Keresés

Részletes keresés

a forest mighty black Creative Commons License 2003.10.05 0 0 735
http://index.hu/velemeny/olvir/tszalay1004/

hat ez eleg gaz.

cyd666 Creative Commons License 2003.05.14 0 0 734
nemtom hányan dolgozhattak, ott de 15-20 ember max, akkor viszont nem hinném, h ez olyan nagy munkaügyi dilemát okozna. én nem hallottam semmi ilyent a piacon, régen viszont jó volt a hirük
Előzmény: noname53 (732)
grin Creative Commons License 2003.05.13 0 0 733
Próbálok ügyfélcentrikus lenni. Ha ügyfelekkel foglalkoznál tudnád, hogy ennek legnagyobb akadálya maga az ügyfél. De szerintem nem én vagyok a topic.

Az a 2000 ügyfél a Telnet ügyfele volt és a Telnetnek fizettek. Sajnálom, ha nem érted a különbséget. (Példa: viszonteladónk ügyfele felhív, hogy X baja van, és hogy engem lát műszaki kontaktnak; azt a választ kapja, hogy igen, de legyen szíves ezt a szolgáltatójával [a viszonteladó] megbeszélni, mert az ő ügyfele és nem az enyém. A V. szerződésében KIEMELTEN szerepel, hogy az ügyfeleivel nem foglalkozunk, mert nekünk csak egy ügyfelünk van, és az a V.)

(Másik példa: ha megáll a neted, felhívod az amszterdami központ adminját? Pedig a szolgáltatód szolgáltatójának szolgáltatója [viszonteladók sora] onnan kapja -valószínűleg- a netet. Miért nem? Mert neki TE nem vagy ügyfele.)

4 milliód tovaszállt, mondod. Reklamáltál a PSzÁF-nél, meg a világbanknál? (vagy mittudomén, akinek a bank ügyfele volt.)

Az autós példád nem tudom erre a topicra értelmezni, az nekem túl elvont. :)

A végkövetkeztetésed közepével (heh) egyetértek: átb-tak, nem kértek elnézést, ki vagy akadva. Igazad van. DE ennek mi köze az ISZT-hez? Már megint belekevered: a Telnetre haragszol és az ISZT-t szidod. A T b-tt át, a T nem kért elnézést, a T nem adott telefonszámot, a T-nek pengettek díjat, .... és akkor te az ISZT-t szidod?

Mielőtt válaszolsz, olvasd el még egyszer. Igen, légy szíves, most kivételesen olvasd el. Amit a viszonteladókról írtam. Amit arról, hogy miért nem ügyfeleim a viszonteladóm ügyfele. Ha ráérsz olvasd el amit tegnap írtam arról, hogy mit tesz az ISZT az ügyfelekért, hogy biztosítja a jogaikat. Aztán olvasd el, hogy te miket követelsz. Gondold hozzá, hogy azt válaszolom: amit te akarsz, az irreális, alaptalan, nem elvárható. Gondold hozzá hogy ezt még leírod te is, én is háromszor. Egyre idegesebb hangnemben. Mindíg ugyanazt mondjuk háromszor, más szavakkal. Utána elküldesz valahova, én meg elmegyek.

Mindez megspórolható, hogy ha innentől minden mondatot, ami ISZT rész-stringet tartalmaz, leírás előtt törölsz a fejedből.

De nem kötelező, csak javaslat volt. Én azóta is ugyanazt hajtogatom, és szerintem már unalmas vagyok.

Előzmény: exlexman (728)
noname53 Creative Commons License 2003.05.13 0 0 732
akkor lecci csak annyit, hogy:
- hany emberrol es
- hany cegrol van szo
- es mennyire vagy biztos abban, hogy az elutasitas kizarolag amiatt tortent, mert a CV-jeben szerepel az a szo, hogy 'telnet'

Ismeretlenul lehet leellenorizhetetlen informaciokat altalanositani es tenykent beallitani, de ezzel nem ertem, mi a celod?
Vagy egyeszeruen az, hogy az olvasok tudatalattijaba belesulykold, hogy az ex.telnetesektol ovakodni kell, es mindenki szamara az a legjobb, ha "nem hivjuk vissza"?

Előzmény: herr virek (731)
herr virek Creative Commons License 2003.05.13 0 0 731
noname: nem all tavol, bebizonyitani nem tudom es nem is akarom. kis orszag, kis szakma, nincs titok.

egy szoval nem allitottam, hogy a webes munkaeropiacrol beszelek, legjobb tudomasom szerint az osszes webmonster + rendszergazda eleg jo allast talalt maganak (de nem azert mert a CV-jevel ment vhova).

amugy arra is van tippem h te ki vagy :)))

Előzmény: noname53 (729)
cyd666 Creative Commons License 2003.05.13 0 0 730
bocsesz grin, nemtom, de nincs vmi olyan szervezet, mint a banksoknál a pszáf? mert tudtommal távközlési szolgáltatást sem adhat bárki, azaz szigoru engedélyekhez kötött nem?
Előzmény: grin (726)
noname53 Creative Commons License 2003.05.13 0 0 729
'...azzal, hogy napirenden van a tema a volt telnetesek jovoje van elkurva olyan tekintetben, hogy valahol beadja a cv-jet: "telnetnel dolgozott? erdekes. nah majd visszahivjuk"'

Mire alapozod a fenti sorokat?
Erdekes amit irsz, de a valosagtol nagyon tavol all...
Egyaltalan nem biztos, hogy a telnetes hatter az, ami miatt nem szolnak vissza.
Allithatom, hogy a telnet (volt) szakemberei a legjobbak koze tartoznak a hazai webes munkaeropiacon - ez nem feltetelezes, hanem tapasztalat.

