A szigetmonostori híd nélkül is átadják az MO-ás északi szakaszát
Dátum: 2008-05-18 12:45:27
Nyárra mindenképpen elkészül az M0-ás északi szakasza - ezt annak ellenére adják át, hogy nem lesz készen a szigetmonostori híd. A történet innentől kezdve kis magyar abszurdként folytatódik.
Áthidalhatatlan a helyzet egyelőre a Szigetmonostort és Szentendrét összekötő kis híd megépítésének ügyében. Korábban ugyanis, amikor az M0 körgyűrű északi hídját tervezték, a környezetvédelmi hatóság a vízbázis védelme miatt nem engedélyezett lejárót Szigetmonostorra. A helyiek ezért egy kis hidat kértek, amely majd összeköti őket Szentendrével - ezt már helybenhagyta a környezetvédelmi hatóság. Ezután a két önkormányzat egy éve végre megegyezett a híd két végpontjában. De máig még egy kapavágás sem történt a híd nyomvonalán, mert a híd egyik pillére egy honvédségi laktanya területére esne, amelynek parancsnoka ehhez eddig nem járult hozzá. - mondta Molnár Zsolt, Szigetmonostor polgármestere, most a gazdasági és közlekedési minisztériumra várnak, amelynek egyeztetni kell a honvédséggel.
- Több mint egy éve próbáltunk egyeztetni a minisztériummal, hogy várjuk akkor a további lépéseket, mert a minisztérium állásfoglalása az volt, hogy a pénz rendelkezésre áll, az M0-ás beruházás részeként a Szentendre és Szigetmonostor közötti híd megvalósulhat. A laktanyaparancsnok elzárkózott a hídpillér befogadásától. Most folynak az egyeztetések a Honvédelmi Minisztériummal, közösen Szentendrével együtt keressük a megoldást.
Egy bírósági határozat is szól arról, hogy a kishidat az M0 északi hídjával együtt kell átadni, amely el is készül. A kishíd viszont nem, Szigetmonostor polgármestere azt mondta, nem rajtuk múlott a dolog, de legalább azt szeretnék tudni mikorra lesz épülhet meg. Kerestem a gazdasági és közlekedési tárcát, de nem válaszoltak, helyette a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-hez irányítottak. Az elnök-vezérigazgató Reményik Kálmán hangsúlyozta, mindenképpen átadják nyáron az M0-ás északi hídját, a kishídra pedig ideiglenes felmentést kérnek a hatóságtól. De azt mondja, más gond is van az építéssel.
- Szigetmonostor és Szentendre nem tudott megállapodni egymással, hogy hol legyen a jobb, illetve a balparti hídfő. Végre sikerült megállapodniuk, ezt követően haladéktalanul hozzákezdtünk a környezetvédelmi hatástanulmány készíttetéséhez, és beadjuk engedélyeztetésre, de jelenleg nincsen környezetvédelmi engedélyünk erre a kis hídra. Tehát egy engedély előírja, hogy kötelezően meg kell építeni, ugyanakkor nincsen engedélyünk arra, hogy hova építsük meg. Hát a szokásos magyar patthelyzet.
Reményik Károly hozzátette, a legjobb esetben is 2-3 év mire elkészülhet a Szigetmonostort és Szentendrét összekötő kishíd.
Bár a Nap TV kedd reggeli műsorában hangzott el, MSZP-s körökben változatlanul beszédtéma Eörsi Mátyás SZDSZ-es frakcióvezető kijelentése: gyakorlatilag megerősítette, hogy az MSZP mögött álló gazdasági érdekcsoportok – Puch László pénztárnok közvetítésével – az autópálya beruházásra szánt állami pénz egy részét az MSZP-nek továbbították, emiatt 40 százalékkal voltak drágábbak az építkezések. Előző nap az ATV-ben mondta el, szerinte Kóka János teremtett rendet az ügyben, az MSZP-sek nagy felháborodására, akiknél Kóka fellépése „kiverte a biztosítékot, és Kókát támadások érik.”
A Nap TV riporterei szerint ez a kijelentés nagyon emlékeztet Dávid Ibolya felvetésére a 2006-os kampányban, miszerint az MSZP és a Fidesz megállapodtak, 70:30 arányban fölözik le az állami beruházásokra szánt pénzeket. Eörsi ugyan dokumentumokral nem, inkább a parlamenti folyosókon terjedő szóbeszédre hivatkozott, amikor többek között Puch László MSZP pénztáros és Kóka János gazdasági miniszter közelmúltban lezajlott találkozóját említette, abban az összefüggésben, hogy szocialisták mögött álló érdekcsoportoknak nem tetszik, ahogy Kóka egyrészt megnyitotta új résztvevők előtt az autópálya tendereket, másrészt „megváltoztatta a menedzsmentet”, megteremtette a valódi verseny feltételeit.
Eörsi rámutatott: el kellene választani a gazdasági érdekcsoportokat a pártoktól, a mainál jóval szigorúbb összeférhetetlenségi törvényekre lenne szükség. Ám amikor az egyik riporter rákérdezett az SZDSZ mögött álló érdekcsoportokra, idézve a volt miniszterelnök, Medgyessy kijelentését: ” az SZDSZ tele van korrupciós ügyekkel”, a frakcióvezető ezt cáfolta, az SZDSZ mögött álló érdekcsoportokról szólva pedig kitérő választ adott.
