Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Beus181 Creative Commons License 2019.07.22 0 0 314
Beus181 Creative Commons License 2019.07.12 0 0 313

Kedves giselle316!

 

Ugyan régi a topic bejegyzés, de hasonló helyzetbe kerültünk az Opel Gombos kereskedéssel. Tudna segíteni mi lett a vége ah Önök esetében, mit tudtak tenni? Köszönöm

lebovits.beata@gmail.com

 

A mi történetünk:

Opel Gombosnál új autó vásárlása Május 16 előleg befizetés,21-én további befizetés és a régi gépkocsi eladása a kereskedőnek május 30.. Május 30-al a teljes vételár kifizetésre került az Opel Gombos felé. Az új kocsi átadást május végére vállalta szerződésben, most már augusztus végéről van szó. A teljes árat kifizettük 6 hete, ami a bankhoz viszont nem lett befizetve, ezért nincs kocsi, mivel mint közben kiderült jelzálog van a gépkocsin, és miatt a bank nem engedi ki az autót, nem lehet levizsgálztatni és üzembe helyezni. Az Opel Gombos meg nem fizet másfél hónapja mert nincs miből, se autó se pénz, holott a szalon jelenleg is működik. Az Opel Magyarországot is megkerestük. Mivel azóta a Gombos kereskedelmi jogát visszavonta az Opel így nem akartak foglalkozni az ügyünkkel, holott amikor a szerződéskötés, adásvétel megtörtént még kapcsolatban álltak, kereskedelmi joguk fennállt így feltételezem valamilyen szinten felelősségük fennáll a márkaképviseleteik tevékenységével kapcsolatban. Sokszori próbálkozásunkra, miután mindenkinek írtunk az Opelnál hajlandóak foglalkozni velünk, azonban még mindig csak békéltető, közvetítő szerepet vállalnak. Előtte már márciusban sem teljesített a szalon, feltehetően az előző károsultnak fizette vissza az anyukám altal befizetett pénzt, neki adta el azt a kocsit, aminek a vevője szerencsésen kiszállt az üzletből. Azóta a Gombosnál csak ígérgetnek, mindig mást mondnak miből és mikor fizetik vissza a pénzt. Telefonon elérhetetlenek számunkra, személyes megkereséskor köszönni sem köszönnek a szalonban nemhogy szóba állnának velünk. Anyukám itt áll autó nélkül, nem tud dolgozni, másfél hónapja fut az autója/pénze után, tegnap mentő vitte kórházba súlyos idegösszeroppanással. Felháborít, hogy ezt megtehetik,és az Opel Magyarország sem segít érdemben, mi pedig futhatunk a közel 4 millió forintunk után hogy hónapok múlva visszakapjuk ha visszakapjuk egyáltalán, miközben rámegy édesanyám egészsége is. (A szerződés felmondtuk, a fizetési meghagyást elindítjuk, de szeretnénk a média segítségével is nyomást gyakorolni rájuk, ha valaki tud ebben segíteni szívesen vesszük) Köszönöm

Előzmény: giselle316 (312)
giselle316 Creative Commons License 2010.06.12 0 0 312
Régi a topic, de aktuális.
Az öcsém kinézett egy Opel zafirát az OPEL Gemenc-nél a 2010 januári nyílt napon. Január 17-én félmillió forinttal lefoglalta és azt az ígéretet kapta, hogy várni kell 2-3 hónapot ugyan, de ezzel a kocsival mehet majd "locsolni a lányokat" húsvétkor.
Mondanom sem kell ez nem jött össze. Mivel 3 hónap után már igencsak türelmetlenkedett kapott egy e-mail-t amiből kiderült, hogy Mr. Süveges és bandája március 17-én!!!!(2 hónappal a megrendelés után) adta le a megrendelést az Opel felé. Tehát ne is csodálkozzunk hogy kocsinak se híre se hamva. Oké, megértő emberek vagyunk, várunk még "pár" hetet. Az hogy nem tájékoztatnak korrekten, nem veszik fel a telefont ha hívószám kijelzéssel keressük őket, össze-vissza hitegetnek, ígérgetnek csak hab a tortán.
Az autó végül május közepén megérkezett a szalonba. A szerződés szerint a teljes!!!! vételár átutalása után 1 hónapon belül köteles a kereskedés a levizsgáztatott, átíratott autót a tulajdonosnak átadni. Ez is érdekes, hogy használják a pénzünket amiért cserébe SEMMIT nem adnak. Mindegy, mi mindent úgy tettünk, ahogy a szerződésben benne foglaltatott, másnap utaltuk a pénzt, az egy hónapos határidő hétfőn lejár, természetesen esély sincs rá, hogy az 1 hónapja kifizetett kocsit megkapjuk.
Mire költötték a pénzünket? Mert arra biztosan nem, hogy az autót forgalomba helyezzék.
A szalonban üldögélő fiatalemberen kívűl felelős személlyel nem tudunk beszélni. Bár miért is beszélnénk?! Az ígéreteikkel tele a padlás.
A média sugározza, hogy válság van, sorra zárnak be a kereskedések. Akkor talán meg kéne becsülni azt a vevőt aki Őket választja, nem?! A páromnak 4,5 hónap alatt Japánból ideért az Ő igényei alapján legyártott autó.
Ebben az esetben egy Opelről beszélünk ami tucatautó, amire idestova 5!!!!! hónapja várunk és azt csak itt Németországban rakják össze.
Tehát ha valaki bátor és vakmerő térjen be egy Opel kereskedésbe amely Süveges Úr tulajdonában van. Hazardírozza a pénzét, idejét, idegeit. De hogy autót kaphat a pénzéért - hiú remény.
Várunk hétfőig, hátha csoda történik. Utána megtesszük a szükséges lépéseket a megfelelő fórumokon.

laszlo.38 Creative Commons License 2008.09.01 0 0 311
4,5 milláért, már vehetnél autót is:)))
Előzmény: keszti0731 (308)
IceCortez Creative Commons License 2008.08.07 0 0 310
Hali!