Előzmény: herr virek (720)
exlexman Creative Commons License 2003.05.13 0 0 728
Ezt irod számámomra:" és ha legközelebb azzal jössz, hogy az ISZTnek tulajdonképpen személyesen el kellene mennie a domaines ügyfelekhez, egy pszichológussal meg egy ingyenes jogtanácsadóval, és kedvesen elmesélni mindent, akkor nyilvánosan lehümmöglek"

Aztán azt irod, hogy milyen kedvesek voltak veled az Önkormányzatba!

Néha emberi, néha kirohanásos megfogalmazásaid között sok különbsgé van. Amikor toleránsan fogalmazol, ugy érezhetik embertársaid, hogy Te ügyfél centrikus vagy, lehetsz! Aztán jösz a kirohanásos verzióval, ahol mindenki hülye lesz, na akkor nem sokan akarnának ügyfleid lenni!:)

..de ha már itt tartunk: Az ügyfél, az a 2000(!!!) fizetett az ISZT-nek egy szolgáltatásért! Te még valószinűleg nem lehettél ügyfele annak a banknak, ami korábban tönkre ment Mo-on, de én voltam! Amikor befizettem életem első 5 millió forintját, azt hittem biztonságban van a pénzem! Aztán az I-bank tönkre ment, és én elveszitettem 5 milliót! Mára vissza kaptam 1M-ót, az államtól! 4 millió, tova szállt! A barátom leasingelt egy autót, egy félreéértés miatt, trailerrel elvitte a BANK az autót 3 napra. Aztán itt ez a TELNET is. Mind háromban átbaszarintották az ügyfeleket, partnereket egyéb!

..és ami közös:SOHA senki nem kért elnézést!
Ez egy un. magyar szolgáltatási technológia?

Nem az a baj, ha valami nem megy, hanem ha nem megy, azt le kell zárni és kész, de tisztességgel! A magyar ezzel szemben "sunnyog"!

Aztán a másik gond, hogy ha Neked lenne Telnet által domainod, és nem értenél hozzá, mit, hogyan, nem igényelnél e esetleg segitséget, egy telefon számot ami felhivható stb...

Ne csak akkor legyen már 2000 ügyfél, ügyfél, amikor bepengette az éves dijakat!

Nagyon remélem, hogy nem csak a beszedést tudja megtanulni az ISZT, hanem az ügyfelek ilyen helyzetben történő toleráns, és konzekvensen ügyfél centrikus kiszolgálását!

...mert ha már baj van, legalább a piac, 2000 ügyfél nem kis létszám, ne szivja meg, ha már van egy olyan tudományos szervezet a domainok felett mint az ISZT! Vagy ha nem értenek hozzá, bizzanak meg egy céget, aki lekezeli az ügyfeleleket, és képviselje a volt TELNET domainokat! Ne a kannibalizmust szorgalmazzuk, mert egyszer eljön az idő, amikor az ISZT-seket eszik a kannibálok...

Előzmény: grin (727)
grin Creative Commons License 2003.05.13 0 0 727
mcfart,

furcsa dolog ez, de sok helyen fontos az ügyfél. a minap mentem be önkormányzathoz irattári meg telekkönyvi anyagokért, és három arrajáró kérdezte, hogy segíthet-e (épp vártam valakire), és utána is nagyon készségesek voltak a lehetőségeiken belül. persze ha egymillióan vannak, nincs erre idő.

ugyanígy sok más helyen is egyre többet foglalkoznak az ügyfelekkel...

de még rengeteg esetben nem, nyilván állami hivatalok járnak az élen.

jelen esetben egy összeomló cégről volt szó. nem tudom, hogy a te képzelőerőd mennyire tud földközelben maradni, de én nem tudom elképzelni, hogy ilyen esetben egy cég kiértesítse az ügyfeleit, hogy "egy hónap múlva csődöt fogunk jelenteni, legyen szíves menekülni". ez álom. a cég az utolsó másodpercig próbál minél több fizető ügyfelet megtartani, mert hátha talpon marad. ez a realitás. minden más: gyermekmese.

persze engem is lehet meglepni, hogy volt olyan cég aki ilyet tett, de így most nekifutás nélkül ezt nem tudom elképzelni sem.

lehet anyázni, hogy miért ilyen a világ, de hát ilyen, és ilyenebb lesz... (és ez még nem is politikai fórum...)

