Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

attus Creative Commons License 2000.11.30 0 0 52
Nem emlékszem erre a cikkre, de nagyon jó, és kiváló példa az összevissza táblázásra.
Ausztriában közismerten 100 km/h az országúti sebességhatár. De még a legkanyargósabb alpesi utakon, ahol a Suzukival kb. 40-el bírtam bekanyarodni, ott is csak egy hetvenes táblát tettek ki. Ha nálunk is ez lenne a gyakorlast, talán az autósok jobban megtanulnák a szabályt tisztelni!
Véleményem szerint elsősorban nem a KRESZt, hanem a KRESZ alkalmazását kellene módosítani, hogy betartható legyen.
Inner Circle Creative Commons License 2000.11.30 0 0 51
"Ilyen után érthető, ha sokan azt mondják: ha itt nem tartom be, mert hülyeség, miért tartanám be máshol?"

Ebből a kategóriából örök kedvencem az egyik régi Autó Motorban látott kerékpározást tiltó tábla. Kihelyezve csak úgy az országúton, leágazás vagy ilyesmi nélkül (talán a megyehatár volt ott), a csóka meg csináljon amit tud, esetleg forduljon vissza. Ha netán lenne olyan hülye aki ezt tenné, annak szól a másik poén: visszafelé is tilos! Eddig szabad volt, innen már nem, egyik irányba sem. (Talán megvan még a cikk, amiben írták hogy hol van.) Ezek után vedd az egészet komolyan... :)))

Előzmény: attus (50)
attus Creative Commons License 2000.11.29 0 0 50
Én azért biztos vagyok abban, hogy az idétlen KRESZ és a teljesen őrült rendőrségi magatartás nincs túl pozitív hatással a magyar közlekedési morálra.
Itt is olvastam az egyik topicban, de engem is idegesített a Lágymányosi-híd pesti hídfőjénél az építkezésnél a 15 km tábla. Minden kétséget kizárólag szabálytalan tábla, tehát elvileg nem kell betartani. Mégis láttam egyik nap ott az ismerős zöld Skodát villogni. Még szerencse, hogy éppen Buda felé mentem, mert általában én is 70-es szoktam elhúzni a tábla mellett, és az ugye kb. 360% túllépés.
Ilyen után érthető, ha sokan azt mondják: ha itt nem tartom be, mert hülyeség, miért tartanám be máshol?
ICTUS Creative Commons License 2000.11.29 0 0 49
Szerintem a bal index a legkulturaltabb kifejezese a menni akarasnak, osszevetve a villogas, dudalas, letolas (rosszabbodo sorrendben) modszerekkel. A legkiralyabb megis, ha megvarom, mire vissza tud menni.

Az uttestre festett macisajtokat nagyon jo otletnek tartom.

Szerintem a lampas keresztezodeseket, ahol lehet, le kéne cserélni körforgalomra.

Udv:Gerzson

Előzmény: Herr X (46)
avantage Creative Commons License 2000.11.29 0 0 48
>Mivel rosszallást vélek kihallani hangodból
Alaptalanul. En sem szoktam kihuzodni, csak akkor, ha tudom, hogy nem fogok beszorulni.
Előzmény: Inner Circle (47)
Inner Circle Creative Commons License 2000.11.29 0 0 47
Kedves avantage! Mivel rosszallást vélek kihallani hangodból, felhívom figyelmed a hozzászólásban közölt többi tényre: 1. egy Trabant előzött előttem egy kamiont százzal (már hosszabb ideje, és még jó sok hátra is volt) 2. ebből kifolyólag a kamion mellett voltunk mindhárman. Mr. Mégane szerintem ebből igazán kitalálhatta volna, hogy 1. nem én húzom vissza egy kötéllel az Alfával a Trabantot, ami menne kétszázzal is 2. még ha úgy is döntenék hogy hagyom őt elmenni, ahhoz először le kéne lassítanom a teherautó tempója alá, hogy besorolhassak mögé, mert a nyergespótkocsiba a legjobb akarat mellett sem tudok lehúzódni. Mikor az út megnyílt, lényegesen gyorsabban távoztam előle, mint ahogy követni tudott volna, úgyhogy egy pillanatra sem tartottam fel, ő is így szabadulhatott a leggyorsabban. Szóval tőlem akárki janizhat az úton, ha 150-nél ér utol akkor bár tudnék gyorsabban menni, mégis simán lehúzódok előle, de azért gondolkodni még egy killer 1,4-es Mégane tulajának sem szégyen. OK? :)))
Előzmény: avantage (44)
Herr X Creative Commons License 2000.11.29 0 0 46
"Rejtély számomra, hogy miért érdekel valakit az, hogy a mögötte jövőnek villog-e a bal indexe."

