Keresés

Részletes keresés

tüzes fal Creative Commons License 2003.08.05 0 0 2
1. Nem írtál hülyeséget
2. Van dugó a fővárosban
3. Van dugó, és sokan mások is belekerülnek
4. Eléggé sziszifuszi mukának tűnik
5. Értik, de nem hisznek a javulásban
6. Mindenki elvonul
7. A topiclakók ismerik a főpolgármester eddigi tevékenységét
8. Nem hinném
9. Van ebben is politika, te most közvetve az szdsz-es főpolgimestert szidod, ezért a ballibek nem támogatank, a jobbosok meg néznek valamilyen pörgősebb topikot.

Szerintem nem sok eredményre számíthatsz ebben az ügyben, mikor manapság nem a hozzáértés, hanem a pártpreferenciák alapján kerülnek a szagemberek a posztokra, így a közlekedésben is a döntéshozók posztjaira.

Előzmény: tacsa (1)
tacsa Creative Commons License 2003.05.01 0 0 1
Kedves tüzes fal, vagy bárki!

Mivel a felvetett témához (Rajtad) tüzes falon kívül nem szólt senki hozzá, világosítsd meg neuronjaimat, melyik a helyes következtetésem:

1. Hülyeséget írtam
2. Nincs dugó a fővárosban
3. Van dugó, de csak én kerülök mindig belé
4. Reménytelen a dugóügyi kűzdelem, mint Cervantes regényében
5. Nem érti Rajtad kívül senki, miről írtam
6. Mindenki felvonul
7. A topiclakók félnek a főpolgármestertől
8. Én egy fekete bárány vagyok, aki nem írhat az indexbe. ( Indexre kerültem -)
9. Politika nélkül nincs topic

Őszintén hálás lennék, ha válaszra méltatnál.

Nem tudom, aláírjam-e mégeccer, vagy sem, ha jól emlékszem, azt szereted jobban, ha nincs aláírva újra.

Előzmény: tüzes fal (0)
tüzes fal Creative Commons License 2003.04.30 0 0 0
A dugóban 0-val lehet előrehaladni.
Előzmény: tacsa (-)
tacsa Creative Commons License 2003.04.30 0 0 topiknyitó
Japánoktól volt szerencsém megtanulni, hogy minden szerződésben van legalább 10 % tartalék, amit ki kell használni. Vetítsük ki e gondolatmenetet a közlekedhetetlen fővárosra, és keressük meg ezt a - szerintem jóval több, mint 10 % -nyi - tartalékot, hátha ki - ki többet lehetne a családjával, nem esne a másiknak, ha kevesebbet kellene a dugóban araszolni.

Mindjárt van néhány kérdésem, amin elgondolkodhatna az arra illetékes:

