Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kemény Makk Creative Commons License 2004.06.21 0 0 99
Sziasztok!

Jó régen néztem bele ebbe a topic-ba. Több mint egy év után (jelenleg kb. 22 ezer km van a Peugeot 307-ben) nagyon elégedett vagyok a verdával... Abszolút nem bántuk meg, hogy ezt típust választottuk. Egyetlen gyári hibáról tudok beszámolni, a középső digitális panelt kellett kicserélni, mert kontakthibás volt. Ha a nap erősen rásütött, felmelegedett, és nem lehetett látni rajta a számjegyeket. A baj csak az volt, hogy nem lehetett állandóan reprodukálni a hibát, de a szervizben végül is bemondásra elhitték.

LP: Bocs, valamit nagyon félreérthettél... A Shellel semmi bajom, letankoltuk náluk az utalványokat (tavaly november körül az utolsót), aztán csók.

Előzmény: Lehr Péter (97)
murray Creative Commons License 2004.05.17 0 0 98
jó ez a topic.
mi a baj a shellel? visszaolvastam de semmit nem találtam ezügyben!
Pözső megyeget?:-)
Előzmény: Lehr Péter (97)
Lehr Péter Creative Commons License 2004.05.17 0 0 97
Haláli emberek vannak ! Most másztál ki a lecsóból, erre beugrasz a másikra? Most a Shellel szórakoztatod magad? Unalmas életed lehet.
Előzmény: Kemény Makk (64)
HWF-535 Creative Commons License 2004.05.16 0 0 96
Üdv. Mindenkinek!
Most találtam rá erre a fórumra, és végigolvastam. Hát keserűen kellett tapasztalnom, hogy nem csak a NISSAN csinál ilyen aljas dolgot. Én 2 éve vettem egy Primerát Kecskeméten az "elit group"-nál. 9 hónapos volt, és 21 ekm volt benne. Megkérdeztem Molnár urat, az értékesítőt, hogy a kocsinak volt e sérülése, mire majdhogy nem sértődve válaszolta: hogy gondolom, ez egy szűz kocsi, a főnök barátjáé volt. Kérdésemre, hogy akkor egy 9 hónapos kocsit miért cserél ki a tulaj, azt a számomra hihető választ kaptam, hogy céges autó volt, és a cégnek nem számít mennyibe kerül, de az akkor forgalomba kerülő új típusú Primera kellett, és abba számították bele. Megvettem, és amikor hazavittem, már másnap kiderült, hogy törött volt. Telefonon történt reklamálásomra az volt a reakciójuk, hogy ki csinálta a rétegvastagság mérést? Ehhez semmi közük nem volt, de kocsiba ültem, és bemutatam az autót, mire "megdöbbenve" elismerték, hogy tényleg volt sérülése a kocsinak, de ők ezt nem tudhatták. Természetesen leértékelésről hallani sem akartak. Néhány nappal később beszereztem a kocsi javítási számlamásolatait, ami több, mint 400 eFt-ról szólt, és bemutattam ezeket is! Szélvédő csere, hátsó ajtó csere, lökhárító javítás, jobb hátsó sárvédő javítás, lakatos munkák, festés, stb., stb. Hozzáállásuk annyiban merült ki: NEKEM EZEKHEZ NEM LETT VOLNA SZABAD HOZZÁJUTNOM ( a számlamásolathoz). Irány a fogyasztóvédelem, utána ügyvéd, igazságügyi szakértő, de végül is belefáradtam, az agész ügybe, és hagytam az egészet. Majdnem kimaradt: természetesen az állapot lapon eredeti fényezésűnek jelölték be az autót. Egy jogot végzett barátom javaslatára abba hagytam az egész hercehurcát, mert biztosra vette, hogy csak vesztesként szállhatok ki ebből az ügyből. Azt mondta, hogy biztos lehetek abban, hogy a Nissan jogi képviselője arra hivatkozik majd, hogy ennek a kocsinak az ára 3.4 millFt, és 3.8 millFt között van, én az alsó határon vettem, tehát nincs mit kereskednem, és még az ügyvédi kts. meg az illeték is elmegy. Elment a kedvem a Nissantól is, meg különösen a kecskeméti "elit group"-tól. Szép estét mindenkinek!!!
edk440 Creative Commons License 2003.09.08 0 0 95
Nem olcsó. Felhívtam őket, a legegyszerűbb típus is 89 kFt + sarc.