Előzmény: McFart (722)
grin Creative Commons License 2003.05.13 0 0 726
exlex,

1) kétezer embert nem fog senki sem telefonon kiértesíteni, sem a munkát, sem a költséget nem fogja senki sem bevállalni. légyszives állj kicsit realistábban a dolgokhoz. a szabályok pontosan fel vannak készülve az ilyen esetekre, és leírják, hogy minek kell történnie. ez történik most. és ha legközelebb azzal jössz, hogy az ISZTnek tulajdonképpen személyesen el kellene mennie a domaines ügyfelekhez, egy pszichológussal meg egy ingyenes jogtanácsadóval, és kedvesen elmesélni mindent, akkor nyilvánosan lehümmöglek.

2) még egyszer mondom: ha szerződésed van egy céggel, és a szerződésed teljesítésével gondok vannak, ne várd el, hogy harmadik-negyedik külső cég vagy egyéb gazdasági szereplő bármit is fog rajtad segíteni. ez a telnet és ügyfelei közötti kérdés. SAJNÁLOM azokat, akik megszívták, de (-magánemberi véleményem-) egy szalmaszálat nem tennék keresztbe értük, egyszerüen mert semmi közöm hozzájuk. ha gondolod, adakozz nekik, szervezz gyűjtést.

ráadásul már egyszer mondtam: aki a telnetnél maradt ennyi ideig, nem véletlenül tette. nem hiszem, hogy állítottak ki számlát az elmúlt 3-4 hónapban. persze, mit tudhatom én...?

Ügyfelek, userek sorsa? Ha ügyfél voltál menj be a NS-hez és követeld a servereidet. Vagy vigyél rendőröket. Te tudod a legjobban :))) hogy mennyi mindent lehet tenni. Az egyetlen dolog, amitől semmi nem változik, ha egy internetes fórumon panaszkodsz hogy a nagyok ezt már eldöntötték, és a servered sose kapod vissza mert a nagyokmaffia arra fente a fogát. :-)

És ne várd hogy az iszt, a bix, vagy a másik 59 szolgáltató fog helyetted ennek utána járni. Lehet mindenkit szidni, lehet bizonygatni, hogy "ha én lennék a helyükben", de nem vagy a helyükben, és ők nem fognak mások helyett sz--t kavarni. Mindenkinek van jobb dolga, mint hogy a te érdekeidet helyetted képviselje, pláne, ha ez nem vág profiljába sem.

Amúgy a telnetes dologról nem vagyok ilyen jólinformált, úgyhogy arról, hogy a T vagy az NS mennyire volt tisztességtelen, mennyire hazudtak, mit tehettek volna vagy mit kellene most tenniük, nem tudok nyilatkozni, hiszen szinte én is annyit tudok, amennyit te, amennyi megjelenik, vagyis szinte semmit.

Előzmény: exlexman (718)
grin Creative Commons License 2003.05.13 0 0 725
Extrém hosszúságú, nem extrém előfordulású.

Például mi (Cory-Net) volt olyan eset, hogy 6 hónapig(!) nem mondtunk fel ügyfelet (sima, mezei magánember, senkinek sem haverja/ismerőse) egyszerűen azért, mert 2 hónapig figyiket kapott, utána haladékot kért, majd elnézéseket, és mikor már több beígért határidőt is elbukott jött a szöges bakancs. Kb. tavalyig a türelmi idő gyakran volt több, mint 3 hónap, de ezen változtatni kellett, mert a be nem fizetett számlák egy kisebb afrikai ország költségvetését kezdték közelíteni.

Ugyanígy előfordult, hogy ismerős cége béreltvonalas előfizető (havi díj félmillió felett volt), és az APEH nagy segítségével épp nem maradt annyi pénz hogy a számlát több, mint két hónapig kiegyenlítse. A pesti szolgáltató (30-100 fős méretű, nem kicsinek számít) figyelmeztetgetett, de nem kapcsolta le, hiszen az ügyfél amúgy fizetni szokott.

Van sok példa, ez egy szokványos eljárás, mert a bíróság lassú, drága, és abszolút nem hatékony. A szolgáltató sokszor inkább megvárja hátha az ügyfél fizet, minthogy perelje majd kiderüljön hogy az illetőnek nincs már vagyona, és még a perköltséget se lehet ráverni.

A Telnet nemfizetése kettő darab számlát jelentett (ha jól emlékszem), valamint egy fél hónapot ezen túl, a közgyűlésig. Ez véleményem szerint szolgáltatók között előfordulhat más esetben is, nem égbekiáltó lazaság. Ráadásul behajthatatlan, mindannyian ismerjük a körülményeket.

Előzmény: w00dy (719)
cyd666 Creative Commons License 2003.05.12 0 0 724
mcfart ez mar anarchizmusba torkollik! ejnyebejnye
Előzmény: McFart (722)
cyd666 Creative Commons License 2003.05.12 0 0 723
exlex mit muvelsz itten, csak nem-e poetica bontakozik ki ezen kiess biznec topicban:

"Sok ember sorsa, egyszerre csak párolgó vizscseppekké válva, tovatűnik az idő távolába, és mialatt az ember élete megváltozik, rájön, semmi értelme... "

gyönyörüseg --- de a Telnet kaptsan kinek lyut ijsmi eszebe?

