Keresés

Részletes keresés

ioio Creative Commons License 2003.06.03 0 0 56
Pusztán azt próbáltam jelezni, azok, amikről szó van ezzel szemben valami olyan reakciót váltanak ki, ami miatt önkéntelenül is felfigyelsz rá, és ennek köszönhetően a márkanév is az eszedbe vésődik,
Nem vagyok benne biztos, hoyg a márkanévig eljutsz az ilyen reklámok nézése során.
A figyelemfelkeltéssel is vitatkoznék, hisz manapság nem tudsz úgy 100m-t sétálni a városban, hogy ne láss vagy 10 pár meztelen vagy majdnem meztelen női mellett vmelyik újságos bódén vagy plakáton, így asszem a figyelemfelhívásuk _magára a termékre_ eléggé eliminálódott. Megnézed a nőt és mész tovább, legalábbis én.

én sem tartom sokra az Adjunk el vmit nővel (/pasival típusú reklámokat
Igen, sok esetben inkább ront a termék megítélésén.

Előzmény: Törölt nick (48)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.04 0 0 54
"A baj ott kezdődik, amikor valami ebbe a belső értékrendbe beleférne, de mégse meri az illető megtenni, mert a társadalmi konvenciókba nem fér bele, tabunak számít."
Na én úgy gondolom, hogy ilyen már nincs. Itt már bármit meg lehet tenni szerintem.
Onnantól kezdve, hogy az utcán és a pesti estben olyan plakátot láthatsz, hogy egy kopasz ember valami rudat töm magába... komolyan mondom, tisztelem a művészetet, pláne a táncművészetet, de ez már brutál nekem. Homoszexualitás főmüsoridőben, ráadásul élőben? Régen egy női mellet nem mutattak, ma már teljes meztelenség is természetes. Hidd el nekem, hogy nagyot változott a világ (itthon legalábbis) már az elmúlt 10 évben is!
Egy ember ma már nem azért nem tesz meg valamit, mer tabu, hanem mert egyszerűen nem akarja, vagy nem elég bátor. DE ez már egyéni probléma, és nem a társadalom/média/bármi a feladata, hogy oldja a gátlásokat. És ezért bosszantanak a provokációk.
Előzmény: Törölt nick (53)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.04 0 0 53
OK, újabb finomítások következnek:

>Szerintem ezt már rég megtették.

Valóban megtették többször, több helyen is, leginkább az ún. szexuális forradalom idején, bár kétségeim vannak afelől, hogy ez ebben az országban mennyire zajlott le (gyakorlati tapasztalatom nincsen e téren, ahhoz túl fiatal vagyok), de mindenesetre még itt is volt belőle valami. Manapság azonban (az utóbbi évtizedben) én legalábbis nagyon erős ellenhatást, konvencionalizálódást, konformizálódást érzek.

>Egy ember nem azért nem megy le egy szexboltba, mert nem lehet, hanem mert nem mer. És ez már az ő szíve joga. Sosem fogod tudni rávenni, ha ő nem akarja.

Aközött viszont óriási különbség van, hogy valaki valamit nem akar, vagy akarna de nem mer. A legtávolabb áll tőlem, hogy bármit bárkire rákényszerítsek. Szerintem is az a lényeg, ahogy te írtad, hogy a lehetőség legyen meg, de ne csak technikai, hanem erkölcsi értelemben, a társadalom toleranciájának tekintetében. Az teljesen természetes, hogy az embernek van egy belső morális értékrendje, és ebbe bizonyos dolgok már nem férnek bele. És ezeket nem is szabad rákényszeríteni. A baj ott kezdődik, amikor valami ebbe a belső értékrendbe beleférne, de mégse meri az illető megtenni, mert a társadalmi konvenciókba nem fér bele, tabunak számít. Vagy megteszi, és a környezete elítéli miatta.

>Felnőtt emberek vagyunk különböző neveltetéssel értékrenddel (ez azért bizonyos mértékben változhat ahhoz képest, amilyen mintát az ember a szüleitől kapott), ezt azért tiszteletben kéne tartani én úgy gondolom.

Pontosan.

Előzmény: Törölt nick (52)


Törölt nick Creative Commons License 2003.03.04 0 0 52
Persze, sokat számít az "arctalanság", bár úgy gondolom itt nem annyira élnek vissza ezzel.

