Na az, hogy ha világít a 3 LED és nem nyílik, akkor már légy szíves, szólj a safjornak. Ha a hiba továbbra is fennáll, akkor azt ki kell javítani. Én eddig ilyennel még nem találkoztam, de minden kütyü elromolhat. Olyannal viszont találkoztam, hogy nem nyomtam meg rendesen, ezért nem nyílt, ki fogom tapasztalni, mi a legjobb nyomás.
Az ülés nekem szimpi, lehethogy ülepem párnázottsága következtében. ;)
Megnéztem,zölden viritanak-néha mégse nyilik.Rosszindulatom jeléül jót röhögtem 1 öreg papán,aki szintén nyomta,de nem lett semmi.Megunta,átment másik ajtóhoz,az már sikerült neki.Az ülés biztos vandálbiztos,de nekem ugy töri a seggem,hogy az nemigaz.De hiába a vandálálló vasaló,ezek a buzerátor firkálók akkor is összeb...szák az egészet.Bár nem ide tartozik,de idegesitő,ahogy már az ujonnan érkezetteket is 2-3 napon belül televan firkálva a f..ságaikkal.Rövidesen átnézek majd a 'Sindöcögényekhez'.Csao
"Az ajtónyitó gombok (a külsők) 1 része kontakthibás,nyomhatom a világ végéig,akkor se nyit."
Megnézted előtte a gombokat, hogy zölden világítanak-e? Csakk akkor érdemes nyomni, ha zölden világít a 3 LED, mert ha nem, akkor lökdösheted a világ végéig...
Az ülés nekem nem kényelmetlen, ráadásul eléggé vandálálló.
A magasperont műszaki okok miatt nem lehet sajnos telepíteni, de ebben teljesen igazad van. Mellesleg az 50-esen is van egy jó rakás megálló, ahol lehetne (és kellene) magas peron.
A 100 millió Ft. egy ilyen kaliberű kocsiért nem sok, egy új kocsi úgy 500..700 millió között lehet.A Ganz valszeg pár éven belül saját erőből nem tudna villamost csinálni. Az iparik megbízhatósága sajnos nem a legfényesebb - bár ebbe a karbantartás jelentősen belejátszik. Az ipari ráadásul alapvető szerkezeti hibákkal is rendelkezik. Persze amennyire ez magyar lenne... Az UV tupírozás pedig nagyon sokba kerülne, egyszerűen nem jön vissza épkézláb idő alatt a metrókról készítettem egy TDK-t, amelyben kiszámoltam a 81-es kocsik szaggatósításának megvalósíthatóságát. Nos, az is csak nagyon hosszú idő alatt térül meg, gyakorlatilag csak a szaggató hozza vissza a saját árát, nem termeli meg a vázcserés felújítás költségét. Az UV kocsik mintegy 20-30 évvel öregebbek, sajnos olyan járműszerkezeti megoldásokkal, amelyek már nem felelnek meg a mai kor követelményeinek. A TW-k 1-esre való telepítése tényleg nem rossz gondolat, asszem itt is felmerült már párszor, az vele a gond, hogy kissé presztízs dolog a tök új vonalat feltúrni magasperonra, pedig nem lenne rossz dolog.
Ami az alacsony padlót illeti, arról is írtam egy TDK-t, nos, azt gyakorlatilag nagyon kevés helyen éri meg alkalmazni, a magas peron sokkal jobb, sőt, ahol alacsony padló kell, ott sem fontos az összes ajtónál. De sajnos ezt egy politikusnak nem lehet beadni...
