Keresés

Részletes keresés

Uránusz Creative Commons License 2005.08.17 0 0 72

Na szóval...

 

Hát igen így állunk...

Azazhogy dehogyisállunk!!!!

Leesik az állunk!!!

:(

Előzmény: alphanumericus (71)
alphanumericus Creative Commons License 2005.08.17 0 0 71

140 milláért akarja megvenni a Malévet egy orosz cég. Nem mellesleg a oneworld nevű szövetség jelezte, ha az crassair nyeri a tendert, nincs házasság.

 

Kérdés1: annyira kell az a 140 millió? Szerintem vérciki ennyiért odaadni egy ilyen múltú céget, akkor inkább zárjuk be csendesen és toljuk be a múzeumba, amit be lehet, de ez állati blama.

 

Kérdés2: ha a cél az, hogy a jó gazda állam (hahaha) az eladással megmentse a céget, a munkahelyeket, és ezért adna túl a légitársaságon 140 millióért, akkor nyilévánvalóan be kell lássa, hogy a oneworld (vagy bármilyen más) szövetség nélkül a Malév semmire sem megy, magyarán inkább kulturáltan zárja be a céget, mintsem kiszolgáltasson ennyi dolgozót.

 

Kérdés3: az előző körben még megmosolyogták a hasonló árajánlatokat. Most mi változott?

 

Megjegyzés: talán nem kéne évente kirúgdosni a vezéreket, mint legutóbb a nyers, nagypofájú, de az asztalra nyilvánvalóan valamit letevő Sándort, erre a szerencsételen, suksükölő Gönczire, aki nyilvánvalóan páratlan manageriális képességeinek köszönhette a kinevezést....

 

Na szóval...

alphanumericus Creative Commons License 2004.10.18 0 0 70

Csak annyit tudok, hogy csökkent a Malév-deficit, ami, ha jól tudom, a törzstőkét is meg, meghaladta eddig. Ez pedig nem mostanában sikerált eddig senkinek sem. Azt hallottam ugyan, hogy a legfinomabb jellemzések szerint is bikapöcs volt a jele az óvodában...

 

Mesélj hát...!

Előzmény: unnamed (68)
fokussz Creative Commons License 2004.10.15 0 0 69
Mesélj :)
Előzmény: unnamed (68)
unnamed Creative Commons License 2004.10.15 0 0 68
A harmadik pontot azért gondold át még egyszer. A vízműveknél közelről láttam a "sikereit". Meg a stílusát is.
Előzmény: alphanumericus (62)
alphanumericus Creative Commons License 2004.10.15 0 0 67
úgyúgy. azt is mondhatnák, más, felelősségteljesebb beosztásba helyezik át.
Előzmény: fokussz (66)
fokussz Creative Commons License 2004.10.15 0 0 66
Köszi. De ez a cikk nem irja, hogy leváltják, csak azt, hogy szétvqlasztják az elnöki és a vez-ig- posztokat.
Előzmény: alphanumericus (65)
alphanumericus Creative Commons License 2004.10.15 0 0 65
Előzmény: fokussz (63)
hot elek Creative Commons License 2004.10.15 0 0 64
Irigykedsz?
Előzmény: vibor (61)
fokussz Creative Commons License 2004.10.15 0 0 63

5. Sándort kirúgják, új mutyus keresése folyamatban (kilátátásban egy újabb állami céges "sztár", Derzsi)

 

Honnan veszed, hogy kirúgják?

Előzmény: alphanumericus (62)
alphanumericus Creative Commons License 2004.10.15 0 0 62

Alapvetően humoros az előző hozzászólások alapján az, ami a legutóbbi napokban történt a Malévvel:

 

1. kormányváltás (ugye)

2. Demján is privatizálna

3. szagszervezetek, akik nem értik meg, hogy még 2 perc és tönkremegy a munkahelyük tüntetnek Sándor László, egy nagypofájú, akarnok, öntörvényű, de kétségkívül sikeres és eredményeket felmutató vezető ellen