Ed

Előzmény: second (91)
Törölt nick Creative Commons License 2003.09.04 0 0 94
Sávos Lajos úrat(?) az Emil Frey vezetőját van szerencsém(?)ismerni, a sztori teljesn rá illik. Ha balsorsod úgy hozza hogy jattolsz vele utána feltétlen számold meg az összes újjadat!
Az sem igaz amit kérdez, már a korábbi munkahelyéről, a Malévtől is ezért kellett eljönnie, pedig itt sok minden "elfér a betonon".
(Különben nagy párttag volt a fiú)
Javaslatom egyszerü; tiszteld meg egy fizetési meghagyással, melyben természetesen szerepelnek az igazolható plusz költségeid is és természetesen a késedelmi kamat is melynek mértéke a mindenkori jegybanki alapkamat kétszerese.
És én a helyedben emilben tájékoztatnám az anya céget a svájci Emil Freyt is.
Előzmény: Kemény Makk (89)
Riff-Raff Creative Commons License 2003.09.04 0 0 93
Én úgy gondolom, nem a javítási munka minőségével van az elsődleges gond. Ha én akarnék új kocsit venni, nekem aztán mindegy lenne, hogy szűz kocsit adnak-e vagy olyat, amit szépen rendbehoztak. A használati értéke nyilván ugyanaz. Gond akkor van - ahogy mások szavaiból kivettem -, ha tízévi használat után - mely idő alatt mondjuk nem sérült egyáltalán a kocsi, és festeni se kellett - az ember lecserélné, beszámíttatva a régit, aholis a kereskedő első dolga, hogy megméri a festék rétegvastagságát, aztán közli, hogy csak feleannyiért számítja be, mert törve volt.
Így kissé féloldalas a dolog, és nem az ügyfél javára.
Előzmény: FOCUS (92)
FOCUS Creative Commons License 2003.09.04 0 0 92
Én úgy tudom mind a két jólismert logisztikai vállalatnál minden gyár a gyári minőségbiztosítással javítja a szállítási hibákat!
A festék vastagságát nem tudják ugyanolyanra hozni, de a többit szerintem igen.
Előzmény: Lion2003 (90)
second Creative Commons License 2003.09.04 0 0 91
Előzmény: Törölt nick (13)
Lion2003 Creative Commons License 2003.09.02 0 0 90
Sziasztok

Először is nem tudom mi bajom lehet ezért, de muszáj vagyok kiírni magamból amit megtapasztaltam! Úgy két éve lehet már, hogy otthagytam a megnevezni nem kívánt Osztrák tulajdonú autótranszport Kft-t. Telephely egyébként Budaörs:-D
Meglehetősen jó munka volt egész nap zsír novice autókat vezetgetni! Vagonos voltam ami remélem tudjátok mit jelent:-D(ha nem hát leírom szivesen) Úgy átlag két hetente jött egy rakat Toyota Brémából vasúton! A vasúti kocsik amiben ezeket az autókat hozzák nagyon fullosak teljesen zártak elektromosan mozgathatóak a szintek és a tetők! Egy rakat Toyota között legalább 2 darab Yaris tető sérülten érkezett a Brémai bepakolás hibájából(nem engedték elég alacsonra a felső szintet, így a vagon teteje, a b oszlop környékén az autó tetejét szépen benyomta).
Felmerülhet a kérdés, mi történt az autóval? Karosszéria műhelybe be, szépen megjavít aztán mintha mise történt volna mehet a kereskedőhöz!
Jah és a cég nem csak Toyotával foglalkozik és persze nem ez a legdurvább eset ami történt de mivel ez a Toyota topic gondoltam nem leszek offtopic:-D
u.i.: így vegyetek új autót!

Kemény Makk Creative Commons License 2003.05.10 0 0 89
Szia!

