Keresés

Részletes keresés

Fefe_2108 Creative Commons License 2003.02.22 0 0 22
> A benzin jelenleg 32 rúpia körül van, a dízel pedig 19 rúpia, de országrészenként néhány rúpia eltérés lehet (a legdrágább Bombay környéke).

Thanx!

Vagyis ingyen azért nincs, de végülis barátságos... (jelenlegi árfolyamon benzin 150Ft, dízel 90Ft) Nem tudod véletlenül, autógáz (LPG) nem kapható ott? Itthon én azzal járok. Törökországban kb. annyi az üa., mint itthon, de LPG kút lépten-nyomon van, nem úgy, mint nálunk. Úgy tűnik, ott tudják, mit az a környezetbarát autózás...

A Times Of India-t mindjárt megnézem, köszi.

Előzmény: Protheusz (21)
Protheusz Creative Commons License 2003.02.21 0 0 21
A benzin jelenleg 32 rúpia körül van, a dízel pedig 19 rúpia, de országrészenként néhány rúpia eltérés lehet (a legdrágább Bombay környéke).

Ha kíváncsi vagy az árakra, érdemes időnként megnézned a Times of India honlapját (www.timesofindia.com), ahol áremeléskor megjelenik ezzel kapcsolatos cikk - utoljára január végén.

Előzmény: Fefe_2108 (16)
OPE Creative Commons License 2003.02.19 0 0 20
Írtam ide telszámot
Előzmény: Fefe_2108 (19)
Fefe_2108 Creative Commons License 2003.02.19 0 0 19
Azt valszeg rossz helyre írtad, az a cím nem megy :)

Ha privátban akarsz kontakt, a címem:
fefe@fazekas.hu

Előzmény: OPE (18)
OPE Creative Commons License 2003.02.19 0 0 18
Hello!

Írtam mailt--kontakt

Előzmény: Fefe_2108 (15)
Fefe_2108 Creative Commons License 2003.02.18 0 0 17
Ooops, gyanús volt, hogy legutóbb kicsivel többre jött ki nekem az útiköltség...

Vízumok, a fene egye meg :( Nem tudom, Iránban van-e pl. tranzit. Mert a normál, az 100 USD per kopf. És még az is lehet, hogy oda-vissza kell, nem tudom, meddig érvényes :( Ha van tranzit, az azért jóval olcsóbb. Pakisztánt sem tudom. Törökország még elmegy, ott még a normál is csak 20 USD.

Még utána kell nézni, mennyit is tesz rá ez. Sajnos autós utazás esetén nem megkerülhető. Az oda-vissza út talán még repcsivel is olcsóbb lenne, mint így (az ottani utazás persze nem). Nekem megéri a pénzt, hogy megnézhetem Iránt és Pakisztánt is, úgyhogy én ezzel együtt is tartom az elképzelést, csak szólok, hátha neked nem jutott eszedbe.
Remélem, Iránt meg lehet úszni emberi pénzből, az lenne az igazán húzós.

Előzmény: OPE (14)
Fefe_2108 Creative Commons License 2003.02.18 0 0 16
> Nem szeretnélek riogatni, de megosztanám néhány indiai tapasztalatomat.

Köszi, minden infónak örülök. Ijedős nem vagyok :)
A strucc-autósok ellen a legjobb talán nappal közlekedni. Éjszaka menni én amúgy is leginkább csak Európában szeretek. Kint amúgy is látni szeretnék mindent, nem csak száguldani akarok.
A brutál közlekedési- és útviszonyokra számítottam.

A repcsis megoldás sem hangzik rosszul, de én most autóval szeretnék menni... eddig mindig az autós útjaim sikerültek igazán jól, imádom a szabadságot. Sokkal több élményt nyújt (legalábbis szerintem), ráadásul még olcsóbb is.

> a taxi oda-vissza kilométerenként 20 Forintba került

Vagyis 10 Ft/km? Ebből arra következtetnék, hogy ott sem túl drága a benzin :) Nem tudsz egy hozzávetőleges árat mondani?

Előzmény: Protheusz (13)
Fefe_2108 Creative Commons License 2003.02.18 0 0 15
Hello OPE!