4. Sándor kijelenti, ő is beszállna a privatizációba

5. Sándort kirúgják, új mutyus keresése folyamatban (kilátátásban egy újabb állami céges "sztár", Derzsi)

6. Dilinós szagszervezetek elhiszik, hogy sikerrel járt a tiltakozásuk. kacag a vakbelem.

vibor Creative Commons License 2004.10.07 0 0 61
Éppen ezt akarják tenni. De nincs az a marha, aki megvegye azt a rakás csődhalmazt. Megszüntetni - mint említettem - többe kerül, mint pumpálni és lopni. Kurzustól függetlenül:(
Előzmény: geszthi (59)
Uránusz Creative Commons License 2004.10.07 0 0 60

Azt mondják a magyarokra, hogy majmolja a Nyugatot, akkor ebben az esetben miért nem próbáljuk meg "leutánozni" a máshol jól működő légitársaságokat???

Ja, hogy akkor ahogyan írod "nem lenne honnan lopni".. hát Istenem nem lenne.

Az, hogy állandóan lyukas fazékba öntjük a vizet az se jó... szvsz, előbb utóbb elfogy a víz és a türelem is!!!

:(

Előzmény: vibor (58)
geszthi Creative Commons License 2004.10.07 0 0 59
El kell adni amig lehet, semmi kozpenz injkciokat bele esznelkul.

Mi nemzeti jelentosege van? Nem latom, hogy a magyarok inkabb fizetnek tobbet a jegyert, de akkor se jutna eszukbe, hogy a kulfoldi fapadosokhoz menjenek.
Előzmény: alphanumericus (56)
vibor Creative Commons License 2004.10.07 0 0 58
Az. És az is marad, amíg a politika ki nem teszi onnan a mancsát. Amíg viszont ott van, addig etetnie kell, hogy minél többet ki tudjanak lopni belőle. Egy roló jóval többe kerülne az adófizetőknek, mint egy normális management - politika mentesen. Máshol ez az iparág eléggé szépen üzemel.
Előzmény: Uránusz (57)
Uránusz Creative Commons License 2004.10.07 0 0 57

A MALÉV egy pénz-éhes őslény.. és mint ilyen ha éheztetik... nagyon gyorsan és végképp kihal..

Szvsz. már régen nem kéne tömni bele a pénzt... Jól mondod, ha nem veszi meg valaki gyorsan akor kaput!!! Bár nem tudom ki látna benne bármit amiért érdemes lenne megvenni....mint láttuk a különböző mentőövek sem jöttek be (anno sem).

:(

Előzmény: alphanumericus (56)
alphanumericus Creative Commons License 2004.10.07 0 0 56

Azt hiszem a Malévnak lassan végkpépp befellegzett: úgy tűnik, a Haynan végleg visszalépett. Ha nem sikerül mielőbb privatizálni, a legjobb döntés, amit a kormány hozhat, hogy bezárja... hacsak nem áll meg a sját lábán, újabb tőkeinjekciók nélkül. Ehhez viszont az kéne, hogy az egymást váltó garnitúrák egyezzenek meg abban, hogy a kinevezett vezetőt nem saját kényükre-kedvükre rúgdossák ki. Na meg sok minden más...

