Nagyjából másfél éve építettünk csapatommal egy olyan weboldalt,amin össze tudja mindenki hasonlítani címén elérhető internetes csomagokat. www.nettarifa.hu
Ezzel foglalkozom már jóideje, és a célom az volt, hogy ne kelljen egyszerre több szolgáltatót felkeresni ahhoz, hogy megtudjuk, ki is szolgáltat otthonomban.
Nem célom a reklámozás, ezt megoldom máshol. Csupán arra szeretném felhívni mindenki figyelmét, hogy ADSL esetén érdemes figyelemmel kísérni az árakat, mível mindenki ugyanazt az internetet kapja más más "szolgáltatótól".
Melyik szolgáltató szól bele, hogy otthon egy konnektorból megtáplász energiával egy szimpla rourert? Mondjuk 5 volt 1 amper, az öt watt, netán 9 volt fél amper, az 4,5 watt.
Anno volt a DSL-nél egy olyan kitétel, hogy az előfizetés egy kapcsolatot szolgál ki, és hogy szerver üzemeltetése nem engedett...
Merthogy a DSL - mint olyan - egy végpontról több betárcsázást is lehetővé tehet elvileg, akár ugyanazon név-jelszó párossal. De ez korlátozva volt. Egy router viszont egyetlen kapcsolatot létesít, és azt osztja tovább.
Az ADSL végpont meg nem mondjuk FTP szervez üzemeltetésére való.
Windóz: vezérlőpult, internetbeállítások, kapcsolat fül.
Vagy mindíg az alapértelmezettet tárcsázza, vagy mindíg csatlakozzon, ha nincsen kapcsolat.
Mellesleg broadband router manapság fillérekért kapható, bekonfigolod, az folyton fenn lesz a neten - ha jól állítod be - ; és egyrészt nem a windózodnak kell kapcsolódnia, másrészt több gép használhatja egyidőben a netet...
ADSL szolgáltató váltáson gondolkodom, pusztán anyagi okokból, semmi bajom sincs a Datanettel. A B-Tel 5 MB/s-os csomagján gondolkodom, van valakinek valami tapasztalata róla? Előre is köszi.
Az utolsó bekezdés első pontjához: Amíg HGW-d volt, addig a router része osztott IP-t a hálókártyádnak pillanatok alatt.
A modem nem osz IP-t a hálókártyádnak, ezért a windóz elmeditál igy ideig, hogyhát kért ugyan de még nem kapott, még mindíg nem kapott mégmindig. Na akkor beállít magának egy ex-has IP-t, olyan 194.valamit, és végre eljut odáig, hogy a kapcsolat nem jött létre, vagyx korlátozott.... Na csak miután a windóz eldöntötte, hogy mi is van a hálókártya körül, csak azután fog a tárcsázó tárcsázni.
A vicc az, hogy a hálókártyának DSL esetén nem is kell IP cím, illetve bármilyen jó neki, merthogy az ADSL kapcsolat a PPPoE protokollal épül fel, tehát Point-Point Protokoll az Ethernet fölött. Ahhoz meg nem kell IP a hálókártyának
Megoldás: A hálókártyának állítsál be egy fix IP-t! javaslom mondjuk a 192.168.1.11-et.
Maszk: 255.255.255.0
Ha nagyon akarod, az átjáró legyen mondjuk 192.168.1.1 esetleg 1.254 végű
Ezzel eléred azt, hogy a windóz nem akar IP címet szerezni a hálókártyának, nem néz ki a fejéből, hogy most miért is nem kap, átlép a dolog felett, lehet egyből tárcsázni.
A 2. ponthoz:
Hibernálás, alvó állapotban ugyan mi tartaná fenn a DSL kapcsolatot? Ha csak úgy felébreszted, néz ki a fejéből....
Szemben azzal, hogy amíg HGW-d volt, a netkapcsolatot a HGW tartotta fenn folyamatosan. Ha a gépedet a kapott IP-d elévülése előtt ébresztetted fel, gurult minden tovább. Ha esetleg közben eltelt egy hét, és az IP-d "TTL"-je eljárt, pillanatok alatt kaphatott új IP-t a kérésére.
Eddig tartott az elsősegély.
Innentől az irgumburgum:
Vélem az üzletkötő kétpéldányban töltötte ki a megrendelést.
Ha beixelte a telefont, és Te úgy mégis aláírtad, akkor bizony kétesélyes a dolog.
Modemet akkor küldenek futárpostán, ha "szereldmagad DLS"-ről van szó, jellemzően élő telefonvonal mellé. Ha nincs drót, azt előtte ki kell építeni.