Ezek szerint van még hozzám hasonló őrült az országban :) Érdekelne a dolog, beszéljük meg a részleteket! (mehet itt a fórumban is, hátha tudnak mások is tanácsokat adni)

A betársulásról: egyrészt még nem tudom, én vinnék-e valakit/valakiket, másrészt viszont az egy kocsiban nyomorgás nem egy jó ötlet. Ellenben nagyobb társasággal és két autóval menni NAGYON sokat dobna a dolog biztonságosságán. Valószínűleg törököktől keletre már végig nagyon olcsó az üzemanyag. Szerintem így lenne a legjobb, variálható az "összetartás mértéke" is, ami egy ilyen hosszú úton igencsak nem elhanyagolandó tényező. Ti jönnétek a Mercibusszal, mi a Szamárral, időnként variálhatnánk is akár a kocsik összetételét :)
Ha én csak egyedül mennék, akkor persze még szóba jöhetne a betársulósdi is. Csak saját tapasztalat, hogy már egy erdélyi körúton is sokat lendített, hogy több kocsival voltunk. Tavaly nyáron Törökországban meg elég fárasztó volt egy hónapig fixen összezárva egy kocsiban, pedig az összesen 9eKm volt, nem huszonakárhány ezer.
Indiai üzemanyagárakat honnan lehetne megtudni? Az lenne még egy nagy kérdés, mert ha ott drága, akkor azért nem mindegy. Ha csak az Iráni határig kerül jelentős pénzbe, az nem olyan vészes (saját mérés szerint kb. 3000-3100 km, kocsinként kétszer, én LPG-vel kb. 11 Ft/km-ből megyek)

Aki volt kocsival Pakisztánban, azt el kéne érni, itt van az illető az Indexen?
Te milyen részleteket tudsz még? Ha olyan kedvesek végig, mint a törökök, akkor nem lesz semmi gond. Igaz, most a tervezett háború miatt kicsit zűrösebb lehet arra a helyzet. Remélem, addig inkább javul, mint romlik.

Utazás időpontja? Nálam még képlékeny. Azt mondják, ősz/tavasz a jó az utazásra, nekem optimális esetben idén ősz, rosszabb esetben jövő tavasz lehetne. Egyetem miatt nem egyszerű. Lehet, hogy egy passzív félévet kéne kérnem, minden (pénz, idő) függ attól is, hogy a munkáimmal hogy haladok.

Mivel még nem voltam arra, úticélokat mások infóiból, fórumokról meg LP-ből gyűjteném össze, ez Törökország esetén is szuperül ment. Még ott is javasoltak jó dolgokat a helyiek.
Ha már ekkora projectbe vágnánk, akár 2 hónapot is rá lehetne szánni és nagyjából bejárni az országot.

Neked mik a konkrét elképzeléseid? Ha te valamit máshogy gondoltál, attól még érdekel, nálam még abszolút nincs semmi kőbe vésve, rugalmas vagyok.
Piszkos anyagiakkal hogy álltok, mik az elképzeléseitek? Én igazán nem vagyok a pénzszórás híve, de ez azért költséges út lenne, az én számításaim szerint valahol 2-300eFt/fő körül, minimum. Tavaly 1 hónap Törökország lett vagy 180e/fő, pedig eredetileg 120-140-re terveztük, de könnyen elmegy a pénz, nem lehet nagyon centizni. India kicsivel olcsóbb (talán fele, 2/3-a), de hosszabb az út.
Persze ezek a cserébe kapott valóban életre szóló élményért nagyon-nagyon jó árak, de egyetemistáknak nyilván nem kis pénz ez. Te hogy gondolod? Szerintem sokkal lejjebb nem lehetne menni. Sokkal rövidebb időre meg nem lenne értelme, hiszen csak az Indiáig oda-vissza autóút (2*8eKm) minimum 10 nap, váltott vezetővel nappal szinte folyamatosan száguldva. De úgy meg semmi értelme kocsival menni. Valóságban, visszafelé egy kis szétnézéssel, pihenőkkel, emberi tempóban 15 nap a minimum. Talán még kevés is az a két hónap indulástól érkezésig, lehetne akár 2 és fél is, főleg, ha még Pakisztánban meg Iránban is jobban szétnéznénk.

Remélem, nagyon nem rettentettelek el :) (ha reálisan átszámoltad te is, akkor, gondolom, nem)
Minden jót, írj, mert most már nagyon kedvet kaptam az utazáshoz :)

üdv
Fefe

Előzmény: OPE (14)
OPE Creative Commons License 2003.02.17 0 0 14
Hello!

