Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lalajoss Creative Commons License 2010.06.02 0 0 62594
koszi
Előzmény: banjani (62592)
banjani Creative Commons License 2010.06.02 0 0 62593
ITT nézd meg!!!!!
Előzmény: banjani (62592)
banjani Creative Commons License 2010.06.02 0 0 62592
Nem is olyan rég valaki árult itt egy skodrit (kék szinűt) motor, váltó nélkül. Megtaláltam neked. A (62474)-es hozzászólást keresd meg és ott van elérhetőség!! Szerintem ha megvan neki még biztos meg tudtok egyezni.

Üdv
Előzmény: Lalajoss (62591)
Lalajoss Creative Commons License 2010.06.02 0 0 62591
sziasztok
ma elhosztam a skocicat a badogostol (kijavitota a kutya ute nyomokat) es ahogy elneztem kellene hegeszteni rajta eleget e sugyis csak egy utot kocsi
ekkor patant az otlet h kellene meg egy es ide kellen egy kis info h hol erdemes szetnezek h kapjak egy sodat ami kanszniilag jo alapotban van (atobbi nem fontos annyira) esetleg ha jolene h mukogyan anyir ah haza hozam ide szekelyfoldre
jah es szerintetek menyit erdemes adni egy ilyen skodaert ???
bano1 Creative Commons License 2010.06.01 0 0 62589
 

Tegnap megtörte a nejem a 105-ösünket: jobb első sárvédő, dobbélés, lökhárító, első szpojler jobb sarka kuka... :-( Nem vett észre egy kó virágládát egy parkoló mellett és tolatás közben elakadt benne a sárvédőív. Szerencsére nem kifelé, hanem befelé hajlott a lemez, így legalább valamennyire vissza tudtam kézzel hajtogatni, nem ér bele a bekormányzott kerék a sárvédőívbe, de lóg mindene a kocsinak a jobb elején.

 

Úgy néztem egy sárvédőcsere és a lökhárítőhéj cseréje elég lesz, a légterelőt megpróbálom a múanyagos ismerősömmel megjavíttatni.

 

A lényeg:

 

Keresek rozsda- és horpadásmentes bontott első sárvédőt (akár párban is) keskenyfutós 105/120-asra. A legjobb lenne fehérben, de ha az nincs a szín másodlagos. Kérem, aki tud, segítsen, mert így nem maradhat a kocsi, új cuccokra pedig jelenleg nem futja! Aki jár bontóban és lát ilyesmit, vagy van neki otthon fölösben, kérem szóljon!

PAS-001 Creative Commons License 2010.05.31 0 0 62588
Sziasztok!

Van egy gyári új Skoda jobbos hátsó lámpa burám ha érdekel valakit.
Ára 2500Ft

A mélem publikus.
Vagy 20/9269-032
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.30 0 0 62587
köszi! råprobålok--holnap
Előzmény: zjtuning (62586)
zjtuning Creative Commons License 2010.05.30 0 0 62586

Szia.

Leveszed a váltórol a hátsó fedelet,és ki lehet dornival kocogtatni. Csak az a lényeg,hogy jól támaszd fel egyenletesen és nem fog eltőrni.

Előzmény: Törölt nick (62585)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.29 0 0 62585
sziasztok, benyomom ide is, mert surgös a nyugöm:

sråcok, egy eldöntendö kerdesre szeretnek vålaszt kapni töletek:
motorcsere utån nem tudok våltani sebesseget, kiemel a kupplung, de elgörbulhetett a vålto kis vekony "vegpöcse".
semmirekellö munkåt vegeztem, az fix. szerintetek javithato-e? ki lehet-e kalapålni, vagy törik az öntveny?
van vkinek ebben tapasztalata?
zjtuning Creative Commons License 2010.05.28 0 0 62584
A lényeg,hogy az éket probáld bele külön a dobba és a féltengely ékpályába. Ahogy beilleszted, nem szabad oldalirányba mozognia.
Előzmény: Törölt nick (62580)
CXP-938 Creative Commons License 2010.05.28 0 0 62583
Bekened a tengely végét, vékonyan festékkel rátolod a dobot, ahol érintkezik a kettő egymással ott lejön a festék a tengelyről. Ahol festékes marad ott "méllyedés" van a tengelyben. Már lehet is polírozni! (logikusan a tengelyt ott kell ahol lejött a festék) A festék meg legyen "vékony" ezért a tusfesték!
Előzmény: Törölt nick (62582)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.28 0 0 62582
Mi ez a tusfestékes ellenőrzés?
Előzmény: CXP-938 (62581)
CXP-938 Creative Commons License 2010.05.28 0 0 62581

Egyetértek!

A két kúpos felület a szorító erő hatására összeszorul és nem mozoghat egymáshoz képest! Ha mégis meg tudnak mozdulni, akkor vagy nem fekszenek fel pontosan egymáson vagy nincs rendesen felhúzva a dob! A tengelyek is azért törnek (ha nem anyaghibásak) mert a dob mocorog a tengelyen és szétveri. A hajtásból származó forgatónyomatékot is a kúpos felületeknek kell átvinni és nem az éknek! Ezért kell a lehető legnagyobb erővel meghúzni az anyát. Nem kell félni nem lehet megszakítani! (ha mégis sikerül akkor az a menet már kukás volt) A felfekvő felületeket legjobb tusfestékkel ellenörizni így tökéletesen pontos illeszkedést lehet létrehozni!

Előzmény: zjtuning (62579)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.27 0 0 62580
Ha mocorgott a dob mert nem volt meghúzva, de ki lett cserélve az ék és most rendesen meg van húzva az még jó?
Most már annyian írtatok a témában annyit...
Előzmény: zjtuning (62579)
zjtuning Creative Commons License 2010.05.27 0 0 62579

Ne is komentáld,mert ezt így kell meghúzni. Nincs olyan szerelő aki nyomatékkal húzza meg a fékdob rögzítőanyáját vagy bármilyen csavart a futóműben.  Én még soha nem húztam utána fékdobnak amit összeraktam és nem is repesztettem el dobot. Vannak szar utángyártott fékdobok de ha a kúpolás nem megfelelő,már a felrakásnál lehet látni,hogy hamarabb megszorúl és ha felhuzatnám a helyére biztos megrepedne. Ha az lenne a természetes dolog hogy utána kell húzni x Km-ként mert meglazúl,elég gagyi megoldás lenne,és gondolom a gyár egy idő mulva modosította volna ezt a megoldást. Ha nálad ez előforduló probléma ott valami nem jó.

Egyébként bárhogy kapja a terhelést, nem tud nyíródni a két felület mert a kúpok egymásba záródnak+ott van az ék ami megakadályozza az elfordulást.  Természetesen ehhez tökéletesen egymásbazárodó kúpra van szükség+az éknek sem szabad mozognia az ékpályában. Akkor lehetséges a visszalazulás ha üt a féltengely(volt már rá példa) vagy volt olyan,hogy az éket elnyírta és ekkor jöhetett létre, hogy a féltengely elfordúlt a fékdobban. Na ekkor lehet cserélni féltengelyt és fékdobot ha szerencséd van csak fékdobot.

 