Nem az zavar, hanem az, hogy a baromarcú féklámpavillogtatás után is 1m-re van a kocsi seggétől. Ez engem azért ilyen tempónál idegesít. Csak egyszer kelljen valamiért rendesebben fékezni. Vagy ő bámészkodjon el....

"Egyébként a járművek által sík terepen elérhető sebességről kezdtél beszélni, de SZVSZ kötelező legkisebb sebességre gondolsz."

Igen, mint írtam:
"Ja és kitenném a sávok fölé a "kék min. sebességet megjelölő" táblát is."

StillStar:
"A viszonylag jó tempó alatt nem 140-es átlagot értettem."

Én sem szeretnék annyival menni. Beérném a 110-120-szal is. De akkor valahogy nem a forgalom ritmusát követem, ami a legrosszabb választás.

Előzmény: Inner Circle (36)
Herr X Creative Commons License 2000.11.29 0 0 45
"Ha feltűnne, az M3ra és M1re közös a matrica."

Feltünt. De ettől függetlenül mégsem mehetek rajtuk Békéscsaba felé.....

Azt hiszem ezen kár vitatkozni. Ezt a politikusok cseszték el....

Előzmény: MacPhisto (43)
avantage Creative Commons License 2000.11.29 0 0 44
>dugtam egy négyest, fél perc múlva sehol nem volt a Mégane. Ezért kellett villogni?)
Erdekes hozzallas. En gyakran vagyok ugy, hogy megyek pl. 140-el, elottem 130-al megy egy jobb auto, de nem ohajt elmozdulni. Villantas utan sem. Kozelebb megyek, villantok megint. Erre padlozik. Ez tud bossztani, en csak gyorsan akarok menni, nem BMW-ket meg egyebeket letolni. A lenyeg, hogy haladjunk, tolem nyomhatja, csak ne tartson fel. (Ja es en is 1.4-el nyomulok, sot ez csak egy 60le Astra Classic.)

Ja es ami meg igazan bosszant: Amikor valaki nem tudja felmerni, hogy ha most kimegy a kulsobe, en megelozom, es utana lassitas nelkul, lazan vissza tud jonni a belsobe, mielott utolerne a kovetkezo kamiont.

Előzmény: Inner Circle (36)
MacPhisto Creative Commons License 2000.11.29 0 0 43
Lesz egységes matricás rendszer, amint az M5öt is kiváltja a kormány a koncesszióból, ahogy az M1et.Ha feltűnne, az M3ra és M1re közös a matrica.
Előzmény: Herr X (35)
Inner Circle Creative Commons License 2000.11.28 0 0 42
Nem akarok cinikus lenni, de olyan a rendőrségünk, amilyet megérdemlünk. A rendőröket sem importálják valahonnan, azok is magyarok... mi ilyenek vagyunk, úgy látszik. :((( Talán pár (tíz) év múlva...
Előzmény: tcaoe (40)
Inner Circle Creative Commons License 2000.11.28 0 0 41
Na igen. Múltkor baktattam az akkor kissé lerobbant Samarával az M1-esen, és mikor egy másik autóval max. 120-szal előztünk pár kamiont, rakétasebességgel feltűnt egy E Merci. Ész nélkül bevágódtunk két kamion közé, de a Merci csak várt, nem előzött. Gyorsan kijöttünk és megelőztük a maradék kamionokat, aztán megint külső sáv - ekkor a Merci köddé vált, és oldalról az is látszott, hogy nem E hanem CLK. Osztrák volt, valszeg a janizós honi belsősáv-király villogóművészek 90%-ára 30-40 km/h-t ver végsebességben, mégis kibírta valahogy!
Előzmény: StillStar (38)
tcaoe Creative Commons License 2000.11.28 0 0 40
Jaj elrontottam lejjeb. Szoval szerintem is a morallal van a baj. De ott is, ahol pedig megfelelo utak lennenek. A szigornak egy bizonyos szint felett kell lecsapnia szvsz, nem ugy mint most. De ahhoz egy kepzett, ertelmes es jol megfizetett rendfenntarto ero is kellene. Ez talan meg az uthalozatnal is bonyolultabb kerdes.
Előzmény: StillStar (38)
tcaoe Creative Commons License 2000.11.28 0 0 39
Na itt a lajtan tul is van barom szep szammal... Az egyik egycsoves alagutban akart egy merci tegnap levillogni. Mondjuk otthon lehet, hogy atment volna a dupla zaron....Mentek elottem vagy szazan.
Előzmény: StillStar (38)
StillStar Creative Commons License 2000.11.28 0 0 38
Nem tudom jártál-e már a Lajtán túl. Ugyanebben a helyzetben szépen megvárják, míg a kispolák visszamászik. Ha nem teszi, először kicsit ráállnak, utána kap egy-két villantást, de nem fogják bántani, amígnem tud biztonságosan visszamenni.