Valószínüleg azért mondták, hogy nem tudják teljesíteni amit kértél, mivel az Opel gyár nyáron 2hónapig leáll és addig csak a készleten lévő vagy eddig elkészített autókat tudják neked megrendelni. És ha az a motor, az a felszereltség nincs amit Te kinéztél, akkor várnod kéne több mint 2 hónapot hogy legyártsák mivel nem megy Júliusig a gyár és ezekszerint olyan koncepció nincs M.o.-i készleten....
Előzmény: keszti0731 (308)
soonó Creative Commons License 2008.06.06 0 0 309
Szerződésed van? Foglaló van, vagy előleg?

Na. Ha jó sokat fizettél be, akkor annak a kétszeresét kapod vissza, mert nem teljesítenek, hatszáz.
Előzmény: keszti0731 (308)
keszti0731 Creative Commons License 2008.06.06 0 0 308

Sziasztok,

 

 

Nekem egy fehérvári szalonnal gyűlt meg a bajom.

 

Most, hogy végre megrendelhettem álmaim autóját Opel AStra GTC-t OPCline csomaggal, egy héttel a foglaló befizetése után azzal hivogatnak minket vissza, hogy a gyártás visszadobta a megrendelést, mert kellenne még rendelni hozzá sportüléseket (potom 250000-ért), másnap meg kitalálják, hogy 1,3d motor helyett csak 1,7d-vel lehet rendelni ezt az opc line csomagot.

 

Persze hadd ne mondjam a hátam közepére sem hiányzik a sportülés és a nagyobb motor.

 

De mindenesetre érdekes, h az még nem merült fel bennük, hogy esetleg mi lenne, ha ezen csomgag nélkül rendelnénk meg.....

Eléggé lehúzás szaga van az egésznek.....és jócskán rombolja a bizalmamat feléjük, ami eddig sem túl sok volt, mert nincs túl jó hirük! (Utólagos ködlámpabeszerelésre 2*akkora árajánlatot adtak, mint a többi szalon. Ez még a régi kocsinkkal volt.)

 

A másik furcsa, h egy másik Opel szalonban is kértünk a megrendelés előtt árajánlatot, ahol szintén tudták volna teljesiteni ezt a megrenedelést.

A harmadik furcsa dolog, h ezek a feltételek semmilyen katalógusban, papiron nem szerepelnek, még a központiban sem!!!

 

Most még megy a huza-vona, h mi legyen, de én azt gondolom a legtisztább lenne, ha elállnának a  szerződéstől, visszafizetnék a foglalót és elfelejtem az OPELt egy életre!

Nekem nem kell a nyűg 4,5 M-ért!

 

Komolyan mondom már félek benni egy szalonba, mert rögtön az az első gondolatom, hogy hogyan akarnak majd átvágni!!

Inkább visszarakom a bankba a pénzt, h kamatozzon!

 

E

 

 

 

gvendolin78 Creative Commons License 2008.04.27 0 0 307
Kedves Opelos társak és leendő Opel tulajdonosok!

 

Olvasva itt a sok panaszt, kicsit megnyugodtam, hogy nem vagyok egyedül a helyzetemmel és nemcsak az én „pályakezdő” autóvásárlói tudatlanságom csapdájába estem. Mitöbb meglepő hasonlóságokra bukkantam az egyes beszámolókban.

 

10 év kihagyás után tavaly tavasszal ültem újra és úgy igazán először autóba mindenféle családi problémák miatt, de örültem, hogy végre elkezdhetek vezetni. Egy 25 éves Golf boldog tulajdonosai voltunk/vagyunk, de gyakorolni és rutint szerezni nekem ez bőven jó volt. Aztán, ahogy teltek a hónapok, egyre jobban ment a vezetés, nekem egyre többet kellett autóznom, a munkából kifolyólag is, ezért úgy döntöttünk, hogy itt az ideje egy új autó vásárlásának. Hosszú keresgélés és információszerzés után az Opel Corsa-nál maradtunk és a pécsi Opel Zengő szalonnál, annak ellenére, hogy nagyon sok rossz hírt hallottam róla.

 

Decemberben egy akciós hétvége keretében látogattunk el hozzájuk (ajándék téli gumi, 4 hónap ingyen Casco – később még fontos lesz). Az akkori értékesítési vezető fűt, fát, barlangot, búzaföldön hajókürtöt is beígért nekünk (elég sok extrát az akción felül, rokkantnyugdíjas kedvezményt stb.), és mindezt kihozta 3 millió Ft alatt! Persze, hogy megnyerte a tetszésünket és aláírtunk egy előszerződést. Egyetlen egy probléma volt, hogy hónapokat kellett volna várni az autóra, de felajánlották, hogy másnapig gondolkodjunk az ajánlaton, aztán felhívnak és ha nem fogadjuk el megsemmisítjük a szerződést. Másnap persze kora délelőtt már ők hívtak, hogy hogy döntöttünk, persze mi azt válaszoltuk, hogy köszönjük ezt a fantasztikus lehetőséget, de sajnos hónapokat már nem tudunk várni, mert a jelenlegi autónk olyan állapotban van, hogy bármikor felmondhatja a szolgálatot. Érdekes módon azonnal felajánlottak egy másik autót, ami telephelyes autó, ugyan Dombóváron van, de azt nem tart semeddig átszállíttatni Pécsre. A különbség annyi, hogy ebben nincs klíma, de ugyanaz a felszereltség, sőt ezen még vonóhorog is van! Ráadásul még olcsóbban ideadják nekünk (mínusz a klíma ára). Na persze, hogy elfogadtuk az ajánlatot, hiszen a családban senki sincs odáig a klímáért, a vonóhorognak pedig csak örültünk.

