Keresés

Részletes keresés

Hy Creative Commons License 2011.08.19 0 0 1093

Oszt attól jobb a bennégetteknek?

 

Egyébként nem igaz.

 

Anno a kilövéseket ők is felvételről közvetítették.

Ez csupán 1 publikum nélküli próba lett volna, csak másnap tudta meg Amerika, és a világ, hogy nagy baj történt!

Ráadásul:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Apollo%E2%80%931

Előzmény: Első Polgár (1090)
HGV-20/7 Creative Commons License 2011.08.15 0 0 1091

"Az egész amcsi ürprogram élőben ment."

 

:-DDD

Előzmény: Első Polgár (1090)
Első Polgár Creative Commons License 2011.08.15 0 0 1090

Hülyeség, valamelyik Geminiben is benn égtek 3an még a földön, azt ois nyilvánosságra hozták, pedig ha valamait, akkor azt el lehetett volna titkolni. Az egész amcsi ürprogram élőben ment.

Az STSsel koncepcionális gondok voltak, nincs értelme az emberes és teherürhajózást kombinálni.

Előzmény: HGV-20/7 (1088)
Darwin Creative Commons License 2011.08.15 0 0 1089

Isten őrizz, hogy feltételezzek bármit is :)

Előzmény: HGV-20/7 (1088)
HGV-20/7 Creative Commons License 2011.08.15 0 0 1088

A Challenger-katasztrófa volt az első amerikai űrkatasztrófa, amely

nyilvánosságra került.

 

Az amcsik mondták, hogy nem Gagarin volt először az űrbe, csak az első,

aki túlélte.

Naivítás lenne azt feltételezni, hogy ez az USA-ban másképp történt.

Előzmény: Darwin (1086)
Darwin Creative Commons License 2011.08.15 0 0 1087

További érdekessége a két repülésnek, hogy az egyik (Challenger) a felszállás, a másik (Columbia) a leszállás közben adta meg magát.. (Talán ez is a jobbról/balról egyenlő mércével döglesztő módszer jegyében..?)

Darwin Creative Commons License 2011.08.14 0 0 1086

A Challenger-katasztrófa volt az első amerikai űrkatasztrófa, amely repülés közben következett be. 1986. január 28-án az STS-51-L küldetés keretében indított Challenger űrrepülőgép 73 másodperccel az indítás után megsemmisült

 

Az embert is szállító amerikai űrrepülés csak több mint két éves szünet után, 1988. szeptember 29-én folytatódott az STS-26 küldetéssel.

 

(az előzményekből)

Előzmény: Darwin (1085)
Darwin Creative Commons License 2011.08.14 0 0 1085

2005. július 26-án a Discovery megkezdte az STS-114 küldetést a Nemzetközi Űrállomáshoz, amely az első volt a Columbia-katasztrófa után.

Előzmény: Darwin (1084)
Darwin Creative Commons License 2011.08.14 0 0 1084
Törölt nick Creative Commons License 2004.10.06 0 0 1083

Csalással vádolják a NASA-ellenőrt

 

2004. október 6., szerda 12:46

Egy volt NASA-ellenőrt azzal gyanúsítanak, hogy a Columbia-katasztrófa előtti és utáni hónapokban látatlanban állított ki jegyzőkönyveket az űrrepülők bizonyos alkatrészeinek átvizsgálásáról. Ügyvédje szerint nem történt mulasztás, a férfi egyszerűen csak másképp értelmezte munkakörét.

elemes Creative Commons License 2003.03.24 0 0 1082
de igen, kiderul, hogy az index keveri a magnesszallagot a hard diskkel :-)
Előzmény: Hull az Eső (1080)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.24 0 0 1081
...még nincs róla hír, de információk lesznek benne... no persze ezek legfeljebb csak következtetésekre adhatnak támpontot, de az is több, mint a semmi... ez a fekete doboz pedig már nagyon sokat dolgozott, efektív haszna volt... no perse amíg szerencsésen földet tudott érni... talán ez az utolsó 'útja' is szolgál némi haszonnal...
Előzmény: Hull az Eső (1080)
Hull az Eső Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1080
Ebből semmi nem derül ki. Jellemzően.
Előzmény: Törölt nick (1079)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.20 0 0 1079
Hull az Eső Creative Commons License 2003.02.23 0 0 1078
A legújabb verzió szerint magas koncentrációjú ionizált gázfelhővel ütköztek... Akármit is jelentsen ez.
Talán lézerrel lőttek rájuk, és úgy keletkezett a felhő?
mérőszalag Creative Commons License 2003.02.13 0 0 1077
Kösz,

Ebből a videóból semmilyen gimidefekt nem következik. Ha egy érzékelővel megszakad a kapcsolat, az nem jelent 0 értéket.