BIX --- fijuk kiz erdekel emmyire a biksz + iszt, ha ilyen szep gondolatok jonnek elo, felejtsetek mar el ezeket a büro hujesegeket!!!!

herrvirek: te ennyire bujod a BIXEt, mi az istennek, ez kit erdekel ma itthon??

Előzmény: exlexman (718)
McFart Creative Commons License 2003.05.12 0 0 722
ugyfel???? Mondj egy ceget ahol az ugyfel a legfontosabb. Nem marketing dumara gondolok..
Meg a f*** allam is sajat magat reszesiti elonyben nem az ugyfelet vagy partnert. Hol van a telnet barmilyen allami hivatalhoz kepest?
A te adodbol fentartott apeh is teged szivat. Az okmanyirodaban a te penzedert allhatsz sorba. A korhazban a te penzedert vagy kiszolgaltatott. Erezted mar ezekben ugy magad, hogy te vagy az a fizeto allampolgar, jelen esetben ugyfel, akiert van az intezmeny?
miert nem azt kerdezed inkabb, hogy hova a jo istenbe koltik el azt a sok penzt amit a vasut kap? Vagy emlegethetned az utadod, katyukkal egyutt, es meg sok minden mast.

Es meg meg is magyarazzak, hogy ez neked jo!

Előzmény: exlexman (718)
herr virek Creative Commons License 2003.05.12 0 0 721
pantel, novacom, uunet. a kizarasuk mar volt napi rendi pont.

hozza kell tenni h:
http://www.iszt.hu/iszt/alapszabaly.html

Tagkizárás. Az Egyesületből kizárható az a rendes tag, amely az Elnökség írásbeli felszólítása ellenére, a felszólításban megjelölt határidőben sem tesz eleget a tagsági jogviszonyból eredő kötelezettségeinek. A tagkizárást az ok megjelölésével bármely rendes tag kezdeményezheti, kizárási oknak minősül különösen, ha a tag az Egyesület illetőleg annak bármely tagjának célját, vagy tevékenységét veszélyezteti, azzal ellentétes, vagy összeférhetetlen magatartást folytat, vagy nem fizet tagdíjat. A tag kizárásáról a közgyűlés határozatával dönt.

azaz csak kozgyules donthet tag kizarasrol.

ugyanakkor:

http://www.bix.hu/index.php3?lang=hu&page=charter

14. A BIX tagságra, illetve BIX szolgáltatás nyújtására való jogosultságot (vagy annak elvesztését) az ISzT BIX Bizottsága vizsgálja meg és mondja ki. Ugyancsak a bizottság vizsgálja és állapítja meg, hogy a tag, illetve a BIX szolgáltató mely feltételeknek felel meg, továbbá betartja-e a szabályokat. A bizottság döntése ellen az ISzT Közgyűléséhez lehet fellebbezni, amely a döntés szabályszerűségét megvizsgálja.

azaz csak kozgyulesen lehet tagot kizarni.

persze erre lehet mondani h miert ulesezik hetente az iszt kozgyulese ... :)

Előzmény: w00dy (719)
herr virek Creative Commons License 2003.05.12 0 0 720
exlexman: igy mar ertheto.

beszelgessunk.

ezzel nekem annyi bajom van, hogy a telnet egy atlagos magyar ceg volt. naponta tortenik meg ugyanez a sztori mas gazdasagi szegmensben.

iszt: valoszinuleg (99%) nem kapott hivatalos tajekoztatast arrol, hogy mi folyik a telnetnel.
az iszt maximum a domainnel rendelkezoket tudta volna felhivni, hozzateszem, hogy erzesem szerint tok feleslegesen. az ugyfelek nagyresze -nem hivatalosan- ertesitve lett. csak epp jol tudtak, hogy a telnet nem fog nekik szamlazni, mivel nincs meg hozza az infrastruktura.
a piac megtette azt amit te hianyolsz: ertesitette a telnet ugyfeleit, hadd ne soroljam fel kik es hogyan, alig van olyan isp aki ne kattant volna ra igy vagy ugy a telnet ugyfeleire.

ettol meg a telnet dolgozoi nem kapjak meg a fizetesuket. valamint azzal, hogy napirenden van a tema a volt telnetesek jovoje van elkurva olyan tekintetben, hogy valahol beadja a cv-jet: "telnetnel dolgozott? erdekes. nah majd visszahivjuk", ahogy te irod a nagyoknak ("akik" igazabol egy ember ez nem art semmit)

peace

es igen, mindig az s**** meg a legjobb aki legalul van.

