Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4247

Ja semmilyen adás vételit meg reg adot meg a faszom tudja mit nem kértek tölük csak annyi volt hogy ellenörizték nincs e a körözö listán és szia. Rá adásul ott helyben nyomták a rendszámot még meleg volt vazz :DDDD

Azt hiszem a rendszám nyomását kellet ki fizetni meg a biztositást :DDDD

Előzmény: depmod (4243)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4246

Na ez az amit soha nem fogok végig járni már az első lépésnél ideg rohamot kapnék.:DDDD

 

Növéremék itt voltak holandiából nyáron. Vettek itt egy lakokocsit.Haza felé velük mentem és kint voltam 2 hétig. Közben le vizsgáztaták a lakokocsit kint holandiában.

Na ezt halgasd meg komám azt hittem be szarok. Be ment az okmány irodába. Ki jött egy faszi lefotozta a lakokocsit meg az alváz számot. Majd be pötyögte a számitogépbe. Majd kb 10perc mulva vissza jött és kezébe volt a rendszám :DDDD

és ö maga szerelte fel a lakokocsira na ennyit erröl. :DDDDDDDDDDDDDDDDDD

Előzmény: depmod (4243)
fkeszeg Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4245
"HA AZ ADÁS-VÉTELIK LÁNCOLATÁBÓL BÁRMELYIK SZEM IS HIÁNYZIK, NE VEGYÜK MEG A MOTORT, MERT AZ ÉLETBEN NEM FOGJUK TUDNI FORGALOMBA HELYEZTETNI!!!"

Ehhez csak annyit füznék hozzá, hogy a külföldi adásvételiken még az aláírás sem kell, a magyar okmányiroda elfogadja anélkül is (ha nem, aláírod te), viszont ha magyar adásvételit viszel, akkor az eladó lakhelye szerinti illetékes hatósági főfelügyeletnél kell kezdeményezni a forgalombahelyezési eljárást! Ez nagyon nem jó ha pl Nyíregyházán vetted a motort és Győrben laksz....
Előzmény: depmod (4243)
fkeszeg Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4244
Az enyémet is SR ként regisztrálták, annyi volt a különbség hogy a hatóságin megnéztek mindent (világítás), az okmányirodában viszont tanácstalanok voltak hogy - hogy nincs benne katalizátor! -:)))
Előzmény: hasab (4240)
depmod Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4243
Ez a rövid szösszenet 2008-as, de a lényeg benne van.

Külföldi használt motor első forgalomba helyezése
No, akkor egy kis élménybeszámoló egy Németországból 2004-ben behozott 1993-as 650cc-s motorkerékpár első, magyarországi forgalomba helyezéséről...

JÓTANÁCS:
MINDEN létező papírt vigyünk mindenhova, ahol ügyeket kívánunk intézni, így nem fordulhat elő, hogy potyára mentünk, mert hiányzik valami. De igyekszem felsorolni, hogy hol mit kérnek, a forgalomba-helyezési kálvária folyamán.

Megvásároltam a motorkerékpárt a magyar tulajdonostól. Nem ő volt az, aki Németországban megvette, sőt azóta több kézen is átment. De mivel még senki nem volt képes/hajlandó forgalomba helyeztetni, rám várt ez a feladat.

Első körben, amik mindenképp kellenek:
- A motor kinti forgalmi engedélye
- A kinti adásvételi /a német eladó, és a magyar vevő közötti/
- valamint az összes további adásvételi, amennyiben Magyarországon több tulajdonosa is volt a rendszámtalan motorkerékpárnak, tehát nem attól vásároljuk a gépet, aki No-ban megvásárolta.
HA AZ ADÁS-VÉTELIK LÁNCOLATÁBÓL BÁRMELYIK SZEM IS HIÁNYZIK, NE VEGYÜK MEG A MOTORT, MERT AZ ÉLETBEN NEM FOGJUK TUDNI FORGALOMBA HELYEZTETNI!!!

1. Ha már miénk a motor, akkor első körben az ocsmányirodát célozzuk meg, és kérnünk kell egy SZÁRMAZÁSI ELLENŐRZÉSI VIZSGÁLATOT, hogy a megvásárolt motorkerékpárt nem körözik-e külföldön?! Ez a procedúra kb 1-2 hetet vesz igénybe, s a költségvonzata 8.400 forint. A határozatnak lejárati ideje NINCS, bármikor a jövőben felhasználható, ha nem rögtön kívánjuk forgalomba helyeztetni a külföldről behozott kedvencünket.