Már feszegettem valahol, hogy közlekedési morált kellene javítani, nem a szabályokat. Ehhez két dolog kell: minőségi úthálózat, hogy mindenhova emberi időn belül odaérj, valamint drákói szigor a veszélyes őrültekkel szemben. Sajnos ebből jelen pillanatban csak a szigor van meg, az is indokolatlan és elsősorban a BM pénzszerzését szolgálja.

A viszonylag jó tempó alatt nem 140-es átlagot értettem. Próbáld ki ugyanazt az útvonalat városon, falun, tökön, paszulyon keresztül, akkor örülni fogsz a 100-as átlagnak is.

Előzmény: Herr X (35)
tcaoe Creative Commons License 2000.11.28 0 0 37
Ez a villogas amugy is egy hulyeseg. Az indexet is csak akkor teszem ki, ha valaki ok nelkul megy a belsoben(azaz sehol senki). Altalaban semmit sem reagalok ra, de vasarnap elrontottam az indulast es kevessel tiz utan baktattam az m1-en, ugy 130-al. Beertem nagy szamu kamiont, amik ugye akkor indulnak. Volt vagy 8-10. Eloztem oket a fent emlitett sebesseggel, amikor lattam, hogy valaki kozeledik. Ekkor felgyorsitottam 140 magassagaig, hogy hamarbb befejezzem(meg volt vagy 5 teherauto) az elozest. Mar csak keto volt, amikor az istenbarma beert, es iszonyatos villogasba kezdett. Az alkalmazott modszert itt olvastam, valamelyik topicban. Eloszor gaz elvesz, lelassul(ekkor mar dudal is) visszakapcsolas 4.-be, mar fekszik a dudan, majd hosszu lassulas utan beallas a kamionok koze 75-el... Pedig az illeto Golf 3-at nem is egy hulyegyerek vezette. Aztan az elso emelkedon kiderult, hogy nincs mar ereje teljeben. Szepen megvartam, mig kitoltve bosszujat 100-al meg a belso savban, aztan mikor egy hasonszoru levillogta megleptem. Nem ert utol, csak a hatarnal, de addigra megbanhatta tettet, mert meg csunyan sem nezett.
Előzmény: Inner Circle (36)
Inner Circle Creative Commons License 2000.11.28 0 0 36
"Eredmény: Nem a kispolákot tolják le, hanem téged. "

Na és akkor mi van? Rejtély számomra, hogy miért érdekel valakit az, hogy a mögötte jövőnek villog-e a bal indexe. A magam részéről már messziről ki szoktam húzódni, ha mögém ér valaki, kivéve persze ha előttem is vannak, és mondjuk azért nem megyek, mert egy Trabant ügyeskedik előttem. Szabad országban élünk, így nem tilthatom meg a marhának hogy az én nyakamba villogjon, de végülis nem is zavar annyira, mert elbillentem a belső tükröt és máris nem látom. Praktikus is, mert legalább a következő Senna Jenő semmiképpen nem az én fenekembe fog beleszállni. Hát hadd villogjon a borjú, ha nem képes két kocsival előbbre nézni, akkor tán látná, hogy én se jókedvemben megyek 120-szal, és nagyon valószínű hogy nem fogok a mellettem levő kamion oldalába lehúzódni előle. Esetleg felkapcsolom a hátsó ködlámpát, hadd lássa hogy olyanja másnak is van.
(Eddig a csúcs az volt, mikor egy 1.4-es Mégane tapadt rám, miközben én Alfa 145-tel vártam hogy a Trabant eltisztuljon, és villogott ezerrel. Mikor a Trabant eltűnt, dugtam egy négyest, fél perc múlva sehol nem volt a Mégane. Ezért kellett villogni?)