 

Hétfőn nagy elánnal bementünk aláírni a papírokat, rendezni, amit kell. Legalább háromszor megkérdeztük, hogy akkor a klímát kivéve ez ugyanaz a típus? Hát igen, de ebben ez sincs, az sincs, sőt vonóhorog sincs. ??? Na hosszas műsorozás után kiderült, hogy félrenézték a készleten lévő autók listáját és rossz autót ajánlottak fel nekünk. Hogy egy kicsit védjem az értékesítőt (akinek ez volt az első értékesítése!), nem csodálom, hogy félrenézte a listát, ugyanis egy A4-es lapon vagy 150 autó szerepelt mikroírással! Ekkor már annyira az autóvásárlás hatása alatt voltunk és annyira beleéltük magunkat, hogy meggyőztük magunkat arról, hogy nekünk ez az egyszerű felszereltség is jó lesz. De azért cserébe „kisírtunk” legalább egy CD-s magnót. A 4 téli gumi és a 4 hónap ingyen Casco pedig úgyis járt az akciós hétvége miatt, gondoltuk mi. Szóval reggel 7.30-tól 11.40-ig (!!! nekem persze munkaidőm volt) sikerült elintézni a papírokat. Már itt hozzátenném, amit másnál is olvastam, hogy annyi papírt kell aláírni (persze mind sűrű és apró betűs), hogy a vásárlónak esélye sincs helyben elolvasni azokat. Kb. 2 hetes átfutási időt ígértek. Na ez nekem már akkor gyanús volt, hiszen Karácsony és Újév előtt voltunk egy héttel, gondoltam ki van zárva, hogy bárki is ebben az időszakban hivatalos papírokat intézzen. Persze beigazolódott, így január első hetére tolták át az autóátvételt.

 

Új év, új problémák alapon kezdtük meg Opelékkal a 2008-as esztendőt. Szóltak telefonon, hogy menjek be hozzájuk, mert leszállították Szekszárdról (előzőleg állítólag Dombóváron volt) az autót és nyugodtan nézzem meg. Legalább ennyi örömöm hadd legyen! Persze ez is órákba telt, mivel egy kolléga végig járatta velünk a havas, latyakos udvart, mire kiderült, hogy a szalon bejáratánál, elől áll az autó. Nem baj, legalább tudtam, hogy ez lesz az enyém napokon belül! Az autó már a szalon udvarán ázott a téli latyakban, mindennap láttam (mivel arra megyek dolgozni) és fájt a szívem, de legfőképpen idegesített a helyzet, hogy itt az autó, de még sincs.

 

Már napi kapcsolatban voltunk Opelékkal, mire kiderült, hogy még semmit nem intéztek, mert a gépjárműkísérő lapot még nem kapták meg. Hurrá! Persze ezt is megmagyarázták, hogy ennek kifejezetten így kell történnie. Na ja, lehet, hogy női vásárló vagyok, de azért nem egészen hülye. Közben, ahogy szintén olvastam másnál is, a banktól már megérkezett az első részletfizetési csekk. Na itt elfogyott a türelmünk. Első telefon az Opelba, akik persze a bankra hivatkoztak és ezzel ők nem tudnak mit kezdeni. Második telefon a bankba, ahol egy kedves ügyintéző elmondta, hogy már elgondolkoztak azon, hogy felbontják az Opellal a szerződésüket, mert sorozatosak a panaszok, és rossz fényt vet rájuk és rossz hírüket keltik az ügyfelek körében, holott az év bankjáról beszélünk! De „megnyugtatott”, hogy tulajdonképpen semmit nem tehetünk, mert ők már decemberben megkapták a papírokat, hogy autót vásároltunk, ők akkor átutalták a hitelösszeget (mindössze 400ezer Ft-ról beszélünk!) a szalonnak, tehát kénytelenek vagyunk fizetni, mert magunknak okozunk további kellemetlenséget. A bank viszont nem tehet arról, hogy a szalon nem intézi az autó ügyleteit. Ebben sajnos igazuk van.

 

Újabb telefon Opeléktól, hogy már sínen vagyunk, ismét menjünk be, írjuk alá a KGFB és a Casco papírokat. Na újabb munka mentes délelőttöt terveztem magamnak.

 

És a kálvária tovább folytatódik…

 

Nagy nehezen kiszámolta az új értékesítési vezető (a decemberi gárdából szinte mindenki távozott, így mindenkinek újra el kellett mesélni autóvásárlásunk körülményeit, ami egyre hosszabb lett) a biztosítási összegeket és a kezünkbe nyomta a csekkeket, hogy fizessük be. Miután távoztunk, egy-két óra elteltével kezdtünk el gondolkodni (ne tegyék fel a kérdés, hogy miért nem ott gondolkodtunk, ennyi cirkusz után az embernek leáll az agya a szalonban, de egyébként időt sem hagynak, hogy valamit átgondoljon a kedves vevő) hogy miért is fizessünk Cascot, ha az akcióban 4 hónapot átvállal az Opel?! Újabb telefon, most a Cascosokhoz, akik már ismerve a problémát közölték, hogy az Opel „elfelejti” aláíratni az akciós hétvégén a Cascora vonatkozó papírokat, hiszen csak akkor lesz érvényes. Így 1 hónappal később már nem tudnak vele mit kezdeni. Na bumm! Szóval megint fizettünk. A biztosító közben küldte a második csekket, ami csodák csodájára mínuszos volt, mivel a kedves értékesítési vezető rosszul számolt és mi többet fizettünk.