A hvg.hu korábban ismertette a Kulcsár üggyel kapcsolatos kihallgatási jegyzőkönyveket, amelyben több MSZP politikus neve is szerepel. Hozzájuk állítólag a volt brókeren keresztül jutattak bizonyos százalékot az autópálya beruházásokra szánt összegekből, feltehetően pártfinanszirozási célokból.
Mégsem úszik el az M0-son a 70 milliárdnyi sztrádatámogatás?
* - hj -
2007. március 6., kedd 10:10
Újra van esély arra, hogy az eredeti tervek szerint ez év végére elkészüljön az M0-s keleti szektora. Annak egyik szakaszán ősszel engedélyeztetési problémák miatt 6 hétig állt a munka. Az enyhe tél miatt azonban sikerült behozni a lemaradást, bár a területszerzés egyes helyeken még mindig nem megoldott. A tét nem kicsi: Brüsszel 284 millió euróval, vagyis 70 milliárd forinttal támogatja az útépítést, ha az év végére befejeződik. ...
Áprilisban írja ki a pályázatot a Pécsig vezető M60-as autóút megépítésére és üzemeltetésére a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium - jelentette be hétfőn a gazdasági miniszter.
Na ja.Ez az 1,1 km 1,1 milliárdért,na ez úgy van,hogy itt már sík a terep,meg szilárd az aljzat.Meg ez már 2,5 méterrel keskenyebb lesz,nem lesznek korlátok meg tábláksem.De innen 100 méterre már betyár világ volt,lápvidék,sziklák,bazi nagy hegyek,az igen meg tudta drágítani.
Meg most hallottam a hiradóban,hogy fizetős lenne április 1-től a 15-ös meg a zm 70-es is.
A fizetős szakaszra figyelmeztető táblák elkészítése,kihelyezése 500 millió forinba kerül,amennyiben elfogadásra kerül a fizetőssé tétel.
ó, hát azt biztos behozzák a többi megkapott szakaszon:-) Olyan ez, mint a Nemzeti Színház - "olcsón" megépítette Demján, + kapott a környéken még pár(tucat)milliárdnyi értékű bizbazt+megrendelést. Itt sem féltem a kivitelezőket, biztos nem pusztulnak éhen. G
A Betonút-Mota-Engil konzorcium nyerte meg az M7-es Letenye és az országhatár közötti szakaszára a Nemzeti Autópálya Zrt. által kiírt nyílt közbeszerzési eljárást - tartalmazza a Közbeszerzési Értesítő. A mintegy 1,1 kilométeres szakasz kivitelezését nettó 1,1 milliárd forintért vállalta el a nyertes.
A megbízás magában foglalja a kétszer 2 sávos autópálya, egy előre gyártott vasbeton tartóval épülő háromnyílású hullámtéri híd, a közvilágítás, az üzemi hírközlő rendszer tervezését, kivitelezését. Az építők megmozgatnak 140 ezer köbméter földet, és több rétegben lefektetnek 25,5 ezer négyzetméter burkolatot.
Összefoglalva: nincs pénz arra, hogy lehívják az opciót és utána esetleg jó üzletet csináljanak, a magántulajdonosok meg nem hülyék, hogy a nekik szerződés szerint járó pénzről lemondjanak. Így két pad között a söröspultra csapódik az állam álla, elájul, és megint ügyesen kizsebelik. Az állam persze én/mi vagyok/vagyunk, szóval megint ráfizetünk.
Lenne egy alternatív javaslatom: adják el ócsóért (még így is kevésbé fizetünk rá) az M5-öt a magánbefektetőknek, legyen megint fizetős, oszt jónapot. Ha nem lesz rajta forgalom, majd legfeljebb összecsomagolják és elviszik Kínába vagy a Gazpromnak a budikhoz vezető útnak, mert ott most jobban megy a gazdaság, és minden hülyeségre van lé.
De nekem már rohadtul tele van a tököm ezzel a kurva drága szerencsétlenkedéssel! Most fogunk kb. negyedszer ráb*szni erre az üzletre!
A kőröshegyi viadukt egy kifejezetten drága emlékműve az autópálya építtető libsi-bolsi kormánynak.A km-ként 3 milliárdba kerülő pályaépítéssel együtt.
A szexárdi Duna-híd , (mivel sehonnan sehová nem vezet gyakorlatilag-egyenlőre, mert ha a "kereszt"autópályák megépülnének, pl Győr-Szeged nem Bp-n keresztül, akkor más lenne) igen gyér forgalmú. Ha fizetni kell érte - vagy híddíj - üres lesz.
A kétszáz kilométernyi autóúton is fizetniük kellene a sofőröknek Népszabadság • Kapitány Szabó Attila • 2007. január 11.
Az összes gyorsforgalmi úton valamennyi jármű-kategória számára kötelezővé tenné a matricás útdíjfizetést április 1-jétől a gazdasági tárca. Vagyis: az autósoknak nemcsak a sztrádákon, hanem az autóutakon is fizetniük kellene az úthasználatért - persze matricával.