Előzmény: elemes (1076)
elemes Creative Commons License 2003.02.13 0 0 1076
http://spaceflightnow.com/shuttle/sts107/timeline/

ezen az oldalon szovegesen szerepelnek a repules fo parameterei, megadva, hogy mikortol jelentkezett a szokatlan melegedes es melyik erzekelo mikor purcant ki. a shuttle-ban minden fontosabb parametert negy fuggetlen erzekelovel mertek.

    08:52:20 a.m. (LOS-07:12)
    Left main gear brake line temperature D sensor sees an unusual 2-degree per minute rise. Senor location: Near the rear of the main landing gear wheel well directly under the fuselage. This is the first telemetry from Columbia that indicates anything out of the ordinary.
LOS = loss of signal, a koherens telemetriai adatfolyam megszakadasa, ami 08:59:32-kor tortent 12500 merfold sebessegnel, negy masodperccel a columbiarol kuldott utolso radio (hang) uzenetet kovetoen.
Előzmény: mérőszalag (1073)
elemes Creative Commons License 2003.02.13 0 0 1075
http://qs240.pair.com/sfnvideo/sts107/030207timeline_qt.html

ezen az oldalon egy quicktime videon mutatjak be, a shuttle bal szarnyanak rajzan, hogy melyik szenzor pontosan mikor jelzett melegedest es mikor szuntek meg a jelzesek; az is lathato, hogy hol vezettek a szenzorok kabeleit (szinte mind a futoakna bal oldalanal halad)

hat ez eleg pici, a video kb haromszor nagyobb (oldalhosszusagu).

Előzmény: mérőszalag (1072)
Hull az Eső Creative Commons License 2003.02.13 0 0 1074
Köztudott :-), hogy az UFO-észlelésekkor általában eltűnik az elektromosság. Ráadásul nem tudják, hogy jégtömb volt-e, csak azt, hogy valami távolodott a siklótól. Ez okozhatta a hirtelen leállást a műszerekben.
Szerintetek bevallanák?
Előzmény: KovA (1070)
mérőszalag Creative Commons License 2003.02.13 0 0 1073
Engem jobban érdekelnének az előzmények. Ebből látható lenne, hogy készültek-e valamilyen rendkívüli eseményre, vagy számukra is váratlan fordulat állt be. Ebből semmi lényeges nem állapítható meg.
Előzmény: kábelbúvár (1068)
mérőszalag Creative Commons License 2003.02.13 0 0 1072
Valószínűleg nem a jeladók hibásodtak meg/égtek el, hanem a jeleket továbbító kábelek égtek át.
Kérdés: Hol futnak együtt ezek a kábelek?
Előzmény: KovA (1070)
HAME Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1071
ha ennyien mondjátok...
Csak mi értelme?
Hisz üzemi szempontból csak az 1M az érdekes, azt kell csak gyorsan átlépni, hogy szét ne verje a gépet.
Előzmény: mérőszalag (1066)
KovA Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1070
Furcsa nekem, hogy az elso jel az volt, hogy elveszitette a homerseklet erzekeloket, es nem az, hogy tul magas a homerseklet...
Ha a homersekleterzekeloket homersekletnovekedes kovetkezteben vesziti el, akkor elobb kellett volna erzekelni a homersekletnovekedest...
Kulonosen, ha 4-5 masodpercenkent veszitett el egyet es osszesen 4-et, akkor a folyamat kb 15 masodpercig tartott... miert hirtelen mondtak csutortokot ?
Előzmény: kábelbúvár (1068)
elemes Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1069
hmmm... a transcript (egy resze), sot a hanganyag is mar egy hete megjelent a spaceflightnow.com oldalon.

vajon mi van a columbia uzemeltetesi utasitas 3-44 oldalan...?

Előzmény: kábelbúvár (1068)
kábelbúvár Creative Commons License 2003.02.12 0 0 1068
"Az asztronauták utolsó szavai
Nyilvánosságra hozták a beszélgetést
Index
2003. február 12., szerda 17:29

A Columbia-katasztrófát vizsgáló bizottság szerdán nyilvánosságra hozta az űrrepülő személyzete és a földi irányítók közötti utolsó beszélgetés átiratát, tudósított a BBC.

