Keresés

Részletes keresés

Konrad Creative Commons License 2002.09.04 0 0 53
Azért ez nem nevezném semminek:

Jövőre a gyártók elképzeléseitől függetlenül minden második üdítőitalos palack visszaváltható lesz. A Környezetvédelmi Minisztérium tervei szerint ugyanis jogszabályban teszik ezt kötelezővé. Az eldobható műanyag palackok károsítják a környezetet és az egészségre is ártalmasak, a nagyobb gyártók viszont ennek ellenére fokozatosan kivonják a visszaváltható palackokat a forgalomból.

http://www.origo.hu/politika/20020710kotelezove.html

Előzmény: ArchNGEL (52)
ArchNGEL Creative Commons License 2002.09.03 0 0 52
na mizu srácok?
már nincs visszaváltható pepsi üveg.
azt hiszem nem volt elég hatékony az idei nagy nemvásárlás
tanácsot lehetett volna kérni Őrnagy őrnagy apjától.
Törölt nick Creative Commons License 2002.06.21 0 0 51
Nem tudom kivitelezhető lenne-e, hogy az üdítőket tartálykocsikban szállítsák a boltokba. Majd onnan mindenki a saját üvegében vihetné haza. Ez annyira higiénikus lenne amennyire az illető akarja, nem kellene palack, és talán olcsóbb is lenne (megspórolnák a csomagolást). Ezt meg lehetne csinálni a többi folyékony termékkel is tej, kakaó stb.
nyman Creative Commons License 2002.06.20 0 0 50
hat en is mar jo regota, cirka 15 eve, ha tehetem nem veszek pepsit. ugyhogy tolem nem fognak tovabb csokkenni az eloadasok.
Előzmény: Törölt nick (1)
Konrad Creative Commons License 2002.06.18 0 0 49
Az a bojkott módija, hogy semmit nem veszel a cégtől. Lay'set sem, üdítőt sem, semmit.

Szerinted mi a módi?

Előzmény: ArchNGEL (48)
ArchNGEL Creative Commons License 2002.06.18 0 0 48
nagyon szemfüles itt valaki
csakhogy én nem csak a topicindítóhoz szoltam, hanem a többihez is aki a Pepsi hűtőket és a lays csipszeket is akarta bojkottálni

meg egyáltalán
nem ez a módi

Előzmény: Rocky (47)
Rocky Creative Commons License 2002.06.18 0 0 47
> MÉG KEVESEBBET VESZ! Bravó! Bravó! Bravó!

Elkerulte a figyelmed (es tobbeket is), hogy a topicnyito a NEM VISSZAVALTHATO PALACKOS Pepsi termekek bojkottjara szolitott fel.
Tehat ha a polcon ott a visszavalthato, akkor azt mindenki nyugodtan teheti a kosaraba, ha nincs, akkor ne vegyel helyette nem visszavalthatot.
Igy azert kicsit mas a leanyzo fekvese.

Előzmény: ArchNGEL (17)
terasz Creative Commons License 2002.06.17 0 0 46
Igen , valamiért nekem is olyan érzetem van a hír közlése óta, hogy villámléptekkel távolodunk Európától.
Sebaj: az Eu jogharmonizáció során a környezetvédelemmel foglalkozó rész tartalmaz olyan megszorításokat, amitől a pepszi köcsög urainak hátán versenyt fog futni a hideg.
ehhe.
Előzmény: romboid (45)
romboid Creative Commons License 2002.06.17 0 0 45
Az eldobható palack nagyon jó: biztos, hogy egy ronda csöves sem ivott belőle, kicsiny pórusaiba nem ette bele magát a csúnya csíra. Van egy ország, ahol csak ilyet lehet kapni, a gusztustalan visszaválthatót nem ismerik: nemhogy a kólát, meg a vizet! de még a bort és a vodkát is könnyen, tisztán elhajítható, higiénikus pillepalackban árulják! Nagyon fejlett, boldog ország, úgy hívják, hogy Román Köztársaság.
Konrad Creative Commons License 2002.06.17 0 0 44
Azok ellen miért nem szólaltok fel?

Nem a PESPI az egyetlen szennyező, és biztos, hogy nem is a legszennyezőbb. Sőt, a PEPSI környezetvédő akciókat is csinál, pl. pont a PET palackokra. Talán a tiltakozások miatt??