Nem egészen:

Mi januárban egy Toyota Yaris T-Sportra fizettünk elő, ami a kiskocsi felturbózott változata, az akkori listaára pedig 3.880.000,- Ft volt. Ehhez jött volna még a metálfény + riasztó + egyéb apró szerelések (12V-os csatlakozó + csomagtérvilágítás + extra hangszórók)mintegy 120.000,- Ft értékben. Összesen tehát négymillió forintot terveztünk az Emil Frey-nél hagyni.

Mikor megtörték a járgányt, felajánlottak kb. 2%, azaz 72.000,- Ft árengedményt. Mi kb. 200.000,- Ft-ot tartottunk volna méltányosnak, de 150.000,- Ft engedménnyel már elhoztuk volna. De március 27-én közölték velünk, hogy egy fillérrel sem adnak többet, majd április 1-én 110.000,- Ft-tal csökkentették a kocsi listaárát.

Ezt be is tudnánk kereskedői balfaszságnak, és egyáltalán nem törődnénk vele. Az "ereszd-el-a-hajamat" azért alakult ki, mert a kereskedő először is sumákolt (ld. a korábbi beírásaim), majd pedig nem volt hajlandó visszafizetni az előlegünket. Mikor a topic-ot elindítottam, még egyáltalán nem volt biztos, hogy sikerül-e visszaszerezni a pénzt pereskedés nélkül.

Előzmény: carlos z. (88)
carlos z. Creative Commons License 2003.05.10 0 0 88
Az autód-gondolom-kb. 3.000.000 Ft.
A felajánlott engedmény 2%, 60.000 Ft.
Te akartál újabb 2%-ot.
Jól értem, hogy 60.000 Ft-ról folyik a vita???

cz.

Előzmény: Kemény Makk (-)
Kemény Makk Creative Commons License 2003.05.10 0 0 87
Szia Zétény!

A rákba, nem akartam én megbántani senkit! Sajnálom, ha így értelmezted azt a pár sort. Ezt veheted bocsánatkérésnek is.

Nem azok ellen szóltam, akik nem engedhetik meg maguknak az új autót, hanem azok ellen, akik elvileg megengedhetnék, de mégse teszik, mert az öreg verdára nem kell annyira vigyázni. Nem kell vele centizgetni, nyugodtan lehet vele úgy mozogni, mint elefánt a porcelánboltban. Tudod, hányszor látom az utcán, hogy egyesek úgy állnak a parkolóhelyre ki meg be (persze többnyire özönvíz előtti járgányokkal), hogy a szőr feláll a hátamon?

Bár utálom az önkéntes rendőrt játszani, de a barátommal 2000 augusztusában fel is jelentettünk három haverjút, a suhogós melegítős fajtából, akik a tűzijátékkor az egyik Vár alatti utcában letolatták egy zöld Opel Vectra baloldali visszapillantó tükrét. Mi elébük álltunk, és üvöltöttünk, hogy hagyjanak betétlapot, de ők csak röhögtek, gázt adtak, és elhúztak. Mikor a rendőrség megtalálta a kocsijuk tulaját, az egyik srác apja magára vállalhatta a dolgot, mert tuti, hogy mi nem egy ötvenéves krapekot láttunk vezetni. Ja, persze azóta is várjuk, hogy a Vectra gazdája útnak indítsa az örök háláját, hogy az üldözzön bennünket...

Egyébként az első autóm nekem is egy Suzuki volt, ahogy egyik hozzászólásomban ezt meg is írtam, és egyedül valszeg a Peugeot-t sem lettem volna képes megvenni. Egyáltalán nem vagyok elszállva tőle, elvégre ez csak egy középkategóriás autó. Kedden Siófokon voltam, hát qrva jó verdák előztek meg a sztrádán...! Remélem, a következő autónk még jobb lesz, és így tovább! :-)))

Azt hiszem, azon húztam fel magamat, hogy Gábor Robi 20%-ban bennünket is hibásnak deklarált azért, mert mi a halálnak akartunk mi új kocsit venni. Lehet, hogy más ennyi pénzért inkább egy 2-3 éves, eredeti áron hatmillió körüli Audit, Volvót vagy BMW-t keresett volna. Erre mondtam, hogy ízlések és pofonok, de ez már nem ennek a topicnak a témája.