"Hanem általában, a mindennapokban kellene a tabukat érvényteleníteni, persze bizonyos ésszerű megszorításokkal"
Szerintem ezt már rég megtették. Innetől kéne vigyázni, hogy ne erőltessék rá azokra az emberekre, akik ezt nem akarják. Egy ember nem azért nem megy le egy szexboltba, mert nem lehet, hanem mert nem mer. És ez már az ő szíve joga. Sosem fogod tudni rávenni, ha ő nem akarja. Mondhatod neki, hogy lehet és már nem nézik ki onnan, akkor se fog. Én sem mertem régen óvszert venni. Aztán érdekeim azt diktálták, hogy meg kell tennem. Azóta nincs ezzel gond :) Hiába kezdik el nekem magyarázni, hogy milyen természetes, és hogy nő létemre csak a móka kedvéért nővel szeretkezzek, nem fogom megtenni. Sőt, még fel is bosszant, ha a csapból is ez folyik. Ha nőt akarok nő létemre, megkeresem a módját annak (a lehetőség ma már mindenre adott és ezt kell biztosítani), hogy erről eszmét cseréljek, vagy kivitelezzem. Felnőtt emberek vagyunk különböző neveltetéssel, ezt azért tiszteletben kéne tartani én úgy gondolom.

Előzmény: Törölt nick (51)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.04 0 0 51
Na jó, én is általánosítottam. (De csak azért nem tértem ki minden részletre, mert igyekeztem rövidre fogni. :) A HUSz bizonyos topicjain bizonyos emberek tényleg elismerésre méltó nyíltsággal beszélnek saját szexualitásukról (és remélem hogy ezek a topicok nem maradnak teljesen elszigetelve, tehát az itt tapasztalható nyíltság és őszinteség kihat az élet más területeire is). De azt nyilván te is elismered, hogy ebben nem csak az játszik szerepet, hogy ide önszántából jön az ember, legalább ennyire köszönhető az anonimitásnak is. Szerintem igen kevesen vannak (bár biztosan vannak!) az itteniek közül, akik arccal, névvel, IRL is vállalnák ugyanazt, amit itt elmondanak. Ez nem fikázás akar lenni, egy internetes fórumnak ez a természete, és mégegyszer mondom, örülök neki hogy legalább itt létrejött egy egészséges, tabumentes diskurzus.
Amiben nem értünk egyet (bár most már egyre inkább közeledünk, a végén kiderül hogy ugyanarról beszélünk :) az a következő: én ezt a bizonyos saját helyét nem pozitív, hanem negatív értelemben határoznám meg. Tehát: nem azt mondom, hogy vannak bizonyos speciális élethelyzetek, ahol szabadon folyhat a kendőzetlen beszéd (és ábrázolás), mert ilyenek többé-kevésbé vannak. Hanem általában, a mindennapokban kellene a tabukat érvényteleníteni, persze bizonyos ésszerű megszorításokkal (például kutyaszexes-spermás plakátokat én se raknék ki gyerekorvosi rendelőbe, érted miről beszélek). Azt nem tudom, hogy ha elkezdenénk a konkrét helyzeteket elemezni, mennyi gyakorlati különbség maradna a két felfogás között, lehet hogy a különbség inkább filozofikus. De azon például szerintem határozottan változtatni kéne, hogy az emberek többsége csak lopva mer bemenni egy szexshopba, előtte gondosan körülnézve, nem látja-e meg egy ismerős. A testiség is az életünk része (sőt!), és ha valaki száműzni akarja a mindennapi életéből, azt nevezem én álszeméremnek.
Előzmény: Törölt nick (49)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.03 0 0 49
Látom nem beszélhetek mellé :)
Valóban elég nehéz ezekről a dolgokról vitatkozni, mert mindenkinek más a tűréshatára. Úgy gondolom nagy vonalakban egyetértünk.
A prüdériával nekem semmi problémám, amíg normális keretek közt mozog. Én személy szerint örülök, hogy neveltek belém egy egészséges szégyenérzetet.