Létezik a net+DSL telefon, akkor viszik a HGW-t, az szolgáltatói tulajdon, viszont minden egyben: modem, Wlan router, telefon illesztő, mifene. Ha szétveri egy villám, cserélik. szemben a szereldmagad modemmel, mert akkor vegyél másikat, mert amikor átvetted a futártól, onnantól a Tied.
Mellesleg most elő kéne venni a tarifatáblázatokat.
Magában a net: a forint.
Magában telefon: b forint.
A kettő együtt nem a+b, hanem a+b, mínusz kedvezmény a kettő az egyben miatt.
Ha ügyesen választ az ember telefon díjcsomagot (Hoppá) akkor kevésért kap 5000 percnyi beszélgetési lehetőséget vezetékes irányba, kicsinyí feltételek teljesülése mentén. az 80 óra fölötti össz idő.
Ha ügyesen választ az ember kombinált csomagot, akkor a cuccos a T-é, cseréli ha beüt a karach, és egyébkéntis kombinált eszköz, nem kell izélni a fentebb taglalt IP jelenségekkel.
Mindenesetre az eset el lehetet baxva, mert vagy futáros modem, vagy HGW, dE ha mégsem HGW, akkor tegyük fel a futáros modemet, oszt jónapot..... (most akkor van egy tartalék modemed...)
Szólj, ha az 1-2 pontot nem érted, vagy valami nem kerek. Megpróbálok tovább is...
Kértem a T-comtól telefonvonali internetbekötést telefon nélkül.
Röviden a következőt csinálták.
1. Kiküldtek futárral egy modemet.
2. A másnap kijövő szerelők hoztak magukkal egy telefont. Elhajtottam őket.
3. A kiérkező üzletkötő esküdözött, hogy nem lesz telefon bekötve, de nekem gyanús volt a megrendelésen a beikszelt telefoncsomag.
4. A netet bekötő szerelő hozott magával egy routert. A modemhez nemk nyúltak. Néhány napig meg voltunk elégedve
5. A megérkező számla mindenféle telefonszolgáltatásra hivatkozva túlszámlázott volt. Panaszt tettem. Állították, hogy megrendeltem a telefonszolgáltatást, de nagy nehezen meggyőztem őket. A telefonszolgáltatást levették.
6. Ezután 1 napig nem volt net, mert az ügyfélszolgálatos csaj valamit elcseszett a beállításokban. 12. órán keresztül közel 3 órai hívásomba került mire kijavították.
7. Megjelentek megint a szerelők, feltettek egy ugyanolyan modemet amiről az 1-es pontban beszéltem. Az 1-es pontbeli modemet nem akarták elvinni.
Most a következő a helyzet túl az átb@száson és a sok-sok telefonáláson és mérgelődésen:
1. windowsba történő belépés után az ADSl-kapcsolat csatlakoztatás ikonra kattintva, kb. 2 perc után épül csak fel a kapcsolat. (egészen addig nem jön létre míg valamiféle "LAN" kapcsolatot fel enm próbál építeni, ami "korlátozottan jön létre.
2. ha a számítógép lemegy "suspend"-be vagy hibernálódik, a kapcsolat nem épül fel újra, mint a router esetében, hanem indítanom kell gépet.
Szerintem jól tippelsz ,habár nem értem ezt hogy teheti meg.Sajna én is ezen lógok,most vagyok tul egy kéthavi cirkuszon velük,mindig leszakadtam,elismerték mindent végigvizygáltál más érpárra tettek ,modemet cseréltek azután azt mondták a hiba nem bennük va. Hanem pbiztos az átamszolgáltató nem ad csak 220 voltot és ezt nem birja időnként a modem. De ilyet még mérni nem tudtam. Továbbá azt mondjaák náluk nem szakadok le . Érdekes-nekem azt irja ki speedtouch Network problem ,meg a betöltendő linekt,utána látszik hogy a modem-router ujra megpróbál feljelentkezni. Én is erősen gondolkodom a kábelneten.
Szolgáltatóváltós csupasz ADSL előfizuról vannak tapasztalataitok? Interware-nél voltam, és úgy hálálnák meg a hűségemet, hogy 1000ft-tal emelik a havidíjamat. Többi szolgáltató honlapja kezdetleges ebben a témában. Valaki nem járt hasonló cipőben mostanság?
Köszi az ötleteket, neked is és a vargaur.-nak is. Mint írtam, felcseréltem a szomszédasszonnyal az ADSL egységet és már két órája működik, remélem ez volt a hiba. Valójában az volt a dologban a kellemetlen, hogy már december 15.-e óta kűzdöttem vele és többször feltelepítettem a Windows XP.-t és mindig azt hittem , én hibáztam . Emiatt nagyon szerencsétlen időpontban nyiffant ki a modem, nagyon sok órám van már benne. Azért a segítség nagyon jólesett, remélem megúszátok a további kérdéseimet ebben a témában. Azért még más témában fogok kérdezni ha már beállt az internet. Üdv oregsas.
