Üdv mindenkinek! NE FELEJTSÜK EL ezt a topicot, mert mint látom, hét évet megélt! Az Ikarus 412-es trolik meg jó kis gépek, úgyhogy kár lenne értük. Hozzuk vissza! Vagy már senkit sem érdekel?
Hella :) thx az emailt le fogom irni részletesen mi hogy volt.
Hát trolitanfolyamra életveszélyes menni amig ezek az emberek vannak bent a trolinál majd le írok egy pár sort.. :)
Amugy a solaris is önráró ktroli 5 km/ h t tud menni 30 km sebességel és trolisjogsi kell ugyan ugy rá.
De be fogom fejezni ugy is mert elméletimből csak a müszaki nincs meg majd debrecenbe vagy miskolcon befejezem.
Mert egy elméleti vizsga 2 évig érvényes, amugy meg sztem sokal jobb a busz mint a troli meg mondom öszíntén trolit is azért akartam hogy legyen meg belőle a vizsgám meg egy kicsit kiprobáljam elég hülyeség itt cseng 2x cseng Bétexnél szakasz stb.. és ezt a hálózat ismeretet tanuljátok meg szorol szóra elméletből. :DDD
a müszaki hát az egy kész ürület ennyi erővel a "TR" kategória mellé ahdatnának már egy szakmunkás bizit ennyit az élletbe nem tanultam jogsinál mint a trolinál jaa és az a másik a buszos kollégának mondom ne menj át a trolihoz mert ha nem sikerül kibasznak téged is és nem mehetsz vissza a buszhoz tudniilik én 2 év letiltást kaptam a BKV nál most ilyen un nevezett fekete listán vagyok 2 évig nem mehetek még jegyellenőrnek sem. :DDDDDDDDDDDDDD
Ez a szemétség és ezt a feketelistás dolgokat sokan nem tudják én tudom mert 12-13 éves korom óta bkv s buszos ismieimhez ki járok a mai napig is most a garázst nem nevezem meg meg a területet sem de emailba leírom :)
És van egy jó pár "I" betüs ismerősőm forgalmitisztek ezt ők mondták hogy van ilyen fekete lista én ezt elsem hittem, de mostmár tényleg elhiszem mert probáltam más területre menni és közölték velem hogy tiltva vagyok 2 évig evig ez egy szolgáltati titok de kurvára nem érdekel mostmár. :D
Öszintén az nem röhely? Vizsgabiztos kérdez egy kérdést nem tudsz rá válaszolni meg vagy bukva nem az hogy segít meg add még egy kérdést azt kívánok senki ne találkozzon azzal az emberrel nah ennyi majd írok hella :))
na engem például érdekelne részletesebben is. bkv-buszos vagyok, gondolkozom/~tam trolis tanfolyáson, de pont ez amit mondasz, az egyik dolog ami aggaszt. hogy ti. én a háromnegyedét föl se fognám, amit ott fizikáról zagyválnak. nolan@index.hu
sziasztok :) sokáig nem akartam ide írni de leírom kiváncsi vagyok a véleményetekre lehet hogy bennem is volt hiba nem tudom, én magamat annyira nem hibáztatom...
Nos.. Trolibsuzvezetői tanfolyamra jártam, hozzá teszem hogy A,BE,CE, páv 1,2,3 TIR,TAXI, Nemzetközi, Belföldi fuv eng, Nehézgépkezelő Könyügépkezelőim van.
És 1 év teherautózási gyakorlatom. :D
És a D kategóriám is mingyárt kész :D szal BKV nál jártam trolitanon, és képzeljétek meg volt a tanfolyan Nov 15. ével meg 19. ével vettek fel 10 főt és már Decemberbe vizsga volt ugya Kresz, F.1 F.2, Szerkezet, és Munkavédelem, szóbeli az egész vizsga.
és hát engem egyszer el vágtak müszakból elméletiből, utána kaptam nagy nehezen egy potvizsgára lehetőséget, de ugyan azok a vizsga biztosok voltam én megint megvágtam müszakiból azt el küldtek :DDD egy kicsit szarul értintett a dolog de mostmár nem mert rá jöttem hogy a cégnek is szar volt a mentalítása több mint 2 hetet csak a hálózat ismerettel baszarintottunk el.
Szerintem mindenkit a hatósági vizsgára kellene felkészíteni, és utána jöhetne a házi vizsgás hülyeség.
A másik meg amik müszakból vannak hát tiszta lol az életbe nem használatos dolgok vannak bent pl Atomfizika proton neutron ezekhez mi köze van egy trolibuszvezetőhöz?