Előzmény: exlexman (718)
w00dy Creative Commons License 2003.05.12 0 0 719
A BIX a fenti BugyorNet helyzetében van: egy tőle független szolgáltató nem fizetett, ezért egy (extrém, de nem szokatlan) türelmi idő után jogaival élve kirúgta.

erre érdekelne példa, (extrém, de nem szokatlan már önmagában paradox, de ezen túlteszem magam:) csak hogy lássam itt tényleg többé-kevésbé normál üzletmenetről van szó és nem a haverokegymásközöttről...

w00dy

Előzmény: grin (714)
exlexman Creative Commons License 2003.05.12 0 0 718
Az, hogy ki hogyan fogalmazza meg véleményét, az igazságon nem változtat! Ezáltal, lehet felháborodni, ha véleményem erőssen kritikusabb, de úgy gondolom, azok az emberek akiket eddig ez a TELNET cécő anyagilag érintett, megtanulhatták mi az, hogy nincs fizetés, mi az hogy fizetési meghagyás, csődbejelentés. Nem lenne semmi bajom az egész Telnet story-val, ha nem egy ekkora felfújt EURÓPA dijas cégről lenne szó, aki a F...Üzleti magazin szerint az EU100 legjobb cége között volt még 1 éve! Nem tudom elfogadni, hogy addig amig az ország számára fontos, üzleti kommunikáció volt a TELNET, mindenki irt róla pozitivakat, addig látszatra segitettek a cégnek! Erre nem jött össze az üzlet, van ilyen, elfogadom, és már is megy a leszarom tabletta befelé. Az ISZT az ügyben, tapasztalat hiányában, olyan hihetetlenül rossz döntésekkel jár el, ahol arra hivatkozik pl. GRIN-is, hogy az ügyfél olvassa el a szerződést, mert hogy elérhetőnek kell lennie mindig...

A szolgáltatás lényege a szolgáltatás, nem a kiszolgáltatás! 60nap, 60nap, elérhetőség, ok! Elfogadom! Én felhivtam volna az összes ügyfelet, az ISZT munkatársaként és elmondtam volna, hogy van egy ilyen piaci esemény, küldünk egy levelet, és ha szükséges fáradjon be személyes könzultációra, esetleg kérjen regisztrátor listát! Ez egy olyan szolgáltatónak, akinek a viszonteladója "megpukkant" az emberi tolerancia jele!

Ugyan ez a "leszarom" viselkedés mutatkozik meg a Telnet "jaj de sajnáljuk az ügyfleket" pártolóinak hozzá állásában, miközben, pont senkit nem érdekelt a Telnetnél, mi lesz az ügyfelekkel! Se infó, se elérés!

Az, hogy valami tönkre megy normális! Az, hogy lesznek veszteségek, ez is! Az, hogy egyesek nem tudnak mitkezdeni a tönkremenetellel, lásd.ISZT, rutintalanság is lehet!

..na csak itt túl sok a kérdőjel: Ügyfelek sorsa, userek sorsa, dolgozók fizetése, kötelezettségek, meglévő értékek üzemeltetése! 120 napja síííííík csend! Ilyenkor is tökösen ki kellene állni, hogy bocs, ez van, nem sunnyogni! Vagy ilyenkor nincs ki bevállalja ha nem a F...Üzleti Magazin elejére kerülhet a ténykedésével? Sok ember sorsa, egyszerre csak párolgó vizscseppekké válva, tovatűnik az idő távolába, és mialatt az ember élete megváltozik, rájön, semmi értelme... Ezt már megint lejátszották a "nagyok"!

cyd666 Creative Commons License 2003.05.12 0 0 717
MCFart -- mi a, h "nevnelkul rugdoosol"?! meg, h "kibicelsz"" bameg, ők mit csinálnak? Nos, ha ennyire szűkláűtó lennél szivesyen megosztom Weled: bujtatjak a dolgaikat, kijatszak a kiskapukat, atjatszak a siteokat, olyan uzleti + munkaadoi mentalitast csinalnak, amely egyaltalan nem "érdemesiti" őket a védelmedre (vagy ahogy te irod a masikrol: ""kibicelesedre"")--- hacsak te nem a Telnet v az NS szócsöve vagy :-))) Hűűűű, de cikkkkki

EL A PISZKOS KEZEKKEL EXLEXRŐL!!!!!!!!!

ajanlom inkabb annyi konkretumot, javaslatot irLyál, amennyit ő tett le az asztalra. ennek hianyaban meg ne irj ilyen sületlenségeket, h KIBIC (vagy kibuc?). Neki van joga már ilyesmiket irni

HALLLYRA EXLEX!!!!!!!!!!!!!!!!!

Előzmény: McFart (715)
cyd666 Creative Commons License 2003.05.12 0 0 716
hat ezer tart itt ez a tarsadalom, mert ha vki erejjeseben szol, akkor egybol a mas belugyebe dumalasnak tartjak!! Meg önérzetesen felkapjak a vizet (lásd grin).

Hallyra, csak igy tovabb!! Igazat adok exlexnek. Nemtom kozuletek csinalt-e mar vki igazi polg pert (=5-6 év) v. dumcsizott önkormányzattal (=no chance)??? Nem ugy tunik.... egyebkent nemtom ki mondta, de a NS telleg röhög a markaba, szarik bele asz ISZTbe meg ilyen nagy büro dolgokba: neki csak a kiskapu - kiskapu

Egyebkent arra tippelek, h grin te csak kis virtualsuhhanc, vagy exlex meg mar korosabb user... jol tippelek?

az is a gond az ilyen topicoccal, h meg a virtula lazadas gondolataig se kepesek eljutni, egy--ket beszari miatt... akkor meg mi a f...nak megy a diskurzus???