"A probléma az, hogy még a maga helyén se kezeljük elég nyíltan a testiséget, hanem valami (számomra érthetetlen3) prüdériával, álszeméremmel. Az előbb említett reklámok ezzel az álszeméremmel szemben lépnek fel."

Azért ezt nem gondolom. Nézd meg az egyszerűség kedvéért a HUSZ-t. Itt minden van, csak prüdéria nincs. És ez normális. Ez ezért van, aki idejön, az önszántából jön ide. Amíg a Te döntésed és választásod, hogy valamibe bele akarsz folyni, vagy sem, addig nincs gond. Ha már vizuálisan rádkényszerítik azzal, hogy általánossá válik az már nekem nagyon nem tetszik. És itt jön az, hogy hol a határ?

Előzmény: Törölt nick (48)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.03 0 0 48
Mint mondtam, ebben egyetértünk, én sem tartom sokra az Adjunk el vmit nővel (/pasival típusú reklámokat. Ez a 80-as évek fali- és kártyanaptárain volt divat, ahol teljesen funkciótlanul tűntek föl a félmeztelen nők. Sajnos sok reklám még ma is ezt az iskolát követi.
Pusztán azt próbáltam jelezni, azok, amikről szó van ezzel szemben valami olyan reakciót váltanak ki, ami miatt önkéntelenül is felfigyelsz rá, és ennek köszönhetően a márkanév is az eszedbe vésődik, másrészt (a legjobbak) kvázi műalkotásokként is funkcionálnak; ugyanúgy kizökkentenek a mindennapos történések szintjéről, és véleményalkotásra készetnek. Ezen belül persze lehet azon vitatkozni, melyik mennyire sikeresen hajta ezt végre.
Igazad van, ugyanezt a hatást érik el sok esetben valamilyen humoros összefüggés létrehozásával, vagy akár csak abszurd, meghökkentő vizuális megjelenítéssel - ebben a kategóriában a kutyás IKEA reklám szerintem is telitalálat, de jelen esetben ide tartoznak az utazási iroda plakátjai.1
Ami a másik kérdés, és szerintem ebben nem értünk egyet, az általában a testiség megjelenítése (vs. tabuként kezelése). És az YSL fotóját kizárólag ebből a szempontból tartom üdvösnek, mint reklám elég unalmas és kommersz. Szerintem sokkal nyíltabban kellene beszélnünk a testiségről (és itt a beszédet nagyon tágan értsd, gondolok itt bármilyen kulturális reprezentációra). Persze ennek is megvan a maga helye, de az YSL, Gucci, Sisley reklámok sem közutak melleti óriásplakátokon jelentek meg, hanem speciális magazinokban.2 A probléma az, hogy még a maga helyén se kezeljük elég nyíltan a testiséget, hanem valami (számomra érthetetlen3) prüdériával, álszeméremmel. Az előbb említett reklámok ezzel az álszeméremmel szemben lépnek fel.
De ha ez az a kérdés, amiben különbözik a véleményünk, akkor nem tudom, hogyan tudnánk vitatkozni, nekem tovább terjed a toleranciám, de ezt az álláspontot érvekkel elég nehéz alátámasztani. Majd azért próbálkozom.

1 Ha már a konkrét eseteknél tartunk, nekem speciel a mellrákos reklám elég hamar leesett, de ettől még a vizuális kultúra tekintetében elég sablonosnak és fantáziátlannak tartom.
2 A spermás reklámot pedig nem is publikálták, hasonlóan Toscani bizonyos sorozataihoz, tehát ezesetben tényleg a művészeti projektként való értelmezés lehet az elsődleges.
3 Persze valamennyire értem ennek a kulturális gyökereit, de hogy miért működnek még ma is ilyen erősen ezek a tabuk, azt már kevésbé.

Előzmény: Törölt nick (46)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.03 0 0 46
Jó, akkor a reklámokról általában.
Kell ott lenni meztelenkedésnek, animalszexnek, ff és női nemi szerveknek? Nem gondolnám, hogy ezzel lehet a legjobban felhívni egy termékre a figyelmet. Ott van pl. a humor, a szépség, a finomság, akármi más. Pl. nem tudom már, hogy melyik cég plakátján van a csupasz hapi nevetségesen férfiatlanul pózolva, de emlkészem egy Millis és egy citroenes reklámra a zenéje miatt, illetve egy zseniále ikea reklámra ahol a kutya nem talált haza és egyebek. És ott van egy óriásplakát, amin egy pár mell van, és még mindig fogalmam nem lenne róla mit reklámoz, ha egyszer meg nem állunk mellette kocsival és nem olvassuk el a -10es betűnagysággal írt szöveget. Ja, hogy rákos társadalmi célú? Ja, hogy ami a mellből kijön, az kanóc???