2. Ha ezzel megvagyunk, akkor jelentkezzünk be a motorral EREDETISÉG VIZSGÁLATRA / 17.000 forint/ valamelyik műszaki vizsgaállomáson. Ez azért fontos, mert ha előbb csináltatjuk meg az eredetiség vizsgálatot, mint az EGYEDI FORGALOMBA HELYEZÉSI ENGEDÉLYT, és a MŰSZAKI VIZSGÁT, akkor nem kell integrált vizsgát tennie a motornak a Közlekedési Felügyeletnél, és megspórolhatunk kb. 7.000 forintot.

3. Ha szerencsénk van, és túljutunk az eredetiség vizsgálaton, és nem csöngetnek be a rendőrök délután, hogy gáz van a motorral, akkor kérhetünk egy vizsgaidőpontot a Közlekedési Felügyelettől EGYEDI FORGALOMBA HELYEZÉSHEZ /Kb 23.000 forint/, és MŰSZAKI VIZSGÁHOZ /3.940 forint/. Amennyiben nem akarunk mi szöszmötölni a motor vizsgáztatásával, megbízhatunk egy külsős céget, aki ezt a 3940 forintos vizsgadíjat mindjárt 10e-re hízlalja, viszont nem kell nekünk intéznünk a forgalomba helyezés ezen részét.
Ha neadjisten már van Egyedi forgalomba helyezési engedélyünk /pl. előző tulaj megcsináltatta/, akkor az megint csak nem kell újra megcsináltatni, feltéve, hogy nincs az engedély második oldalán leírva, hogy a határozat 6 hónapig érvényes, és az már letelt. Ez esetben értelemszerűen eddig használható, ha lejárt, akkor újat kell készíttetni. Ha olyan régi a határozatunk, hogy még NEM írták bele, hogy 6 hónapig érvényes, akkor mázlink van, mert nem évül el, bármikor felhasználható. Újabban már csak olyat állítanak ki, ami megfelel a jogszabályban meghatározottaknak, vagyis bele van vésve, hogy 6 hónapig érvényes.

Műszaki vizsgához szükségesek a következő papírok:
- külföldi forgalmi
- az összes adásvételi szerződés /külföldi is!/
- személyi igazolvány
- lakcímkártya
- adókártya

Ha van, akkor:
- Egyedi forgalomba helyezési engedély /ha nincs, akkor itt megcsinálják, kb 23e-ért/

HA MÉG NEM VOLT FORGALOMBA HELYEZVE A GÉPJÁRMŰVÜNK, AKKOR AZ ELSŐ MŰSZAKI VIZSGÁT CSAK A KÖZLEKEDÉSI FELÜGYELET VIZSGAÁLLOMÁSAIN LEHET TENNI. /Mozaik u., Vas Gereben u., Szigetszentmiklós 06/24-367-007, stb./ Semmilyen más vizsgaállomás NEM vizsgáztathatja a motorkerékpárunkat!

4. Miután mindezzel megvagyunk, és kezünkben az összes fent említett papír, akkor szépen lefénymásoljuk a következőket, és az EREDETIKKEL együtt ezeket is magunkkal visszük:

- külföldi forgalmit /összes oldalát/
- műszaki vizsgalapot
- az összes adás-vételi szerződést /külföldit is!/

És már mehetünk is a VPOP Magánforgalmi Fővámhivatalába /pl Bp., Csepel, Petróleum u. 4. tel: 06/1-425-2734 /, hogy befizethessük a REGISZTRÁCIÓS ADÓT. Ehhez szükségünk lesz még a következőkre:

- személyi igazolvány
- lakcímkártya
- adókártya
Mind csak eredetiben, másolatot nem fogadnak el!!

