Sziasztok. Ne haragudjatok, hogy így belerondítok minden ismeretség nélkül a fórumba. Lenne 4db eladó kilincsem. Általam felújított. Mindegyikben új a rugó.
Továbbá vállalok eltört rugójú kilincsek javítását. Nem a gyári rugót tákolom hanem teljesen újat rakok bele. Akár kiszerelt kilincseken, akár kiszereléssel.
Elnézést ha itt érdeklődöm,egy alkatrész kéne a kocsimba.Van egy opel omega 3.2 v6-om,és tönkre ment a víz segédszívattyum.Érdeklődnék hol tudnék olcson beszerezni,állítólag ezek egyformák,mint omega,mint vecibe.Ha valaki tudna segiteni megköszönném.
Tegnap felhívtam a Sümegi bontót, és elmondtam a problémát. Gyorsan tisztáztuk a dolgot, és feladták postán levélben (elsőbbségivel) a cuccot. Egy fillért sem kértek érte! Most kaptam meg pár perce. Nagyon korrekt volt a hozzáállásuk!
Ismét jöhet a "sufnituning", remélem most sikerrel.
Így van. Az adagoló mechanika meghibásodás nem oly gyakori, azt a rajta keresztülfolyó gázolaj keni. A gázolajnak a kéntartalma az, ami a kenésben szerepet jétszik, ezért érdemes inkább a kéntartalmú gázolajat használni.
"Ezzel amit írsz, csak az a probléma, hogy az adagolónak az elektronikája szokott beszarni a 2.0 DTI-néL"
Ez valóban így van!A mi x20dth-s motoros vectránkban is 80%,hogy ez ment tönkre. A csomádi adagoló szervizben látatlanban(telefonon keresztül),az elektronika meghibásodását mondták fő problémának,amire 200e ft-os ajánlatot kaptunk. Gödöllőn ugyanez már "csak" 150-160e ft.Úgyhogy vontatjuk a kis drágát Gödöllőre.
A Sümegi bontós szakinak nem tűnt fel, hogy a két "bajuszkapcsoló tartó" (a barna műanyag cucc, amit biztos nem így hívnak) közt szembetűnő különbség van. Elmagyaráztam neki mit akarok (nem tudok, de nem is akarok semmit számon kérni rajtuk hisz ők "csak" bontanak), és még ő mondta, hogy a gyújtáskapcsoló belét (az elektromos részt hagyta benne, ha jól látom) is cserélni kell (5 ezer). Nem csak a tapasztalatára, hanem számítógépes szerviz alkatrész listára is hivatkozott. Tavaly nyáron személyesen láttam, hogy jóféle, nagyon részletes programjuk van. Szemre összehasonlítva a két kormányoszlopon lévő gyújtáskapcsolót, szerintem nem kell cserélni a belét, csak áttenni, de ezt majd úgy is kipróbálom. Szóval ezt asszem jól benézte a szaki...
Talán holnap pesten találok valahol egy ilyen "bajuszkapcsolótartó bigyuszt", aztán csak nem kell már hozzá más.
Ja és a legfontosabb, hogyan lehet kiszűrni a relé jó / nem jó 1 gyertyák jók(áram fölvesz) jel nem megy ki 2.nem jelez vissz (vagy csak talán nálam visszajelző izzó) 3 hibakódot nem ír
minek kell lenni (Volt) Di (kék) és St (barna/szürke) Pl. hideg motor előkészített műszer gyújtás adáskor
Igen így okés, én magamból indultam ki, nekem az évi átlag 10-15 ekm között van és úgy nem biztos h megtérült volna a dízel. A 2.2DTI-t nem tudtam, h azonos jórészt a motor, de pl a saabosok esküdtek rá, h mennyivel jobb mint a későbbi 1.9-esek. Nekem egyik sem volt, így saját tapasztalatom nincs, vezetni meg jó mindkettőt :)
Az enyém x20dth de itt szerintem sok különbség nincs. De ami fontos lenne kell –e vezérlő jel(meddig jelez és utána még meddig izzít utánizzítás (motor/víz hőfok)) vagy elég a (15), hogy induljon . Tehát így még azt sem tudom hogy a relé sz…..r?? Tehát A St/Di 1ik bejövő vezérli a relét (talán a mikortól is és a MEDIG, másik a kimenő talány 1ből a kontroll lámpa)
1 Lila izzítás 1. 2. henger 2 Lila izzítás 3. 4. henger 3 Piros FV6 főbiztosíték állandó feszültség 6 Barna/Szürke vezérlőkészülék 7 Barna/Fehér 0volt (test) 8 Fekete vezérlőkészülék (de ezen is 12V -nak kellene lenni de közbe van iktatva egy relé amit a motorvezérlő húz be /szerintem gyújtáson/) 9 Kék vezérlőkészülék
Ennyit tudtam segíteni. A fenti adatok az Y20DTH motorra vonatkoznak. Lehet, hogy az X20DTH ettől eltérő.
