2003. július 14., hétfő, 12:07
Utolsó módosítás: 2003. július 14., hétfő, 12:07
A Mol Rt. július 16-án, szerdán 0 órától a motorbenzin literenkénti fogyasztói árát 5,00 forinttal, a gázolajét 3,00 forinttal emeli - derül ki a nemzeti olajtársaság [origo]-hoz eljuttatott közleményéből.
Mondjuk az EUR-hoz semmi köze, dollárban jegyzik és nagyobbrészt azzal is fizetünk érte. Úgyhogy kapják be, ha jelentősen emelkedik a benzinár és ez az árfolyamra hivatkozva történik. Persze a dolár is drágább lett, de nem annyival.
Mi is a gond? Még mindig olcsóbb a benzin, mint Vitéz Alcsútdobozi Orbán Viktor legszebb napjaiban... (pszt, Vityka még uralkodott, amikor elkezdett lefelé menni az ár, de erre már nem sokan emlékeznek ám:-) )
Senki másnak nincs kedve nosztalgiázni ezekről az időkról amikor egyre olcsób lett a benzin?
Pedig lassan ideszokhatnának a balosok is , azok közismerten szeretnek nosztalgiázni. :)
A benzin ára jelenleg mindenhol csökken, itt Kanadában is esett vagy 15 centet. Sz'al ez nem a forint erôsödése, vagy OVi és gengje zsenialitása miatt van. Ilyen erôvel azért is lehetne dicsérni Viktort, mert süt a nap. Bezzeg ha emelkedne, akkor az lenne, hogy a bolsevik zsidó MOL biztos nyerészkedik. :)
Örüljetek az olcsó benzinnek. Dícsőítsétek kormányunkat. Stb.
Csupán jelzem, nem benzinnel táplálkozunk. Továbbá sokkal többen esznek, mint autóznak. A benzinárcsökkenés, mint makrogazdasági jelenség, a forint erősödésének eredménye (és ezzel együtt az egyéb importáruknak is valszeg lemegy az ára...), ez ugyanakkor az exporttermékeinket hozza nehéz helyzetbe, mint pl. a mezőgazdasági termékek.
Na és ez gáz.
Ja, még azt sem mondom, hogy a kormánynak erre oda kéne figyelnie, mert elrontom az örömötöket, azt meg nem szívesen.
Merjetek álmodni egy nagyot! Pl. a jóságos kormányról.
tudtommal az árakat a mol emeli ill. csökkenti, nem a kormány. amikor emelték akkor sem a kormányt hibáztattam, most sem nekik fogok hálálkodni.
úgy látom nagyon hiányzott nektek ez a jóságos állambácsi kép, kis etatisták!
ha 500 Ft-ba kerülne egy liter benzin akkor is megvennem,mert szüksegem van az autora.
egyebkent atlagos autohasznalo vagyok,havonta 1500-2000 km-ert teszek bele.a tömegközlekedessel az a bajom(tavolsagi buszok),hogy sokszor nem akkor van busz,amikor nekem kene.videki gyerek vagyok,sokaig Bp-re udvaroltam.nekem odavissza
busszal 2000 Ft Budapest.ehhez szamolj meg Pesten metrojegyet,buszjegyet,hamar összejön abbol is egy ezres.(tapasztalatbol tudom).
kocsival 4000-böl megjarom Bp-t,egy 1000-essel több,mintha tömegközlekednek.
es szivesen fizetek többet egy 1000-sel,mert nem vagyok idöhöz kötve,addig maradok,ameddig jol erzem magam,nem kell felnem,es mergelödnöm,hogy "jaj,22:40-kor jön az utolso busz,es le ne kessem,jaj felferjek ra,le ne maradjak rola".
biciklisre meg soha nem üvöltöttem ra,meg akkor se,amikor majdnem elemkalimpalt.viszont hülye autosra annal többször radudalok.
Igazad van, de engem leginkább az autósok arroganciája dühít fel, talán a drasztikus benzináremelés leszoktatná őket a fölösleges kocsikázásról.
Az infrastruktúrára tényleg nagy szükség lenne, de a kerékpárosok érdekvédelmét sajnos egyetlen párt sem vállalja fel, így pedig nehéz bármit is tenni.
Kedves Attila!
1. Főúton lehet biciklizni, de nem csak ott van nagy forgalom.
2. Rengeteg hülye autóssal találkoztam már, elég sokan ordítottak is rám, pedig szabályosan szoktam közlekedni. (mondjuk igen hamar megbánták az ordibálásukat)
3. Azok a biciklisek akik hárman mennek egymás mellett szintén hülyék.
4. Hamarosan kimerülnek a föld kőolajtartalékai, akkor mihez kezdtek? Nem hiszem, hogy visszamennénk a kőkorszakba. Nem azt mondtam, hogy ne legyenek autók, csak egy kicsit kevesebbet is használhatnák őket, és egy kicsit jobban figyelhetnének a kerékpárosokra. Megítélésem szerint az autót használók túlnyomó többsége fölöslegesen használja a kocsiját, aztán meg az ő sirámaikkal van tele a TV.
5. A kerékpározás nem csak egészséges, de városban a legpraktikusabb közlekedési eszköz. Ráadásul nem szeretném, ha a leendő gyermekeim benzingőzben nőnének fel, egy olyan városban, ahol napos időben sem több a látótávolság 10-15 méternél.
off
A biciklizéshez megfelelő infrastruktúra kellene, a benzináremeléssel szart sem érsz:
- bicikliutak
- őrzött biciklitárolók (még uszodáknál sincs ilyen, nemohogy más közintézményeknél)
- stb, ami most hirtelen nem jut eszembe
bocs,de nem tudok egyeterteni az ilyen "biciklis-egeszseges eletmodos" velemenyekkel.
ha forgalmas uton bringazol,akkor az szerintem föut lehet,es ha jol emlekszem ott nem is lehet biciklizni...
az autosok 90% semmibe vesz: altalaban kitör a frasz,ha elem kerül pl 3 biciklis egymas mellett az uton.ne altalanosits,egyebkent meg egyetlen autos se hülye,hogy direkt le akarjon sodorni az utrol egy bringast( en legalabbis nem).
egyebkent meg menjünk vissza a kökorszakba,a barlangba a tabortüz melle,es akkor villanyra se lesz szükseg....aztan akkor benzinre se lesz szükseg.
Attila
Én, ha megengeded nyavajognék.
Szeretném, ha a benzin minél drágább lenne, hátha azok a barom autósok egy kicsit kevesebbet vezetnének, esetleg kipróbálnák milyen kerékpározni. Bár nem pesti, hanem egri vagyok, de néha itt is halálfélelmem van, ha egy kicsit forgalmasabb úton bicajozok. Az autósok 90%-a semmibe veszi a kerékpárosokat, fölösleges, zavaró tényezőként kezeli őket.
A másik: nekem senki ne nyavajogjon, hogy magas a benzin ára, meg a parkolás, mikor ha jobbam megnézed a legtöbb autóban 1 ember ül, persze, hogy így nem gazdaságos. Meg minek kell kocsival járni a 2 kilométerre lévő munkahelyre? Elhiszem, hogy van, akinek fontos a munkájához az autó, de ez csak egy elenyésző hányada a teljes autóstársadaomnak.
Tudom, hogy ha a benzin drágul, az egyből megjelenik minden termék fogyasztói árában, de én szívesen vállalnám ezt is.