 

Ha a naptárra tekintünk, már január közepét írunk…

 

Habitusomból adódik, hogy végtelenül türelmes vagyok és amíg lehet udvariasan állok ki az érdekeimért, de ha ennek vége, akkor borítom a bilit. Na hát ennek is eljött az ideje. Végül a helyi nagyfőnököt hívtam fel, aki először megígérte, hogy bekéri az anyagunkat és visszahív. Persze ez nem történt meg, így újra én telefonáltam, a hangjából és a reakciókból tudtam, hogy még mindig nem tudja miről van szó, de felajánlott egy személyes, négyszemközti találkozót. Esélyt nem adva neki, közöltem, hogy 10 perc múlva ott vagyok. A négyszemközti találkozóból az lett, hogy az asztal egyik oldalán én ültem, velem szemben pedig az egész stáb, akinek már valami köze volt a mi autóvásárlásunkhoz. Természetesen mindenki meg akarta magyarázni, hogy ez így van jól, ahogy van és képzeljem el, hogy valakinek augusztus óta ott áll az autója és még mindig nem tudták neki átadni. Gondoltam az is nagy marha velem együtt! Aztán elkezdték szidni a volt értékesítési vezetőt, hogy most az ő hülyeségeit rendezik szegény itt maradt kollégák. Majd elkezdték megmagyarázni a franchise rendszer lényegét a McDonald’s példáján keresztül (ez tényleg így volt!), hogy miért is olyan lassú a gépezet és én nem is érthetem, hogy itt mi folyik, hogy én azt el sem tudom képzelni milyen nehéz munkakörülmények között dolgoznak, amikor egy festékpatronhoz is engedélyt kell kérni a központtól. Közben megszólalt az új értékesítési vezető, örüljek, hogy azóta már két (!) hitelrészletet is be kellett fizetnem, mert legalább előbb lejár!

 

Azt hiszem ehhez már tényleg hülye vagyok! De azért zárásképpen közöltem, hogy tisztában vagyok azzal, hogy a szalonok a KP-s vásárlókat nem szeretik (hiszen mi eredetileg 200ezer Ft híján, a bank min. 400ezer Ft hitelt engedélyez, letettük a vételárat) és ezért hülyének is nézik őket. Azért tisztázzunk valamit, hogy itt nem egy 10.000 Ft-os cipő vásárlásról van szó, ráadásul az édesanyám a rokkantnyugdíjából, én pedig kemény spórolásokkal teli évek munkájából gyűjtöttem össze a pénzt életem első autójára.

 

A főnökön egy kis megdöbbenést láttam, aztán egy-két olcsó extra kárpótláskénti felajánlása után kiegyeztünk, hogy következő héten megkapjuk az autót.

 

Ez meg is történt, virágot is kaptam, meg Opel címkés bort, lefényképeztek az új autó mellett (biztos kiraknak a VIP falra J) azonban még nincs vége…

 

Felvilágosítottak, hogy hamarosan felhívnak minket a központból és megkérdeznek minket a vásárlás körülményeiről, de úgy válaszoljunk, hogy az értékesítő kap jutalék elvonást, ha negatív válaszokat adunk. Mondanom sem kell, hogy a fentebb említett kezdő értékesítő volt az egyetlen, aki valamit is próbált tenni értünk a hosszú hetek alatt, de természetesen alkalmazotti státusza nem engedett neki nagy mozgásteret. Tehát a már másnap érkező telefonhívásra pozitívan reagáltunk, hogy legalább mi ne tegyünk keresztbe más szerencsétlennek. Ugyanakkor csak a Jóisten tudja, hogy mit írnak le abból, amit az ember mond, vagyis úgyis az Opel dönti el, hogy mennyi jutalékot ad az értékesítőjének. Emellett a mai napig várjuk postai úton a kérdőívet, aminek a visszaküldése után egy autómosó-bérlet jár grátisz.

 

Soha semmilyen balesetem, ütközésem stb. nem volt, most is úgy vigyáztam az autóra, mint a szemem fényére. Persze minél jobban vigyázunk rá, annál előbb bekövetkezik a baj. Sajnos velem is ez történt. Két hetesen a jobb visszapillantót meghúzták. Mivel a tükör meglazult kénytelen voltam bemenni „kedvenc” szalonomba, ahol készségesen azonnal bevitték a műhelybe. Szerencsére semmi komoly, az elektronika rendben, a burát azonban nem lehet festeni, komplett ki kell cserélni kb. 15.000 Ft-ért. Nem éltem a fantasztikus lehetőséggel, megnézettem autófényező ismerőssel, aki azt mondta, bármikor vigyem, és potom összegért lefújják. Azonban ekkor vettük észre, hogy a bura alja teljesen ki van feszegetve. Ekkor már úgy voltam vele, hogy lesza…, még egy műsort nem csinálok végig. Majd megcsinálja az ismerős.