Fefe,a barátnőmmel mi is tervezünk egy hasonló utat+ még pár ismerősünk is.
Esetleg egy kisbusszal mennénk (MB100 D).
Mi is egyetemisták vagyunk, a többiek későbbi szándékától függően tehát 2-5 fő.
Ha 2 akkor esetleg betársulhatnánk hozzád, ha több akkor te hozzánk. Sokat vezettem már hosszabb távon majdnem egyhuzamban is(pl. London,Gibraltár,Isztambul),szerintem érdemes hamar kijutni, aztán visszafelé még meg lehet állni több helyen is.
Hallottam nemrég valakitől, aki kocsival volt Töröko.-Irán-Paki. körúton, hogy mindenütt kedvesek voltak a helyiek, Iránban kb. 4(!) Ft egy liter gázolaj.
A részletekről később.
Van-e elképzelésed az Indián belüli uticélokról?

OPE

Előzmény: Fefe_2108 (12)
Protheusz Creative Commons License 2003.02.11 0 0 13
Nem szeretnélek riogatni, de megosztanám néhány indiai tapasztalatomat. Az egyik kedves helyi szokás (Chennai környékén), hogy sötétedés után az országutakon lekapcsolják a lámpáikat, mintha így próbálnának elrejtőzni a baj elől, majd veszettül hajtani kezdenek, hogy minél előbb hazaérjenek. Amikor azután két jármű találkozik, hirtelen felkapcsolják a fényszórójukat, s igyekeznek a kormányt meg se mozdítva elhúzni egymás mellett (az utakat szegélyező roncsokból sejthető ennek a módszernek a sikere). A sofőrünk védekezése két órai ilyen éjszakai száguldás során csupán annyi volt, hogy néhány percenként elmormolt egy hálaimát valamelyik égihez, hogy a legutóbbi találkozásokat is megúszta.

Az utak minőségére jellemző, hogy a legfejlettebb állam (Karnataka) egyik főútján hidak helyett gázlókon kellett átkelni a patakokon, s noha itt az utak egészen jó állapotúak voltak, a maximális sebesség 40-50 km volt óránként (a helyi sofőrnek). Az utak mellett néhány száz méterenként mindenütt gumijavítók tanyáznak, aminek ugyancsak oka lehet...

Tapasztalatom szerint azonban figyelnek a gyalogosokra, legalábbis a határozott fellépésűekre: ez azt jelenti, hogy némi nyugtató integetés mellett le kell lépni a járdáról, és átsétálni ott, ahol tetszik. Ha viszont egy bizonytalan gyalogos óvatosan próbál átjutni valahol, akkor úgy hajtanak, mintha az illető ott se lenne. Kivétel ez alól Bombay belvárosa, ahol nemcsak működő közlekedési lámpák vannak, hanem a helybéliek még meg is állnak ezeknél. Persze, ez az egyetlen hely, ahol a belvárosba nem engedik be a motoros és egyéb riksákat, amelyek különben mindenütt kaotikussá teszik a közlekedést.

Az ötlet különben kiváló, tényleg érdemes lenne autóval bejárni Indiát. De az se hihetetlenül drága, ha a nagyvárosok között repül az ember (egy két- vagy háromhetes bérlet korlátlan számú belföldi repülésre négy évvel ezelőtt 500$ körül volt), s utána taxival autózik mindenhova: a taxi oda-vissza kilométerenként 20 Forintba került, azaz egy ötven kilométerre levő hely megtekintése, és a visszatérés a városba egy ezres volt.

Fefe_2108 Creative Commons License 2003.01.28 0 0 12
Hát, legkorábban talán egy év múlva jön szóba a dolog (esetleg idén év vége felé), addig bármi lehet, természetesen körülnézek előtte.
Pakisztánnak mindenesetre van turisztikai weblapja és szívélyesen invitálnak :)
Előzmény: chromax (11)
chromax Creative Commons License 2003.01.27 0 0 11
hát szerintem azért szaglássz körül a kinit konzulátusokon, nem biztos, hogy mostanában életbiztosítás pakisztánba menni autóval :)
Előzmény: Fefe_2108 (10)
Fefe_2108 Creative Commons License 2002.12.12 0 0 10
> én a legjobban attól paráznék, hogy a kocsival történik vmi pl. a semmi közepén. az ok, hogy a legértékesebb cucc a hátizsák, de ha a kocsit 3 napig kell javítani, akkor csúszik az egész terv.

