Keresés

Részletes keresés

attus germanicus Creative Commons License 1 órája 0 1 85474

Nürnbergben volt egy időszak az U3 megnyitása után, amikor az U3 automata volt, az U2 nem, a közös szakaszon felváltva jöttek automata és nem automata vonatok.

Előzmény: Mr. SziD (85471)
Fizolti Creative Commons License 1,5 órája 0 0 85473

Több mint 10 évvel volt hamarabb vezető nélküli metró, 4 önálló, saját utasításrendszerrel rendelkező földalatti/metróvonal van, ebből 3 valamilyen vonatvezető rendszerrel rendelkezik, amiből 2 rendszeresen (üzemszerűen?) használ több üzemmódot. Ami nem, az alapvetően vezető nélküli, de ott is megvolt a próbaüzem alapvetően emberi beavatkozás nélkül, de folyamatos vezetői felügyelettel. 

 

Nem tűnik különösebben problémásnak itt sem egy olyan szituáció, amiben a nincs ember a fülképben, és a van, de alapesetben minimális vagy semmilyen beavatkozást végez keveredik egy-egy szakaszon, az viszont életszerű, hogy az itteni hálózat jellege miatt ilyen nem lesz egy darabig.

 

(Ha lenne valami az M5/Észak-Déli gyorsvasútból, azon lehetne ilyesmi életszerű.)

 

(OFF: Mostanában azt is látom, hogy esetenként a vasút szeretne valamerre mozdulni, és az utasok nem akarják - Lásd a MÁV esete a KN üzemmel). 

Előzmény: Mr. SziD (85471)
gallo Creative Commons License 3 órája 0 0 85472

"(Háttérben egy NKH-s halkan a kardjába dől.)"

 

:D 

Előzmény: Mr. SziD (85471)
Mr. SziD Creative Commons License 4 órája 0 2 85471

Az U2 egy rövid belső szakasza egyszerűen átkerül az U5-höz.

 

Sőt, amikor elkészül az U5, az U2 Matzleinsdorfer Platzig épülő hosszabbításának elkészültéig (kb 2-3 év) az ember vezette U2 és az automata U5 a Rathaus és a Karlsplatz között együtt fog közlekedni.

(Háttérben egy NKH-s halkan a kardjába dől.)

Előzmény: gallo (85470)
gallo Creative Commons License 5 órája 0 0 85470

"Ha jól értem (nem ismerem a bécsi hálózatot), az új U5-höz az U2 egy darabját is felhasználják."

 

Így van. Az U2 egy rövid belső szakasza egyszerűen átkerül az U5-höz. 

Előzmény: bárány (85467)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 7 órája 0 0 85469

köszi

Előzmény: bárány (85467)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 7 órája 0 2 85468

A valenciai egy fiatal üzem, 2006-ban a balesetben 43-an haltak meg. Igyekszem a szakmait összefoglalni, persze van politikai, morális háttér.

Kirajzolódott egy komoly szocialista-néppárti harc a háttérben, és éppen azokban a napokban volt a Pápalátogatás, úgyhogy lényegében eltusolás volt (meg nem bántva a spanyolokat, azokon is átszáguldott a 20. század polgárháborústól, Francóstúl, úgyhogy némi korrupcióval fűszerezett vállrándítás nem ismeretlen arra sem).

 

Na a lényeg: egy ívmenetben az 1-es vonalon (összeágazásnál) a megengedett 40 helyett 80-nal kisodródott a vonat, feldőlt. ATP szintű automatizálás lett volna, konyhanyelven sebességellenőrzés kellett volna legyen. Az ehhez szükséges transzponder/baliz ( csak példa, de mindig ilyen szép sárga szinte: On-Sleeper Balise Transponder Mounting Beam System | Pandrol) vagy volt fizikailag vagy nem, de bekötve nem volt...A másik elem, a miért ment 80-nal, az nem egészen érthető, van utalás arra, hogy epilepsziás (?) volt a kocsivezető (meghalt). Vajon holtember kapcsoló nem volt?Valami ilyesmi, vérrel írt történelem.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (85461)
bárány Creative Commons License 18 órája 0 1 85467