 

Aztán a héten eljött a „kötelező” 2.000 km-es szerviz, kötelező olajcserével (ugyan a szervizkönyv mindenhol 1 év vagy 30.000 km-ről tesz említést), hát bevittem, sajnos muszáj is volt, mert ekkor kaptam meg a beígért kárpótlási kiegészítőket is. A kis szerviz potom 18.373 Ft-ba került, ebből 15.840 Ft volt 4 liter AGIP olaj. Közben intéztem volna az ajándékokat is, de már az értékesítőm sem dolgozik a cégnél, ismét egy új csapat. Egy bájos, szőke hölgy értetlenül állt kérésem előtt és beígért mindenféle telefont és utánajárást. Na itt megint elfogyott a türelmem, de megjelent egy másik értékesítő (?), akit korábban is láttam, de ő sosem foglalkozott velünk, rám nézett, majd megkérdezte: „Ugye a Corsa, a fekete?” 5 percen belül elintézett mindent. Azért diszkréten megeresztettem egy-két telefont és kiderült, hogy a 2.000 km-es csak ajánlott szerviz és nem kötelező.

 

„Röviden” ennyi a mi kis történetünk. Nem tudom, hogy ezek után még mi jöhet? Az biztos, hogy a kis autó szuper és imádom. De zárásként én is csak azt kérdezném, hogy egy ekkora cég és márka, mint az Opel ezt hogy engedheti ezt meg magának (és akkor némely ügyintéző stílusáról, tudatlanságáról, információ-elhallgatásról stb. nem is beszéltem)? Valószínűleg bennünk magyar vásárlókban van a hiba, mert velem együtt ilyen fórumokon osztjuk csak meg problémáinkat és nem fordulunk a fogyasztóvédelemhez, ahogy azt nyugati, netán amerikai társaink teszik. Csak gondolom mindenki úgy van vele, hogy az újabb kálvária (idő, energia, esetleg pénz) és mit érünk el vele? Inkább örülünk, hogy hosszas „szenvedés” árán megkapjuk jól megérdemelt autóinkat és boldogan róhatjuk a kilométereket az első kötelező szervizig.

yina Creative Commons License 2008.04.17 0 0 306

Az Opel(schiller) bicskanyitogatóan vágja meg az ügyfeleit, megérdemlik a panaszleveleket. Sajnos pont így jártam én is, csak  most egy privát szerelővel! Pénteken viszem vissza. Jobb hátsófék felől erős súrlódó hang. Azt állították az első fékbetétet  kellett csak cserélni, a hátsót meg pucolni. Kifizettem, de csúcsforgalomban nem hallottam a zajt, másnap viszont ugyanaz a hang volt, mintha hozzá se nyúltak volna. Sőt, az egyik oldalon a féklámpám sem ég.  Ráadásul tudták, hogy megyek vizsgára és átnézték a futóművet is, persze állítólag! Kiváncsi vagyok mi lesz az eredmény!

 

Lacaca Creative Commons License 2008.02.10 0 0 305
Újra nekifutok
Lacaca Creative Commons License 2008.02.10 0 0 304
Az 50%-os betét
Lacaca Creative Commons License 2008.02.10 0 0 303
Tisztelt Címzett!

 

2008.01.31.-én előre egyeztetett időpontban 1 éves gyártó által előírt szervizelésre vittem cégem autóját a Schiller Opel Fóti úti telephelyére. P.L. munkafelvevőnek jeleztem, hogy a hátsó fékek néhány napja furcsa hangot adnak, ezt tüzetesebben nézzék át. A kinyomtatott munkalapra ez fel is került. kb 1,5 órát vártam az autóra, amikor közölte a munkafelvevő, hogy befejezték az átvizsgálást, rendezhetem a kasszánál a pénzügyeket. Megkérdeztem, hogy mi a helyzet a fékkel, elmondta, hogy a hátsó fékbetétek kopottabbak az elsőknél, ennek volt betudható a furcsa hang. Kicsit furcsán hangzott, de kérdésemre elmondta, hogy az ESP működésének tudható be a dolog. Arra a kérdésre, hogy igényel-e bármiféle beavatkozást a dolog, megnyugtatott, hogy a betétek 50%-osak, tehát további 20.000 km-t várhatóan ki fognak bírni. Rendeztem a számlát, a gépkocsit elhoztam.

Még aznap kiderült, hogy a fékek ugyan olyan hangosak, mint a szervizelés előtt, ezért időpontot kértem egy kifejezetten Opelek szervizelésével foglalkozó ismerősömtől, akihez másnap bevittem az autót. A kerekek leszerelésekor kiderült, hogy a betétek állapota az előző nap felvázolttól eltérően igen elhasznált. Kivették a betéteket, és kiderült, hogy a mindkét belső oldali betét 0-ra kopott, a jobb oldaliról annyira lekopott a kopó réteg, hogy a hordozó fém ki volt fényesedve, mivel már a féktárcsát súrolta, ez okozhatta a hangot.

A Schiller Opel szervize az autót közúti közlekedésre alkalmatlan állapotban adta ki!

Azonnal kicserélték a kopott betéteket, a régieket összecsomagolták és ismételten felkerestem a Schillert. A munkafelvevő asztalára kipakoltam a betéteket, megkérdeztem, hogy emlékszik-e rám, illetve, hogy ő is úgy látja-e, hogy lényegesen rosszabb a betétek állapota, mint 50%? Felajánlottam, hogy vagy fizették vissza a szervizelés árát, és egy életre elfelejtem azt a céget, vagy más utat keresek a probléma megoldására. Ekkor időt kért, és hátra ment a műhelybe. Láttam, hogy 2 személlyel beszélget, majd az egyikükkel, feltételezhetően egy szerelővel, visszatér, és megkérdezte, hogy hol az autó? Elindultunk együtt a parkoló felé az autóhoz, arról is érdeklődött, hogy hol lett kicserélve a betét. Erre a kérdésre nem adtam konkrét választ, hiszen nincs jelentősére a történet szempontjából ebben a pillanatban. A autóhoz érve nézegetni kezdték a hátsó kerekeket. Tekintettel arra, hogy azt éreztették velem, hogy nem hiszik el, hogy a betétek nem ebből az autóból valók, közöltem, hogy nyugodtan vizsgálgassák, de itt nem kívánom bizonygatni az igazamat. Ezek után P.L. rá is kérdezett flegmán, hogy ebből az autóból van-e? Miután szóvá tettem, hogy nem megfelelő a hangnem, belekötött, hogy milyen alapon emelem fel a hangom? Ha én idejövök és „lebaszom” elé a betétet, akkor ő „bebassza” a kocsiba. Ez volt az a pillanat, ahol befejeztem a beszélgetést.

