Akkor nem célszerű megállítani ott. Az 1-esnek épp az a funkciója, hogy gyorsan (már ha tudná) szállítsa el az utasait HÉV és metró között (persze azon túlra is).
Amit én biztosan megszüntetném: a buszok megállítását a hídon. Ezesetben vitatkozhatunk az 1-esen! :)))
Dehát most is két sávban mennek a buszok (91/109/191/291/206). Ezután is így lesz, csak nem északi, hanem a déli oldal lesz lezárva. A híd szegleténél - a konténerek elszállításával - nagyobb a hely. Gondolom én, azok után, hogy az északi oldalról a kamionok feltudtak hajtani az építési területre, ráadásul nem is a szegletnél. Ezért gondoltam azt, hogy elférnek a buszok, mármint a 26-os buszok is. És pont jól jöhetne, mert a bajnokság is jön. Mikor is lesz a bajnokság?
Akkor Te nem támogatnád az 1-es szigeti megállóját, a teljes vonalrekonstrukció után sem? Még egyszer kiemelném, hogy ne a jelenlegi állapotokat vedd figyelembe az 1-esnél, mert az valóban katasztrófa.
És hogyan jönne vissza a 26-os a Szigetről a Nyugati térig? Gondolom, hogy akkor a Margit híd másik oldala lesz lezárva, akkor pedig a Pest felé irány lesz problémás.
Én arra gondoltam, ha a vonalat teljesen rendbe tennének, akkor ugye a menetidő is radikálisan csökkenne, ekkor viszont szvsz már nyugodtan beleférne egy megálló az Árpád hídon. Szerintem felejtsük már el végleg azt a bizonyos "gyors-villamos" koncepciót. A 4-es, 6-oson is belefér egy szigeti megállás, akkor az 1-esen sem lenne ebből különösebb probléma. Sőt, ha ez megvalósulna, akkor szerintem már nem lenne olyan lényeges, hogy a Szigeten belül tömegközlekedés legyen. (Meg lehetne szüntetni a környezetszennyező buszokat.)
Olyan kérdésem van, hogy miképpen lesz majd a közlekedés a Margit hídon? Délután hallottama híradásban, hogy a villamossínek áthelyezésével a szigeti szárnyhídról eltűnnek a konténerek.
Tehát: - a 26-os ismét végig tud majd járni? - a 109/206 buszok Pest felé a régi 84-es nyomvonalán jut majd fel a hídra? - a 134-es visszakerül Szentlélek térre vagy ő is Nyugatiig megy majd?
Egyébként szerintem a Sziget Óbuda felöli megközelítését nagyban elősegítené, ha az Árpád hídon az 1-es villamosnak beiktatnának egy "szigeti bejáró" nevű megállót. Egykor a néhai 33-as villamosnak volt ott, kár volt ezt megszüntetni. Amikor az Árpád hidat, ill. a villamospályát fel fogják újítani szvsz megfontolandó lenne az egykori megállóhely visszaállítása. Nem hinném, hogy az 1-est jelentősen lassítaná.
"Ezzel az erővel a 11/111-es kapcsolatát is hiányolhatjuk (a 111-esét duplán, mert a Margitsziget kapcsán kerülgeti a forró kását rendesen).És a 17-es villamosnak sincs most margitszigeti kapcsolata (pedig korábban volt), viszont szerintem azt se sokan hiányolják."
Nem jó a példa, mert az említett buszoknak soha nem volt közvetlen kapcsolata a 26-ossal, a 17-es villamosnak pedig csak Nyugati tér felé volt közös pontja a szigeti buszjárattal. Viszont valóban igaz, hogy az eredeti 26-osnak a 79-es trolival és a 14-es villamossal nincs közös ponja, most viszont átmenetileg lenne. Nem látom, hogy ez miért lenne probléma? Ezek az emberek ideiglenesen kapnának egy plussz szolgáltatást, ami a Váci úti útvonal miatt kézenfekvő lenne.
"Szerintem a margitszigeti friss levegő mihamarabbi élvezete még egy kis sorban állást is megér, mint hogy 8-as alakban városnézésre menjenek az emberek Angyalföldre."
Szerintem meg nem szabadna elvenni ezektől az emberektől sem a szabad választás lehetőségét. Aki "gyorsan", de kényelmetlenül akar a Szigetre eljutni Budáról, az a sorban állást választja. Viszont, akik igazán kényelmesen akarnak eljutni az előbb említett városrészről, azok bizony az angyalföldi városnézést fogják választani. (idősek, nehezen mozgók, kisgyerekes családok)
"Tegyük hozzá, hogy ezen a csoporton belül azokat éri relatíve hátrány, akik a Margitszigetre akarnak menni. De ez se túl nagy hátrány éri az U-alakú buszozással szemben, ha van hajó a Jászaitól: aki siet, az lesétál a Jászaiig (vagy megy a 4/6-ossal egy megállót); aki sétálni megy a Margitszigetre, az szerintem szintén szívesebben választaná ezt az opciót, mint a körbebuszozást (onnan gyalog át a hídon vagy hajó)."
