ami a bevezetőszalag szineket illeti ,legalábbis a németeknél ,a studiókban:19 sztereo kék/fehér ha mono akkor csak kék.Ha timekódos sztereo akkor kék/fehér/fekete.38-as mono az piros ,sztereo az meg piros/fehér.Ha timekódos sztereo akkor piros/fehér/fekete.76-os mono az fehér,sztereónál fehér /fekete.A sárga szint meg ott használták minden sebességnél ahol a stereo ill mono felvétel keveredett.
Akkor bizony azt szegény P. Laci kollégánk építette bele. ( Minden magnónkba volt akkoriban, amelyekkel előadásokat csináltunk, - fene tudja már melyikben volt gyárilag, melyikbe került be a műhelyben. ) Bocs, ha zavart okoztam ezzel. :)
Volt csak nem tartották be, és értelme se nagyon van, mert a dobozra rá kellett írni minden információt. A hatavanas évekbeli studiószalagokon (van pár) még betartották. A sztereo egyeduralkodása után meg annak megkülönböztetése is jelentőségét vesztette. A francia rádiótól való szalagagjaimon is helyesn alkalmazták. A németek akik a szabványt hozták azok rugták fel legelőszőr kivéve a DDR-t mert azok sokáig beteartották és ők használták a lilát a kék helyett még van pár méter lila befutóm.
Látod-látod így jár aki nem olvassa a szentenciát figyelmesen... volt ott valami ami utalt arra, hogy nem igazi, de jobb a celluxnál. Az is elereszt, meg ragacsot hagy.
Természetesen legjobb az igazi, e célra gyártott spuciális ragasztószalag.
És csak azt ne higgyétek, hogy az az előrevágott alant betett képen látható BASF kazettás a csúcsok csúcsa, vagy 6 darabot vágtam a kukába, mert bedöglött, és már alig ragadt. Elenben az 1973-ban vásárolt, az AKAI szallagragasztó kézi készülékhez adott valahogy dacol az idővel, a mai napig is funkcionál, csak már pár ragasztásra elegendő maradt a gurigán.
Lila 9.5 cm, sárga 19, zöld 38, amire hirtelen mlékszem, a fehérrel csikozott sztereo, a teljes szin mono, a fehér 76. De nem csinálják következetesen.