A főváros hozzájárul a 4-es metró meghosszabbításához
A 4-es metrónak a Baross tér és a Bosnyák tér közötti, második szakaszát előkészítő munkákra áfa nélkül 3,6 milliárd forintot javasol átadni a városvezetés a BKV-nak, abban a fővárosi képviselőknek kedden pótlólag megküldött előterjesztésben, amelyről a nyári szünet előtti utolsó ülésén tárgyal csütörtökön a Fővárosi Közgyűlés.
Azért kapja a BKV az összesen 4,5 milliárd forintos előkészítésre a pénzt, mert a Keleti és a Kelenföldi pályaudvar közötti szakasz építésének lebonyolítását is ez a cég végzi. A javaslatot a főpolgármesteri hivatal közlekedési ügyosztályvezetőjének szóbeli tájékoztatása alapján támogatta a közgyűlés városüzemeltetési bizottsága. A képviselők pártállásuktól függetlenül nehezményezték viszont azt, hogy néhány nappal a közgyűlés előtt még nincs írásos javaslat.
Csordás Mihály közlekedési ügyosztályvezető az ülésen közölte, hogy a kormányhatározat szerint 2010-ig üzemelnie kell a Bosnyák tér és a Baross tér közötti szakasznak. A szakember szerint a második szakasz vasúthatósági engedélye várhatóan a jövő év végére meglesz. Hozzátette: a pénzt azért kell most átadni a BKV-nak, hogy mielőbb megkezdődhessen az előkészítés.
A közgyűlési előterjesztés tervezetéről szerdán tárgyal a főpolgármesteri kabinet. Az előterjesztés egyebek közt rögzíti, hogy az Európai Unió bankja, az EIB 2002 decemberében a Baross tér és a Bosnyák tér közötti meghosszabbított szakasz becsült beruházási költségének 75 százalékára 875 millió eurós hitelt biztosított. Tartalmazza az anyag azt is, hogy a kormány 2005 végén, illetve 2006 elején szándékozik döntést hozni a metróvonal Bosnyák térig történő folyamatos továbbépítéséről.
A miniszterelnök és a főpolgármester egy májusi közös tájékoztatóján bejelentette, hogy megegyeztek a 4-es metró első és második szakaszának egyidejű építéséről. A kormány ezt követően döntött a beruházásról, amelyről Gy. Németh Erzsébet MSZP-frakcióvezető június 6-i nyilatkozata alapján még az idén törvényt kell alkotnia a parlamentnek.
A képviselők tájékoztatása szerint várhatóan rövidesen a szakbizottságok elé kerül az a közgyűlés által tavaly decemberben elrendelt vizsgálati anyag, amely arra keresi a választ, hogy a 4-es metró felszíni, budai, Bartók Béla úti 13,5 milliárd forintra tervezett munkálataira miért kellett utólag mintegy 1,5 milliárd forintot biztosítania decemberben a közgyűlésnek.
FORRÁS: BUDAPEST PORTÁL honlapja
http://www.budapest.hu/engine.aspx?page=news&artname=20040623-cikk-4esmetro
A 4-es metrót az a cég népszerűsítheti, melynek vezetője Bruck Gábor, a főpolgármester korábbi választási kampányát irányította. A Magyar Hírlap úgy értesült, több százmillió forint közpénzt is szánnának erre a célra. A metróépítő cég nem kommentálta a lap értesüléseit. A reklámcég indokoltnak tartja, hogy a sokakat érintő beruházások hatásáról tájékoztassák a lakosságot, de a félmilliárdos összeg hírét a cég munkatársa eltúlzottnak véli.
talán feltűnt, hogy a metróépítést majd egy egész választási ciklussal ezelőtt tették parkolópályára ...
... ennek megfelelően nálad gyorsabb felfogású emberek régen megnyitották a 4-es metróról szóló topikokat mind politikai, mind közlekedési irányokba ...
Bizonyított tény, hogy egy kétmilliós nagyváros közlekedési gondjainak az enyhítésére az egyik legjobb megoldás a metróépítés.
Budapesten a 70-es években határozták el a 4. metróvonal megépítését, ami összekötné a Dél-Budát, és Rákospalotát. Mentesítené a város legdugósabb útjait, a Bartók Béla utat, a Rákóczy utat stb.
A 90es évek közepén, már elkezdték az előkészítéseket.
Erre történt valami. Az új kormány felbontotta a szerződéseket, a metróépítés megállt.
Ha pedig most épülne a metró, JÖVŐRE, 2003-BAN ÁT KÉNE ADNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De egyelőre erre semmi esély, addig is dugul a város.
FIGYELEM!
Ez nem, politikai vitafórum, inkább közlekedési.
Ha akarod látni, hogy a városokban mikor, melyik közlekedési ágat - gyk. busz(troli), villamos, közúti gyorsvasút, gyorsvasút - célszerű alakmazni, akkor nézd meg a Városi Közlekedés 1991/6-os számában Gábor Péter cikkét!
Kötelezően ajánlott olvasmány MINDENKINEK ebben a topicban!!!
felucca:
"Nem vagyunk rosszban. Néhány méternyi szintkülönbség miatt? Áááá...:-))"
Hm, ez egy elég kétértelmű válasz... De megpróbálom feltételezni, hogy a metró szintkülönbségére célzol és nem az alacsony intelligenciámra a tiédhez képest... :-)