Ezt a topicot azért indítottam, mert szerintem - tudva vagy tudatlanul - nem kevés ember kerül a mienkéhez hasonló szituba, és nem árt, ha ismerik a mozgásterüket.

Előzmény: zeteny (85)
zeteny Creative Commons License 2003.05.09 0 0 85
T. Kemény Makk!
Off
Eddig az okfejtésig voltál nekem szimpi...
Nem kell lenézni azokat, akiknek nincsenek ilyen problémáik, mint Neked (t.i.: új autó vásárlás!)
Hidd el magyarországon több az olyan ember, aki a 8-10-12 éves verdákat veszi, mint aki újat. És ez nem jelenti azt, hogy ettől kezdve ősbunkó, csak nem olyan jól áll anyagilag, hogy kp-ban kifizessen egy novi Peugeot 307-et.
On
Egyebként meg igazad volt...
Üdv Zétény
Előzmény: Kemény Makk (73)
Kemény Makk Creative Commons License 2003.05.07 0 0 84
Szia evil1023!

Elvileg él, bár nézegetni nem nagyon szoktam. De most beállítom, hogy az érkező leveleket továbbpasszolja a munkahelyi címemre ...

VDaNi:
Szia! Nekem megfordult, nekem szinte minden megfordult már a fejemben a végén, de mint mondtam, a barátnőm volt az első szűrő, és neki nem tetszett. A kocsit közösen vettük (én 65% + ő 35%), úgyhogy mindenképpen figyelembe kellett venni az ő véleményét.

brothaD Creative Commons License 2003.05.07 0 0 83
:DDD
Előzmény: VDaNi (82)
VDaNi Creative Commons License 2003.05.07 0 0 82
Szia Kemény Makk!

Sajnálom a történetedet.
A Stilo nem fordult meg a fejedben. Csak kérdeztem.

VDaNi

evil1023 Creative Commons License 2003.05.07 0 0 81
Hi Kemény Makk! Az itteni emailcímed él? kmakk@index.hu?
Kemény Makk Creative Commons License 2003.05.07 0 0 80
Szia Juris!

Pár info magamról:

1. Az állandó lakcímem: 9025 Győr, Bercsényi liget XX.
2. A barátnőm is győri illetőségű, a szülei Győrszentivánon élnek.
3. A szakközépiskolai érettségi bizonyítványomba az van beírva, hogy "nagyvasúti villamosjármű-szerelő".

Szóval, Győrben havonta min. egy, de inkább két hétvégén megfordulunk. Pontosan tudom, hogy az Audi hogyan csomagolja a járgányait, hiszen mikor megyünk ki a barátnőm szüleihez, mindig elmegyünk a vasút mellett, ahol a tehervagonokon ott sorakoznak a fehér ponyvával burkolt kocsik.

A Peugeot vámszabad területén még nem jártam ugyan, de biztosan nem fűtött és zárt garázsokban tárolják a kocsikat, még jó ha egyáltalán kifeszítenek föléjük valamilyen ponyvát. Ebbe a márkakereskedő azonban nem tud beleszólni. Viszont én azt láttam, hogy a szállító és a kereskedő, miután hozzájuk került az autó, igyekezett maximális gondossággal eljárni. Ezért mondtam, hogy kellemesen meglepődtem, mivel az Emil Frey-nél annak idején ott állt az udvarukon a T-Sport, már minden védőburkolatot leszedtek az ülésről, a küszöbökről stb., pedig hol volt még az átadás (tudod, a munkásoknak a melósruhájukban nem esik jól az ülést védő nylonra ülni, ha éppen át kell állni vele valahova). Azonkívül annyi szutyok volt rajta, hogy a rétegvastagságot kapásból meg se tudtuk mérni, behülyült volna a mérő. A Peugeot-on alig volt valami kosz, még a felniken sem, azt pedig nem hiszem, hogy a vámszabad területen a szállítás előtt lemosták volna, vagy a kereskedő lemosta volna, hiszen teljesen váratlanul jelentem meg.