Egyébként a járművek által sík terepen elérhető sebességről kezdtél beszélni, de SZVSZ kötelező legkisebb sebességre gondolsz. Attól hogy egy Trabi tud 100-zal menni, az utazósebessége valszeg ennek a kétharmada, így továbbra is kóricálhatna az autópályán 60-nal (asszem az a megengedett minimum).

Előzmény: Herr X (35)
Herr X Creative Commons License 2000.11.28 0 0 35
Ez is egy érv.
Nem tudom, hogy mikor mentél utoljára pl. az M7-en.

Tipikus eset:
Külső sáv IFA/LIAZ 60-nal. Trabi, Kispolák "kielőz" 75-tel. Ekkor beáll mindkét sáv.
Eredmény: Nem a kispolákot tolják le, hanem téged.

És akkor még nem beszéltünk pl. az érdi emelkedőről.

Két sávnál a 60 (külső) és 140 (belső) közt akkora a különbség, hogy ha egyszer kimész, igen nehéz visszamenni a belső sávba.

Azon kívül a 60-at még akkor vezették be, amikor az autók teljesítménye ÉS fékje sokkal gyatrább volt.

Szóval ha jól tudom, akkor a terhesautók matricája 80 vagy 90.

"Az autópálya mindenkié. Az a célja, hogy a nagy forgalmat a városokon kívül folyamatosan vezesse viszonylag jó tempóval..."

A magyar rendszer nem erről szól. Lásd M5 és 5-ös út. Miért tudnak az osztrákok egységes matricás rendszert csinálni? És mi miért nem?

És a személygépkocsival sem tudsz jó tempóval menni. Vagy beragadsz, vagy száguldozol....

(Mellesleg ideológiáját tekintve egyet értek veled, csak a módszerrel nem.)

Előzmény: StillStar (34)
StillStar Creative Commons License 2000.11.28 0 0 34
Szerintem ezt gondold át mégegyszer. Egy ilyen akcióval a teljes teherforgalmat a kisebb utakra zúdítanád. Szerintem inkább
- Legyen 60, de azt tényleg kérjék számon.
- Szedjék ki a sorból azokat a teherautókat, amelyek többel mennek a valagukon virító matricánál. (Vagy a megengedett sebességnél). A halálfélelem kerülget, amikor látom hogyan riszál a kamionok vége.
- Szedjék ki az emelkedőn és/vagy szabálytalanul előző teherautókat.

Az autópálya mindenkié. Az a célja, hogy a nagy forgalmat a városokon kívül folyamatosan vezesse viszonylag jó tempóval, nem pedig az, hogy kiváltságos kevesek versenypályája legyen... Minél többen használják, annál jobb, és annál kevésbé alkalmas száguldozásra.

Előzmény: Herr X (31)
Töfröcsó Creative Commons License 2000.11.28 0 0 33
"Az autópályára való felhajtás kritériumát 60 km/h-ról (ennyit kell tudni tartani a járműnek sík úton folyamatosan) 100km/h-ra emelném. "

Mondjuk úgy kilencven! És akkor ok!

"akiknek végig kétszázra képes autójuk van."
oh autó már van ilyen dögivel, csak az a baj hogy ezeket nem egy Sumaher meg Mikahaki vezeti, hanem egy olyan aki még torából is fel volt mentve...
Az emberek arca néha sokkal nagyobb, főleg ha sok a zsozsojuk.

Előzmény: Inner Circle (32)
Inner Circle Creative Commons License 2000.11.28 0 0 32
"Az autópályára való felhajtás kritériumát 60 km/h-ról (ennyit kell tudni tartani a járműnek sík úton folyamatosan) 100km/h-ra emelném. "

Ennek a kérésednek elébe mentek: ha így "fizetősödnek" tovább az autópályák, akkor hamarosan amúgy is csak azok mehetnek rá, akiknek végig kétszázra képes autójuk van.