Hali!Még uj vagyok itt,bemutatkozni nem nagyon akarok,mert minek.Amit tudni kell rólam,az annyi,hogy 24 éves vagyok,villanyszerelő,és kb 1 éve eléggé "villamosbuzi".Sokáig éldegéltem az 50-es vonal közelében,és el kell mondjam,nem vagyok megelégedve a TW6000-rel.Az ülések olyan igénytelenek,hogy valami hihetetlen.Kényelmetlen,és még randa is.A lépcső magasan van,az öregasszonyok még napjainkban is küszködnek a megmászásával.Az ajtónyitó gombok (a külsők) 1 része kontakthibás,nyomhatom a világ végéig,akkor se nyit.Hülyeség volt az 50-esre tenni ezeket,mert itt képtelenség magas peront csinálni hozzájuk,pedig igy sokkal jobb volna.Mielött ezeket behozták volna,arról sipákoltak az illetékesek,hogy mindenáron alacsonypadlós vasalókat akarnak.Hát ez majdnem sikerült is....De ha már itt vannak,jobb lett volna felrakni őket az 1-esre,csinálni ott magasperont,ide meg,ha a pálya birná,a Tátrákat kellett volna elhelyezni.A gyorsulásával nincs bajom,és elég csendes is,de ha jól számoltam 100 milcsibe került 1 db ezekből a használt,a németeknél levetett villamosokból!100 millió Ft kissé sok egy ilyenért,nem?Inkább a Ganz gyártott volna konstrukcióban kissé elavult,de olcsó és megbizható ICS-t,kissé feltupirozva (tirisztoros vezérlés,rekuperáció,stb...),és az legalább magyar termék.Miután a teljesitményelektronika nem áll távol tőlem,meg merem kockáztatni azt a kijelentést,hogy akkor is jobban járt volna a BKV,ha a meglevő UV-kba szereltet (hazai kivitelben persze) TIRISZTOROS VEZÉRLÉST!Mer müszakilag megoldható,és a kisebb áramzabálás miatt bőven visszahozta volna az árát.Selejtezés helyett,ez talán szebb és jobb lett volna..De hát engem nem kérdez meg senki,a politikai döntéseket meg közismerten a hülyeség enyhe szellői lengik körül..
A felszállási gondok magas peronok építésével megoldhatók. Ezenkívül a járművezetőnek lehetősége van az ajtózárás letiltására, azaz ha valaki nem tud felszállni, akkor így tud segíteni.
Az ülések nekem kényelmesek - még én is elférek, ami azért nem kis feladat:))
Fabrik:
"Az ülések katasztófálisak, még a régi fapados 50-es is kényelmesebb volt. Nem is beszélve arról, hogy egy teljesen egészséges férfi 1-2 év alatt szert tehet aranyérre, vagy egy nő petefészek gyulladásra, ha leül télen."
Nem igaz, mert a Hannoveriekben van fűtés, ellentétben az UV-kkal.
A hannoveriek tényleg ezen utaztak/utaznak? Én még nem voltam ott, de ennyire igénytelenek nem lehetnek.
Ez igencsak silány. Az ülések katasztófálisak, még a régi fapados 50-es is kényelmesebb volt. Nem is beszélve arról, hogy egy teljesen egészséges férfi 1-2 év alatt szert tehet aranyérre, vagy egy nő petefészek gyulladásra, ha leül télen. Borzasztó.
Arról nem is beszélve, hogy mennyi állt le véglegesen, mióta beszerezték ezeket.
A váltót hónapokig nem kezelte (és a problémát meg a BKV nem kezelte).
Szóval az egész egy kudarc.
Igaz, hogy csöndes, meg gyors, de hiába gyors, úgyis csak 50-nel lehet menni.
Ja és nem ártott volna megvenni a hannoveri megállókat sem hozzá, vagy dobbantót építeni, mert a lépcső elég messzire került.
És próbált már meg valaki 2 megtermett bevásárlószatyorral felszállni? Gombnyomás - csomagfelvétel - ajtó bezár - csomagletétel - gombnyomás ...
A szállítást az eladó fél intézte, tehát ott lehet ez ügyben reklamálni. Az adásvétel története alapján nem érzem találatnak a magyar külkereskedelemre vonatkozó megjegyzésedet sem (már úgy értem, abban külkeresek nemigen működtek közre).
A volt kollégám vasútmérnöki szakon végzett, a mai napig "mozdonyközelben" dolgozik. Én tőle tudom a TATRA-sztorit, és a másikat is. Mint írtam, "korabeli történet következik" ugye, ez nem ugyanaz, mint a ténymegállapítás, vmint a számoknál is kihangsúlyoztam, hogy _nagyságrendileg_ merthogy a pontos összegre már nem emlékezett Ő sem.