Az U5 építése és az U2×U5 leendő átszálló állomásának folyamatban lévő felújítása miatt dolgoznak. Az U2 ideiglenes végallomásnál szabadult el a munkavonat kocsija. Ha jól értem (nem ismerem a bécsi hálózatot), az új U5-höz az U2 egy darabját is felhasználják.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (85466)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 19 órája 0 1 85466

Ès hova bóklászott a munkavonat üzemidőben?

Előzmény: Gordon Zsigmond (85465)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 22 órája 0 0 85465

Igen.

Munkavonat teherkocsija futamodott meg, amibe a forgalmi, utasokat szállító szerelvény beleütközött, 6 személy megsérült, az anyagi kár jelentős.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (85464)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 23 órája 0 0 85464

Ékes némettudàs híjàn jól értem h munkavobat kocsija futamodott meg és csattant forgalmi kocsival?!

Előzmény: További magyar hang (85463)
További magyar hang Creative Commons License 3 napja 0 0 85463

Tegnap Bécsben is volt egy kis tényállás, szerencsére csak 6 sérült volt az esti csúcs idején: https://www.derstandard.at/story/3000000216737/u2-rammt-in-wien-baufahrzeug-sechs-leichtverletzte

bárány Creative Commons License 5 napja 0 0 85462

Sajnos a CIAF oldalán 2007 decemberi a legkorábbi jelentés...

Itt lenne a hatósági vizsgálat jelentése, ha lenne:

 

https://www.transportes.gob.es/organos-colegiados/ciaf/informes-finales-de-sucesos-investigados

Előzmény: szintetikusdizelolaj (85461)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 5 napja 0 0 85461

Teljesen véletlenül botlottam bele a 2006-os valenciai súlyos metróbaleset ügyébe. Amit találtam róla az több mint foghíjas, értem, hogy elhallgatás volt/van, na de mégis:

volt a járművön holtember berendezés?

milyen bizber vagy jelzőber környezet van/volt ott?

a jvez vélt/valós betegségeiről van valami érdemi infó?

van szakszervezeti (?) jelzés ramaty körülményekről, morálról, jmű és pályaállapotokról...

 

Ha bárki bármit, angolul vagy bármely fordítható nyelven talál azt köszönöm (a a gugli első oldalainak végignyálazásán kb túl vagyok).

Lipooth Creative Commons License 5 napja 0 3 85460

Tudomásom szerint itthon kapták az IFA lámpákat. Az M2 4 db 81-717-ese (359-362) maradt gyári lámpákkal.

Előzmény: Ik. 293 (85458)
Ik. 293 Creative Commons License 5 napja 0 1 85459

Az angolra fordított orosz wikipédiából is valami ilyesmit sikerült kimazsolázni. Röviden összefoglalva:

- 70-es évek eleje: készül a középkocsi (81-714) a végül meg nem valósult Еж2 alapjain

- 73: kész a И típus (715-716) proto kocsija, indul a kísérletezés, végül (ha jól értem) többek között az alumínium váz miatt sem vált be, nem tudták tömeggyártani (szintén ha jól értem) és még biztosan pár dolog volt, ami még javításra szorult (esetleg hozzáértőek majd leírják itt)

- 76: kifejlesztik átmeneti típusként a 717-et (vezérlőkocsi), amibe részben belepakolják a működő dolgokat az И-ből

Azt írják, hogy lényegében az egész csak egy teszt kocsi lett volna ebből a célból, aztán úgy maradt, erre utal, hogy még csak nevet sem kapott, csak számot, de mivel aztán sürgősen kellett új kocsi, ezeket küldték sorozatgyártásba 78-ban.