"Ja. De a nőket azért bámulod mert dugni akarsz és nem vásárolni. Alég különös lesz, amikor egy kopasz fenék arra ösztönöz, hogy nyalókát vegyél és ne a farkad kapd elő."
Ennél jobban nem tudom leírni én sem a lényeget :)
Engem spec. zavar, hogy azt hiszik rólam, mint fogyasztóról, hogy ha mutatnak egy csupasz fftestet, berohanok vásárolni.

Előzmény: Törölt nick (43)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.03 0 0 45
Én meg csak arra kértelek, ne ítélj elsőre.
Szent a béke? :)
Előzmény: Aghios Nikolaos (40)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.02 0 0 44
T. Címzett!

Ajánlatunk elkészült.
Az ajánlatot olyan formában tekintheti meg, ahogy mi a nyersanyagot.

Képzelje el.

M and co.

Előzmény: Tapadopoulos (37)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.02 0 0 43
Hát meg kell mondjam, nem gondoltam volna, hogy pont itt a HUSz fórumon fogok ennyi elutasító és prűd nézettel találkozni.
Itt van egy megdöbbentő és izgalmas jelenség, ami persze nem jelenti azt, hogy biztosan értékes is, de mindenképpen elgondolkodtatja és véleményalkotásra készteti az (értelmiségi) embert, itt viszont sokatokból csupa közhelyeket volt képes előhozni; a gusztustalan pornó, ami a sok macsó és/vagy aberrált férfi értékrendjét kényszeríti rá a maradék normális emberre, a média meg pláne rákényszerít mindent mindenkire, és annak aztán semmi se szent.
gőzgombóc: Nagyjából egyetértek azzal, amit a mintaként beállított "tökéletes" nőkről mondasz (persze a pasikra ugyanez igaz), de azt kéne észrevenni, hogy itt éppen nem erről van szó. Ezek a reklámok nem ilyesfajta mintákat akarnak elénkállítani, hanem éppen hogy provokálni, megdöbbenteni akarnak, jelen esetben ez a figyelemfelkeltés jelenti a reklámértéket. Szerinted ki vesz parfümöt annak reményében, hogy végre őt is megbassza egy kutya?
h_g már emlegette a Benetton-kampányt, de újból felhívnám a figyelmet a párhuzamra. Nem akarok György Péterre hivatkozni, de szerintem azoknak is elég világos, akik nem olvasnak ilyesmit, hogy a média (többek közt a reklámok), és a képzőművészet között legalábbis elmosódott a határ. Toscani reklámfotói legalább annyira értelmezhetők művészeti projektként, mint reklámkampányként, pontosabban a kettő ez esetben egy és ugyanaz. (És így is értelmezendők, különben az értékelésük valami hasonló lesz, mint amit ti itt elmondtatok.) És ugyanígy az ún. magasművészetbe is belenyúlik a reklámok világa (eszközei, technikái, mechanizmusai), lásd pl. Serrano gyönyörűen fotózott cibakróm sorozatait. De itt ezennel le is zárom a fejtegetést.
Ami a lényeg, hogy a szóban forgó reklámok (vagy legalábbis a többségük) esetében ugyanez a helyzet, hasonlóan Toscani képeihez, műalkotásokként működnek, melyek különböző egyéb kulturális jelenségeket (jelen esetben pornót) idéznek be, jó esetben minél provokatívabb módon, és azáltal hogy kizökkentik/megdöbbentik a fogyasztót, sikeresen hívják fel magukra (és persze önmagukon keresztül az adott márkanévre/termékre) a figyelmet.
Ez lenne tehát a helyük a szóban forgó reklámoknak, de ezen belül persze mindet egyedileg kellene megítélni. Szerintem pl. a Dior Addict inkább giccses mint provokatív, a Gucci és a Sisley merész, és amellett határozottan ízléses, hasonlóan az ungarohoz, ami viszont merészségben már jóval elmarad az előbbiekhez képest. Az utazási iroda reklámok inkább szellemesek, ami pedig valóban művészeti projetként tartható számon, az szerintem pont a kutyás és a spermás reklámkampány lenne. Az ominózus YSL viszont csupán annyiban különbözik a sok hasonló, hagyományosabb reklámfotótól, hogy egy határozott lépést tesz a tabukkal és a prüdériával szemben.
És ez lenne ezeknek a reklámoknak a második üdvözlésre méltó jellemzője. Mind a testiség ábrázolása és az arról való beszéd (általában a testiség kulturális helye, megítélése), mind a média- és reklámkultúra terén sokat kellene fejlődnünk, de amig ezek olyan zsigeri, közhelyes válaszokban kimerülő ellenállásba ütköznek, mint ezen a topicon, addig nézhetjük továbbra is ugyanazokat a mosóporreklámokat.