Szerencséje volt az ismerősödnek,hogy szakemberként tudtál szembeszálni velük.
Tényleg csak a bla-bla megy részükről, már a 3. emberkével levelezek,gondolom a 4. ismét 1 új valaki lesz. Még várom a válaszukat, de szerintem nem jutok dűlőre velük. :( Már csak arról szól az egész,hogy fizessek ,én meg vissza,hogy nem fizetek. :(
Nekem egyik ismerősömnek volt gondja velük, én rendszergazdáskodom a srácnál. Ott átalánydíjas volt a szerződés, tehát havi fix a költség. Ott sem ment, de műszaki oldalról közelítettem rá a problémára: monitoroztam a hálózat forgalmát, az autentikáció folyamatát, hogy legyen bizonyítékom az anyázáshoz, illetve tudjak segíteni a műszakiaknak, ha sokat bénáznak. Először jött az általános lekoptató szöveg, náluk minden jó, bla-bla, aztán amikor vázoltam, mit, hogyan teszek, mert úgy látom, ezen az oldalon is minden jó, és engem is érdekel a probléma, kezdtek komolyan venni. Ami érdekes volt, hogy szépen igazoltam, hogy valójában inkompatibilitás volt az eszközök között. A srác router-ére noha a legfrissebb firmware-t töltöttem, bugos volt. Bejelentkezett a szolgáltatóhoz, a szolgáltató hálózati eszköze mondta, mekkora csomagmérettel fog kommunikálni. Erre a router mondta, szeretne más méretű csomagot. Erre a szolgáltató küldte a nyugtát, hogy OK, elfogadva az új csomagméret. Erre a router attól, hogy komolyan vette a szolgáltató hálózati eszköze, amit kikönyörgött új csomagméretet, annyira megrémült, hogy bepisilt örömében, azaz innentől kezdve nem folytatta a kommunikációt, hanem lebontotta azt. Aztán elölről kezdte az egészet. Viszont úgy kb. 3 próbálkozás után a szolgáltató hálózati eszköze mondta, hogy vele ne szórakozzanak, s több autentikációs kérelmet nem fogadott el.
A megoldás az lett, hogy a router-t On demand kapcsolatról Allways-ra állítottam, ez tüneti kezelésnek jó volt, de talán a szolgáltató is megváltoztatta a default csomagméretet, mert néhány héttel később kipróbáltam On demand, és mintha egyből működött volna, de inkább visszaállítottam folyamatos kapcsolatra.
Nálad viszont már jogi természetű a probléma, mert a szerződésbontásodat figyelmen kívül hagyva számláztak, ezt kell rendbetenni fogyasztóvédelemmel, ha kell, jogásszal.
Most járt le a T-Online hűségnyilatkozatom ( 1 éves) végre ! Nagyon sok problémám volt vele. A legolcsóbb csomagra fizettem elő. Nem használtam extrákra a vonalat, persze amikor volt ( mert legtöbbször dührohamot kaptam ettől a vonaltól ) félév után aztán szépen emelkedtek a forgalmidíjaim. :S Persze előtte volt számla reklamációm is , nem nagyképűség ,de én számoltam ki mennyit kell fizetnem , mert valahogy , olyan szolgáltatás maradt mindig rajta amit nem rendeltem meg. Egyszer levették , aztán a következő alkalommal ismét számlázták.
A szolgáltatás: állandóan ledobott a net , ülök a gép előtt nincs vonal ,de az ő számlálójuk az szépen pörög. Persze a hiba nálam van.Visszakapcsoláshoz megkellett szakítani , hogy adjon vonalat ,de ismétlem a számláló ment ,mintha lenne vonal.
2008.01.31. lemondónyilatkozat-meghatalmazással faxolva az egri központjukból
iktatva,időponta. "nem kapták meg"
2008.02.21. ismét ugyanez , itt nem vették észre a meghatalmazást
2008.02.29. ismét, most megkapták és ezzel a dátummal akarják megszüntetni a vonalat.
Teszem hozzá, még a vonalas telefont is lemondtam február 19.-én amin keresztül ugye a szolgáltatásuk jött volna , ha lett volna.
Most ismét olyan számlát kaptam amitől a hajam is égnek áll. Közöltem velük,hogy nem fogom kifizetni.
