egyébként pedig a topikcímre válaszolva. koros autó nem vénautó!! olvasva, látva, hallva azt a sok macerát és szenvedést amit sok uj,vagy egy-két éves autó tulaja átél a meghibásodások sokaságával...
Már láttam is ilyen 1,6TD-s verziót, csak hát sokat kértek érte.
Most még a Ford Sierrákat is nézegetem, mert jó árban vannak, csak hát nem tetszenek igazán. Egyébként nem olyan szigorú az a 400khuf :-)
az tény, hogy ugyanabba a kasztniba (ha lehet) mindig érdemes a nagyobb motort választani, mert ugyanazt a tömeget kevesebb erőlködéssel, dinakmikusabban mozgatja. Ja, és általában nem több fogyasztással.
A Passatba 1.6D motor került eredetileg, meg 1.6-os karbis. (Tán az 1.3-as is, mint a Golfba?) Nemtom, hogy belerakták-e az 1.6TD motort, amit az Audiba, mert az egy nagyon kellemes motor, azt is ajánlom, egyik cimborámnak volt, és ment mint golyó, csak fogyasttani nem akart :-)
Az 1.9 TD motor tényleg_nagyon_jó, de azt csak asszem 89-90-től rakták be a gépekbe, az meg már nem a 400k HUF kategória, hanem 1M, főleg kombiban. (A télen majdnem vettem egy '92-es Passat kombit 1.8i motorral kértek érte 1.2 M Ft-ot, de nagyon jó állapotban volt, sok extrával. Aztán végül is Opel Omega lett belőle. 2.4i :-)))
Igen a Passat kombit már néztem (lásd 329-es hszólás), de 2 okból nem javasolták a kollegáim. 1. Pont belelóg az 1.6-os motor a következő biztosítási kategóriába, 2. a nagyobb kaszni miatt az 1,6-os motor többet fogyaszt egy kicsit.
Így állítólag ha már belelógok az 1501-2000 köbcentis sávba, és kombit akarok, akkor jobb egy 1.9-es motor, mert majdnem ugyanannyit fogyaszt, de sokkal jobban húz. Pedig ilyen kombi Passat-okat láttam többet is. Igazi igáslónak tűnik :-)
Meg aztán nem is csúnya :-)
ha kombit akarsz, ajánlom a VW Passatot. Kb. ugyanaz az árkategória, mint az Audi, és ugyanolyan megbízható is. Nekünk van egy a tágabb családban, 80-as évek elejéről való, és nincs vele gáz, legalábbis motorikusan és futóművileg. Az más kérdés, hogy nyilván rohad már, szal a kasztnit le kellett ápolni és újrafényezni. Az viszont kizárólag állapottól és igényességtől függ, hogy valaki megcsinálja-e...
Köszi Lex, már agyaltam az Audikon is. Még nem döntöttem végleg, de egyre inkább a kombik tetszenek.
Ma láttam egy gyönyörű állapotú Peugeot 305 GLT kombit. Még a belseje is teljesen eredetinek tűnt!
Sajnos nem volt eladó :-)
Lex:üdv a csapatban és gratula a Mercihez:)Tudom mit érzel, faternak egy e23-as BMW728i van...szép nagy hajó az is, a 6 hengeres motor hangja pedig egyszerűen gyönyörű:)Remélem sikerül majd megfelelő dobot és véget szerezned:)))
új vagyok errefelé, de én is szeretem a régebbi verdákat, nekem főleg a 80-as évek jönnek be. (Meg az 50-60as is, de azt nem tudom megfizetni... :-)))
Amit eddig a kategóriából próbáltam:
Golf I GTI 1.6 (77-es volt)
Ment mint golyó, egyszer döglött be az elektronyos AC, egyébként semmi gond nem volt vele) Imádtam! (Fekete kocsi ültetve, aluf., fekete Recaro bőr belső, stb.)
Audi 80 1.6i (79-es)
Ezzel egyáltalán nem volt semmi gebasz, és elég jól ment ez is. Plusz kényelmes volt, elég nagy csomagtartóval...szal a család a nyaraláskor befért cuccostul :-)))
Audi 80 1.6D (82-ből)
Ezzel a világból ki lehetett volna autózni, egyszer volt vele kisebb elektromos probléma (generátor) És nem tudtam úgy nyomni neki, hogy 6 l fölé menjen a fogyasztása. Ráadásul nagy, kényelmes, stb. lásd eggyel feljebb (uaz a kasztni)
HGyuri! Ezt javaslom neked is, szerintem lehet még (igaz nehezen) nem fullra leharcolt, karbantartott példányokat találni, és árban nagyon kellemesek. (kb. 300e) Ha ehhez még utólag szerzel egy 5 sebességes váltót, (gyárilag 4 gang included) akkor hosszabb utakra is kellemes útitárs lehet.
A legújabb szerzeményem egy 126-os (S-klasse) Mercedes, 86-ból. Nyugdíjasé volt, megkímélt, batár nagy, kényelmes, biztonságos, és megy mint állat. Élmény vele autózni, én azt szeretem benne, hogy feelingje van a kocsinak meg a vele való autózásnak, és ezt a mai kocsik nem nagyon tudják nyújtani... :-(
Bocs, h. hosszú voltam, dehát ugye a lelkesedés...