wendriner úr Creative Commons License 2001.11.14 0 0 55
Ryanair? hat ez tenyleg meglepo.
Előzmény: alphanumericus (54)
alphanumericus Creative Commons License 2001.11.14 0 0 54
Akár hiszed, akár nem, Heathrow-ra érkezik a göteborgi gép... nem is hiszem. Nekem minden régi haverom a Piccadily vonalán lakik, úgyhogy ez főnyeremény...
Előzmény: wendriner úr (53)
wendriner úr Creative Commons License 2001.11.14 0 0 53
hat azert Heathrow-rol, vagy Gatwickrol atkeveredni a Stansted-re... nem egy leanyalom. persze Londonban is el lehet tolteni par napot.
Előzmény: alphanumericus (52)
alphanumericus Creative Commons License 2001.11.14 0 0 52
Szívemből beszél, wendriner úr! Annyit tennék hozzá, hogy a Go! a British Airways válasza a RyanAir kihívására (kac). Még egy adat Ryan ügyben: repülnek olyan célok felé is, melyek nem kimondottan népszerűek a nagy és drága társaságok körében: pl Göteborg. A svéd barátosném miatt utazunk oda egy hétre karácsony táján, komolyan fontolgatjuk, hogy "elugrunk" Londonba: 10.000Ft oda-vissza, hihetetlen...
Előzmény: wendriner úr (51)
wendriner úr Creative Commons License 2001.11.14 0 0 51
Ryanair ugyben szolnek par szot. nekem nagyon tetszik az a mod, ahogyan megcsinaltak a maguk low fares airline-jat. az idei ev elso feleben 100 millio font folott volt a profitjuk, es a kihasznaltsaguk szept.11 ota sem esett, sot tovabbi 10 millio fontert olcso jegyet akarnak eladni ev vegeig (10 font alatti aron). azt hiszem egy tanacsado ceg nem sok otletet talalna naluk cost-cutting-ra. tobbszor repultem mar veluk, semmi komoly negativumot nem tudok felhozni - termeszetesen nem business-class szintu szolgaltatast kell varni toluk. hihetetlen, hogy mondjuk egy London - Velence retur jegy 2 fontba kerul (+ illetek, ami tovabbi 15). internetes helyfoglalas (teljesen automatizalt), azonnali fizetes, utolagos korrekcio hianya, a repjegyed egy e-mail visszaigazolas hivatkozasi szammal, az ezzel kapcsolatos koltsegek termeszetesen elenyeszoek mas legitarsasagehoz kepest. nem a legfrekventaltabb reptereket hasznaljak az utjaikhoz, nem allnak ra a csore a reptereken, ezzel is kevesebb illeteket fizetnek, a gep leszall, kiszallnak az utasok, 2 perc mulva mar engedik is be a kovetkezo jarat utasait. a boarding-gate-nel jegyet kezelo srac ha kell akkor lepcsot tol, vagy stewardkodik (jo, a stewardok eleg csunyacskak), 200 ules van 2X3-as sorban, elvalasztas nelkul, a jaratokon mindenfele szolgaltatas van, csak kulon kell fizetni erte, ja es altalaban a legiiranyitok hatulra soroljak be a gepeket a reptereken (gondolom ennek is van koltsegcsokkento vonzata). mindamellett 200 db 1 fontos jegybol nem lehet eltartani semmilyen jaratot sem, a jegyeik csak egy reszet ertekesitik kedvezmenyesen, azon kivul kb a British-sel azonos arakkal dolgoznak. folyamatosan (naprol-napra) bovitik a jarataik szamat. a tervezettsegrol: a vazoltak miatt mar a jarat indulasa elott pontosan tudjak, hogy az nyereseges lesz-e, avagy sem, nagy elony. es valoban, teljesen magankezben levo tarsasag, azt hiszem az ireknel az Air Lingus a nemzeti, de lehet hogy tevedek ebben, nos az gondban van. a Ryanair-hez hasonlo szisztemaban mukodik az Easyjet, es a Go-Fly is, no meg tobbe-kevesbe a British Midland. egyikojuk a BA tulajdona. ugye mint az ismert, az USA-ban a Southwest Airlines ugyanigy mukodik, es ha jol emlekezem 20 ev alatt a 6-7. legitarssagga notte ki magat. a Ryanair 1991-ben indult, de a low-fares atallast csak par eve hajtotta vegre.

az Emirates is eleg jol mehet az araboknak, mert mint az olvashato volt az Indexen is, nagy gepvasarlasba kezdtek, csakugy mint a Ryanair (ok voltak azok a viccesek, akik ujsaghirdetesben kerestek hasznalt Boeingeket - ez is olvashato volt itt emlekeim szerint)

ezek a legitarsasagok at fogjak rendesen szabni a repules normait a kovetkezo evekben, jo lesz odafigyelni rajuk, a Malevnak meg tanulni toluk egy kicsit. Nem azt mondom, hogy le lehet masolni, de valami hasonlot lehetne csinalni Kozep-Europaban is.

alphanumericus Creative Commons License 2001.11.14 0 0 50
Így van - ezért mondom, hogy a vezetőt politikai konszenzus alapján kéne kiválasztani. Ajánlanám például a Torgyánhoz közelálló légügyi dinasztiát. /khm... vicceltem.../

Ugyanakkor azt hiszem, visszalépés lenne költségvetési intézménnyé minősíteni a Malévet... Szerinted milyen előnyei lennének a dolognak?