Azon kívül, hogy kétségbe vonta, hogy igazat állítok, minősíthetetlen stílusban beszélt velem. Véleményem szerint ilyen ember ügyfelekkel való kapcsolattartásra alkalmatlan, viselkedése elfogadhatatlan.

2008. február 5.-étől mintegy 300 km-rel az úgynevezett „szervizelés” után az autó indításkor és leállításkor is InSP feliratot jelenít meg a műszerfalon.

Állításaimat számlákkal, szervizkönyvvel, és igény szerint a fékjavítást végző autószerelők nyilatkozatával tudom igazolni. A fékbetétekről készült képeket mellékeltem.

Kérem, hogy az ügyet kivizsgálni szíveskedjenek, illetve kérem, hogy tájékoztassanak, hogy hova fordulhatok bizalommal a gépkocsi átvizsgálása céljából?

Jelen levelemet megküldöm a Schiller Opel ügyfélszolgálatának, a GM Southeast Europe-nak, a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, a Nemzeti Fogyasztóvédelemi Hatóságnak, valamint az idex.hu Tékozló Homár rovatának.

Köszönettel:

 

 

A válasz:

 

T. PL Úr,

 

Alábbi levelében, leírt észrevételeit kivizsgáltam!

 

Amennyiben jól értelmeztem, az alábbi kifogásai vannak, szolgáltatásunkkal

kapcsolatban:

 

1. Az átvizsgálás és a jelzett panasz (hátsó fékektől idegen hang) kivizsgálása, nem lett szakszerűen elvégezve.

 

2. Átvizsgálás után, az "Insp" figyelmeztetés, kijelzése.

 

3. Nem megfelelő bánásmód.

 

A következők szerint szeretném, orvosolni problémáit:

 

1. Kérem, időpont egyeztetés után, fáradjon be Váci út 113. alatt található szervizünkbe és az átvizsgálást, illetve a hátsó féknyergek megfelelő működését ellenőrizzük! Fékhatás méréssel, ellenőrizzük az üzemi féket. Természetesen ingyenesen! A Kollégák a külső fékbetétek állapota alapján állapították meg a várható élettartamot; ettől autója még közúti közlekedésre alkalmas volt!

 

2. A szerviz periódus, átállítását, a fentiekkel együtt elvégezzük.

 

3. Kollégáink, igyekeznek a körülményektől függetlenül, megfelelően és lojálisan kezelni Ügyfeleink panaszát! Az Ön észrevételei alapján, ezt kiemelten fogom ellenőrizni és megvizsgálni, hogy Ügyfeleink problémáját hatékonyabban tudjuk kezelni!

 

Az esetlegesen, Önt ért kellemetlenségek enyhítésére, szeretnék felajánlani, a 2. éves átvizsgálás díjából 15% munkadíj és 15% alkatrész kedvezményt; Ügyfél elégedettséget szem előtt tartva; amennyiben az alkatrészeket is Tőlünk rendeli meg!

 

Kérem, ha az elkövetkezőkben panasszal élne szolgáltatásainkkal szemben, azt először nekünk jelezze és nem más javítóműhelynél! Nem zárkózunk el semmilyen problémától, panasztól és igyekszünk ezeket konstruktívan kezelni!

 

Várom válaszát!

 

Üdvözlettel: Nagy Csaba műszaki igazgató

 

Tisztelt Nagy Csaba Úr!

 

Leveléhez fűzött észrevételeim a következők:

 

- Az idegen hang igen jelentős erejű volt. Ha véletlenül a kollégák levették volna a kereket és úgy rátekintenek a belső betétekre, láthatták volna, hogy nem erősen kopott, hanem 0-ra kopott a betét. Feltételezhetően a felni lyukain keresztül benéztek, így valóban csak a külső betétek láthatóak. Kértem a probléma megoldását, azaz a hang megszüntetését, erre még csak igyekezet sem történt, mert ellenkező esetben ki kellett volna derülnie, hogy teljesen elkoptak a belső betétek.

 

- Az Insp kijelzése sajnos hasonló hozzáállásra enged következtetni. Engedje meg, hogy úgy éreztem, hogy hasonló "színvonalon" végezték el a többi teendőt is.

 

- A nem megfelelő bánásmódra nincs mentség és véleményem szerint utólag már nem korrigálható.

 

Jelzem, hogy sem a kedvezményt, sem az ingyenes átvizsgálást nem fogom igénybe venni, sőt, az Önöktől kért, második autóra vonatkozó ajánlatot is elvetettem. Nem tekintem magam ügyfelüknek. Különösen felháborít, hogy Ön, aki műszaki igazgatóként írta alá a levelet a mellékelt fényképek ellenére úgy ítéli meg, hogy az autó, aminek mindkét hátsó fékénél az egyik oldali betétek 100%-osan kopottak, alkalmas közúti közlekedésre. Ha gondolja csiszolja le a saját használatú autójának a betéteit és távolról szívesen megtekintek egy kanyarban előadott vészfékezést.