A felvétel tanúsága szerint a problémák első jele az volt, amikor a gép technikusa az érzékelők hibáját jelentette: "Elvesztettem négy különálló hőmérsékletkijelzőt a jármű bal oldalán, a hidraulika hőmérsékleteit." Leroy Cain, a repülésirányítók igazgatója megkérdezte: "Van köztük valami kapcsolat?" "Nem, nem igazán. Négy-öt másodperces eltérésekkel történt" - így a válasz. Ez általános meghibásodásra utalhat.

Percekkel később a technikusok megnövekedett légellenállást jelentettek, valamint nyomáscsökkenést a futómű gumiabroncsaiban. Ezután került sor az utolsó kapcsolatfelvételre. "Columbia, Houston, látjuk az üzeneteket a keréknyomásról, de nem kaptuk meg a legutóbbi jelentést." A Columbia parancsnoka, Rick Husband válaszából csak ennyit hallani: "Roger, huh _" - itt megszakad az adás.

Ajtókat bezárni

A kapcsolat elvesztése után a repülésirányítók működési hibákat kezdenek jelenteni. Cain rákérdez, hogy mikor kellett volna megérkeznie a radarjelnek. "Egy perccel ezelőtt" - válaszol egy repülésirányító. Egy sor ellenőrzés következik, majd csend. Végül hallható, ahogy Cain azt mondja: "Ajtókat bezárni!", ez azt jelenti, hogy senki nem hagyhatja el a helyiséget.

Bár továbbra is kérdéses, mi okozta a február elsejei katasztrófát, nagyon valószínű, hogy a bal szárnynál jelentkezett probléma. Az amerikai légierő földi telepítésű követőkamerájának képein sérülések látszanak az űrrepülő bal szárnyán, bár azt még nem tudni, ezt mi okozhatta. Több feltételezés is napvilágot látott: az eddigi elképzelések szerint a felszálláskor levált szigetelőhab, egy jégtömb, esetleg valamilyen légköri jelenség sérthette meg a szárnyat."

elemes Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1067
figyi.
nem a bal szarnyat talaltak meg, hanem a balszarnyat. a bal szarny a repulogep egyik alkatresze, a balszarny pedig egy elsodlegesen katonai fogalom, de atvitt ertelemben politikai partokon beluli csoportot is lehet igy nevezni (peldaul kuncze-fodor mind az szdsz balszarnya).
Előzmény: Infantrio Ficcer (1063)
mérőszalag Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1066
Mindíg a helyi hangsebességet adják meg, íly a 3M sebességű gépek max. sebessége 2.900-3.000 km/h-s.
A hangsebesség levegőben a hőmérséklettől függ. (feltételezve, hogy a gázállandó azonos értékű a légkörön belül)
Előzmény: HAME (967)
Mek Mörfi Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1065
Nem történt semmi. Jobb ha kétszer találják meg azt a bal szárnyat mintha egyszer sem! Ez is egy ilyen amcsi hazug történet, mert már régóta tudják, hogy mi történt. Csak még háromszor eladják az anyjukat, hátha még kamatot kapnak rá.:-))
Előzmény: Infantrio Ficcer (1064)
Infantrio Ficcer Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1064
Ja, bocs, látom +előztél.
Előzmény: Mek Mörfi (1062)
Infantrio Ficcer Creative Commons License 2003.02.11 0 0 1063
Cukrozott víziló eladó?

"
Megtalálták a Columbia balszárnyát

február 11. 0:28
[MTI]

Megtalálták a február 1-én szerencsétlenül járt Columbia amerikai űrrepülőgép baloldali szárnyának egyik darabját. A roncsdarab kulcsfontosságú lehet a katasztrófa okának a megállapításában.

Michael Kostelnik, az amerikai űrhajózási hivatal, a NASA egyik vezetője elmondta: pontosan még nem tudják még, hogy a szárny melyik szerkezeti eleme került a kutatóalakulatok birtokába.

A Columbia tragédiájának legvalószínűbb magyarázata a balszárny sérülése. Az amerikai légierő egyik földi telepítésű követőkamerájának nagyfelbontású képei azt mutatják, hogy a balszárny belépőéle súlyosan megsérült - mutatnak rá szakértők. A roncsdarabot a Louisiana államban lévő Barksdale légitámaszpontra szállították, ahol tüzetesen megvizsgálják.

Ugyancsak előkerült a két főfutómű-akna egyikének egy burkolati darabja is. Azt még nem tudni, hogy melyikről - a bal-, vagy a jobboldali szárny alatt lévő - futóműről levált darabról van szó. A Columbia felrobbanása előtt az első vészjósló jelek egyike éppen az volt, hogy a baloldali futóműakna túlhevült. "

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!