Előzmény: vamzer (49)
vamzer Creative Commons License 2001.11.14 0 0 49
"Mielőtt eltemetnénk a Malévet, jó lenne adni egy esélyt. Pl., megadhatnák azt a régóta esedékes (még a válság előtt óta) tőkeemelést, és olyan vezetést kéne kinevezni politikai konszenzus alapján, aki profi, és akit nem rúgnak ki két hónapon belül. Hát, ennyi."

Mindig is ilyen vezetőt neveztek ki. Legalábbis a kinevezéskor mindig erről volt szó!
Aztán mindig kirúgták.
Tudod miért?
Mert a MALÉV állami cég, ahol a mindenkori kormány mindenkori közl.minisztere a saját csapatát küldi oda lenyúlni, amit lehet, és utána váltunk, vagy a kormányváltás, vagy a miniszterváltás miatt, hogy az ÁPV-ről ne is beszéljünk.
És ez így fog folytatódni.
Ez egy jó kis cég, amiből mindig ki lehet venni valamit, mivel állami kézben van.
És mindig lehet magyarázni mindenféle indokokkal, miért váltunk vezetést.

A MALÉV így tarthatatlan. Illetve nem. Nevezzük ismét vissza költségvetési céggé, és ne Rt-ként működjön.

Előzmény: alphanumericus (47)
arkanoid Creative Commons License 2001.11.07 0 0 48
Sabena - kaputt... Ma mondták be.

Előzmény: alphanumericus (44)
alphanumericus Creative Commons License 2001.11.06 0 0 47
Dez1, kérlek, ne lovagolj már annyira ezen a mágnesvasúton (:-))) - gondolj már bele, hogy a leggyorsabb másnesvasúttal is mennyi idő alatt érkeznél mondjuk Rómából Stockholmba, vagy pl. Moszkvából Madridba --- nincs olyan mágnesvasút, ami kiváltaná a kontinentális repülést. Különben már az USA is mágnesvasutazna, ennek semmi értelme.

Az meg teljesen biztos, hogy BUdapestből nem lenne regionális központ a Malév nélkül. A kutya nem fog repülni, nem lesz versenyhelyzet, irtó drágák lesznek a repjegyek, kevesebb utas lesz, következésképpen drágább reptéri kiszolgálás, kevesebb társaság veszi majd igénybe Ferihegyet, még drágább repjegyek, hát ennyi.

Említettem itt példaként a RyanAir esetét, roppant sikeres magán(!)cég, s azzal ellentétben, hogy valaki itt azt állította, hogy állami segítséggel van talpon /ez bezony, nagy - nagy SIC, soha nem kapott "állami segítséget"/ az egyik legtalpraesettebb cég, aki hihetetlen fejfájást okoz a nagyoknak, és nagyon sikeres.

Mielőtt eltemetnénk a Malévet, jó lenne adni egy esélyt. Pl., megadhatnák azt a régóta esedékes (még a válság előtt óta) tőkeemelést, és olyan vezetést kéne kinevezni politikai konszenzus alapján, aki profi, és akit nem rúgnak ki két hónapon belül. Hát, ennyi.

Előzmény: dez1 (45)
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.06 0 0 46
T dez1 !

Nem tudom kötödsz-e a vasutlobbihoz, de valamiert nekem nagyon ugy tünik, hogy elfogult vagy...#Szoval szerintem a magnesvasut irrealis nagyobb tavolsagra a költsegvionzat miatt..
Az ICE kiepitese sem kerül keves összegbe, es meg messze nem versenykepes...
Az ICE Haamburg- München tavot 6 ora alatt teszi meg.... Es ez 770 km.... Mindezert 500 DEM-et kernek oda-vissza..... Hat ezt azert en nem neveznem versenykepesnek...
Vagy a Budapest Nürnberg tavolsag....
740 km, 9,5 ora (nem a magyar szakasz miatt, es 430 DEM... Amig volt közvetlen repülöösszeköttetes 250 DEM-be került... De ez az en velemenyem.. Ugyanis ennel meg az auto is olcsobb, meg ha egyedül megyek akkor is, az egyeb szempontokrol nem beszelve...
raadasul bar a vonat maga nem környezetszennyezö, de mindig kifelejtjük, hogy azt az elektromos energiat meg is kell termelni...