Szerintem 25-30eKm-t (talán ennyi lenne a teljes út) simán kibír minimális karbantartással. Persze szerszám meg tartalék alkatrész mindig van nálam, gyakorlatilag bármilyen hiba esetén mozgásképessé tudom tenni a kocsit. Mondjuk vinnék tartalék szelepeket is, ha esetleg beégne valamelyik, de ennél nagyobb hibára már tényleg századakkora esély van, mint hogy elüt egy elefánt :)
Egyébként a "legértékesebb a hátizsák"-ot az autó nélküli utazásra értettem. Kétségtelenül vannak előnyei annak is.
De ha 3 napig kéne javítani a kocsit, még azt is túl lehetne élni, összesen 8-10 hétre terveznék. Ha pedig minden kötél szakad, tényleg gáz van, eldöcögnék valami megbízható, nagy műhelyig, aztán amíg megcsinálják, legalább megismerném a helyi közlekedés örömeit. Az is nagyon érdekes lehet, csak azt szeretném, hogy ne legyünk végig, mindig rákényszerítve.

> arra nem gondoltál, hogy esetleg meg lehetne oldani a dolgot autóbérléssel is? (habár nem tudom hogy működne.)

Azért két hónapra az egy vagyon lenne. Meg amúgy is ld. fent, én nem izgulok, és odautazni is kocsival szeretnék (érdekes lenne szárazföldön, privát szervezésben átutazni Iránon meg Pakisztánon). Ráadásul országon belül is minimum 10-12eKm-t autóznék, ennyi km alatt az ismeretlen állapotú, valszeg szarul karbantartott kölcsönautó sokkal nagyobb eséllyel lehelné ki a lelkét, ami ugyanúgy kellemetlenség.

Előzmény: tioman (9)
tioman Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9
én a legjobban attól paráznék, hogy a kocsival történik vmi pl. a semmi közepén. az ok, hogy a legértékesebb cucc a hátizsák, de ha a kocsit 3 napig kell javítani, akkor csúszik az egész terv. arra nem gondoltál, hogy esetleg meg lehetne oldani a dolgot autóbérléssel is? (habár nem tudom hogy működne.)
Előzmény: Fefe_2108 (8)
Fefe_2108 Creative Commons License 2002.12.09 0 0 8
Sziasztok!

Örülök, hogy felhoztátok a topicot, bár legkésőbb akkor biztos megtettem volna én, mikor már indulni készülök :)

chennai:
Nekem is hasonlóak az információim, de vezetés terén eléggé kötélidegzetem van :) Idén voltam Törökországban (oda-visszautat nem számítva 6500 km-es körúton), edzésnek az is jó, engem annyira nem zavart a káoszos stílus. Indiába is törökökön keresztül vezet az út, legalább folytonos lesz az átmenet :)
Másrészt meg legfeljebb nem az út előtt fényeztetem újra a kocsit...

tioman:
> azt azért megkérdezhetem, hogy miért pont autóval (és milyennel)?
A kocsi típusa már elhangzott, Lada Samara az illető. Nem röhög :) Ezerszer jobban megbízok benne, mint akármelyik modern autócsodában, ami a világ végén bejelenti, hogy nem megy egy lépést sem tovább, amíg márkaszervízbe nem viszik :) Magas alváz, személyautóhoz képest brutál futómű, jó kis kocsi az. Ennél jobb már csak egy Defender lenne, de annyi pénzem meg nincs :)
Hogy miért? Mert szeretek autóval utazni. Persze az is nagy könnyebbség, ha nincs az embernél a hátizsákjánál értékesebb cucc, ami miatt aggódnia kellene, szóval igazából autóval és autó nélkül is ki kéne próbálni. Egy-két helyi vonatra mindenképpen felülnék :)
A táv kb. 8000 km Indiáig, szerintem simán ki lehet érni egy hét alatt, ha van egy útitárs, aki tud annyira vezetni, hogy néha át merjem neki adni a kormányt. Ha nincs plusz vezető, akkor kicsit több. Igazából váltott vezetővel, vakegér-tempóban akár 5 nap alatt is le lehetne nyomni, de semmi értelme, hiszen épp azért mennék autóval, hogy az utat is élvezzük. Így aztán odafelé talán a 2 hetes becslés reális (itt-ott szétnéznék), hazafelé meg egy hét.
Összesen minimum 8-10 hétre lehetne tervezni. Szerintetek milyen időintervallum lenne optimális? Nekem egyelőre a február eleje-április közepe tűnik a legreálisabbnak.