 

Előzmény: bakfitty61 (85456)
Ik. 293 Creative Commons License 5 napja 0 1 85458

Egyébként a 81-eseket már itthon alakították 2 lámpássá, vagy úgy érkeztek a gyárból? Mert a világon sehova máshova nem készültek 2 lámpával, és az orosz wikipédián is csak annyit írnak, hogy a magyar változat az ebben más. Az gyanús, hogy az előtte készült prágai, és az utána készült varsói kocsik is 4 lámpásak, tehát még az export sem indok rá, szóval vagy direkt a magyarok kérték így, vagy itthon lett átalakítva, viszont a legutolsó talán 4 darab kocsi ami az M2-n járt fixen, szintén 4 lámpás lett.

Előzmény: Lipooth (85457)
Lipooth Creative Commons License 6 napja 0 4 85457

És ezt még fokozták is, a 2M (Vízipók) tele volt felesleges plusz áramkörökkel, relékkel, amit ugye itthon rögtön ki is kötöttek. Na meg ahogy az én egyik tanárom mondta: "kezdetben volt a kétlámpás, aztán a háromlámpás, majd a négylámpás, és végül a fejlődés csúcsa, a hatlámpás metrókocsi" ;)

Előzmény: bakfitty61 (85456)
bakfitty61 Creative Commons License 6 napja 0 6 85456

Engem oktatott a metróvezetői tanfolyamon az akkori metró főmérnök, aki még a Szovjetunióban tanulta a metró üzemeltetését, igen nagy tudású úriember volt. Ő mesélte a tanfolyamon, hogy akkoriban minden tervezés az öt éves tervekhez volt kötve. Ki volt adva a metrókat gyártó cégnek, hogy az aktuális öt éves terven belül ki kell fejleszteniük egy új, korszerűbb szerelvény típust. Ám mikor már látszott hogy ez nem fog sikerülni, akkor lóhalálában elkezdték összeházasítani az addig újként kifejlesztett dolgokat a már meglévő, hagyományos, működő berendezésekkel. Ebből született egy öszvér dolog, a 81-717. Olyan is lett, minden nyűgével, bajával együtt. Lehetett szeretni, de ettől még tényleg egy 'érdekes' felépítésű típus lett a különböző berendezéseivel.

Tractron Creative Commons License 2024.04.16 0 0 85455

Talán ilyesmi a sztori (spekulálok az általam olvasottakból kiindulva): Elkezdték tervezni a közbülső kocsit egy régebbi vezérlő típushoz, és elkeresztelték 714-nek. Aztán elhezdték a И (i, ji) típust, ami 715(vez) / 716(közb) lett. Rájöttek, hogy ezt nehéz lett volnaaz akkori körülmények közt tömeggyártani, úgyhogy inkább elővették a 714-es közbülső kocsi terveit, a számát meghagyva áttervezték kicsit, és újfajta, de a régiekhez hasonló vezérlőt (717) terveztek hozzá.

 

Eléggé spekulálós...

Előzmény: Tractron (85454)
Tractron Creative Commons License 2024.04.16 0 0 85454

Az Ev/A-t illetően csatlakozom Lipooth-hoz, hozgátéve, hogy az EvA-k 2000 környékén készültek.

 

Az RA-kat ( legalábbis 81-731.15) az orosz wikipédia ugyanúgy 81-es előszámmal jelöli, mint a metrókat. (Ettől még tévedhet persze, hisz wiki)

 

A .2M-ben is kb.biztos vagyok, .mert a .2 utal Magyarországra. A .5M valószínűleg máshova készült.

 

A 707 nem csak Ev, hanem Ezs is. Valószínűleg a nyomtávot leszámítba kb. pont ugyanaz a 2.

A 713 nem tudom, volt-e máshol is.

 

A 714 és 717 még mindig elgondolkodtatnak, mert nagyon furcsa, hogy nem egymás mellé kerültek számozásban, és hogy a középkocsi előbb lett, mint a vezérlő. Valami vezérlő csak kellett hozzájuk a 717 előtt, nem?