Előzmény: Törölt nick (62577)
zjtuning Creative Commons License 2010.05.27 0 0 62578
A favorit,felicia,fábia motoroknál kiemelkedik a dugattyú a hüvely síkján 0.4-0.5 hüvelykiállástól függően.
Előzmény: arw (62576)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.27 0 0 62577
A szakszerű meghúzási módszered nem kommentálnám, de a dob márpedig lelazul akármit is csinálsz. Nekem pontosan két szlalomversenyt bírt, utána rendesen kotyogott a kerék. 1 lukkal arrébhúztuk, és megint jó lett. A fékbod és a féltengely érintkező felülete folyamatosan nyíródik, ahogy a kerék oldalterhelés és felütések hatására a fékdobot ráncigálja. Nem az anya lazul le, a sasszeg miatt ez fizikai képtelenség, hanem a dob és a féltengely között nyíródik ki a felület. Azzal, hogy túlhúzod csak a menetet gyilkolod meg feleslegesen, ha elég ügyes vagy még a dobot is elrepeszted hosszában. Jobb esetben észreveszed, rosszabb esetben menet közben fog letörni féltengelyvégestül.
Előzmény: zjtuning (62572)
arw Creative Commons License 2010.05.27 0 0 62576
Hova lóg túl? Pont síkba ér, nem jár ki.
Előzmény: zjtuning (62559)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.27 0 0 62575
Így nem csoda ha lelazult nekem, se 100kg se nyomatékkulcs.... :-#
Előzmény: zjtuning (62571)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.27 0 0 62574
Akarod írni az 50 kg-ommal... :)
Előzmény: Törölt nick (62569)
bano1 Creative Commons License 2010.05.27 0 0 62573

Akkor a 105-ösömön csoda, hogy nem esett még le a kerék. Azt kézzel húztuk meg, és éppen csak nekidőltem a krovanyélnek... Azt mondtad nem kell jobban meghúzni, nehogy megszakadjon a menet, emlékszel? Mondjuk azóta személyes tapasztalatod is van a nem megfelelő rögzítésről, de azért, hogy nekem (vagy a feleségemnek, mögötte e gyerekkel) ne legyen, sürgősen rá kéne húznom a dobot rögzítő anyákra, igaz?

 

Előzmény: Törölt nick (62570)
zjtuning Creative Commons License 2010.05.26 0 0 62572

Ha jól meghúzod az már nem fog megmozdúlni és nem kell soha utánakúzni. Az akkor lazúl ha nem húzod meg kellőképpen.

Előzmény: Törölt nick (62570)
zjtuning Creative Commons License 2010.05.26 0 0 62571
3/4-es krova ameddig tudom kézzel+a 100 kilómmal ráállok és lukra húzom. Ez több mint 200 N.
Előzmény: Törölt nick (62568)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.26 0 0 62570
komolyra forditva a szot, a 200Nm sztem eleg kell, hogy legyen, keves hasznalat utan utana kell huzni, mert meg akkor beilleszkedik a helyere. viszont a 210 Nm-ig kalibralt nyomatekkulcs a felso hatara kornyeken mar nem tul pontos, egy ido utan mar korabban lekattan, esetleg elromlik a tulterhelestol. 100 Nm kornyeki nyomatekokat jo meghuzni az ilyennel.
Előzmény: Törölt nick (62569)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.26 0 0 62569
raallsz egy ketmeteres rud vegere a hetven kiloddal oszt jo :)
Előzmény: Törölt nick (62568)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.26 0 0 62568
Akkor mennyi az amivel meg szokás húzni a féltengely anyát?
Előzmény: zjtuning (62566)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.26 0 0 62567
A villáskulcs+cső-nél jobb.
A könyv 200Nm-ert írt meghúzási nyomatékra.
A HF csavarokhoz sem árt.
Előzmény: zjtuning (62566)
zjtuning Creative Commons License 2010.05.26 0 0 62566
Ez komoly? A nyomatékkulcs oldja meg a fékdob problémádat? Nyomatékkulcsal a motor csavarokat kell meghúzni. Amit a könyv ír a féltengely meghúzására az elég kevés ám.
Előzmény: Törölt nick (62565)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.26 0 0 62565
Megrendeltem... :) Akkor csak 1db 32es krova fej kell hozzá és a fékdobokkal többé nem lesz gondom.
Előzmény: nitrós csiga (62564)
nitrós csiga Creative Commons License 2010.05.26 0 0 62564
Nagyon olcsó én ennyiért még nem is láttam :D jó vétel!
Előzmény: Törölt nick (62563)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!