A diesel km-enként 5-10 Ft-al kevesebbért elgurul mint egy benzines, mondjuk évi 20 ezer km esetén az már 100.000-200.000 Ft közötti üzemanyag megtakarítás.
Abban is ugyanaz az adagoló van. Sőt, az egész motor majdnem ugyanaz. Még a dugattyúk is egyeznek, csak a lökethossz nagyobb. Azért lehet kevesebb rosszat hallani róla, mert jóval ritkább.
na igen, a dízel amit behoz az olcsóbb üzemanyaggal és kisebb fogyasztással, azt el is bukja egy adagoló javítással... használtautónál sztem ezért necces a dízel, ahogy látom a dti-s kollegáknak is van elég baja. amiről jót hallottam az a 2.2 dti 125 lóval, legalábbis a saabosok nagyon dicsérték. de b veciben az ritka sajna
Kinek van itt a topikban 2.0 DTI 16V?? Szerintem nem is az izzítás visszajelző lámpa hanem az izzító relé a hunyó. A gyertyák jók A reléken lévő cstlakozók Van 30-a (direkt fesz) jó 15 vékony (gyujtásos ) jó 31 (test,) jó 2 vastag lila a gyertyákhoz kimenő 2x2 (direktbe) nem megy ki jel(fesz)
kék (ez szerintem a visszajelzőn, nem mertem próbálni) aztán kapcsolt test (barna + szürke) ez honnan jöhet (motorhőfok )
valószínű a relé sz….t be ugye vagy biztos kiszűrés??
Nah szombaton (majdnem...) lett "sufnituning". Buktatható kormány, fix helyett.
A szükséges alkatrészek (hittem...).
És elkeztük bontani...
Itt már valami eléggé gyanús lett...
Ez a "kedves" alkatrész nem jó az alábbi helyre!
Így aztán szépen visszaraktunk mindent a helyére, jót mosolyogtunk a tapasztalatokon, és jövő héten ismét nekifutunk, bízva abban, hogy több meglepetés már nem lesz...
ui.: jutalom: rádiókód beadás vakon (akkusarú leszedve szerelés közben) (mer ugye a wauxhall kijelző azóta sem bírja mutatni a gyári CAR400-at...)
Ezzel amit írsz, csak az a probléma, hogy az adagolónak az elektronikája szokott beszarni a 2.0 DTI-nél. Ennek pedig semmi köze az üzemanyaghoz vagy annak minőségéhez. Inkább az szokott lenni a probléma, hogy az elektronika túl közel van a motorhoz, és nem bírja a végtelenségig a nagy hőingadozást, amit el kell szenvednie.
Ugyanez igaz az Y17DT-re. Ennél még az is elő szokott fordulni, hogy, hogy valami tömítés elszáll, és a gázolaj felkúszik, felszivárog (közlekedőedény elvén) az elektronikához, és tönkreteszi azt. A gázolaj amúgy nem szivárog vagy csepeg észrevehetően, úgyhogy a tulaj nem veszi észre, csak amikor már beüt a krach.
Látom megint az örökös "mumus" a DTI motorok adagolója van porondon... A német fórumon azt ajánlják hogy 50-80ezer km-ként ki kell cseréltetni a traverzgyűrűket. Ezek tömítések az adagolónál, amik idővel az olajtól megkeményednek. Így kis légbuborékok jutnak az üzemanyagba (és mint tudjuk a légbuborékoknak nincs kenő hatása) ezért száll el az adagoló. Rengeteg "adagolóspecialista" vallja hogy az üzemanyag minőségével van gond " a kőolajipar nem képes olyan üzemanyagot előállítani ami megfelelő kenést adna az adagolónak" EZ VICC EMBEREK! Én annó megfogadtam a tanácsot, és 220ezer Km-en keresztül semmi bajom nem volt az adagolóval.
"az astrajaban meghalt az adagoló szintén (nem tudom milyen astra volt, azokat nem ismerem) és szintén mondak neki egy csillagászati összeget. aztán ha jól tudom Tázláron csinálták meg neki 120.000-t. A csavar az egészben valami olyasmi volt, hogy nem elektronikus, hanem mechanikus adagolót tettek bele."
Ha jól értem a G Astráról beszélsz, ahol az 1.7-es motor Y17DT változata szintén hajlamos adagoló elektronika meghibásodásra. Itt működhet az, hogy az elektronikus adagolót mechanikusra cserélik, ha jól tudom a régi, F Astrákból ismert X17DTL motor mechanikus adagolóját faragják rá. Ez egyébként csak barkácsolás, és nem is járható út a 2.0 DTi-nél.
A legtisztább dolog jó nagy ívben elkerülni ezt a szerencsétlen motort az adagolójával együtt.