Amennyiben még nincs VPID számunk, akkor a 15-ös ablaknál kell kezdenünk. Elmeséljük mi járatban vagyunk, majd egy adatlap 2 példányban való kitöltése után már lesz. Ezzel kell folytatni a procedúrát. Az útbaigazítás szerinti következő ablakhoz fáradunk, ahol átnézik az összes fentebb felsorolt, nélkülözhetetlen papírt /eredetit ÉS másolatot/, igazolványt, akármit, majd kapunk egy lapot, amin végre szerepel egy nagyobbacska összeg, ami maga a REGISZTRÁCIÓS ADÓ. Ezt persze nem tudjuk itt befizetni, mert pénztár az egy szál sincs, viszont van a közelben /kb 1km/ egy szobányi OTP /Szabadkikötő u. 5-7./, ahol némi plusz költség fejében leróhatjuk a Regisztrációs Adónkat, majd vonulhatunk vissza a Petróleum utcába. Ugyanahhoz az ablakhoz megyünk, ahonnan a befizetésről szóló papirost kaptuk, majd azt összefirkálják, és adnak egy másikat, amely lapnak egy nagy zöld paca van középen. Ez a hivatalos igazolásunk arról, hogy megfizettük a regisztrációs adót. Úgy is hívják, hogy IGAZOLÁS motorkerékpár, illetve a 87.03 vámtarifaszám alá tartozó személygépkocsi után regisztrációs adó megfizetéséről. Kész is vagyunk a VPOP-val. Ha péntek délelőtt megyünk és nincsenek sokan, akkor kb. 2 órát vesz igénybe a teljes procedúra. /H-K: 7.30-15.30, Sz-Cs: 7.30-15.00, P: 8.00-13.00/
Időközben tudomásomra jutott, hogy VAN pénztár a vámhivatalban is, csak nem szeretik, ha az ügyfelek ott fizetik be a regisztrációs adót, így inkább mindenkit elküldenek az OTP-be, hogy ők szarakodjanak velünk, és fizessünk még kezelési költséget is. Szóval a harcosabb lelkületű motorosok nekiállhatnak asztalt borogatni a VPOP-nál, ha nem engedik, hogy ott fizessék meg a regadót, mert LEHET náluk fizetni, csak nem reklámozzák!!

5. Kiválasztunk egy szimpatikus biztosítót /leginkább azt, amelyik a legolcsóbb/, és kötünk egy Kötelező Gépjármű Felelősség-biztosítást. Mivel rendszáma még nincs a motornak, így az alvázszámot fogják a kötvényre írni. Külön szemétség a biztosító részéről, hogy a biztosítást nem a szerződéskötés, vagy a forgalomba helyezés napjától fizettetik meg a kuncsaftokkal, hanem az ADÁS-VÉTELIN szereplő dátumtól. Kérdéseimre, miszerint hogy okozhatnék balesetet, ha nem közlekedhetek a motorral, mert nincs rendszáma, forgalmija, valamint mi van akkor, ha a vásárlást követően 2 évig áll a garázsban, és utána jut eszembe forgalomba helyeztetni, akkor vajon két évre visszamenőleg ki kell fizetnem a KGFB-t, azt tudta válaszolni az ügyintéző, hogy: - Akkor most akarok biztosítást kötni, vagy sem!?
No comment.

6. Irány az ocsmányiroda megint. Az összes létező papírral, amit eddig kaptunk az előző helyeken, de ezekre biztos mindegyikre szükség lesz:
- Kötelező gépjármű felelősség-biztosítás
- Származási ellenőrzési vizsgálatról szóló határozat
- Külföldi forgalmi
- Összes adás-vételi szerződés /a miénkből még az eredetit is az ocsmányiroda tartja meg!/
- Igazolás a regisztrációs adó megfizetéséről /zöld pacás papír/
- Műszaki vizsgalap
- Egyedi forgalomba helyezési engedély

Valamint szükség van a SZEMÉLYI IGAZOLVÁNYRA, LAKCÍMKÁRTYÁRA, és az ADÓKÁRTYÁRA.

Miután minden papírt rendben találtak, és semmi sem hiányzik, akkor kapunk egy rahedli csekket, amit aztán szépen be is fizethetünk a legközelebbi postán. Ezek a következők:
- Érvényesítő címke a rendszámra /matrica/ 450 forint
- Rendszámtábla 4.200 forint
- Forgalmi engedély és Törzskönyv /6e + 6e/ 12.000 forint
- Vagyonszerzési illeték /vagyis az átírás költsége... ezt abban az esetben nem kell megfizetni, ha a külföldi adás-vételin a mi nevünk szerepel/
Motoroknál: 500cc alatt 18 forint köbcentinként
500cc fölött 24 forint köbcentinként

A befizetett csekkekkel vissza az ocsmányirodába, ahol megkapjuk a rendszámot /feltéve, ha van éppen raktáron/, valamint a forgalmi engedélyt. Érdemes átnézni, hogy minden adat pontosan szerepel-e rajta, mert nálam például a Műszaki érvényességhez „véletlenül” a műszaki vizsga időpontja került, nem pedig a két éves műszaki érvényesség végének az időpontja.
A Jármű törzskönyvet postán, ajánlva fogják küldeni.