Előzmény: chennai (6)
tioman Creative Commons License 2002.12.09 0 0 7
szerintem elég merész ötlet autóval indiába menni, de azért nekem tetszik.
azt azért megkérdezhetem, hogy miért pont autóval (és milyennel)? lehet menni mással is, pl. busz/vonat/hajó/vagy bármi ami mozog. úgyanúgy látod az egész térséget és szerintem egész szabadon tudsz így is mozogni.
azon gondolkodtam, hogy kb. mennyi idő alatt lehetni kiérni. nem nagyon tudom elképzelni...2-3 hét? van vmi elképzelésed?
Előzmény: Fefe_2108 (-)
chennai Creative Commons License 2002.12.09 0 0 6
hali

szerintem nagyon jo otlet az autos szafari, en is igy terveztem a legkozelebbi indiai utamat.

ami egy kicsit elbizonytalanit, az az indiai autos kozlekedes allapotai. nem vagyok kimondottan parazos tipus, lazan atsetalok az Astorian keresztbe a csucsforgolamban. de nekem oriasi stresszt okozott megelni mennyire szarnak a gyalogosra, autosra - mindenutt ripityara tort autok, nincs epp dukkoju kocsi az egyesz orszagban - a chennaii BKV soforjeit a helyi media mint "chennaii gyilkosok" emlegetik es a buszaik tanulsaga szerint nem csak a gyalogosokat kaszaljak; az elmenyt igazan csak akkor lehetett fokozottabbnak tekinteni amikor en ultem kocsiba - a sofor 200 km alatt lekuldott egy uveg brandyt, mondvan igy egy hullamhosszra kerul a tobbiekkel ...

nem sztorizgatni akarok, nemis paraztatni, az otlet jo, en is egyszer megcsinalom, de erdemes alaposan felkeszulni (mindenek elott lelkileg!)

chennai

enso-photo Creative Commons License 2002.10.09 0 0 5
Pedig biztos ott volt, csak nem vetted észre a rárakódott por-, ürülék- és hulladékréteg alatt...

Fefe, szerintem egyébként megoldható az autós utazás, de mielőtt bármit is nekiállnál tervezni, csekkold le hogy mi a helyzet Beludzsisztánban és FŐLEG HOGY NYITVA VAN-E A PAKISZTÁNI-INDIAI HATÁR. Szárazföldön csak Lahore és Amritszár között lehet átkelni, feszültség idején azt is le szokták zárni, most meg eléggé fesz van arrafelé. A helyedben a magyar Autóklubnál érdeklődnék a részletek után.