Ezzel nem azt akartam mondani, hogy ez az én személyemnek szólt, a kereskedő nekem csontig be akart nyalni, mert előtte ráijesztettem. Már csak azért se, mert az egyik kollegám éppen egy Peugeot 307-es SW megvásárlásában gondolkozik, és múlt pénteken átugrottunk megnézni. A szalonban nem volt kiállítva, volt viszont egy átvételre váró. Hátramentünk, és csodák csodája, az se a szabad ég alatt várakozott, és azon is rajta volt minden védőburkolat, és nem volt "hót dzsuvás".

Az is biztos, hogy az autóknak kegyetlen életük van szállítás közben. Nem véletlenül írtam még az egyik legelső hozzászólásomban, hogy állítólag öts százalékuk megsérül. Csak én erre azt mondom, kössenek rájuk biztosítást, vagy szállítsanak úgy, mint az Audi, és ne rám, mint végfelhasználóra, verjék rá a balhét.

Egyébként jártál már villanymozdony tetején? A felsővezetékben 25 kV van, ezt embernek még száraz időben sem szabad egy méternél jobban megközelítenie, mert áthúz. Nedves időben még távolabbról. A mozdonyok tetején egy csomó apró kráter van, különösen az áramszedő körül, amelyeket az ívátütések okoznak. El tudom képzelni, hogy nemcsak a leváló szikrák okoznak sérüléseket a felső szinten tárolt autókban, hanem ott is vannak áthúzások.

Még valami: a haverom, aki a Hondánál dolgozott, és átvette a beérkező új autókat a szállítóktól, mesélte, hogy egyszer Németországban volt egy nagy jégeső, tönkretett egy egész szállítmányt. A kocsik teteje tele volt apró horpadásokkal. De ők nem javították ki ezeket, és nem próbálták a vevőkkel megkajáltatni, hanem csökkentették az áraikat egyharmadával. Úgy elkapkodták ezeket a sérült verdákat, mint a cukrot. És tudod kik? A protekciós Honda-alkalmazottak...

Előzmény: Juris (79)
Juris Creative Commons License 2003.05.06 0 0 79
Szia Kemény Makk!
Ha egyszer Győrött jársz, majd nézd meg, hogy milyen körülmények között tárolják a vámszabadterületen az új kocsikat! (Ezt látva tapasztalhatod: teljesen lényegtelen, hogy a kereskedő a hozzá kiszállított új kocsit fedett helyre állítja-e le vagy sem, mert a döntő az, hogy mennyi ideje áll a kocsi a vámszabadterületen a szabad ég alatt!) Javasolom továbbá, nézd meg azt is, hogy ezek az új autók a tehervagonokon milyen külső "csomagolásban" érkeznek! (Csak megjegyzem: a külső sérüléstől legjobban talán az Audi próbálja megvédeni kocsijait: viasz mellett teljes ponyvázás!) Arról pedig már szólni sem érdemes, hogy a szállítás során a villanymozdony mögötti első tehervagon legfelső szintjén utazott kocsik esetében az égési sérülések már "szokásosnak" számítanak, mely sérülések a villanymozdony áramszedőjéről lepattanó szikráknak köszönhetők, s ezek a szikrák szabályosan ráégnek az új kocsik szélvédőjére és fényezésébe. Igaz, ezeket az égési sérüléseket egy gyors körbefényezéssel orvosolni próbálják, de hogy erről a tisztelt vevőt nem fogják tájékoztatni, az tuti! Egyébként a tréler sem kíméletes szállítóeszköz, mert a fel- és levitel során sok sérülést okoznak a nyűgözőhevederek karmai, melyek a felniket tehetik tönkre.
Lymphater Creative Commons License 2003.05.04 0 0 77
Csak andd beszólása miatt tódult fel benne a vér. Vele meg nem kell foglalkozni. Tudod az ő G Astrája megy 240-el. :-))))))
Előzmény: Levike (75)
Lymphater Creative Commons License 2003.05.04 0 0 76

Bocsáss meg neki ő a Toyotát szereti, és nem az EF-t és nem a TMH-t. Pedíg itt nem a Toyota a lényeg hanem az EF és az THM.
Biztosíthatlak semmit nem hibát nem követtél el, csak hát "kemény" világban élünk. Sajnállak.