Namármost. Ugye, minden lemeznek két oldala van, az egyik folyton a pontos, hiteles információkra hivatkozik, ez az ún "tényszerű" -csak az a kár, hogy ezeket a tényszerűségeket (kevés kivételtől eltekintve -idesorolva akár a "magyar gazdasági csodát" is-) már az infó kibocsájtója is hamisítja, erről sajnos keserű tapasztalatokkal rendelkezem-, a másik pedig, amiről ún "tűzközeli" emberkék mesélnek, azok a sztorik, amik a pontosság _látszatát_ ugyan nélkülözik, ám minden okunk megvan rá (évtizedes ismerettség, jó barátság stb) hogy helyt adjunk a "nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél" közhelynek.
Persze ha minden olyan dolog igaz lenne, ami "pontos" számokat tartalmaz, és "hivatalos" helyről érkezik akkor boldogak lehetnénk, de nem így van -sajnos-.
Egyébként a "mesét" nem én találtam ki, a gratulációt továbbítom az illetékesnek, hátha személyesen jön be a topicba megköszönni.
Viszont a "hanzikra" továbbra is fenntartom, hogy a villamosgyártás szégyene még a régi 47-eshez viszonyítva is, az meg a magyar külkereskedelem szégyene hogy behoztuk őket.
Még vmi: Annak idején, amikor rákérdeztem hogy vajon kinek az ismerőséjé az a szállító vállalat, amelyik tréleren hozza be a villingereket az Alpokon keresztül, azt a megnyugtató választ kaptam, hogy nyugi, csak a tesztpéldányok jönnek így, ha beindul a "nagyüzem" vasúton érkeznek majd a szerelvények.
Nos elég gyakran járok az "Őrs" felé, és a saját szememmel látom, hogy a mai napig tréleres kamionokkal hozzák be ezeket a vánnyadt, műanyagbélésű, csigavonatokat.
De persze ez is csak mese.
Biztos nem is látok, csak képzelem.
Azért kiváncsi vagyok, hogy honnan hozzuk a következő eresztést?
Elképzeléseim már vannak, pl hozhatnánk Indiából ökörvontatású villamost, aminek még magasabban van a padlószintje, esetleg emeletes, és az alsó szint le van zárva.
Biztos az még a "hanzinál" is olcsóbb lenne, szóval tutira jó üzlet volna.
Egyik nagyváros kiírt villamos tendert. Úgy -10-30 villamosra.
Mindhárom nagy tudja, hogy a valós vásárlás úgy 100 db lesz de elhúzva 10 évre.
Jelentkezett mindhárom.
A tender bontáskor kiderült, hogy az egyik legnagyobb nem jó pályázatot adott be.
Közl.váll vezig felhív legnagyobb elnökét, hogy hát Önök már sok felé elladtak ilyen villamost de nekünnk mégis érvénytelen ajánlatot nyújtottak be, ugyan javítsák már ki azokat a piciri hibákat, hogy versenyeztessük Önöket.
Fő-fő elnök : úgy ítéljük meg, hogy mégsem tudjuk teljresíteni az önök kiírási feltételeit.
( más városban tudták)
Második nagy a tenderbeadási határidő lejárta előtti napon még két napot kér, mert úgymond dolgoznak a tender ajánlaton de még nincsenek készen.
Megkapja.
Két nappal később mégis közli, hogy mégsem adnak be tender ajánlatot.
Példabeli közl.vállalati vezérigazgatónk most ott áll a tenderfelhívására jelentkezett egyetlen értékelhető ajánlattal.
Ezt az egyet tudja - joszerűen - versenyeztetni, saját magával.
Egy céget.
Mit tegyen ?
Valószínűsíthető, hogy a három nagy elnöke összeült egy csendes de szép üdülőhelyen és jóízű poharazgatás közben eldöntötték.
- Te indulsz és nyersz abban az országban . Én is indulok ott de nem nyerek.
- Én indulok ebben az országban Te ott nem is indulsz ellenem de amabban az országban meg indulsz ellenem de eleve rosz pályázatot adsz be.
Az említett hozzászólásodból csak nicked lehet valódi.
A TATRA villamosok beszerzésének, pontos, számokkal és tényekkel is alátámasztott változatát többször megírtuk - többen - a Városi Közlekedés topicban.
A városi legendák születésére speciel jók a történeteid csak a végére mindíg tedd hozzá = mese.