üdv deg

Előzmény: dez1 (45)
dez1 Creative Commons License 2001.11.06 0 0 45
Igaz mind az ICE/TGV, mind a mágnesvasút baromi sokba kerül, de mennyibe is kerül 1 db repülő?

Plusz a repterek fenntartása is vsz. sokkal többe kerül, mint a pályaudvaroké.

Amúgy Budapest, mint jövőbeli regionális átszálló csomópont sikeres lehet, ez független a MALÉV-tól, egy jó reptér jó üzletpolitikával jó helyen - mindösszesen ennyi kell.

Nem látok sok esélyt a jelenlegi helyzetben a MALÉV számára - profi tőkeerős tulajdsonos nincs a láthatáron az állam pedig még jószándék esetén sem tudott eddig bizonyítani, mint tulajdonos.

Én mint adófizető, pedig erre a célra minden további adóforintomat pénzkidobásnak látom.

Dez

alphanumericus Creative Commons License 2001.11.06 0 0 44
Többé - kevésbé ide tartozik, hogy a CNN információi szerint a Sabena csütörtökön beszünteti a működését. Szóval, ha van jegyetek Sabenára - gyorsan eladni a feketepiacon:-)))

Gyk.: A Sabena - többek között - a Swissair-nek köszönheti kilátástalan helyzetét... már leszámítva azt persze, hogy története során tán egyszer volt nyereséges... - ellentétben a Malévval.

jacksonhole Creative Commons License 2001.10.26 0 0 43
"Csak azt felejtjük el, hogy a repülés az olyan ipar, ahonnan csak és kzárólag tőkeinjekcióval lehet egy állami vállalatot piaci pozícióba hozni. A Mol, de a Matáv is veszteséges lenne, ha nem koncentrált volna az állam akkoriben jelentős összegeket pl. a távközlés modernizációjába"

Hmm. Mennyit invesztált a MATÁV-ba a magyar állam? Most éppen van a zsebemben egy 100 forintos, annak az értéke meghaladja azt az invesztíciót, amit te állítasz.
Amire te emlékszel, az a MagyarCom (Ameritech-Deutsche TeleCom szindikátus) beruházása volt. Miután az övék lett.

A MOL-ból, mint szintén magáncég, a magyar állam a gázár miatt csak kivett, nem invesztált.
Vagy akkor mire emlékszel?

Egyébként - ezt a régi MALÉV-topicban már megvitattuk - a MALÉV megszüntetése valóban a Budapest regionális szerep csökkenését idézné elő, valóban igaz, hogy a cég megszüntetése a kényszerű átszállások növekedését jelentené.
De erre nem adekvát válasz az állami tulajdon fenntartása, mérhetetlen folyamatos pénzbelepumpálások.

". Itt ugyanakkor az a kérdés, hogy adunk-e esélyt egyáltalán a Malévnek arra, hogy bebizonyítsa, képes talpon maradni."

Az utóbbi vezérváltási sorozatokat áttekintve erre semmi esély, de ezt is írtam már pont neked a másik topicban.
Pl. Mi a szart keresnek kisstílű ügyvédek a Boardban?
A Board harmada kisstílű ingatlanspekuláns ügyvéd.
Nincs vezér, csak ideiglenesen - átlagosan hét hónapra - kinevezett valaki.
És hogy miért? Erre hadd idézzem pl. Kovács Ferenc elküldését. Kovács némileg finomítottabb formában azt mondta, hogy mit kezdjen egy apparatcsik-elnökkel, aki azt se tudja, hogy mi az, hogy működő vállalat. Ezzel Szarvas Ferencre, mint kiküldött, semmihez sem értő elnökre utalt.
Szarvas bosszúja várható volt. És Antal Erzsit hozta be, mint volt szintén szakkollégistát.
Holott Kovácsnak igaza volt, Szarvas az, aminek mondta.
De Antal is megbukott.
Szarvas, mint elnök, bezzeg nem.

Előzmény: alphanumericus (22)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!