Előzmény: McFart (715)
McFart Creative Commons License 2003.05.12 0 0 715
exlexman>
elmeselhetned most mar nevvel is azt, hogy mi a francot akarsz...
Nem birom felfogni, hogy mi kozod van neked es barkinek ahhoz, hogy a telnet mint maganceg hogyan intezi a sajat ugyeit.
Nem tudok felerni odaig, hogy kinek jo az, ha az altalad susmussnak nevezett eljaras helyett nyiltan javaslataid alapjan kitalalnak mindent. Kinek lesz az jo?
Ha helybol csodbe megy a ceg, akkor nyilvan sokkal jobb lesz az elofizetoknek elhasznaloknak, no meg a dolgozoknak is, akik persze hogy megkapjak a penzuket ezutan. Jol vagy amugy?

Sajat etikatlan viselkedesed nem zavar? Nev nelkul rugdosol mindenfele bizonyithatatlan ervszerusegekkel?
Ha ugyfel vagy perelj, ha exdolgozo akkor szinten. Ha fogyaszto fordulhatsz a fogyasztovedelmhez, versenyhivatalhoz (vagy a jogi tudomanyod erre mar nem eleg?)

Nem hiszem hogy szukseg lenne onkentes rendorre, onjelolt birora, pofazo kibicre.

Előzmény: exlexman (713)
grin Creative Commons License 2003.05.12 0 0 714
Exlex,

Köszönöm, hogy átváltottál egy sokkal konstruktívabb stílusra.

Két "kérdés-szerűségedre" a válasz, röviden.

1) a Telnet ISP ügyfelei. fiktív példa: ha van a BugyorNet ISP-nek egy ügyfele, aki viszonteladóként Super Hosting Internet Trade Bt néven webhostingot árul fűnk fának, és a BugyorNetes számláit fél éve nem fizeti, akkor a BugyorNet ki fogja kapcsolni, és a SHIT Bt ügyfelei arcra esnek. Nem várhatod el a BugyorNettől, hogy bármit is tegyen a SHIT Bt. ügyfeleiért, akikről amúgy nem is tud. (Persze azt sem követelheted, hogy miért nem kapcsolták ki a SHIT Bt-t hamarabb, mert ezt ők döntik el; amúgy az életből vett példa.) Nem fog a BugyorNet sajtótájékoztatót adni, hogy az ügyfele nem fizetett; nem fogja az ügyfeleket felhajtani... maximum annyit fog megtenni, amit kénytelen a szerződések alapján.

A BIX a fenti BugyorNet helyzetében van: egy tőle független szolgáltató nem fizetett, ezért egy (extrém, de nem szokatlan) türelmi idő után jogaival élve kirúgta. A BIX-nek nem feladata a Telnet ügyfeleinek semmiféle gondozása, nincs is rá lehetőség, mert az ügyfelek nem ismertek. Ezt nem lehet elvárni, az ügyfelek ugyanolyan kockázatot vállaltak, mint az élet más területein.

(Nem hiszem amúgy - bár ez nem ide tartozik és csupán, mondjuk úgy, hogy feltételezés -, de a Telnet dolgozói nem hülyék, és nem véletlenül mentek el a cégtől már jó régóta. Az, hogy valaki magáról bizonygatja hogy nincs semmi baj, meg talán nem meglepő, ugye...?)

2) telnet mint domain regisztrátor. Itt jó híreim vannak számodra, mivel - ahogy a dom.reg.szabályzat is mondja - a megszűnt regisztrátor domainjei az ISZT kezelésébe kerülnek. Az ISZT nem regisztrátor szervezet, ezért az ügyfeleket kiértesíti (tudtommal ez már a múlt héten meg is történt), hogy pontosan mi történt, és hogy mik a teendőik, ha nem akarják, hogy baj történjen. Az ügyfél megkapja a levelet, és minden lehetősége megvan, hogy a domainje megmaradjon.

De leírom ide is az ISZT levél tartalmát (nem láttam, de ilyesmi van benne): Kedves XY, a regisztrátorod megszűnt. 60 napod van, hogy keress egy új regisztrátort, külünben a domained teljesen megszűnik. A regisztrátorok listáját a http://www.domain.hu/ címen találod.

Ennyi. Innentől egyrészt a piócák ráesnek az ügyfelekre (a regisztrátorok tisztességtelenebbje), másrészt az itt-ott kérdezgetőknek jelentkeznek regisztrátorok (a tisztességesebbje), és persze lehet kockadobással is dönteni. Az ISZT nyilván nem ajánlhat vagy preferálhat senkit.

(Oh, még egy. Ha valaki panaszkodik, hogy nem kapta meg a levelet, akkor javaslom elolvasni az általa szerződésként aláírt példányt, ahol szerepel, hogy az adatait köteles napra készen tartani. A levélcímet is.)