1. Vajon valaki gondolt-e arra, hogy a "dolgozós" szombaton nem kellene lezárni a teljes budai rakpartot olyan munkákért, amiket mondjuk a következő szombaton, amikor nincs általános "ledolgozás", pont olyan jól el lehet végezni?
2. Ha már lezárták, vajon miért nem jutott eszébe senkinek, hogy ha a Margit híd alatt nem lehet sem lehajtani a rakpartra, sem onnan felhajtani, akkor mi a fenénenk ment egész nap a jelzőlámpa, így több mint felére ( indulás idővesztesége ) csökkentve a szabadon hagyott egyetlen (!) sáv átbocsátóképességét Észak-Buda irányába ????
3. Ha Észak - Budáról van összesen 5 (!!! ) sáv befelé a városba ( 2x1 a 10-es út , 2x2 jellemzően a Szentendrei út, 2x1 a Római part , 2x1 a Pusztakuti - Aranyhegyi út ) akkor vajon a Flórián téri nagy hídépítéssel egyidőben kell-e hetekig túrni a Pusztakuti utat, vagy lehetett volna előbb, vagy később itt is forgalmat akadályozni?
4. Vajon a négynapos munkaszünetre is feltúrt állapotban kellett-e hagyni a Pusztakuti utat 100 méteren, vagy lehetett volna néhány nap örömet szerezni annak a pár ezer autósnak, aki arra jár ( mert másutt nem tud még úgy sem )?
5. Egyáltalán: minden kátyúzási és kisebb közmű bekötési munkát a főútvonalakon a csúcsforgalomban kell-e végeztetni , mondjuk az éjszakai időszak helyett ? ( Nem magyarázat a zaj, merthogy vannak csöndes kompresszorok, igaz, drágábbak, meg a munkásoknak is többet kellene fizetni ! ) Átgondolja-e az, aki engedélyt ad, hogy netán lehetne azt a munkát jobban, jobbkor, másképp stb. csinálni, hogy kisebb legyen a zavar?
6. Biztos-e , hogy a FŐVINFORM ügyeleti idejét mostanában csökkenteni kell-e, el kell-e venni a maradék csomóponti forgalom figyelő kamerákat a fejlesztés helyett? Legalább valakik hasznos információkkal szolgálhatnának, már ha a néhány betelefonáló autóson kívül mondjuk láthatnák is , hol milyen a forgalmi helyzet?
7. Nem lehet-e egyeztetni a MÁV-val, hogy a vasútállomás azon végén tolasson már ugyan, ahol nincs szintbeni vasúti átkelő, legalább a csúcsforgalomban?
8. Nem lehet-e megállapodni a MÁV-val, hogy ugyan ne a csúcsidőben tologassa a kocsikat, amik egyébként ott állnak egész nap?
9. Nem lehetne gondolni arra, hogy amikor felbontjuk fedlapok szintbehelyezése érdekében a Kőbányai út és a Vajda Péter utca között a Hungária kőrút szélső sávját - amúgy megintcsak éjszaka helyett, ott még lakók sincsenek, csak park - akkor néhány méterre onnan a belső sávban csúcsforgalomban ne locsolják az elválasztós sáv virágait egy csigalassú tartálykocsiból? ( Amúgy: még a növényeknek is jobb lenne az éji harmat ! )
10.Nem lehetne együttműködni a Rendőrséggel, és mondjuk a reggeli csúcsforgalomban "elhajtani" a Moszkva tér Krisztina kőrút felé haladó részén a jobboldali sávban minden reggel csúcsforgalomban rakodó henteseket, meg hamburgereseket, akik amúgy reggel 7 előtt ugyanúgy tudnának szállítani?
( Példa: hasonló volt minden reggel 1/2 8-kor a Városmajor utcában a Cukrászda előtt: ott állt a tejes, amitől az egyenes "zöld" ellenére nem lehett menni sohja, mert a balra kanyarodó sáv már piros volt. Egyszer fogtam magam, és felhívtam a tejszállító cég titkárságát, ahol hihetetlen udvariasan közölték, hogy ők akkor szállítanak, amikor az üzlet kéri, akinek szállítanak. Utánanéznek, és ha lehet, megpróbálják csúcsidőn kívül a szállítást. Csodák csodája, következő héttől megszünt a reggel 7 és 9 közötti szállítás. )

Még jó néhány hasonló esetet sorolhatnék, ahol egy kis gondolkodással, szervezéssel naponta sok száz - ezer autós és gyalogos életét lehetne jobbá tenni minimális energia ráfordítással.

Ha van kedvetek, kezdjük el ezeket egy kicsit gyűjteni, aztán egyfajta "nyílt levél" formájában megpróbálhatnánk jól megfogalmazva a sajtó erejével elérni némi szemléletbeli változást.

Hangsúlyozom, nem az előző, a mostani, vagy a következő kurzus politikai felelősségére koncentrálnék, hanem kifejezetten közlekedés - szakmai, illetve józan paraszti észbeli lehetőségekre, amik mindannyiunkon segíthetnek.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!