért törnek (ha nem anyaghibásak) mert a dob mocorog a tengelyen és szétveri. A hajtásból származó forgatónyomatékot is a kúpos felületeknek kell átvinni és nem az éknek! Ezért kell a lehető legnagyobb erővel meghúzni az anyát. Nem kell félni nem lehet megszakítani! (ha mégis sikerül akkor az a menet már kukás volt) A felfekvő felületeket legjobb tusfestékkel ellenörizni így tökéletesen pontos illeszkedést lehet létrehozni!
Ha mocorgott a dob mert nem volt meghúzva, de ki lett cserélve az ék és most rendesen meg van húzva az még jó? Most már annyian írtatok a témában annyit...
Ne is komentáld,mert ezt így kell meghúzni. Nincs olyan szerelő aki nyomatékkal húzza meg a fékdob rögzítőanyáját vagy bármilyen csavart a futóműben. Én még soha nem húztam utána fékdobnak amit összeraktam és nem is repesztettem el dobot. Vannak szar utángyártott fékdobok de ha a kúpolás nem megfelelő,már a felrakásnál lehet látni,hogy hamarabb megszorúl és ha felhuzatnám a helyére biztos megrepedne. Ha az lenne a természetes dolog hogy utána kell húzni x Km-ként mert meglazúl,elég gagyi megoldás lenne,és gondolom a gyár egy idő mulva modosította volna ezt a megoldást. Ha nálad ez előforduló probléma ott valami nem jó.
Egyébként bárhogy kapja a terhelést, nem tud nyíródni a két felület mert a kúpok egymásba záródnak+ott van az ék ami megakadályozza az elfordulást. Természetesen ehhez tökéletesen egymásbazárodó kúpra van szükség+az éknek sem szabad mozognia az ékpályában. Akkor lehetséges a visszalazulás ha üt a féltengely(volt már rá példa) vagy volt olyan,hogy az éket elnyírta és ekkor jöhetett létre, hogy a féltengely elfordúlt a fékdobban. Na ekkor lehet cserélni féltengelyt és fékdobot ha szerencséd van csak fékdobot.