Hosszú idő után új műsorral jelentkezik a zenekar. AHa ezt Bach hallaná...(barokk utórezgések a művészi könnyűzenében)című összeállításukat2012. július 26-án20:30-tóladják elő aVajdahunyadvári Nyári Estek(Városliget) keretében.
A 12 éve komoly- és könnyűzenei műfajokat ötvöző és ellenpontozó kamara-szimfonikus zenekartól hallhatunk majd izgalmas Bach-feldolgozásokat, régizenei elemeket átörökítő saját szerzeményeket, valamint a barokkból is inspirálódó „progresszív rock” virágkorában keletkezett művek kamaraátiratait.
Legjobb tétel: Hétnyolcad. Kétségtelenül elviszi a pálmát, a középrész fuvolabetéte óriási!!!
Az a fuvola tulajdonképpen kaval, de alapvetően egyetértek, a vége pedig hatalmasat üt. :-)
A középrész viszont valahogy nem az én asztalom... számomra el lett komolytalankodva, eklektikus is + ez a jazz-es vicceskedés uralkodott el a szimfónikus remekbeszabottságon.
Ezt nem értem. Az Ébredés, a Világsíró asszony meg a Csak egy népdal "komolytalan" lenne? Számomra gyöngyszmei az új albumnak - annak közepéről. Nyilván poénkodnak is, de a vége felé, de abban szintén egyetértek, hogy a záró címadó valahogy nem üt akkorát, bár szeretem azt is. Szellősebb, mint a rendkívül erős kezdés.
Kicsit tüzetesebben meghallgatva valamelyest módosult a véleményem... Az első három tétel tényleg remek, zseniális. Ezek nagyon beértek a hallgatással. A címadó a végén szintén nagy kompozíció, bár még mindig nem fog meg igazán. A középrész viszont valahogy nem az én asztalom... számomra el lett komolytalankodva, eklektikus is + ez a jazz-es vicceskedés uralkodott el a szimfónikus remekbeszabottságon. Az ilyen szimfónikus/jazzes instrumentális zenéknél azt szeretem személy szerint, ha a komolyság, drámaiság a hangadó. A túlzott könnyedség nem illik a műfajhoz.
Zeneileg összetettebb az anyag, viszont nem mondanám, hogy eredetibb, mert így sokkal After Cryingosabb lett...
Persze lehet, hogy rosszul látom.
Legjobb tétel: Hétnyolcad. Kétségtelenül elviszi a pálmát, a középrész fuvolabetéte óriási!!!
Na hát, végre a kezem közé kaptam a Nóét... hát nem is tudom... kell még hallgatni, de így elsőre is beigazolódni látszik, amitől tartottam. Túl sok vokális tevékenység és túl sok kortárs a kompozíciók kárára. Elismerem, hogy zeneileg ez komplexebb és egyedibb, viszont a Neandervölgyin, mégha kissé "iskolás" is volt, bombasztikus jó számok voltak. Szeretem, ha egy formációnál a dal az első és nem a zenei tudás kiélése. Na nem akarok előre elhamarkodottan ítélni, meglátjuk, hogy megtalálom-e az utat a lemezhez...
Melegen ajánlom a friss lemezt, én teljesen oda vagyok tőle. Nagyon jó, hatalmas lépés előre szerintem! Alpár Balázs az elsőn - úgy érzem - "csak" játszott a stílusokkal és zenetörténeti korokkal (főleg a barokkal), itt azonban születtek tényleg nagyon erős kompozíciók (más kérdés, hogy kevésbé hallgatóbarát irányba - többek között tüskés kortárs komolyzene felé - indulva). Szóval "sűrűbb" ez, de a lehető legpozitívabb módon. (Amúgy én az After Cryingot nem érzem "túlsűrűsödöttnek", bár főleg a 6-os lemezt meg a Showt nehéz első hallásra megemészteni, ezt elismerem. Még annyit a zárójelben, hogy nagyon kíváncsi vagyok a beígért új Crying-lemezre. A szinte már végletekig fokozott geg-komplexitás meg globalizáció-kritika újabb változata lesz - tán nem elhanyagolható ebbő la szempontból, hogy ennek egyik "főideológusa", Görgényi Tamás már nem tagja az együttesnek - vagy valami egészen más? Én az utóbbinak örülnék.)