7. Alkalomadtán visszaballaghatunk a biztosítóhoz, és kérvényezhetjük, hogy a szerződésünkbe vezessék fel a forgalmi rendszámot, ami eddig ugye hiányzott, és már végeztünk is a külföldről vásárolt motorkerékpár ELSŐ, MAGYARORSZÁGI FORGALOMBA HELYEZÉSÉVEL.
Előzmény: hasab (4240)
KundoF1 Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4242
Az enyimnél viszon megnézték beindítattéák velem és bedugták a szondát a kipuba és nézték a mértéket, de nem tudták, hogy mennyi ezeknél a szabvány:-) ezért gyorsan abba is hagyták.
A tiedről raktál már fel képet? Nem láttam még a te motorodat. Habirsz raksz fel képet?:-) Köszi.
Előzmény: hasab (4240)
depmod Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4241
Világos, de milyen papírokkal mentél a kpm-re?
Nem hiszem, hogy csak adásvételivel így működne a dolog. Vagy az állam leszarja, hogy milyen forrásból van a motor, csak fizess?
Előzmény: hasab (4240)
hasab Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4240
Én nem rég voltam rendszámoztatni a 250-esemet. Mivel külföldről behozott motor első forgalombahelyezése volt a téma, a KPM vizsgán lefényképezték az összes fellelhető váz- és motorszámot, mindent beírtak a gépbe, áttoltam a fékpadhoz, ott átvette tőlem egy szakavatott kéz, párszor fékpróba majd áttoltam az utolsó asztalhoz, ahol megcsinálták a papírokat. Be sem indították, mivel nem katalizátoros, nem kell rajta semmit mérni. A lámpákat sem nézték meg, semmit.
Az okmányirodában viszont, amikor a nőci töltötte ki a gépen a dolgokat, kiválasztotta a listából, hogy Aprilia, a következő legördülő menüből hogy Leonardo, majd a következő legördülő menüből hogy 125 vagy 150 vagy 250 meg ST vagy SR. Az enyém SR250-esként lett beírva, mivel nem ST. Szóval én ott a listában nem láttam egy darab 50-es tételt sem, vagyis ha akarná se tudná ötvenesnek beírni a gépbe.
depmod Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4239
Ebben igazad van, de ha ez bekövetkezik, akkorra szerintem rendezik ezt a káoszt, ami most van.
Az lenne a legjobb, ha 10-20k-ért megbundázható lenne a papírozás (50-esnek ismerjék el), onnantól kezdve sima út.
Ha tud valaki valami eljárást erre a kpm csalásra, akkor tegye közkinccsé! Mondjuk az, hogy leonardo nem létezik 50ccm-esként adatbázisok alapján, azt hogy lehet átugrani, az nem tiszta.
Előzmény: banyaszb (4230)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4238
Csak hogy érdemes e vele pöcsölni vagy mehet a vasba:DDDD
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4237
Gilera runner 50 esemre gondoltam.
Előzmény: Noname150 (4236)
Noname150 Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4236
Ez 2T-é. Meg amúgyis elég szarúl nézne ki leon szerintem.
Előzmény: Törölt nick (4234)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4235
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4234

 

Na végre sikerült :DDDDD Na szóval van egy ilyen ki puffogom de siralmas állapotba van valakinek ötlete hogy érdemes szét bontani és rendbe hozni??? Meg hogy mihez való ez ??? Szerintem 2 ötemü talán.

Törölt nick Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4233
valakinek van tapasztalata ahttp://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motorkerekpar/kipufogo/giannelli_sport_kipufogo_allo_hengeresekhez_uj_168573550.htmlz ilyen kipuffogó szét bontásáról????
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4232
Találtam képet a kipufogoról de egyszerüen nem tudom be másolni az ideg szét ver.
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4231

A 60 éves nagy aponak vette hogy ne keljen elektromos bicajoznia. Az öreg azota is büszkén süvit a járgánnyal. Mondjuk nem való szinü hogy a nagy papát baszogatni fogják a sünök :DDDD

banyaszb Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4230
De a 50es motorokhoz sincs forgalmi ahhoz is csinálnak, hogy ha nemtudják hogy ez épp 150 ccm akkor csinálnak nekem is forgalmit! (én úgy tudom hogy a motorok forgalmijában csak az alvázszám szerepel motorszám nincs)