De a PEPSI most egy olyan lépést tett, ami látványos és visszalépés, ráadásul álszent módon lett indokolva. Ez okozta ezt a felbojdulást. De arra jó, hogy talán újabb emberek ismerik meg így a nagyobb problémákat is, példa erre az, ami ebben és még néhány más topicban folyik, mint felvilágosító akció.

A termékek hamarabb mennek tönkre, ez igaz. De az is, hogy a régi termékekhez képest sokkal több az újrafelhasznált anyag bennük. Egyes országokban pl. már egész iparágak épültek az elhasznált számítógépes alkatrészek újrahasznosítására.

De szerencsére egy oldalon vagyunk, mégha másként is látunk néhány dolgot :-)

Előzmény: szenyor Lopez (43)
szenyor Lopez Creative Commons License 2002.06.17 0 0 43
Ne érts félre, én is a környezetvédelem híve vagyok, de NEM a Pepsi a környezetszennyezés legfőbb okozója. Kissé nevetségesnek tartom az ilyen bojkottokat, mivel rengeteg más helyen lehetne sokkal nagyobb eredményeket elérni. A Pepsi lépése nagy visszhangra talált, főleg az internetezők körében, de amiknek nincs ilyen nyilvánossága, amellett a "tájékozott" ember szó nélkül elmegy. Említettem a kisméretű csokikat. Azok ellen miért nem szólaltok fel? A joghurtok? A mindent elborító minél dizájnosabb csomagolások? Ezek miért nem keltik fel a figyelmet?

"Ezt sem így látom, de tény, figyelni kell a vásárláskor, és nem a legolcsóbb dolgokt kell megvenni. Pl. nem az olcsó pille palackos kólát, hanem a drágább visszaválthatót. (Drágább, mert a másik cég terméke.)"

Nem erről beszélek. Amíg az élelmiszerek ízét és színét mesterséges adalékokkal erősítik, amíg a felvágottak egyre silányabb minőségűek, amíg a kakaó egyre "gyengébb", amíg a számítógép alkatrészek egyre hamarabb mennek tönkre, addig ez nem emelkedő minőség. Ezek (is) hozzájárulnak a környezetünk szennyezéséhez és persze más hatásai is vannak, amik nem ebbe a topicba valók.

Ja és nekem a Pepsi ízlik, de megiszom a Cocát is. Bocs :) Mindenesetre üvegtől függetlenül azt veszem, ami számomra nagyobb élvezetet nyújt.

Lopez

Előzmény: Konrad (42)
Konrad Creative Commons License 2002.06.17 0 0 42
Én nem így látom.
Ki figyel oda, hogy mi szennyez és mi nem?
Egyre többen, bár nem elegen. Igaz, én csak a saját környezetemből tudok kiindulni. De a tendenciát ilyennek érzem.

Műanyag zacskó: igen, de erről egyre többet beszélnek nyugaton, és ahogy egyre környezettudatosabbá válunk, úgy lesz ez nálunk is érdekes.

Egy fontos dolog: amit leírtam, az egy lehetséges tendencia, aminek nagyon az elején vagyunk. Nem hiszem, hogy ennek látványos hatásai lennének most. Egyébként a környezetszennyezőbb dolgok bevezetése nem most történt, és a hazai fogyasztók helyzetének javulása csak az elmúlt pár évre tehető.

Minőségnek nyoma sincs.
Ezt sem így látom, de tény, figyelni kell a vásárláskor, és nem a legolcsóbb dolgokt kell megvenni. Pl. nem az olcsó pille palackos kólát, hanem a drágább visszaválthatót. (Drágább, mert a másik cég terméke.)

Előzmény: szenyor Lopez (41)
szenyor Lopez Creative Commons License 2002.06.17 0 0 41
Kedves Konrad!

"Magyarországon az emberek kezdenek egyre jobban gazdagodni.
Most már van idejük és energiájuk többel foglalkozni, mint ami a napi megélhetéshez szükséges.
Így érzékenyebbé válnak a környezetükkel szemben is. Tehát odafigyelnek arra, mi szennyez és mi nem. Ráadásul meg is tudják válogatni azokat a termékeket, amit fogyasztanak, hiszen van választék.
Van választék, mert van piac, és mert az összes multi itt van az országban, így valódi versenyhelyzetet teremtenek. Ösztönzik magukat és ösztönzik a helyi termékek gyártóit is a jó minőségre és alacsony árra (ez pedig nagyobb hatékonyságot jelent). "

Ezen majdnem hangosan röhögtem. Ki figyel oda, hogy mi szennyez és mi nem? Nemtom észrevettétek e, hogy a régi kis csokik, amiket papírba csomagoltak, mostmár fényes műanyagban várják elfogyasztásukat. Ahogy már leírták előttem, a multik műanyagszatyros dömpingjével sem kezdünk semmit. A számítástechnika iszonyat módon fejlődik és képzi a hulladékhegyeket. A boltokból eltűntek a régi papírzacsik, amikbe a kiflit, zsemlét tehetted, átvette helyét a műanyag.