Előzmény: Kemény Makk (73)
Levike Creative Commons License 2003.05.04 0 0 75
gaborrob szerintem te felreertettel valamit...itt senkinek sem a Toyotaval, mint autoval van baja, hanem a kereskedessel !

udv
Levi

Előzmény: Törölt nick (71)
Lymphater Creative Commons License 2003.05.04 0 0 74

Ja ja, de NAGY I-vel.

Előzmény: Törölt nick (72)
Kemény Makk Creative Commons License 2003.05.04 0 0 73
Gábor Robi!

Kicsit agresszíven tolod itt a biciklit, de azért üdv!

Valahogy úgy szól a mondás, hogy az okos ember más kárából tanul, az átlagember a sajátjából, a hülye pedig még a sajátjából sem.

Írod:
"A topicban leírtakat összességében 20%-ban a vevő hibájának, 70%-ban az EF hibájának tartom. De semmiképpen sem több mint 10%-ban a Toyota hibája."

Úgy látszik, én borzasztóan hülye ember vagyok, mert egyszerűen nem jövök rá, hol hibáztam vevőként 20%-ban. (Azonkívül, persze, hogy új autót szerettem volna vásárolni, és az Emil Frey-hez betettem a lábamat.) Elárulod nekem, hogy ne hülyén haljak meg?

Az, hogy új autóval járok-e jobban, vagy egy kétéves Audival jártam volna jobban, ebben az esetben off-topic. Ízlések és pofonok. Öltönyből is használtat szoktál vásárolni? Pedig biztos vagyok benne, abból is rengeteget találhatsz Svájcban minden méretben, egy-két évesen, ugyanazért az árért, kitisztítva, és sokkal jobb minőségben, mint itthon az újak a Skála Metróban.

Mindenesetre szögezzük le, ha valaki vesz egy öltönyt, és az még a raktárban elszakad, akkor vissza kell adni a pénzét, nem kell szopatni hetekig, függetlenül attól, hogy suttogva vagy ordítva kéri; függetlenül attól, hogy sokaknak más az ízlése, vagy egyszerűen nem is vennének új öltönyt, csak használtat. És nem őt kell hibáztatni a történtekért. Vágod?

Azon elgondolkoztál már, ha mindenki úgy viszonyulna a témához, mint te, akkor egyáltalán kitől vennél 1-2 éves használt autót? Vagy Magyarországon kizárólag min. 1-2 éves használt nyugati autók közlekednének. Ez előrelépés volna?

Elárulom, vannak még nálad is sajátosabb felfogású egyének. Olyanok, akik szerint még te is perverz gondolkodású vagy a pár éves használt autóddal. Akik csak 8-10-12 éves használt verdákat vesznek (pl. párszázezerért cápaorrú BMW-t), és addig hajtják őket, míg érvényes a műszakijuk, aztán csók. Ők nyugodtan otthagyják a kocsijukat a leglehetetlenebb helyeken is, mert leszarják, hogy mi történik vele. És parkoláskor simán rátolatnak a másik verdára, hozzávágják az ajtójukat, vagy kiálláskor simán meghúzzák az oldalát, mert azt is leszarják, hogy azzal mi történik. Szerintem sokan ugyan boldogan kiegyengetnének egy pajszert a hátgerincükön, de végül is ez se ennek a topicnak a témája...

Előzmény: Törölt nick (71)
Kemény Makk Creative Commons License 2003.05.04 0 0 69
Sziasztok!

Köszi az újabb kommentárokat.