Utóiratként még csak annyit, hogy ha bárki tudja, hol lehet elérni az említett spermás reklámot, esetleg a kampány többi fotóját (nagyobb felbontásban), kérem szépen küldje el nekem a linket vagy a képeket!

És végül belinkelem magát a cikket amiről a vita folyik, mivel úgy látom ezidáig még nem történt meg: A reklámipar befogadta a pornográfiát

sWiTcH Creative Commons License 2003.03.01 0 0 42
Én már akkor elcsodálkoztam,amikor "Zenza Raggi" pornócsődört megláttam 1 divatcég plakátján,mint modellt (persze felöltözve),igaz ennek már jó egy éve!
h_g Creative Commons License 2003.02.28 0 0 41
Hol láttál te tökéletes testeket, pláne melleket ebben az összeálításban? Dahl unokája tényleg jó nő és a túlöltözöttek között is akadhat ilyen, de a többi mindenfelől lapos kamaszlány.
Előzmény: Törölt nick (17)
Aghios Nikolaos Creative Commons License 2003.02.28 0 0 40
???
én arra céloztam spec. hogyha valóban teljes életet élnél, nem szúrná annyira a szemedet ez a jelenség (tökéletes cickók, stb.)
Előzmény: Törölt nick (39)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.28 0 0 39
Arctalanul miért zavarna? Az különben is intelligencia kérdése, hogy niknevek mögé bújva ki mit enged meg magának.
Előzmény: Aghios Nikolaos (38)
Aghios Nikolaos Creative Commons License 2003.02.28 0 0 38
nem hiszem, hogy tévedtem volna. különben nem zavarna.
Előzmény: Törölt nick (35)
Tapadopoulos Creative Commons License 2003.02.28 0 0 37
Tisztelet Ajánlattevő!

Kreatív hozzáállásról tanúskodó levelüket örömmel vettük. Kérjük tehát, hogy ajánlatukat az alábbi szempontok figyelembe vételével mielőbb részünkre eljuttatni szíveskedjenek.

Az ajánlat tárgya:
Reklámcélú, humán férfipénisz megtervezése cégünk mosóporforgalmának legalább 20%-os mértékű növelésére.
A pénisz csippendél tipusú és erektált állapotú legyen olymódon, hogy az méretében igazodjon a fifikás háziasszony nedves állapotban mért átlagos hüvelyméretéhez, de a prűd háziasszonyok hatékony meggyőzése érdekében ne ösztönözzön mélytorok típusú orális aktusra, vagy más széles körben elfogadottnak nem tekinthető szexuális érintkezési formákra.
Várjuk a pályaművüket és az arra vonatkozó árajánlatukat.
Üdvözlettel:
Tapadopoulos&Co.