"Ösztönzik magukat és ösztönzik a helyi termékek gyártóit is a jó minőségre és alacsony árra "

Ebből a mondtaból csak a második részt tartom igaznak. Mindeféle élelmiszer/tartós használati cikk veszített a minőségéből. Az autókat nem több tíz évre gyártják, az élelmiszereket mesterségesen ízesítik és teszik eladhatóvá. Minőségnek nyoma sincs.

Ezekhez képest majdnem jelentéktelen a Pepsi akciója.

Lopez

Előzmény: Konrad (40)
Konrad Creative Commons License 2002.06.16 0 0 40
Magyarországon az emberek kezdenek egyre jobban gazdagodni.
Most már van idejük és energiájuk többel foglalkozni, mint ami a napi megélhetéshez szükséges.
Így érzékenyebbé válnak a környezetükkel szemben is. Tehát odafigyelnek arra, mi szennyez és mi nem. Ráadásul meg is tudják válogatni azokat a termékeket, amit fogyasztanak, hiszen van választék.
Van választék, mert van piac, és mert az összes multi itt van az országban, így valódi versenyhelyzetet teremtenek. Ösztönzik magukat és ösztönzik a helyi termékek gyártóit is a jó minőségre és alacsony árra (ez pedig nagyobb hatékonyságot jelent).

A világnyilvánosság egy része érzékeny arra, hogy a multik a saját országukon kívül mit tesznek. Sőt, néhányan ellenzik a multik létét is - bár ez nem általános, csak az ellenzők nagyon látványosan 'elleneznek'. Igaz, az ellenzők is élnek azokkal az előnyökkel, melyeket a multik nyújtanak: széles választék, a szolgáltató szektor konjuktúrája, alacsony árak, komparatív előnyök kihasználása, nemzetközi távközlés, internet etc.

Örülök, hogy fellépnek a multik ellen, így a nagy cégek kénytelenek olyan externáliákkal is foglalkozni, amelyek eddig túl drágák voltak. Ezek egyike a környezetvédelem.

Előzmény: terasz (39)
terasz Creative Commons License 2002.06.16 0 0 39
Magyarországon az emberek kezdenek egyre jobban élni.
Magyarországon az emberek ezzel párhuzamosan jobb esetben jobban figyelnek a posztmateriális értékekre is.
A környezetvédelem posztmateriális érték.
A környezetvédelem, mint téma felértékelődött a világnyilvánosságban.
A világnyilvánosság emellett egyre jobban multi-ellenes is.
A pepsi egy multi.
...

A pepsi majd egy fél év múlva nagy csinnadrattával újra bevezeti a visszaváltós palackokat (mint a környezetvédelem bajnoka, persze); mert az eladásai jelentősen esnek, illetve nem a várt mértékben emelkednek nyáron.

Ha meg nem, akkor életemben először veszek eldobható palackot, de nem egyet, hanem félmilliót, és beöntöm a pepsi magyarországi vezetőjének udvarára.

Áh - ez lyó 5let!
A faken eldobható üvegek jó nagy helyet foglalnak el, és csúnyák is rendesen, ezért tényleg el kellene velük borítani pár népszerű helyet - hadd essen a pepsi népszerűsége!!