Bora bátyó:
Annak idején, január elején, azért döntöttünk a Yaris T-Sport mellett, mert kb. három millánk volt kápéban, és max. egymilliót akartunk vállalni hitelként. Szóval, négy millióért kerestünk valamit, valami olyasmit, aminek még lehet "tolni" autópályán, bekapcsolt klíma mellett is. Hát, nagy durranást a középkategóriában ennyiért nem igazán tudsz szerválni. Mindketten fiatalok vagyunk, nincs szükségünk nagyobb autóra, a T-Sport pedig elég igényes járgány. Na bumm, majd eladjuk két év múlva, ha kinőjük! - ilyen alapon vágtunk bele...

Aztán egy kicsit jobban alakultak a dolgok, és márciusra kiderült, hogy egyáltalán nem kell hitelt felvennünk, készpénzben ki tudjuk fizetni mind a négy milkót. Ekkor jött a hír, hogy gáz van. Jó srácok voltunk, nem kezdtük el azonnal az asztalt verni, hogy vissza a zsozsót. Mikor felvetették az Emil Frey-nél, hogy mi lesz, ha az importőr esetleg nem ad több engedményt, akkor a barátnőm felhívta a nagynénjét, és feltételesen kért tőle kölcsön még félmilliót, hogy Corolla Solban is gondolkodhassunk. Mert értékeltük, hogy szóltak a megtörésről, akkor még korrektnek tartottuk a kereskedőt, és úgy gondoltuk, megérdemli, hogy nála vásároljunk, hogy az övé legyen a jutalék.

Egyszerűen nem hittük el, hogy az egész országban nem tudnak felhajtani egy nekünk tetsző autót egy hónapon belül. Egy tökös kereskedő biztosan felhívta volna a másikat, hogy figyelj, van egy tuti vevőm, vazze, neked pedig van egy olyan járgányod, amilyent ő akar, egyezzünk meg, és osztozzunk a jutalékon! De nem: úgy alakultak a dolgok, ahogy alakultak... És ebben egyformán simlis az Emil Frey + a Toyota Motor Hungary! A Toyota Motor Hungary értékesítési vezetője március 27-én, csütörtökön utasította el a nagyobb árcsökkentés iránti igényünket. Gondolom, nem tudta, hogy a következő hétfőn már eleve 110 ezerrel kevesebb lesz a listaár, biztos csak pénteken, ebéd közben találták ki valahol valakik az egészet...

Asszem bátyó:
Az új verdát szinte pillanatok alatt választottuk ki. A kollégáim napokig azon röhögtek, hogy úgy vettem autót öt perc alatt, mint más narancsot a zöldségesnél. Egyik ebédszünetben bementem a szomszédban levő kereskedőhöz, és kérdeztem, mi van raktáron. Mondta. Én meg közöltem, mennyi pénzem van, és egy olyant szeretnék. Ha odaadja, akkor már meg is egyezhetünk. Odaadta.

Azért, persze, nem teljesen így történt. Előtte pár napig telefonálgattam mindenfelé. Tudod, van egy barátnőm, aki bizonyos női szempontoknál fogva (amiket a jóisten sem képes megérteni) hajlamos kategorikusan nemet mondani egyes típusokra (Opel, Seat, Fiat, Skoda stb.), magyarázatot ne is várj. Szóval, ő volt az első szűrő.

A japánok közül a Mazdák szerintem túl vannak árazva, a Nissan Almerákban valahogy nincs elég kakaó, Honda Civic 1.6-ost pedig megint csak május közepi átvétellel tudtak volna szállítani. A Toyotával meg már harcban álltunk, tehát a japánok kihúzva.

VW Golf talán jó lett volna, de őszig jön ki belőle az új, az ötös változat + utcáról fél év alatt garantáltan ellopják + az egyik kollégám éppen most harcol a Porsche Hungáriával, a garancia lejárta után két héttel tönkrement spanyol alkatrészek miatt. Ez se valami túl biztató.

Az Alfa Romeo-nak csak a prosztó változatát kaptuk volna meg. Végül leszűkítettük a kört a Peugeot 307 Premium 2.0-ra és a Ford Focus Ghia 1.8-ra. Aztán azért lett 307-es, mert azt gyakorlatilag egy hét alatt felhozták Győrből, a vámszabad területről.