 

Tekintettel arra, hogy a mellékelt képek nem tudták meggyőzni, felveszem a kapcsolatot egy igazságügyi szakértővel. Remélem, hogy a szakvélemény nem csak a bíróságot fogja meggyőzni, hanem esetlegesen Önt is.

 

Nem véletlenül vittem másik műhelybe az autót. Attól világosabban nem tudtam kifejezni magam, minthogy felírattam a munkalapra, hogy problémát észleltem a hátsó féknél, kérem orvosolni. Nem gondolom, egy második, harmadik, negyedik próbálkozás eredményre vetetett volna, ráadásul nem szokásom egy szolgáltató cégnél a kifizetett pénzem mellett könyörögni, hogy végezzék el a kifizetett munkát.

 

"leírt észrevételeit kivizsgáltam"

"fogom ellenőrizni és megvizsgálni"

 

Ugye nem csak én érzek ellentmondást?

 

Üdvözlettel egy volt ügyfelük

soonó Creative Commons License 2007.08.08 0 0 302
Fél délmagyarország ugyanaz a cég, mivel a Gemencnek nem volt pénze ,lehet ,hogy zárolták az ottani mókát, így én már a Zengő feliratú számlát kaptam, biztos hogy ne a Gemenc kapja a pénzem, mert lehet,hogy a rosszarcú hitelezők, már ott lecsaptak volna a pénzemre :)))))))
Előzmény: SomLa (301)
SomLa Creative Commons License 2007.08.07 0 0 301
Én az Opel ZENGŐ (Pécs) esetében jártam teljesen hasonló módón. 4 hónapja rendeltük a kocsit, 1 hónapja a kereskedőnél, minden rendezve és még semmi...

Némi érdeklődés, telefonálás és utánjárás következtében kiderült, hogy a Zengő is az Opel GEMENC "szárnyai alatt" ténykedik.

Hasonló cipőben járó sorstársaimnak ajánlom, hogy érdeklődjenek a GMAC-nél. Ők az Opel "központi finanszírozó" szerve, feléjük kell a kereskedőknek rendezni a leszállított gépkocsi árát. Amennyiben ez megtörtént, utána küldik az un. "gépkocsi kísérőlapot", ami alapján a kereskedő intézni tudja a forgalomba helyezést. Nos, nálam ott kezdett gyanús lenni a dolog, hogy hétről-hétre erre a kísérőlapra hivatkoztak...

A GMAC-hez sem volt egyszerű eljutni... némi panaszkodás és pár segítőkész ügyfélszolgálatosnak köszönhetően kaptam meg a számukat: 23 / 446-400.
Itt a "job kód" (számlán szereplő hivatkozás) alapján telefonon megerősítették, hogy a kereskedő nem rendezte a kocsi árát.

Ez után némi erőteljes fellépés, írásos levél a GM felé, Süveges Úr érintése és a helyi kereskedés igazgatójával történt személyes beszélgetés következményeként ígéretet kaptam rá, hogy 2 nap múlva megkapom a kocsit. Kiváncsian várom...

Amennyiben ez után sem adják át, akkor ügyvéd és perelés...

Jótanácsként még annyit, hogy érdemes ránézni a GEMENC internetes oldalára. Jó sok kereskedő szerepel, valószínűsítem, hogy pénzügyileg mind hozzájuk tartoznak, csakúgy mint a ZENGŐ, így hasonló történetre lehet számítani...
A menet tényleg a leírtak alapján történik... jó sok kocsi az udvaron... ügyfél perkál... igen ám, de egy "korábbi" autót fizetsz, te meg megkapod a tiédet, ha valaki utánad fizet elég pénzt a kereskedőnek, hogy a tiédet megkaphasd....

Előzmény: soonó (300)
soonó Creative Commons License 2006.08.15 0 0 300
Mintha csak velem történt volna :)))))

Szintén a Difernél vásároltunk először. Pár nap alatt hiba nélkül megkaptuk az autót.

Azután vásároltunk Szekszárdon, azonos körülmények között. Ez a vásárlásom végül úgy oldódott meg , hogy bepereltük a GEMENCET , ez 30 napig tartott. Érdekes módon, amint megküldte nekik a bíróság , hogy ide az autót két nap múlva meg is kaptuk.

Nos az eljárás oka a következő : A cég csődben van óriási kiadás-kicsi bevétel. Pl. én is azért választottam őket, mert majd 2 millió Ft árengedményt sikerült kapni, a nem raktári, nem bemutató, hanem rendelésre készült autóra.
Tehát alig van árrésük, az enyémet pl. bukóval kaptam :)))

Szóval van náluk kb. 100 autó. Na ezek nem eladók, hanem mindnek van gazdája. CSAKHOGY : ezeket a Gemenc még nem fizette ki az Opelnek, így nem adhatja át.
A Gemenc viszont csak a beeső új megrendelések előlegeiből tudja a felhalmozódott autókat rendezni, és átadni.
Viszont ezek közül is azok az emberek kapják meg az autóikat AKI HANGOSABBAN KIABÁL , esetemben perel.

Engem is azzal etettek volna , hogy augusztusban megrendeltem, novemberben átvehetem. Novemberre meg is érkezett. Persze nem kaptam meg. :)))
200.000. Ft-al rendeltem meg, mondván hozomra nem fizetek semmiért / először 2 000 000-ót az egyharmadát akarták elkérni / csak mondtam hohóóó !
Novemberben elkezdtek röfögni, hogy a maradék 5xxx.xxx. Ft-ot is köhögjük be
és pár nap alatt vihetem a taligát.
Ja én meg a hülye mi ?? Majd ha látom a forgalmit, lesz péz .