viktorka100 Creative Commons License 2002.06.13 0 0 38
szerintem egyszerűen azt a szabályt kellene bevezetni, hogy mind az üveges, mind az eldobható, mind a műanyag visszaváltható betétdíjas legyen (mindegyik 100ft pl.), pusztán azért , hogy mindenki visszasétáljon vele, és a pepsi/coca/akármi majd vagy feldolgozza, elégeti, kimossa, stb.
így egyszeriben kiderülne mi mennyi, mit szeretnek az emberkék, környezetbarát is lenne a feldolgozástól

viktorka

Zol Creative Commons License 2002.06.12 0 0 37
Én is csatlakozom a bojkotthoz. Eddig a Gyömbér vagy Traubi vitában sokszor döntött a visszaváltható palack. Most már bye-bye Pepsi.
anzixxx Creative Commons License 2002.06.12 0 0 36
Te StaR, a chat.hu regisztrációs. Nincs időm most, de majd valamikor... Addig is csőő
__o Creative Commons License 2002.06.12 0 0 35
Csáo Anzixxx! Baromi leterhelt és lassú az index, olyan mint egy szénsavmentes meleg pepszi, ugyhogy van egy ötletem, no registration, no password: www.chat.hu I'll be there! A "20-on túl" szobában!
__o Creative Commons License 2002.06.12 0 0 34
Alapvetően ugye onnan indult ki ez a bojkott dolog, hogy megszűnnek a visszaváltható palackok. Ilyen szempontból megértem a bojkottot.
Előzmény: anzixxx (32)
anzixxx Creative Commons License 2002.06.12 0 0 33
Csőő Rizzo Star! A citronyos tényleg nem olyan rossz (most hétvégén nyomtak a kezembe a sportszigeten, különben meg nem vettem volna), de azért inkább maradok a sör mellett!!!
anzixxx Creative Commons License 2002.06.12 0 0 32
Én sem vagyok nagy pepsifaló, ha már v. mi ilyen sz*rt kell innom (ha pl. vezetek, vagy nincs sör), akkor inkákk a kukikóla. Anno a szigeten is volt az a teszt, hogy ki kellett találni melyik pepsi és melyik kuki, hát nem volt nehéz kitalálni...
__o Creative Commons License 2002.06.12 0 0 31
Nem azért, de ez a citronyos pepszi elég ütős ötlet, és baromi jó is. De tényleg, miért is kéne bojkottálni a Pepsit?
actionman Creative Commons License 2002.06.12 0 0 30
En mar joideje bojkottalom a pepszit, meg a kukikulat is, meg a tobbi cukros szart gyarto magyar-multi-cegeket.

Mivel mar dagadt vagyok a csipszektol, mar azt sem eszem egy ideje.

Ja, tudjatok mit kene meg bojkottalni ? A hipermarketek zacskoit. Lassan bele lehet fulladni...

AM

Konrad Creative Commons License 2002.06.12 0 0 29
Más a gondolatmenetünk :-)

Szerintem egy hatásos bojkottól azok is visszaválthatóba palackoznak, akik eddig nem.

Például az autók biztonsági cuccai is előre fejlődnek: mára minden normális új autóban széria a légzsák elől.

Nem a fejlődés ellen beszélek. Sőt! Azt szeretném csak elérni, hogy a fejlődés 'környezettudatos' legyen.

A cégeknek, mint profittermelő csoportoknak ez nem közvetlen érdekük, ezért azzá kell tenni.

Ha a fogyasztói szokások úgy alakulnának, hogy csak akkor veszik meg a terméket, ha így viselkednek, akkor így fognak viselkedni.

Különben meg Colából csak a visszaváltható Cocát veszem mostanság...

Előzmény: Jissi (28)
Jissi Creative Commons License 2002.06.12 0 0 28
Akkor legyél fair és bojkottáld azokat a cégeket is akik soha nem is gyártottak visszaváltható palackokat, pl. Tesco kóla és még sorolhatnám.
A gondolatmenetedet követve így egy cég maradna végül a piacon, aki utána a monopóliuma tudatában röhögve váltana át a lényegesen olcsóbb PET-re.
Utána bojkott ellenük is és így tovább, kellő türelemmel eljutunk a halász-vadász-gyűjtögető életmódig.
Előzmény: Konrad (24)
Konrad Creative Commons License 2002.06.12 0 0 27
Nem tartom jónak összevetni ezt a Matávval, de azért egy-két dolog nem pont így van.

A Matáv bojkottról:

Új információk láttak napvilágot egy nyomtatott gazdasági hetilap most megjelent internetrõl szóló mellékletében. Az írásban tényként közlik, hogy a Matáv és a Matáv érdekeltségébe tartozó weboldalak elleni bojkott eredményeképpen az [origo]-t azon a bizonyos pénteki napon 13 százalékkal kevesebb ember látogatta, mint máskor. (forrás: Prím Online)

A Pepsi azt mondja, kevesebbet ad el a visszaváltható palackos üccsiből. Ez egész biztos így van. De miért?