Megjegyzem azok, akik telnet ügyfeleket kiértesítettek hogy menjenek át hozzá azok valószínűleg törvénysértést követtek el, mivel a domain adatbázis/whois tartalmát tilos céltól eltérően használni (a cél a domainek működőképességének megállapítása, és technikai célú kapcsolatfelvétel; üzleti címlistának, potenciális ügyféllistának használni a (C) szöveg szerint is tilos). Eddig persze egy panaszról sem tudok, ami (c) sértésről szólna (nyilván szükséges a bizonyíték is), tehát feltételezem, hogy az erről szóló történetek fikciók.

Előzmény: exlexman (713)
exlexman Creative Commons License 2003.05.12 0 0 713
Ebben az országban nem meglepő ha a jogi ismeretek hiánya, és a közvetett, nem törödömség közrejátszik abban, hogy a Telnet is, meg mások hasonló helyzetben, leszivatják a kedves honpolgárokat!

Amiről irok kedves VIREK, - nem baromság - hiszen a valótlan adatok szerepeltetése a Telnet oldalán, egy oda betérő, és a Telnet történéseit mit sem ismerő ember, számára félreértésekre adhat okot. Ugy gondolom, hogy az ilyen félreértések adnak okot, lehetőséget mások megtévesztéséhez. A Telnet korábbi dolgozóit pl. egy a Telnet működik megjegyzés sarkalta munkára, majd adott esetben azóta a fizetési meghagyások beadására!

Aztán grin kolléga védelmező szárnyai alatt, az ISZT-BIX-nél azzal kellene foglalkozni,ha már ennyire figyelemesen olvasod soraimat, hogy a TELNET által okozott kár ne növekedjen.

Kiemelt figyelmet kellene szentelni arra, hogy a kedves ügyfeleknek, miért kell a Telnet-től elregisztrálni, ha kell egyáltalán, és ezt hogyan tegyék - mint alapvető fogyasztói tájékoztató! Mint irod ugyebár, olvasod soraimat, ennek örülök, főleg ha azt amit itt olvasol, és hasznosnak vélsz, azt fel is használod! Remélhetőleg, az alapvető fogyasztói tájékoztatót, nem felejted el feljegyezni ISZT-BIX-nek, mert hát ha kisöpörte TELNET-éket, akkor bizony, nekik kell jogilag a helyébe állni a TELNET-nek, mint a szerződést kötött ügyfél partnere, közvetitő nélkül!

Ebben az esetben ugyan is azzal, hogy a regisztrátor meg lett szüntetve, az ISZT gyakorolja közvetlenül a regisztrátori jogokat, és hát ahogyan látszik, erről csak az ügyfélnek nincsen információja, meg hát az ISZT-nek ?

Jogilag az ügyfél ugyan is az ISZT-vel szerződik, a TELNET megszünése esetén!!!

..már pedig ilyenkor jó lenne ha valaki értelmesen felhivná az ügyfelek figyelmét, mivel jár és hogyan a TELNET megszünése!! ...remélem, kimásoltad grin kolléga:)

grin Creative Commons License 2003.05.12 0 0 712
exlex,

Ne haragudj, de ki vagy te, hogy utasításokat adsz másoknak, hogy mit csináljanak?

Hadd döntse már el mindenki magának, hogy milyen módon kezeli a kintlevőségeit, problémáit.

Arról a nagy mennyiségű - magánvéleményem szerint valótlanságok, tévedések és szándékos csúsztatások sorozatából álló - zöldségről beszélek, amit itt előadsz. Nagyon örülök, hogy jól esik, ha figyelnek rád - igyekszem elolvasni, amit írsz - de ez nem jelenti azt, hogy az átalad írt dolgok ettől még igazak lesznek. Amit írtál, az meg vicc. Legalábbis remélem, mert különben [exlex mode on] szándékos félrevezetés, ahol minden olvasónak feljelentési kötelezettsége van, hogy exlexet azonnal kivégzőosztag elé állítsa [exlex mode off].

Szerintem nyugodtan tehetsz a saját nevedben bármiféle feljelentést, meg pert, meg fogyasztóvédelmit, meg amit tényleg csak helyesnek érzel -- de a saját nevedben. Én nem fogom neked megszabni, hogy te mit tegyél, hogy a jogaid érvényesítsd (az ÉN véleményem szerint), te se tedd ezt másokkal. Szokj le a dirigálásról, szerintem, és koncentrálj a konstruktív dolgokra, például hogy te mit tehetsz, amitől bármi is jobb lesz.

Mások ******sától semmi sem lesz jobb, beleértve a szavaid hitelének megítélését.

Részemről a stilisztikai vitát befejeztem veled, ha van kérdésed, arra lehet, hogy válaszolok, a másoknak szóló dirigálásaidat /IGNORE. (de ezt már mondtam, bocs, ha nem a tied most az utolsó szó, mondj erre valami csípőset még, hogy minden helyrebillenjen. :-))

Előzmény: exlexman (709)
pudding Creative Commons License 2003.05.11 0 0 711
Rosszul tudtad. És sokat számít.