Van egy két trolis ismerősőn azt mondták ők is 90% nem ér szart sem szó szerint így mondta és hogy már rég el felejtette.:D
Hát nagyon érdekel a véleményetek, és azt hozzá kell tenni hogy a tanfolyamon majdnem mindenkinek B katta volt azaz nagy autóbol null gyarkorlat ez is hülyeség mert a Buszhoz is kell a B,C kat csak utána lehet D re menni azt még vannak érdekes dolgok amit most nem publikálok :D
Láttam már olyat, hogy egy Solaris lehúzott áramszedőkkel ment a garázsba :)
Vezetékszakadás esetén a 412T sajnos ugyanúgy állva marad, mint a régebbi trolik :( Azért kíváncsi lennék, hogy egy 412-esbe mekkora átalakítás árán lehetne akkut beépíteni. A 280-as és 435-ös trolikba is szerintem be lehetne építeni; itt könnyebb lenne, mivel ezen trolik magas- ill. középmagas padlószintűek.
Akkus üzem és akkus üzem között is van különbség. A pesti trolikra azért került a kisebb kapacitású vontatási akksi, mert azok dekraláltan csak üzemzavarok esetén vannak használva. Vezetékszakításnál, egy-két utcás terelésnél. Ezzel szemben a római trolik _üzemszerűen_ akkus üzemben haladnak a belvárosban, több kilométeres szakaszon, mivel ott a történelmi városkép védelmében nem engedték meg a felsővezeték kiépítését. A mi Solarisaink üresen megtesznek akár 5-6 kilométert is vagy még többet is, például saját lábon le tudtak jönni a mátyásföldi gyárból a Csömöri/Csertő sarokig - enyhén lejtő terepen, ha jól tudom -, ahonnan a 80-as troli vezetékén közelítették meg a Hungária körútat. Vagyis önerőből nem tudta volna megtenni a legközelebbi felsővezeték -> Moszkva tér -> legközelebbi felsővezeték utat, ezért vitte fel Moszkvásra a vontató. Visszafelé, mivel még elég sok kakaó maradt a vontatási akksiban, és mivel - a Margit hídon kívül - végig lejt az út, megkockáztatták a visszautat akksis üzemben, a vontató ment mögötte üresen. Úgy tudom, akkor már nem is volt szükség a vontatóra.
Hát ja, akkor így már érthető, a troli gar. kicsit messzebb van, mint 3km! :) Gondolom ez a beépített aksitól is függ, csak akkor nem értem, hogy miért ilyenen kell spórolni.
Ha valami szakad fenn, akkor ezek szerint a 412T-t csak a jó öreg Renault vontató húzhatja ki a pácból?
Nem vagyok jártas troli téren, szóval előre is bocsi az amatőr kérdésért. Ha a Soli önjáró, akkor miért vontatták pl. a Moszkvára, mikor a Combi bemutató volt? Elméletileg mehetett volna saját lábon is. Vagy az nem működik csak rövid távon?
http://villamosok.hu/troli/ik-412/t705-70.jpg - Tessék nézni, a BKV új hajtásrendszert épített néhány 412T-be, és ezeket tesztelték is a nagykörúton! :)
Üdv mindenki! Én a BKV járműveiről gyűjtök felvételeket (nem túl jó minőségben) és sikerült a hétvégén egy 412-es troliról is csinálni (a belsejéről is, utazás közben, mert csak egy valaki maradt benne a végállomás előtt). Vagy 70-es, vagy 78-as, nem tudom, de a Kossuth térre mentem vele. A felvétel sajnos még nincs nálam, de majd meglesz.
Mindenki tudja. Csak van, akinek más az értékrendje. Olyan kézzelfoghatatlan tulajdonságokért, mint modern, korszerű stb (amiket a BKV annó rájuk ragasztott) lemondanak arról, hogy tágas, levegős, strapabíró...
Ahogy a fő-fő trolis topikban már írtam, elkezdődött a Király utca következő szakaszának felmarása, következésképp nem szabad oda egy ideig 412-est kivinni. De mivel most II. ütemű kiiktatás (nyári menetrend) van, van elég Ziu tarcsiban, hogy a 70-est is ki lehessen adni velük. Ha mégsem, akkor 1-2-3 412-es a 74-esre vándorol. Egyébként azon gondolkoztam, rakhatnák őket a 76-ra is, növelve az alacsonypadlós arányt.