Volt egy kampány a visszaváltható ellen. Ez tény. A többi spekuláció, de érdemes átgondolni:
Akciókkal olcsóbb az eldobható (utánna lehet nézni), tehát azt veszed. A boltokban kevesebb a visszaváltható (hamarabb elfogy, soxor észre sem veszik, hogy van ilyen is). Van, ahol csak eldobható palackot szállít (kisebb üzletek).

No, akkor miért is csökken a visszaváltható palackok forgalma???

Előzmény: chromax (26)
chromax Creative Commons License 2002.06.11 0 0 26
Egy dolog a nemes cél, más dolog hogy Arch-nak tök igaza van. Elárulom: KUTYÁT nem érdekli, hogy az indexen ki-mit hisztizik meg mozgalmazik össze vissza, kb. naponta indul egy ilyen bojkott topic. De ha még az összes indexre író követné a felhívást, akkor sem érezné meg senki...a Matáv bojkottról csak annyit, hogy a megjelent jóindulattal 500 ember és a 15 éves főszervező ismét megerősíthette a cég vezetőit abban: nagyjából _komolytalan_ ami ezeken a fórumokon folyik és _kevés embert érdekel_ az össz-fogyasztókhoz képest. Ilyen dolgok ellen politikai/gazdasági nyomásgyakorlással lehet fellépni, nem pedig harcias topicokkal, ami egyrészt csak a napi indulatok levezetésére jó, másrészt gyakran hamar _elsüllyed_.

Előzmény: Konrad (24)
ArchNGEL Creative Commons License 2002.06.11 0 0 25
oké oké
látom jobban értesz ehhez
nem vitatom

de amit te mondasz az max az, hogy a bojkott eredményeképp belemegy, hogy kisebb veszteséggel termeljen. nem tom.

az eredendő bűn akkor is az hogy az emberek nem vettek visszaválthatót, tehát nem érdekelte őket eddig a dolog. akkor minek harcoljunk valamiért, ami alapvetően (mert ugye beszélhetek alapvetőenről, ha eccer annyira nem vették, hogy be kell szüntetni) NEM KELL!
és ha már ilyen fenemód nagy a mi környezetvédelmi erkölcsünk, akkor fejlesszünk. ne a múltért harcoljunk, hanem a jövőért (pföjjj, mi jönn ki a számból.) Harcoljunk az üvegért. Az télleg jó, és az EUba is milyen jó lesz, hogy mi ilyen fasza srácok vagyunk, hogy üvegünk van.

Szerintem akkoris hülyeség valami olyanért bojkottálni ami nem kellett eddig. (erre mi sem jó példa az azonos árú eldobható és visszváltható üveg versenyezetetése)

Előzmény: Konrad (24)
Konrad Creative Commons License 2002.06.11 0 0 24
Tudod, a Pepsi kis hazánkban veszteséges. Saját bevallásuk szerint a piac negyede az övék:

A cég nem nyereséges, a veszteségéről azonban a PR-menedzser nem kívánt nyilatkozni. A Pepsi a magyar szénsavas üdítőital piac 25-28 százalékát birtokolja - közölte Barta.

Ebben a helyzetben minden olyan lépés, ami negatív irányban változtatja meg a fogyasztói preferenciát, veszteséget növel. Tehát a Pepsinek ha kis mértékben is, de nő a vesztesége (a Matávnál ugye nem ez a helyzet).
Ráadásul gyakorlatilag minden terméke valóban versenyző és cserélhető konkurensre (ezért sem jó a Matáv példa).

Végső soron jelen piaci lépés logikus és költségcsökkentő, de ha nagy a felháborodás, akkor ez a költség csökkenés elvész a forgalom csökkenése miatt.

Itt nemcsak a Pepsi ital fogyasztásáról van szó. A cég például gyárt chipset is (lay's), ásványvizet (Kristályvíz), kiszolgál éttermeket (pl. KFC). Mindezek bojkottja, ha kis mértékben is, de káros a cégnek. Ami pedig még fontosabb: negatív lesz a cég megitélése. Ez pedig hosszabb távra is hathat.

Összefoglalva: a bojkott kis mértékben is hasznos lehet, érdemes erről beszélni és lépéseket tenni.

Persze, ha valaki nem ért ezzel egyet, és nem zavarja a visszaváltható palackok kivonása, akkor nem bojkottál. Semmi nem kötelező.

Előzmény: ArchNGEL (23)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!