A domain regisztrátori jogát, már az év elején felfüggesztették.
Ahogy az telnet Rt _nem_ is találhastó, már jóideje a:
http://www.domain.hu/domain/
oldalon, ui. a domain regisztrációból is állítolag milliós nagyságrendű tartozást halmozott fel a 2002-es évben.
Az ügyfelektől elkérte a pénzt, az ennek töredékét képező "frachise"-rendszerű díjat meg nem fizette meg...
Az ügyfelek meg, ahogy azt Grin is megerősítette a múltkor, kereshetnek új regisztrátort, mert 60 nap után törlik a nevüket, ha elveszik a regisztrátortól a regisztrátori jogát, vagy mi...

Mivel az NetSolution-nak nincs regisztrátori joga, így lehet, hogy ebben is az Interware "segít". Bár már feltűnt ez ügyben itt a fórumon a Mile KFT neve is, de ez lehet, csak valami véletén.

"egy eloholtnak akarsz merget adni"
A telnet nem holt el, épp NetSolution néven röhög mindenkin.

"amugy az iszt level cimet megtalalod a http://www.iszt.hu/ url cimen"
úgyis olvassák a fórumot...
Mellesleg az általad emlitett oldalon pontosan ez (is) áll:
"E lapokkal kapcsolatos megjegyzését a webmaster@nic.hu címen várjuk. "
Csakhogy nem azzal a lappal van baj, az jó!

Előzmény: herr virek (710)
herr virek Creative Commons License 2003.05.11 0 0 710
hmm en ugy tudtam, h csak a bixbol lett kizarva a telnet. nem mintha sokat szamitana :)

exlexman: nem igazan ertem mirol beszelsz. amit irsz akkor lenne helytallo ha a telnet felvenne regisztraciot. legjobb tudomasom szerint a telefont se veszik fel, nem hogy domain regisztraciot.

szoval mar megint butacska vagy es egy eloholtnak akarsz merget adni.

amugy az iszt level cimet megtalalod a http://www.iszt.hu/ url cimen.

Előzmény: exlexman (709)
exlexman Creative Commons License 2003.05.11 0 0 709
Na most grin kollégá is figyeljen ide:

"De az egyik elgfőbb gyöngyszem:
http://www.webfarm.hu/domainreg.tdp
Magyarországon a domain regisztráció menetét és feltételeit az Internet Szolgáltatók Tanácsa (ISZT) látja el és felügyeli. Az egyesületnek a tagjai az ún. Regisztrátorok, akik a gyakorlatban végzik a domainekkel kapcsolatos adminisztratív teendőket. Cégünk a telnet Magyarország Rt. már a kezdetek óta tagja a szervezetnek és teljes jogú regisztrátori feladatokat lát el...."

Ez már nem polgárjogi kérdés:

Felhivom minden topictárs figyelmét, hogy a Telnet site-ján olvasható dolgokkal kapcsolatosan, az ISZT-BIX nek büntető feljelentési kötelezettsége van, az anyagi haszonszerzés célzatú tévedésbe ejtő magatartás miatt, egy olyan cég esetében, mely az ISZT állitása szerint már nem ISZT TAG! Ezáltal a TELNET Magyarország RT vezetői, a jelen állapotban, a csalás törvényi tényállásának, kisérleti szakaszát követik el és amennyiben 1 valaki is regisztrál már az elkövetési értékhatár miatt, CSALÁS vétsége! Ezt, hivatalból üldözi a törvény, tehát:

ISZT-sek FIGYELEM! Menjetek el egy PC elé, és tegyetek feljelentést hivatalból, mert ha nem teszitek, akkor az ISZT-t járatjátok le, annál is jobban mint a jelenlegi állapot! Ez pedig amit irtam nem vicc!

Előzmény: pudding (708)
pudding Creative Commons License 2003.05.11 0 0 708
Ovasd vissza a topicot 10-15 napra. Akkor viszonylag részletesen tájékozódhatsz.
Ill. olvasd el ezeket is:
http://index.hu/tech/uzlet/teln0428/
http://index.hu/tech/uzlet/teln0429/

Régebben azt írtam, hogy a webfarm.hu nem működik. Ma már működik.
pl.:
http://www.webfarm.hu/serverhosting.tdp

De az egyik elgfőbb gyöngyszem:
http://www.webfarm.hu/domainreg.tdp
"...
Magyarországon a domain regisztráció menetét és feltételeit az Internet Szolgáltatók Tanácsa (ISZT) látja el és felügyeli. Az egyesületnek a tagjai az ún. Regisztrátorok, akik a gyakorlatban végzik a domainekkel kapcsolatos adminisztratív teendőket. Cégünk a telnet Magyarország Rt. már a kezdetek óta tagja a szervezetnek és teljes jogú regisztrátori feladatokat lát el.
..."
Az ISZT ezért aztán már tényleg perelhetne?
Vagy, mint magánszemély kéne, hogy bepanaszoljam őket a fogyasztóvédelmiseknél, mert megtévesztik a vásárlóikat?

Előzmény: Törölt nick (707)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.10 0 0 707
Valamit nem igazán értek: működik az összes általam ismert telnetes lap.
Korábban mintha azt hallottam volna, hogy leállt az összes szerverük.
Valamit félreértettem?
grin Creative Commons License 2003.05.09 0 0 706
Pudding,

Elvileg a bix lapon mar nem latszik. Kosz, hogy jelezted.

Előzmény: pudding (679)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!