Előzmény: Burst99325 (85452)
Lipooth Creative Commons License 2024.04.16 0 1 85453

Az Ev/A teljes mértékben hazai projekt volt. Nem hinném, hogy az oroszok ezt is beszámozták volna.

Előzmény: Burst99325 (85452)
Burst99325 Creative Commons License 2024.04.15 0 1 85452

Az Ev (Ев) típusszáma: 81-707, az Ev/A (Ев/A) pedig elvileg 81-708 lett, de erről nem találok semmilyen orosz megerősítést.
Az Ev3 (Ев3) típusjele pedig papíron ugyanúgy 81-710 mint bármelyik "E + (ország kezdőbetű) + 3" típusú vonatnak, de valóban, a legtöbb helyen 81-713-ként emlegetik.
A 81-717.2-t és 2K-t tudja mindenki.
Viszont a vizipók, amit mi 81-717.2M-ként ismertünk, gyárilag 81-717.5M

Az Usgyi pedig nem 81-es, ugyanis az a metrókocsik sajátja. A gyári típus jelölés: MMZ RA1 731.25



Amúgy ajánlom ezt az oldalt:
Электровагоны метрополитенов, построенные и (или) эксплуатируемые на постсоветском пространстве — Энциклопедия Руниверсалис (xn--h1ajim.xn--p1ai)

Előzmény: Tractron (85451)
Tractron Creative Commons License 2024.04.14 0 0 85451

Én így tudom:

Ev (Ев) : 81-707
Ev3      : 81-713
Aztán ugye 81-717.2/81-714.2 (sima), .2M (vízipók), .2K (panda)
START 416 : 81-731.25, bár a 81-ben nem vagyok teljesen biztos.

Előzmény: Lipooth (85446)
kispangit Creative Commons License 2024.04.13 -1 1 85450

BKV-vezérigazgató: 10-15-20 év múlva is az oroszok nyakát fogjuk taposni, ha gond van a metrószerelvényekkel

"Bolla Tibor állítja, nem volt orosz befolyásolási kísérlet a 3-as metró felújításánál. Hogy jó üzlet volt-e a felújítás az oroszokkal, azt felelte: a felújítás mindig kényszermegoldás, ha nincs pénz, és akkor nem volt."

 

Ezek szerint ma már van? Akkor minek az oroszok nyakát taposni? Csapágyasra kell őket amortizálni, azt venni vadiújat, nem?

(a szerelvényeket, nem a derék ruszkikat)

Lipooth Creative Commons License 2024.04.12 0 3 85449

Minden vonalra kb. évente egyszer.
Itt érdemes nézelődni: BKV Karrier Portál

Előzmény: BenczeMuki (85448)
BenczeMuki Creative Commons License 2024.04.11 0 0 85448

Üdv mindenkinek! Arról szeretnék infót, hogy kb. milyen gyakran indít a BKV metró motorkocsi-vezetői alapképzést?

rm40 Creative Commons License 2024.04.09 0 1 85447
Lipooth Creative Commons License 2024.04.09 0 0 85446

Nem tartom valószínűnek, mivel eltérő a vezérlésük és a motorteljesítményük. Egyébként ha jól tudom, az Ev-t utólag 81-703-ra keresztelték (a 81 sorozat a ruszkiknál a metrókocsikat jelöli, tehát minden Mityiscsiben készült metró típusa 81-es). Persze ettől még minden előfordulhatott... ;-)

Előzmény: Tractron (85445)
Tractron Creative Commons License 2024.04.09 0 0 85445

A 81-714 (mellék)motorkocsikat az oroszok használták valami régebbi vezérlőkocsi típussal is eredetileg (pl. Еж3/6 [je zse])? Furcsának tartom, hogy a 715 és 716 a И [ji] típushoz tartoznak, és csak utána jön a 717, amit a 714-gyel emlegetnek mindig együtt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!