Ja, gyorsan hozzá kell tennem az ég világon semmi közöm nincs a Ganzhoz, csak éppen fáj, hogy miközben (nagyon kevés kivétellel) minden nagy céget, gyárat szándékosan leépítenek, szétdarabolnak az országban, közben nem gondolkodnak, és folyamatosan európát kiabálnak. Pedig a történetből láthatjátok, hogy európában nem csak a pillanatnyi hasznot keresik, hanem a hosszútávú megoldásokat is.
Szvsz korrupciós dolgok, de ezen nem érdemes idegeskedni, a skodálatos TATRA villamosok óta.
Korabeli történet következik:
1. Akkoriban volt vmiféle 1,2m - 1,4m vagyis nagyságrendileg 200e Ft-os különbség a magyar Ganz és a TATRA között. (A számok csak nagyságrendileg jók, a pontos adatokat nem tudom, a kollégám mesélte a sztorit.) Nosza, külkereskedő elvtársak rámutattak a különbségre, vegyünk TATRA-t. Jó, megvolt a megrendelés (hazai ipar ugye szar, meg ráadásul drága).
2. Átjött a határon az első X TATRA szerelvény, ugyanazzal a lendülettel fordult is vissza, mert csak az egyik oldalon volt rajta ajtó!!! Egyeztetés: Csehszlovák elvtársak, ja, az 400e-el drágább, ha a másikra is kell. Külkereskedő elvtársak: Nem baj, most már mindegy. Jó.
3. Fel lett szerelve a másik oldalra az ajtó (TATRA ekkor már 200e-el többe volt mint a Ganz lett volna), megérkezett a TATRA.
4. A TATRA-nak akkora volt az áramfelvétele, hogy sorra "csapta le" a Ganzhoz méretezett "trafóházakat". Komplett vonalakon kellett übernagy pénzekért trafóházakat csereberélni, ekkor már nagyon ráfizetéses volt a bolt, de van még egy fejezet
5. Volt egy vonal, ahová ráengedték ezeket a csodálatos (amúgy a hanzikhoz képest tényleg európainak tűnő világos, tágas, fűtött) villamosokat, (talán a Szilágyi Erzsébet fasor) de sajnos nem tudták végigvinni a szerelvényt: A villamos képtelen volt a régi pályaszakasz kanyarjait bevenni. Még egy "kis" érvágás következett: A teljes vonalat átépítettek, vágányokat szedtek fel.
6. Mielőtt megint a költségtényezők felé sodródnánk, még egy igaz történet európából: Tudok egy német városról, ahol saját "villamosgyár" üzemelt. (Magyar hasonlattal talán Budapesttel és a Ganzzal tudnék élni) A városatyák beadták az igényüket új villamosra, de drágállották az árat. Körbejártak európában pár céget, míg végül eljutottak a Ganzhoz is. Megnézték az ajánlatot, szakértők vizsgálták, és elfogadták mert a németeknek megérte volna a dolog. Aztán rá kis időre mégis visszamondták az egészet. Megvizsgálták ugyanis közgazdasági oldalról is a helyzetet: Rájöttek, hogy még ha drágábban is, de ha a saját városukban lévő céggel kötnek szerződést, akkor fellendítik a kereskedelmet, csökkentik a munkanélküliséget, a pénzük helyi szinten fordul meg, az iparűzési, és forgalmi adók saját zsebbe kerülnek, végül nem kell hetedhét országba menni alkatrész utánpótlásért. A történet végét már biztos kitaláltátok: A helyi cég gyártotta le végül a szerelvényeket.
Valahol európában.
Üdv:
Hunter
A TW motorjai nagyon erősek, de az abba beépített szaggató arra volt kitalálva. A KCSV-ben viszont túl erősek a TK motorok a szaggatóhoz.
Uhi: kitalálták már a vonóerő kiesés nélküli SP átkapcsolást: híddiódával oldják meg. Ilyen van az ICS-n. De ezeken is érezhetően ugrik a vonóerő nagysága (de legalább nem esik ki egy pillanatra, mint az UV-k rövidzáró átkapcsolásában). De ez sem igazán oké, az ICS rágása is sok. A híddióda helyett lehetne valami aktívabban szabályozható félvezető elemet betenni esetleg. A soros kör lebontásához is külön kontaktorok vagy tirisztoros legyengítés szükséges. Macera, hibaforrás, elkerülhető simán az SP átkapcsolás elhagyásával.