Az a más, akit "leszóltam", kategorikusan kijelentette, hogy "A 767-esen nincs lehetőség arra, hogy az üzemanyagot repülés közben kiengedjék, úgyhogy kéretik nem hülyeségeket terjeszteni... "Ez pedig ebben a megfogalmazásban szép magyar nyelvünkön az jelenti, hogy a típus erre képtelen, aki mást mond, az hülyeséget beszél...
Ez így egy marhaság, ráadásul épp leszólja azokat, akik ismerik a típus ilyen képességeit, vagy legalábbis hallottak róla.
A 767-esek fel vannak szerelve a rendszerrel, kevés kivétellel.
A HA-LHC (767-300ER) is fel volt szerelve, és az általad említett Malév 767-200ER-ek is, (vagyis az összesen négy gépből csak az LHD nem tudta eldobni a kerót).
A gép (mint típus) tehát alapból tudja ezt. Más kérdés, előfordul olyan, aki nem kéri a rendszer kiépítését.
Az ER változatoknál azonban különösen fontos a kényszerhelyzetben történő tüzelőanyageldobás lehetősége a magasabb tankolható tömeg miatt, ezért ezeknél szinte alig látni olyat, hogy a csűrők belső szélén ne lenne ott a kis csőcsonk az eldobáshoz .
A Gulf Air - akitől az LHD érkezett használtan - korábban valóban nem kérte a rendszert, de a későbbi gépein már fent van.
Ki tudja miért, a görög pátriárka helikopterbalesetéről szóló cikk végén erre a fórumra tereli az Index az olvasókat. Felhívom az érdeklődők figyelmét a Repülőszerencsétlenség című fórumra, ahol szakemberek is sűrűn előfordulnak, és válaszolnak a kérdésekre:
( Ez az itteni fórum szerencsére dögglött évek óta, és láthatóan teljesen hozzá nem értők osztották itt az észt pl. 767-es kerozinelengedés ügyben, a gép ugyanis a valóságben tényleg képes kipumpálni a levegőbe a túlsúlyt jelentő tüzelőanyagot....)
A 767-esen nincs lehetőség arra, hogy az üzemanyagot repülés közben kiengedjék, úgyhogy kéretik nem hülyeségeket terjeszteni...
Egy amatőr videós egyébként felvette az egészet. Ezt az este le is adták a TV2-n. Itt tudjátok megnézni (Realmedia formátum): http://www.korridor.hu/cikk.php?cikk=100000015887
Nem engedte ki, elfogyasztotta a kerozint! Láttam a madarat, maxi gázon, teljes fékszárnnyal, kiengedett futóval "koptatta" a kerót, az engedélyezett leszállósúlyig.
Most egyszerre beszélek az egész Bugi családdal. Már a nagykorúakkal :) Bocs ha off voltam, de a gép végülis nem zuhat le szerencsére, úgyhogy lehetek :))
Nemely katonai gepeken nem kiengedik, hanem ele'getik ezerrel. Rendesen felelmetes egy latvany, ahogy a gep farabol 3x akkora lang csap ki, mint maga a test. Mint valami repulo faklya.
Kicsit Pilotasra vettuk a temat, nem? Ez itt a Tasztal! 8-)
Ne má... Hova párolog el?
Egyébként valóban szokták, azt mégse lehet elvárni, hogy a gép 10 órát körözzön a levegőben, míg kifogy a nafta. A kisebb gépekből nem szokták kiengedni, ha jól tudom, azokon nincs is ilyen drain pipe.
Igyekeznek nem lakott terület felett kiengedni. Ezt elhiheted. Vannak persze technikai korlátok. De ha esetleg lakott terület fölött köröz, akkor még ott van a szél, amit minden bizonnyal beleszámítanak.
Tudják a dolgukat, higgyük el. Ha nem, tessék odamenni és jobban csinálni!
Felszállás után kigyulladt a Malév New York-i járatának hajtóműve. A gép jelenleg kényszerleszállásra készül a Ferihegyi repülőtéren. A tűzoltók óriási erővel vonultak a helyszínre.
Boeing 767-es
Felszállás után kigyulladt a Malév Budapest - New York járatának hajtóműve. Dobson Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője az Indexnek elmondta: a fővárosi és a reptéri tűzoltóság háromnegyed egykor óriási erővel vonult Ferihegyre.
Danks Emese, a Malév szóvivőjének tájékoztatása szerint a gép bal hajtóművéből lángcsóva csapott ki, amit a biztonsági rendszer segítségével a pilóta eloltott. A Boeing 767-es jelenleg a repülőtér felett köröz, majd a kerozin kiengedése után kényszerleszállást hajt végre.
Az Országos Mentőszolgálat illetékese az Indexnek elmondta: biztonságból a helyszínre tizenegy mentőautót is kiküldtek.
A feleségem hivott, hogy a feje fele szállt el egy ég? hajtóm?v? repül? (Ferihegynél lakunk), azóta t?zoltó hegyek mennek a reptér felé ... Tud err?l valaki valamit ?
Az interneten semmi :-(