üdv
Előzmény: depmod (4228)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4229
Az egyik haver vett scarabeot vadonat ujjat 200ast és 50 es papirt kért az eladotól minden további nélkül ki állitották egy kis penzért igy most hivatalosan is 50es a 200 as scarabeoja. Ez mondjuk nem most volt vagy 4-5 éve. Simán lehet. Ha gyári ujjat veszel.
Előzmény: banyaszb (4227)
depmod Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4228
Nem voltam kpm vizsgán. Erről a nincsen gépük a ccm méréshez nekem új, fogalmam sincsen. Én még nem hallottam olyanról, akit megbüntettek leon sünök. A tétel vizsgáztatás és büntetés, olyan 100k körüli összeg. B kategóriát semmiképpen nem vonják be, ez baromság.
Keeway az más, nem aprilia, ott nem hiszem, hogy kenhetsz, de ki tudja.

A rendszám a gépjármű azonosítására való, ezért leszarják az adásvételid (azzal csak igazolod, hogy a tied), motorszám és alvázszám alapján megy a dolog.
Előzmény: banyaszb (4227)
banyaszb Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4227
Helló!

Lenne 1 kérdésem az itt lévő összes Leótulajdonosshoz! Mégpedig a következő: volt már valaki KPM-vízsgán? Mert állítólag nincs is felszerelésük ahoz hogy betudják bizonyítani hogy a motor épp nem 50 ccm! Illetve büntettek-e már valakit a nem 50 ccm-es leonardoja miatt ? Mi lehet a büntetési tétel? Bánhatja-e esetleg a B kategóriás jogosítvány? Azért mertült fel benne ez a kéréd mert egyik ismerőst egy Keeway-el behívták kpm-re onnan meg elküldték a Keeway hez hogy ott vizsgáltassa meg a motort! Kis kenőpénz és attak egy papírt hogy az 50 köbcenti és kész! végül nemlett belőle semmi! Nem tudom ebből mennyi az igaz, mennyi nem, de kíváncsi vagyok a véleményetekre!

A rendszámozzással kapcsolatban nekem annyi a véleményem hogy ha a robogókra is kell majd rendszám akkor ugyebár mindegyikre. Itt jön az hogy az 50köbcentis robogók 90%ának ugyebár nincs csak adásvételi a motorról és azok is kapnak majd rendszámot az adásvételi alapján! Ezen logikát követve én is kapok az én adásvételim alapján! Vagy szerintetek nemjól gondolom?

üdv
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4226
Bocs Gianelli kipufogó keresek képet rola hátha van hasonlo a neten.
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4225
Szerintem ez 2ütemühöz való csak fel akartam rakni képeket az igazi falusi mokolásról sirva fakadtatok volna. A haver sufnijába logott egy kis srác mocijáról szedte le ami ott volt nálla javitáson állitolag el van dugulva. De valami siralmas állapotba van .
Előzmény: Noname150 (4224)
Noname150 Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4224
Én nemtudom, nem szedtem még szét 4t kipufogót:).
Előzmény: Törölt nick (4223)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4223
Tudod ilyen méh selyt betét van benne nem tudom kérdezem??? Mert kurva nehéz valaki össze mokolta de nem kicsit és szeretném helyre pofozni. készitettem képeket is de a szar motorolla telefonom nem kompaktibilis semmivel. Nem hogy rossz inkább siralmas állapotba van.
Előzmény: Noname150 (4222)
Noname150 Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4222
porcelán???
Előzmény: Törölt nick (4220)
Szere28 Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4221

Üdv!

Nekem soha nem a végsebbeség számit hanem a plusz nyomaték.Szoval az enyém szinte semmivel nem megy jobban mind más leo.Inkább dinamukusabb.

Üdv!

Előzmény: Noname150 (4217)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4220
Kaptam egy ginarelli ki pufogot de marha szar állapotba van. a belsejében ugyan ugy porcelán van ????? Szét tudom azt szedni??
Noname150 Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4219
Ha tudna akkor már meg vette volna, ő is az után kajtat már jó ideje.
Előzmény: Törölt nick (4218)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.18 0 0 4218

Sziasztok.

Szere te tudsz olyan vázat ami rendszámos???? Keresgettem a neten és mindig fel bukkansz :DDD

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!