Én alapesetben a Nyugatitól egy buszjárattal el tudok jutni a Margitszigetre, nulla átszállással. Az említett hajójárat a Jászai tértől esetemben 4-es, 6-os villamos + hajó opciót eredményezne. Ezzel szemben pedig az én javaslatom visszaadná a kapcsolatot a Nyugati térrel, ami azért egy nagyon központi helynek tekinthető.
Ettől függetlenül én támogatnám -igény szerint- a hajójárat indítását is normál tarifával, de csak a hétvégi "U-26-os" mellett.
Ez igaz. Csak itt kérdés, hogy hányan használnák. Az előző hsz-omból láthattad, hogy a város fontos tengelyjáratairól gyakorlatilag nem lesz átszálló utas az új szakaszon. A hajóra viszont igen (2, 4/6, M2).
Az úszó EB-re esetleg, lehet, érdemes lenne a túlkapacitás ellenére is megindítani, "kirakatként", hogy felújítás alatt is teszünk valamit a kényelemért (aminek egyébként így semmi értelme nem lenne). Bár addigra tárgytalan lesz a kérdés, mert megnyitják a Margit-híd északi járdáját.
Kifelejtetted a 79-es trolit, és a 14-es villamost
Nincs itt semmilyen félreértés. A 26-oshoz korábban csatlakozó és a nagyforgalmú járatokat vettem alapul. Ezzel az erővel a 11/111-es kapcsolatát is hiányolhatjuk (a 111-esét duplán, mert a Margitsziget kapcsán kerülgeti a forró kását rendesen). És a 17-es villamosnak sincs most margitszigeti kapcsolata (pedig korábban volt), viszont szerintem azt se sokan hiányolják.
A 79-esről két lehetőség adódna: M3 Árpád-hídig és 26-os, vagy 75-ös a Jászaiig és onnan hajó. A 14-esnél pedig szeintem nincs olyan, ki az eggyel kevesebb átszállás miatt bemenne a Lehelig, hogy onnan ki-"U-26"-osozhasson. Az 1-es villamosra átszállva sokkal rövidebb az út.
Budáról 4-es, 6-ossal ill a Nyugati térre közlekedő buszokkal utazók pedig, ha igazán kényelmesen szeretnének a Szigetre eljutni, akkor szvsz örömmel szállnának át a Nyugatinál az "U 26-osra."
Szerintem a margitszigeti friss levegő mihamarabbi élvezete még egy kis sorban állást is megér, mint hogy 8-as alakban városnézésre menjenek az emberek Angyalföldre.
És mi van a VI. kerületiekkel? Mi van azokkal, akik a Nyugati térhez közel laknak?
Tegyük hozzá, hogy ezen a csoporton belül azokat éri relatíve hátrány, akik a Margitszigetre akarnak menni. De ez se túl nagy hátrány éri az U-alakú buszozással szemben, ha van hajó a Jászaitól: aki siet, az lesétál a Jászaiig (vagy megy a 4/6-ossal egy megállót); aki sétálni megy a Margitszigetre, az szerintem szintén szívesebben választaná ezt az opciót, mint a körbebuszozást (onnan gyalog át a hídon vagy hajó).
Alapvetően szűk kisebbségről beszélünk. Az "U-26" nem segít más olyan városrészek lakóinak se, akiknek korábban volt kapcsolatuk a 26-ossal (lipótvárosiak, felhévíziek, újlakiak).
Egyedül a 2-es villamossal érkezőket érné valóban hátrány annyiból, hogy rajtuk nem igazán segítene az "U 26-os" járat.
Az egyetlen pesti átmérős villamos szerintem nem ilyen kis jelentősségű.
Konkrét számokat sajnos nem tudunk mondani se az utasokról, se a költségekről. Úgyhogy innentől tovább csak a semmiről tudunk vitatkozni. Szvsz. érdekes lenne összehasonlítani költség és haszon szempontjából is a hajót és a buszt. De mire az összehasonlítás elkészülne, addigra várhatóan megoldódna a probléma. ex41fan
Egyébként meg az elmúlt délután voltam a hídon keresztül a Margitszigeten, és ennek tapasztalatám úgy látom, hogy jelenleg a hétköznapi forgalom valóban nem indokolja az u 26-os járat közlekedését. Azt azért tegyük hozzá, hogy még csak május eleje van, és nincs USZÓ EB a Hajós Alfréd Uszodában.
"Itt fontos (ha jól értem), hogy nem az "eredeti" 26-osról van szó, hiszen az a Margit-hídon nem tud kijönni, hanem hosszabb útvonalon, a Váci úton U-alakban meghosszabbítva "
Ez igaz, de ettől még ennek bele kellene férnie a BKV buszkapacitásába. Ahogy írtam, elsősorban hétvégén, ill. munkaszüneti napokon lenne az "U 26-os." Dugó pedig ilyenkor a Váci úton nem igen szokott lenni. A későbbiekben, ha van rá igény, és nem verődik el a járat, akkor természetesen hétköznapokon is.