Ők egyfolytában azt hajtogatják ,hogy a forgalmat számlázták én meg hogy nem kaptam annyi pénzért szolgáltatást.
locsemege ! Vettem ugyan egy routert, de még nem használtam. ott valóban találkoztam egy beállítási lehetőséggel, ami automatikusan bontja a kapcsolatot. De jelenleg nekem csak a modem van a gép és a telefonoshálózat között. Mint írtam beüzemelni a routert még nem sikerült, de úgy vettem ki belöle, magától építi fel a kapcsolatot, amíg a jelenlegi modememnél ezt nekem kell kézzel megtenni. Rákattintok az internettes kapcsolatra és 5-6 másodperc után létrejön a kapcsolat. Ha pedig megszakad, akkor nekem kell kézzel visszaállítani. Olvastam már ping.-elésről, ha ezt megtudnám írni, akkor csak 2 percenként egyet ping.-elnék és soha nem szakadna meg, csak ez nekem még magas. Este , ha ma hazamegyek megpróbálom reset.-elni a modemet , hátha segít. Ma a fiamnál kipróbáltam egy USB.-s Vodafone rádiós kütyüt amivel 2 órán át nem szakadt meg a kapcsolat. Ebből arra következtetek , nem valószímű hogy a laptopban legyen a hiba. A modembe nem látok bele , a hétvégén kiprobálom a szomszédét. Azután beszámolok.
Válaszomból lehet, sejthető volt, de én nem használok Windows-t, vagy csak elvétve. Viszont szokott a router-ekben ilyen beállítási lehetőség - Always, On demand, ez utóbbihoz time out - lenni, így érzésből mondtam, hogy ha találsz ilyet, akkor megvan a megoldás. Ha nem, az nem olyan jó. Kérdés, nem éppen a modemben van-e ilyen lehetőség, bár az csak úgy lehet, hogy a PPPoE kapcsolatot is ő építi fel. Mármint a modem.
locsemege ! Köszönöm a válaszod. - Valóban jól beletrafáltál, mert tényleg rendszergazdaként lépek be, de most ezen változtatok. - Az XP edition 2 amit telepítgettem, és mindent " s z o k á s o s " módon csináltam, ebből arra következtetek, hogy ilyen kapcsoló az alapbeállításokban nem lehet. - Mindent megtettem, hogy ne fertőződhessen. megosztottam a winchestert, és format paranccsal tisztára töröltem maradék meghajtóra előre rátőltöttem a vírusírtót avas, netmetert,firefoxot és a windowscommandert, hogy , amíg tőltöm ne fertőződhessen. - Firefox.-on is alapbeállítást alkalmaztam, csak egy helyen túrtam bele , - induljon Startlap.-al. - Többször végigrágtam a windowst és a firefoxot, de nem találta ilyen kapcsolót. Nekem gond az is, hogy nem tudok angolul, de ebben az esetben még magyarul voltak az instrukciók. - A laptop Dell D505.-ös amihez még van 71 db meghajtó fájl, amiből 6 van fenn ezt a 6.-ot a rendszergazda javasolta, abben a 71 fájlban van sok felesleges is. video chipset 10/100 Mb hálózati meghajtó vezetéknélküli hálózat audió és még egy valami - A hiba úgy jelentkezik a netméteren a fogadott piros, a küldött zöld. 5,5 perc után csak zöld lesz, tehát csak küldözget és nincs válasz a kapcsolat ilyenkor még nem bontódik, még kell 10-15 perc és akkor bontódik totálisan ezen időn belül nem is tudok újra fellépni, elötte nekem kell bontanom és még varni 3-4 percet és akkor újból sikeres a kapcsolatfelvétel - Beszéltem az inviteles szolgáltatóval, megesküdött rá, hogy náluk minden rendben, emiatt már arra is gondoltam estlag a modemben van a hiba, mert azt sem én sem a szolgáltató nem látja - azért gyanakszom még a modemre, ugyanis két gépet a cross-link kábellel összekötöttem és, ha volt forgalom ha nem, akkor is órákon át folyamatos volt a kapcsolat. - Hétvégén a szomszédszonnyal majd megcseréljük a modemeinket, és majd beszámolok a fejleményekről, ettől többet várok. - Ha vaskereszt, ha fakereszt majd beszámolok. Az egészhez hozzátartozik, ez egy céges gép ,amin plc.-ket ellenőrzök estleg kisebb programokat írkálok. Már sok sebből vérzett, sokszor akadozott és ezért töröltem le. A rendszergazda nem nagyon díjazta, mert tele volt jelszavakkal és védelmekkel , de máskép soha nem tanulom meg. Valahol megértem, mert ő a felelőse, de én olyan drága programot amúgy sem használok és ezt csak élesben lehet megtanúlni. - Ha ráakadtok erre az ídőzítőre, légyszí engem is avassatok be !