Előzmény: Törölt nick (34)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.28 0 0 36
www.index.hu :)) ottan van az összes.
Előzmény: díjbeszedő (33)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.28 0 0 35
"Világot, mint kerek egészet utálom, úgy, ahogy van. Ezt nem tagadom. A részletek, amik lenyűgöznek. Egy csokor tulipán, egy finom szalonnás melegszendvics, vagy egy átszeretkezett éjszaka. És utána egy szalonnás szendvics :) Meg néhány karcsapás a Balatonban, meleg nyári estén egy kerthelyiségben a barátaimmal (pl. a homoszexuálissal :), vagy anyukámmal egész nap kint ülni a kertben. stb. stb. stb.
Ezeket a finom dolgokat sértik meg azok, amik egyre gyakrabban érnek. "

azé' me' fogalmad nincs kinek írsz olyanokat, amiket alább írtál. A fenti pár sort hasonló témában írtam egy másik topicban... legközelebb érdemes utánanézni egy embernek, mielőtt igen tévesen ítéled meg és ennek még hangot is adsz. Néha hallgatni arany.

Előzmény: Aghios Nikolaos (32)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.28 0 0 34
T. Cimzett!

Referenciánkul tájékoztatjuk, dolgoztunk már 10 és 30 cm méretű funkcionálisan jól müködő pénisszel is, kellő tapasztalattal rendelkezünk e téren. Használhatóságuk szempontjából széles skálán mozogtak.
Szinüket, mozgékonyságukat, tulajdonosukat figyelembevéve számszerüen sok ajánlatot készitettünk, mindahányat különbözőt.
Egyforma nem volt közöttük.
Reklamációt egy esetben tapasztaltunk, de ott épp az volt a probléma, hogy a vevőnk nem közölte részletesen, mit szeretne kapni, illetve maga sem volt tudatában.
(Volt még egy esetünk, de az nem a funkcionálisan jól müködő kategórián belül)

Amennyiben korrekt ajánlatot óhajt kapni, szükséges lesz a hiányzó anyagok pótlására. Ön sem gondolhatja komolyan, hogy egy nyomda elképzeli magának az erdőt, aztán kinyom egy egész könyvsorozatot belőle.

Továbbra is mély tisztelettel:
M and co.

Előzmény: Tapadopoulos (31)
díjbeszedő Creative Commons License 2003.02.28 0 0 33
kép nincs?
Előzmény: Törölt nick (-)
Aghios Nikolaos Creative Commons License 2003.02.28 0 0 32
mé'?
Előzmény: Törölt nick (30)
Tapadopoulos Creative Commons License 2003.02.28 0 0 31
Tisztelt Ajánlattevő!

Az ajánlatkérésünkhöz fűzött kommentárját köszönettel vettük. Soraiból arra következtetünk, hogy ügynökségük vagy nem nem dolgozott még funkcióképes pénisszel, vagy kellő kreativitás hiányában képtelen péniszből működőképes, hatékony terméket előállítani.

Előzmény: Törölt nick (26)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.28 0 0 30
Ezzel most nagyon mellényúltál...
Előzmény: Aghios Nikolaos (29)
Aghios Nikolaos Creative Commons License 2003.02.28 0 0 29
nézd, ez éppen olyan mondvacsinált problémák, mint a "média általi manipuláció", meg az "agresszív reklámok általi kényszeredett vásárlás", meg satöbbi.
ne nézz annyi tévét.
inkább menj ki a friss levegőre, sportolj, locsifecsizz a barátnőkkel egy csésze kávé mellett, satöbbi.
Előzmény: Törölt nick (28)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.28 0 0 28
Őőő, oké rendben.
Előzmény: Aghios Nikolaos (27)
Aghios Nikolaos Creative Commons License 2003.02.28 0 0 27
igyá' metilalkohult, aztán többé nem fogsz látni semmilyen melleket.
Előzmény: Törölt nick (24)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.28 0 0 26
Sajnos ezt az előkészitő anyagot hiányosnak kell tekintenünk.
Korrekt ajánlat ez alapján nem készithető.

M and co.

Előzmény: Tapadopoulos (15)
Tapadopoulos Creative Commons License 2003.02.28 0 0 25
A problémádon segít a megfelelő beszerzési politika! Ha úrrá akarsz lenni a a kognitív disszonanciádon, akkor vásárolj Tapadopoulos márkájú termékeket! "Tapadopoulos a maradéktatalan fogyasztói életérzés szolgálatában!"
Előzmény: Törölt nick (24)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.28 0 0 24
SEMMILYET NEM AKAROK LÁTNI!!! Pont ez benne a pláne. Csoffadtat látok a tükörben, ha a plakátosokat veszem alapul :))
Előzmény: Aghios Nikolaos (20)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!