Előzmény: Herr X (31)
Herr X Creative Commons License 2000.11.28 0 0 31
Ha már a sebességhatároknál tartunk.

Engem állatira zavar, hogy az M7-es autópályának nevezett futóművizsgálón vagy 60-80 km/h-val mész a külső sávban, vagy 140-nel a belsőben. Köztes tempó nincs. Én nem akarnék 140-nel menni, de a 80-t keveslem, így maradok a 140-nél.

Felvetésem:
Az autópályára való felhajtás kritériumát 60 km/h-ról (ennyit kell tudni tartani a járműnek sík úton folyamatosan) 100km/h-ra emelném.

Ja és kitenném a sávok fölé a "kék min. sebességet megjelölő" táblát is.

Tomthumb Creative Commons License 2000.11.28 0 0 30
Hopp, ADM-nek kontráztam, most látom csak!
Tomthumb Creative Commons License 2000.11.28 0 0 29
Üdv mindenkinek! Végre visszatérhetek örök vesszőparipámhoz ebben a topicban, az ésszerűtlen sebességkorlátozásokhoz, illetve annak ésszerűtlen betartatásához.

Megoldást nem tudok jót, csak a hibát: a járműtől függő sebességlimitek hiányát.

Örök dilemmám: VW Caddy, S. Felicia PickUp, stb.= IFA, 40 tonnás Rába?

De ha már: a trafik azonnal húzzanak a baleseti gócpontokhoz a sztrádáról meg a 33-asról!

Adm Creative Commons License 2000.11.28 0 0 28

Nem lehet olyan táblát csinálni sajna, hogy a Józsi bácsira, aki már nem tud vezetni, 30 vonatkozik, másra meg mondjuk 50... Engem inkább az zavar, hogy az ilyen helyket szurják ki a rendőrök, nem pedig azokat, ahol tényleg veszélyes lenne a gyorshajtás....
Előzmény: StillStar (26)
Adm Creative Commons License 2000.11.28 0 0 27

Hmmm, oksi, akkor nincs semmi gond :o))

Előzmény: Inner Circle (25)
StillStar Creative Commons License 2000.11.28 0 0 26
Az ötlet jó, de hogyan gondolod kivitelezni? Én hegyi utakon rendszesen beleszaladok 60-as táblákba, majd olyan 30-as kanyarba, hogy utána félnapig csorog a hátamon a hideg verejték. Pedig már számítok rá. Otthon tudod mennyi haláleset lenne belőle? Egyből az újításokra fognák, utána még szigorúbb lenne minden.

Először rendre kellene szoktatni az embereket, utána már tábla sem kell...

Előzmény: Dokikám (22)
Inner Circle Creative Commons License 2000.11.27 0 0 25
Ha jól értem a probléma okát, akkor sietve tisztázom, hogy természetesen nem a hátsókerekes "kilinccsel-előre!" fordulóművészekről beszélek! :)
Előzmény: Adm (24)
Adm Creative Commons License 2000.11.27 0 0 24

Ezt kikérem magamnak.... ;o)

Előzmény: Inner Circle (23)
Inner Circle Creative Commons License 2000.11.27 0 0 23
"Kanyarban pl. tapasztalatom szerint mintegy 20 km/h-val lehet többel menni, mint a megengedett. "

Mivel is, a bálna Mernyóval? Azt a táblát Skodára méretezve tették oda, azzal is be kell tudni venni! :)

GreG: SZVSZ nem annyira a kószáló autók miatt van sebességkorlátozás pl. a kihajtással nem rendelkező házaknál, vagy akár az országúton (a 80), hanem mert lakott területen gyerekek simán rohangálhatnának az úton (ne adj' Úristen), az országúton pedig pl. biciklisek nagy számban előfordulhatnak, akik mellett nem illik nagyon gyorsan elszáguldozni (nem a széles ívű kikerülés jellemző, az sem hogy a magyar autós akár két másodpercet is lassítson, ameddig a szembejövőktől rendesen kikerülheti a bringát, hanem levágja tíz centire). Esetleg egy olyan passzus lehetne, hogy lassú járművet csak lassabban lehessen előzni.

Előzmény: Dokikám (22)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!