Persze, olvasgattam a 307-es topicját is közben. Egyelőre nemigen tudok hozzászólni, a mi kocsinkban kb. ezer km volt szerda este, azóta mintegy ötszázzal több. Sehol nem zörög, minden műxik, de majd elválik, mi lesz belőle egy év múlva. A cégemnél megkérdeztem a flottafelelőst: eddig tényleg csak annyi történés volt a saját járgányokkal, hogy az egyiket már kétszer összetörte a gazdája (pl. kéthetes korában pirosnál belerohant egy kocsioszlopba, és több verdát egymásba tolt), abban van kb. félmilliós kár, azonkívül egy másik visszapillantó tükre nem mindig hajlott ki elsőre télen, néha újra rá kellett adni a gyújtást. Mondjuk, igaz, hogy ezek nem közös használatú autók, hanem olyan vezetők hajtják őket, akiknek az a legnagyobb gondjuk, hogy reggel balesetmentesen beérjenek a céghez, este meg haza, de ha napközben el kell menni valahova, akkor már taxit hívatnak, mert parkolót keresni fárasztó.

Ígérem azonban, hogy ha bármilyen értelmes hozzászólást tudok produkálni ott is, meg fogom tenni.

Bora11 Creative Commons License 2003.05.03 0 0 68
ŐŐŐŐŐŐŐ izéééééé :)))))))))
Sajna mondtál valamit ;)
Előzmény: Fido Dido (66)
Asszem Creative Commons License 2003.05.01 0 0 67
Gratula az új autóhoz, és remélem örömöd nem ér olyan hamar véget, mint sokaknak ezzel a típussal. Mondjuk azt nem hiszem, hogy 1 év alatt az öt kocsival nem volt probléma, mert a mi cégünknél ettől jóval több ilyan autó van, de minddel voltak/vannak gondok, nem is kicsik. Átnézhatnél időnként a 307 topicba beszámolni a verdáról. Legalább erősítenéd az elégedettek pártját.
Csak remélhetjük hogy 2 év elég idő volt ahhoz, hogy kijavítsák a konstrukciós hibákat. Ha ez így lenne, egyébként nagyon jó választás a 307.
Előzmény: Kemény Makk (64)
Fido Dido Creative Commons License 2003.05.01 0 0 66
"Mindkét szalonban tréning gatyában jelentem meg"
EZ a MB szalonban egyáltalán ne szokatlan.;-)
Bocsi!

Fido

Előzmény: Bora11 (65)
Bora11 Creative Commons License 2003.04.30 0 0 65
Kemény Makk

Először is gratulálok az autódhoz. Másodszor. Örülj neki, hogy ez lett a buliból, mert én nagyon sandán olvasgattam, hogy te Jariszért ekkora összeget hajlandó lennél gyakorlatilag a kukába dobni !
Biztos lehetsz benne, hogy emil frejék már rég átkozzák azt a napot mikor téged fel akartak ültetni. Ha mindenki ilyen tökös legény lenne nem próbálgatnának szórakozni. A legtöbb ember mintegy szentéjbe úgy lép be egy autó szalonba. Sokuk még megmukkanni is alig mer, mert hát kinézik. Persze vannak szalonok, ahol ez így van rendjén, de onnan gyorsan el kell húzni.
Annak idején az Opel Maxabonál pikk-pakk haveri szinten kezdtem el dumálgatni az értékesítővel, és remekül kijöttünk egymással. Később a szervizeknél, autóbérléseknél is kegyetlen előzékenyek, és segítőkészek voltak.
A napokban a váci Mercedes-Benz szalonban találkoztam hasonló hozzá állással. Mind az autó átvétele előtt, mind utána. A sors fintora, hogy az autó átvétele után 4 nappal egy kátyúnak köszönhetően megismekedtem a munkafelvétel minőségével is. Biztos hülyén hangzik, de jól esett náluk hagyni egy "raklap" pénzt. PEDIG !!! Mindkét szalonban tréning gatyában jelentem meg. Itt tudják, hogy nem a zakót kell meggyőzni, hogy fizessen, hanem aki benne van.

Előzmény: Kemény Makk (64)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!