újonnan érkezőként szertnék ide írni, ha nem baj. én a Solaris topic miatt jöttem fel egyáltalán ide az indexre, és ott előkerült a Fugato neve... annyira felkeltette az érdeklődésemet, hogy az első albumukat sikerült a napokban beszereznem, és azóta nem térek magamhoz... hihetetlen nagy ez az anyag, egyedül a 2 Haiku szám nem tetszik igazán, mert valahogy nekem kilógnak, meg nem vagyok oda eleve az alapvetően instrumentális zenekaroknál azért, ha hirtelen vokális dolgokkal hozakodnak elő... de egyébiránt tényleg az utóbbi idők egyik legnagyobb meglepetése számomra, minden nap meg kell hallgatno, mióta megvan, és csak most hallom, hogy kijött az új is... hát nagyon kiváncsi vagyok, bár még most adok időt ennek, és nagyon félek is előre az újtól, mert ez az első nagyon el van találva...
az előző kommentek is kicsit megijesztenek, mert nem szeretném, ha úgy besűrűsödne a zenéjük, mint mondjuk az After Crying, hogy már úgyszólván nehezen hallgathatóvá válik... na mindegy, majd meglátjuk, most viszont szájam fülig ér a Neandervölgyi miatt :)))
Húha. Első hallgatás után nekem teljesen másnak tűnik, mint az első lemez. Sokkal kevésbé hallgatóbarát, sokkal kevésbé "iskolás" (bár én ezt az első albumnál sem éreztem), de nagyon-nagyon izgalmas. Nagy lépcső fölfelé.
Illetve Lányok-Fiúk! Mizu a honlappal? Sem a Firefox, sem az Explorer nem nyitja meg. Lesz koncertetek belátható időn belül? Jó lenne már ZENÉT látva hallgatni! :-)
Fiatal szerzők a komolyzene és a jazz határán Pályázatot hirdet fiatal zeneszerzőknek a Fugato Alapítvány. A legjobb öt művet a Fugato Orchestra műsorra tűzi a 2010-es Budapesti Tavaszi Fesztivál hivatalos programjaként. A koncerten a zsűri és a közönség szavazatai alapján kerül ki a három győztest. A versenyre 2009. december 15-ig lehet jelentkezni, a pályaműveket 2010. február 10-ig várják. Részletek: www.fugato.org
Szept 17-én csütörtökön 18:30-as kezdéssel tartjuk különleges jubileumi koncertünket a Városmajori Gimnáziumban. A belépés ingyenes, a helyszínen a Fugato Alapítvány a zenekar készülő lemezéhez támogatásokat gyűjt.
Azt gondolom, e zenekar kedvelői között megér egy OFF-ot:
Aki nem volt ott, és még módja van rá (no és szerencséje is), az célozza meg John Lord ma esti Millenáris Parkban tartandó (ráadás) koncertjét, mert felejthetetlen élményben lesz része.
Ez független attól, hogyan viszonyulsz a Deep Purple-höz. Műfajokon, korokon, országokon átívelő zenei világba repítenek hatalmas zenészek.
Úgy tűnik, hogy igen, legalábbis a hírlevélben utalnak rá.
"Régen jelentkeztünk, de most számos újdonsággal örvendeztetünk meg, amelyekből látható, hogy nem unatkoztunk az elmúlt időszakban. Folyamatosan készül az új lemez. Íme néhány részlet, csak itt, csak most, csak Nektek..."
A korábban Solaris Fusion néven működő Nostradamus a Solaris progresszív zenei világát folytatja, melyet legmarkánsabban a zeneszerző Barcsik Vali nagy ívű kompozíciói, billentyűfutamai és a fuvolista Földesi Péter szólói képviselnek, jóllehet Pócs Tamás basszus-játéka is jól felismerhető Solaris-os jegyeket hordoz. Káptalan András fémesebb, tömörebb gitárjátékához Gömör László két-lábgépes témái társulnak: a Solaris-hoz képest így a hangzás imitt-amott a heavy-prog felé mozdul el. Az igényesen kidolgozott, sokszínű és változatos kompozíciók nagy örömet jelentenek majd az instrumentális progresszív rock kedvelőinek, csakúgy, mint a 9 éve stúdió albumra áhítozó Solaris rajongóknak.