... ja és a Szaharában a taxik természetesen W123-as Mercik, amik addig nem indulnak el, amíg mind az 5 utas be nem ült... Tehát ott minimum 6 személy a normális. De a rekord 9 ember volt egy _kombi_ Peugeot-ban!
Persze én nem akarom ennyire terhelni az autót, csak ezek úgy eszembe jutottak :-)
Köszi..
Majd nézelődöm még.
Ahogy nézegettem a dolgokat, nincs is a piacon igazán olyan idősebb autó, vagy nagyon kevés, ami ebbe a kategóriába esik. Ennek 2 oka lehet (szvsz): 1. már mind a bontóban van 2. senki sem akarja őket eladni :-)
Én azt hiszem, hogy az utóbbival állunk szemben, hiszen azért ennyit mégiscsak elmennek.
Szívem szerint a 60-as 70-es évek autóiba ülnék be leginkább, csak hát nem lehet kapni, és ha mégis, arany áron :-)
Mint például ez a Taunus!
Nekünk 12 évig volt Zastava 750 (a bogár), és sajnos ilyet sem lehet már szép állapotban kapni..
Ma Megane-t, Laguna-t, meg ilyeneket vezetek. De valahogy nincs meg az a vezetési élmény.. :-)
A Szaharában voltunk tavaly nyáron, és kb 50 km-t utaztunk egy olyan roncs Renault 4-el, hogy azt hittem, kiszakad az ülés, miután beleülök :-) Hát nem. Az autónak szerintem már nem is volt legéscsillapítása (sokan nem tudják, de a Szaharának csak 30%-a homokos, a többit ököl-fej méretű kövek borítják...), a kilincsek lötyögtek, az ablakokat nem nagyon lehetett kinyitni. De minden Land Rovert lehagyott :-))) Igazi élmény volt, azóta egyre jobban tisztelem az öreg autókat :-)
Ráadásul ha vennék egy jobbat olyan milla körül, az sem biztos, hogy nem rohad le az első sarkon, vagy nem húzzák meg.
Szóval szeretnék egy szép állapotú gépet :-)
Eloszor is udvozollek itt nalunk!
A legfontosabb, ne kapkodd el...
Volt mar nehany(hasznalt) autom, de az "igazi" mindig csak ugy "szembejott velem".
Ha nem ertesz hozza, legyel meg ovatosabb.
Ha szerelot viszel magaddal, az sem eletbiztositas. Ugyanis a szerelo sem fogja tudni, mi tortenik holnap. Garanciat pedig biztosan nem fog vallalni. Lehet, hogy egy lelkiismeretes markatars a tapasztalataibol adodoan tobb tanaccsal tud szolgalni.
Oreg autora kolteni kell, ha Te magad nem tudod javitani, az allagat fenntartani, akkor nagyon sokba fog kerulni. A szervizek nem fogjak tisztelni az autod korat!
Persze mindez nem zarja ki, hogy ha szerencsed van, "belenyulsz" valamibe.
Nehez ilyesmikre tanacsot adni, javaslom jarj nyitott szemmel... ha ma megtetszik egy , akkor holnap biztosan latsz meg jobbat.
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat!
Max 400ezret szánok rá (mindennel együtt: átírás, szervíz, stb), de van több pénzem is, csak egyszerűen arra, amire kell, nem szeretnék többet befektetni. Persze ha meg tudtok fűzni... :-)
A 309-ről tudok 1-2 dolgot mondani, ez a 205-ös nagytestvére (nekem ilyen van, csak GTI kivitelben).
A motorral általában nem szokott sok gond lenni, a Pug dízelek híresen hosszú életűek. Ennek megfelelően már van is bennük kilométer rendesen. Az más kérdés, hogy ezt ki mennyire vallja be. (Valahol itt a fórumban láttam a tökéletes nepper-szöveget: "Vak bácsitól vettem, első százezer kilométer alatt csak a garázsban állt" :-)))
A futómű már más fejezet. Tipikus a hátsó lengőkarok csapágyainak beállása, amit előrehaladott állapotban az igen érdekes szögben álló hátsó kerekek jeleznek. Ez komolyabb kiadás lehet. A remek magyar utak az első futóművet is meg szokták viselni, kérdés, ki mennyi figyelmet fordít a karbantartásra - erre is el lehet verni meglehetős összegeket.
A dízelt közelről nem ismerem, de elektronika nem hiszem hogy sok lenne benne. Ha extrás (elektromos ablak, stb.), azokat érdemes ellenőrizni. Rohadásra általában nem hajlamosak, ha mégis, akkor a szokásos helyek az ajtók alja, a küszöbök, esetleg a csomagtérajtó.
Nem említetted az összeget, amit szánnál rá, így nehéz tanácsot adni :-) de a legjobb, amit tehetsz, hogy elrángatsz egy hozzáértőt magaddal autót nézni. Ha szerelővel (is) átnézeted a kocsit, egy kompresszióteszt a motor állapotáról sok mindent elárul, a fékpadra is fel lehet tenni. Sok minden van, amire érdemes általában figyelni, ha csak az általam ismerteket leírnám, még hosszabb lenne a hozzászólás, pedig már így sem rövid :-)