Azt hiszem, ezt válasz nélkül hagytam 17 éve. Most átestem rajta.
Válasz: tanuljon meg vezetni. Becsülöm a próbálkozásért, de az odébb van, hogy sikeres legyen. Azóta remélem, beérett.
Nem helyi Schumacher voltam, hanem országos futár a Gtl55-tel. Egész nap sarokkal álltam a gázpedálon, néha füstöltek a tárcsák akkorákat fékwztem. Sose mentem ki a kukoricásba.
Két nagy "doboz" lökhárító, első, hátsó, szürke első ülések/vezető oldali szétülve de váz jó/, szétszedett szürke hátsó ülés, C oszlop takarók,szürke,hibátlan, vadi új sebváltókar,tökéletes,Torjay tuning által felújított Weber licenc karburátos,kilométerórák,foglalalttal, előlappal,hűtőrácsok, Haynes Zastava könyv, elektronikus gyújtás vezérlő, szürke ajtókárpitok, két automata öv, több nem jut eszembe.A dolog természete folytán az adásvétel személyes találkozót igényel,tel: 70 3360193.Köszi.
Keresek egy olvasható GTL-55 kézikönyvet. Leginkább a felszereltség érdekelne, abból is a 83'-as évből. Milyen lökhárítókkal szerelték, adtak -e ki belőle induktív gyújtással szerelt példányt, a tolatólámpa pontos helyzete, visszapillantók száma, kinézete és hasonlók.
Ugyan itt szakadásmentes hátsó üléstámlát vennék (illetve még egy pár apróságot).
Üdv mindenkinek! Furcsa kérésnek tűnhet, de hátha itt sikerrel járok. Keresek a képen látható gyári Zastava kulcsokat a második képen látható veterán keleti autókulcs gyűjteménybe. Jó állapotú érdekel, csak kulcs magában zárbetét nélkül. Ha valakinek akadna valamelyik fajta és el is adná, kérem írjon az istvan.dani1992@gmail.com címre. Köszönöm!
Sziasztok! Valaki találkozott már olyan hibával,hogy csak hátramenetben rángat a kuplung.Cserélve lett az egész kuplung szerkezet,de a rángatás megmaradt. Köszönöm.
A mai nap sikerült beindítani, két hónap vér és izzadtság után.
A legutóbbi bejelentkezés óta megette a benzinpumpát, szóval kapott a zsír újat (lenyűgöz, hogy ennyi mindent kapni hozzá újonnan).
A gyújtás el volt forgatva 180 fokkal, ezért nem indult már miután minden gubancot kibogoztunk.
A hangja egy kicsit kopogós, nem valami kellemes, le is fullad gáz/szivató nélkül. Cserébe hihetetlen jól beindul (pöcc-röff, az 1.3 CDTi C corsánk ehhez képest úgy indul mint egy haldokló öszvér)
Holnap visszarakom rá a levegőszűrót, feltöltjük vízzel, még pár apróságot megcsinálunk és megpróbáljuk fülre finomhangolni a gyújtást, ahogy csak tudjuk.
A fránya gyűrűzést szerintem nem ússza meg, de az előző tulaj talált otthon egy eredeti szettet érintetlenül becsomagolva.
Ha már úgyis tömítést kell rajta cserélni, akkor meg még a szelepeket is felcsiszoltathatjuk, ha szükséges.
Én zastavan kezdtem és ne mond lökdösni kell 180at lepörögte mai napig garazsban tartom nem adom el sose igaz 85ös ,de én imádtam és szeretem mai napig iszonyat sok buli volt vele ! :)
Megjött a karburátorunk, elvileg nincs baja. Beszereltük, de nem akart jönni az a fránya benzin. Sok kínlódás után feladtuk az üzemanyag pumpa újraélesztését, vettünk egy újat, beszereltük, végre jön az áldás. Viszont az autó így sem indul. Hiba pontos okát bem tudni, lehet meg kellene nézni a kompressziót, vagy a szelepeket, a gyújtást, vagy a frász tudja.
Sok baj van a tragaccsal, de ha egyszer beindul beláthatatlanul-nagyon berúgok majd.
Amikor nem tudom, hogy a gyújtás, vagy az üzemanyaghiány-e az oka, hogy nem indul a gép, akkor indítózásnál szoktam a szívótorokba hidegindítót fújni. Ha akkor sem indul, akkor gyújtás hiba, ha beröffen egy pillanatra akkor meg ü.a. ellátási hiba.
Nem olyan rég vásároltam egy Zastava GTL 55-ös roncstelepszökevényt, ami nyolc éve állt egy fedett helyen.
A "csízió" az, hogy habár már sok dolog meg lett rajta csinálva, nem akar indulni, de leírom eddig mi lett benne megmatatva.
Amikor hazahoztuk(vontatva) akkor nem akart forogni a motor, viszont miután elszakítottuk az ékszíját (ügyesek voltunk, na) és kiszedtük a gyertyákat át tudtuk forgatni négyesben tolva, (kiköpdösött valami barnás lerakódást) azóta az önindító is tekeri.
Ezután gyújtás lett belé varázsolva szép új kék kábelekkel meg egy új trafóval.
Majd az üzemanyag ellátást szabadídottuk ki a mocsoktól, meg persze a karbiból egy kevés retket még sikerült kipamacsolni.
Viszont így sem indul, csak füstöt köpköd a karbi és meg-meg akad az indítás közben az önindító (bár ez már valószínűleg a gyenge akksi miatt lehetséges).
Ígyt tanácstalanok maradtunk, kompresszió van, (legalább is a parasztmérce szerint , lemérve nincs, gyertya helyén szépen fújja a levegőt és a kipufogón is rendesen távozik indítózás közben a levegő) másra meg már nem tudunk gyanakodni.
Szeretném a segítségeteket kérni, amennyiben valakinek van fogalma, hogy mi lehet a baj.