"Akik a 75/76-os trolikkal érkeznek, nekik adhat pluszt, ha a Lehel téren vagy a Dózsa Gy. útnál át tudnának szállni a 26-osra. Akik vonattal érkeznek a Nyugatiba, velük tennél igazán jót (kivéve aki Zuglóban át tud szállni az 1-es villamosra). Tehát elmondhatjuk, hogy két csoportnak kedvezne az "U-26"-os: a trolival és a Vác felől vonattal érkezőknek. Kérdés, hányan vannak"
Kifelejtetted a 79-es trolit, és a 14-es villamost! És mi van a VI. kerületiekkel? Mi van azokkal, akik a Nyugati térhez közel laknak? Nekik is jó lenne az "U 26-os", nem igaz?
A Budáról 4-es, 6-ossal ill a Nyugati térre közlekedő buszokkal utazók pedig, ha igazán kényelmesen szeretnének a Szigetre eljutni, akkor szvsz örömmel szállnának át a Nyugatinál az "U 26-osra."
Egyedül a 2-es villamossal érkezőket érné valóban hátrány annyiból, hogy rajtuk nem igazán segítene az "U 26-os" járat.
A többi budai járattal érkezőket meg szvsz hagyjuk, mert nekik a normál forgalmi 26-os sem kedvező. Most pedig szerintem a felújítás alatt az a cél, hogy közelítsünk az eredeti szolgáltatáshoz.
1. Az tény, hogy minden pénzbe kerül. Itt sajnos nem tudnám megmondani, hogy melyik mennyibe. A lényeg, hogy két alternatíva verseng: a hosszabb, U-alakú 26-os és a hajó
Itt fontos (ha jól értem), hogy nem az "eredeti" 26-osról van szó, hiszen az a Margit-hídon nem tud kijönni, hanem hosszabb útvonalon, a Váci úton U-alakban meghosszabbítva.
2. Pontosan nem tudom, hogy hol az a teljesítmény, csak sejtem, hogy ebből hosszabbodott meg a 134-es.
3. Kérdés, kik nem állnának sorba. Akik Budáról, érkeznek, ott lesznek. Akik Pestről a 2-es villamossal érkeznek, ott lesznek. Akik a 4/6-os villamossal érkeznek, csak akkor nem lesznek ott, ha nagyon ráérnek dugóban ácsorogni, hogy ne kelljen kényelmetlenül sorban állniuk. Akik a 3-as metróval érkeznek, ma is inkább az Árpád-hidat választják (a 26-os hosszabbítása számukra irreleváns). Akik a 75/76-os trolikkal érkeznek, nekik adhat pluszt, ha a Lehel téren vagy a Dózsa Gy. útnál át tudnának szállni a 26-osra. Akik vonattal érkeznek a Nyugatiba, velük tennél igazán jót (kivéve aki Zuglóban át tud szállni az 1-es villamosra). Tehát elmondhatjuk, hogy két csoportnak kedvezne az "U-26"-os: a trolival és a Vác felől vonattal érkezőknek. Kérdés, hányan vannak.
Lássuk, hány embernek kedvezne a hajó a Jászainál: - aki Budáról a 4/6-os villamossal, a 206/109-es, 91/291-es és 191-es busszal érkezik (aki a 17-es villamossal vagy 86-os vagy a 160/260-as busszal érkezik, annak nem) - aki a 2-es villamossal érkezik - aki a 75/76-os trolival érkezik Aki M3-mal érkezik, annak maradna minden a régiben. Aki vonattal érkezik (csak a váci ág felől) annak tényleg a hosszú 26-os lenne a jobb alternatíva (kivéve dugó esetén) Ha a hajó megállna a budai hídfőnél is, sokat javítana még a budai kapcsolaton. Emellett megjavulna a kapcsolat a 86-os és 160/260-as buszokkal. A budai hídfőnél gyalogosan ma szinte megközelíthetetlen a part, ezért egy ideiglenes gyalogos felüljáróra lenne szükség az alsórakpart fölött.
Ha a Batthány téren lenne a budai állomás, szintén meg lenne oldva a kapcsolat a 86-ossal és a 160/260-assal (csak előnytelenebb). Viszont cserébe Dél-Buda felől adódna kapcsolat a 19/41-es villamosokra. És ami az egész város szempontjából nagy durranás lenne: M2. Emellett ott a 11/111-es (és a 39-es :) ) busz is ott van.
A hajónak igazán egy nagy hátrányát tudnám mondani: a Duna-part általában nehezebb megközelíteni. Viszont nagyon jó kapcsolatai vannak, ami szerintem mindenképp az előnyére írható. Ettől jobban elhinném, hogy csökken a sorban állás, mint egy U-akakú buszjárattól. ex41fan