Előzmény: ego (4)
ego Creative Commons License 2002.10.03 0 0 4
Fefe,
ne keseregj, én 47 voltam, amikor először sikerült eljutnom Indiába, pedig gimnazista koromtól terveztem az utat. :-)
Egy dolog miatt viszont tényleg jobb mielőbb eljutni oda. Idnia ugyanis gyorsan változik, a technikai fejlődés és az egyre több túrista átformálja az ország képét és szokásait.
Én pl. 95-ben még láttam egy sor olyan dolgot, melyeket három év múlva második utamon a gyerekeimnek már nem tudtam megmutatni.
Előzmény: Fefe_2108 (3)
Fefe_2108 Creative Commons License 2002.10.03 0 0 3
Jééézusom, nem árt még egy kicsit tájékozódnom, mielőtt elindulok :) Eszem ágában sincs az esős időszakban menni, de valahonnan én totál úgy emlékeztem, hogy az ősszel van. Jó, hogy időben szóltál, még mielőtt komolyabb előkészületeket tettem volna jövő nyárra :) Ennyire azért általában nem vagyok lámer turista, most az voltam... :)
Az India topicot már nézegettem, nézegetem is még majd, ezt kimondottan "India autóval" topicnak szántam, alapvetően a szárazföldi odajutás és az ottani autó-specifikus témák tárgyalására. Mindezt abban a reményben, hogy talán találok egyszer valakit, aki már csinált ilyet és hajlandó mesélni.
A november-március azért elég gáz, mert egyetemista vagyok, és ez azért minimum két hónap kihagyás lenne, de inkáb több. Lehet, hogy marad diploma utánra, de akkor még a katonaság is ott van, suxx... mikor jutok én ki Indiába??? :)
Előzmény: ego (2)
ego Creative Commons License 2002.10.02 0 0 2
Fefe! Néhány megjegyzés:
Az egyik, hogy volt már itt az utazásban egy indiai tárgyú topic, ha megkeresed több hasznos információt fogsz találni benne.
A másik dolog, hogy tervezett indulási időpontod nem szerencsés. Indiában a nyár a monszun időszaka. Ilyenkor a gyarmati időkben még az esőhöz szokott angolok is felmenekültek a Himalája hegyei között épült nyári szállásaikra, de Te gondolom mást is akarsz látni, mint a hegyeket (persze az sem utolsó), ezért az ott tartózkodásra a november és március közötti időszakot javaslom. Persze India hatalmas ország, nagyok a hőmérséklet különbségek. Februárban az északi hegyek között fekvő Darjeelingben a fűtetlen szállodában éjszaka majd meg fagytam, ugyanakkor a déli Kerala államban (ami már majdnem az Egyenlitőn fekszik) baromi melegem volt. Delhi környékén, Rajasztánban és Varanasiban, a tipikus turista célpontokon az emlitett november-március ideális az idő, nagyjából a mi száraz nyári időjárásunknak megfelelő.
Ami a szamarat illeti, annál jobb és főleg értékesebb autóval nem is tanácsolnám, hogy elindulj egy ilyen útra.
Fefe_2108 Creative Commons License 2002.10.02 0 0 1
Már kezdtem azt hinni, hogy nullázás nélkül süllyed el a topicom :)
Egyébként én is bámészkodós vagyok, úgyhogy nem tudom, mi lesz belőle, már ha egyáltalán sikerül nekivágni... (pénz, ottani viszonyok, útitárs lesz-e, mittomén...) Kelet felé a legtávolabbi pont nekem Dogubeyazit volt (török-iráni határ), két hónapja jártam ott a nagy Törökország-felfedező túránk keretében.
Nehéz lesz megállni, hogy Iránban meg Pakisztánban ne töltsek el túl sok időt, ugyanakkor viszont nem tudnék nem elmenni Indiáig, ha egyszer végre lehetőségem lesz rá. Hogy lesz-e, az meg majd kiderül.
Egyébként a LP Thorn Tree-ben találtam hasznos információ-morzsákat, majd ott is igyekszem okosodni. De olyan jó hosszasan tervezgetni, és azt itt lehet :)

Btw normális vagyok én egyáltalán, hogy egy Szamárral neki akarok vágni Indiának? Inkább ne is válaszoljatok :)

Előzmény: Riff-Raff (0)
Riff-Raff Creative Commons License 2002.10.01 0 0 0
Gondolom, nem 0 mondatból áll majd a beszámolód utána. :)
Nekem legalább 2 hétbe kerülne, míg odaérnék, mert rohanni azt nem szeretek. De lehet, hogy oda se érnék, annyit bámészkodnék útközben. Ebben az irányban a legtávolabbi pont, ahol voltam, az Isztambul, egy néhány napos bevásárlóúton, 13 éve.
Előzmény: Fefe_2108 (-)
Fefe_2108 Creative Commons License 2002.09.29 0 0 topiknyitó
Kedves Világutazók!

A topic fő témája az Indiáig való eljutás lenne gépkocsival, meg esetleg ottani autó-specifikus infók. Én jövő nyáron szeretnék menni (hogy összejön-e, az persze még kérdéses), a tervezett útvonal: Töröko.-Irán-Pakisztán-India. Idén jártam Törökország keleti szélén, még az iráni határt is láttam, odáig minden gond nélkül el lehet jutni. Nagy gondot Irán és Pakisztán sem jelenthet, utak többé-kevésbé vannak, és tudok róla, hogy, ha nem is sokan, de azért vannak, akik autóval elmennek Indiáig, tehát elvileg lehetséges. Ha valakinek konkrét tapasztalata/hasznos infója lenne a témában, azt nagyon kérem, ossza meg. Pl. Pakisztán-India átjutás nem gond mostanában? (nyilván nem Kashmir környékén gondolom, hanem délebben)

Mivel ez a topic egy nullázás után el fog süllyedni, majd időnként felhozom még :) De a dolgot komolyan gondoltam, el szeretnék jutni oda. Azt hiszem, nem lesz sokkal olcsóbb, mint repcsivel (pláne tranzitvízumokkal, etc.), de mindenképpen nagyobb élmény, többet lát/tapasztal az ember. Én legalábbis sokkal jobban szeretem ezt a módját az utazásnak.
Apropó, tranzitvízum árakat nem tud valaki?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!