Ekkor mivel ismertem az átnyomós pofájukat, nem tököltünk veszekedéssel, gyorsan per lett, és lám rögtön boldog autótulajdodnos lettem :))

Ez a GEMENC KÁJEFTÉ :))))))))))))))))

Röviden ennyi.
Előzmény: LG RH7500 (295)
mlas Creative Commons License 2006.08.15 0 0 299
Én is leírom tapasztalataimat.

Még 2003-ban akartunk venni egy 3ajtós G Astrát. Persze, helyi Opelesnél volt célszerű. Bementem egy csütörtökön, megbeszélni. Ürge mondta, nekik nincs ilyen, sőt, most hozatni sem tus, de körülnéz. Hívott is másnap, hogy véletlen van egy, a másik szalonjukban, mert visszamondta valaki (1 tulajnak 4 szalonja volt a megyében szétszórva) OK, beronhantam, lebeszéltük, mondtam kell, de pénzt csak hétfőn tudok hozni, a bank miatt (péntek du volt már ekkor). Jó, mondta.
Hétfőn reggel hívom, hogy mikor menjek aláírni a papirokat. Persze úgy 5ödikre sikerült elérnem, már majdnem délben. Akkor nyögte ki, hogy az autót a másik városban lévő szalonban szombaton de. eladták, és hogy sajnálja, de ott előbb fizettek !!!

Na, gondolhatjátok, mi volt a véleményem...

Ekkor tök reményvesztve elkezdtem keresgélni az országban, hátha valahol "fekszik" még 1 ilyen autó, de mondták, ez a ritka típus már nem nagyon jön be. Egyedül a Maxabo mondta, hogy lehet, hogy tudnak szerezni pont ilyet, de nem igértek semmit.

Le is tettem a dologról, más bajom is volt. 1x úgy két hét múlva csörgött a telcsim, Maxabotol hívtak, hogy sikerült egyet mégis keríteniük valami vámraktárból, és hogy 4 napja megjött, és el van téve a nevemre, ha még érdekel...

Na, ezekután nem szaporítom a szót, néhány nap alatt lezajlott a biznyic, minden gördülékenyen.


Szóval én ebből nem azt szűrtem le, hogy milyen az Opel, mint kereskedés, hanem azt, hogy vannak tetű cégek tetű emberekkel, meg vannak tisztességes régivágású kereskedők, akiknél a szó többet jelent bármilyen fecninél, meg elő-szerződésnél.

Törölt nick Creative Commons License 2006.08.14 0 0 298

keress egy ügyvédet és menj oda vele

 

 

Előzmény: cosa (297)
cosa Creative Commons License 2006.08.14 0 0 297
Sajnos nekem sincs jó tapasztalatom az opel vásárlással kapcsolatban. Április 7.én a Opel Hatvan autosház KFT-nél rendeltem egy opel corsa 1.0-ás autót. Azt igérték ,hogy kb 8 hét a szállítási határidő. Ehezképest a mai napig nem kaptam meg ,pedig eltelt 19 hét. Persze a teljes vételárat kifizettem a 8. hét végén. Ha érdeklődőm arogánsan leráznak. Mit tehetnék??
Balageaxe Creative Commons License 2006.07.05 0 0 296

Dunaújvárosban is ez a helyzet. Majd írok részleteket is, de most késő van már. Ez is a Gemences banda...

Viszont a Di-Fer tényleg jó! Mi is inkább oda mentünk autóért! Lehet azért találni jót, de ennek nem igy kellene működnie!

Előzmény: LG RH7500 (295)
LG RH7500 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 295

Hogy ne csak rosszat írjak!

A márkaképviseletek között azért van jó is, arra kitűnő példa az Érdi Opel Difer. Ott vettem anno egy 4 éves 1,4 16V-s F Astrát 113000 km-rel, és 1 év saját garanciát adtak hozzá. Egyszer kellett 2 hónap mulva garanciában javíttatnom, mert a kipufogó hővédő lemez ponthegesztése egy helyen elengedett. Megbeszélt időre mentem, üdítővel vártak, 20 perc múlva hozták a kulcsot, megköszönték a türelmemet, és elköszöntünk egymástól. Az a baj. hogy 100 km-re van tőlünk :-(

LG RH7500 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 294

Sziasztok!

 

Leírom, hogy én miért utáltam meg a helyi Opel márkakereskedőt. Eléh hosszú lesz, de így tárgyszerű.

 

Tavaly tavasszal úgy döntöttünk, hogy vásárolunk egy új személygépkocsit. Ehhez nem kis mértékben az is hozzájárult, hogy már 8 éves volt az F Astránk,  valamint nem nagyon bírtam a nagy meleget klíma nélkül. Ráadásul ekkor szinte minden autóforgalmazó hatalmas tavaszi kedvezményekkel kínálta az autóit. Körülnéztünk a kínálatban, és úgy döntöttünk, hogy régi vágyunkat, valamilyen egyterű családi autót fogunk venni. Négy autó jött szóba. Az Opel Meriva, a Renault Scenic, a Citroen Xara Picasso, és a Ford Fusion. Eddig egy Opel Astra Caravan elégedett tulajdonosa voltam, ezért talán márkahűségből is, és azért mert legjobban a Meriva tetszett, az Opel Meriva mellett döntöttünk. Körbenéztünk az ország Opel márkakereskedőinél, akiktől árajánlatokat is bekértünk. Fontos szempont volt az is, hogy hol van készleten nekünk megfelelő felszereltségű Meriva, hogy ne kelljen várni a gyári rendelésre, és nyáron már élvezhessük a hűs utazást.

 

"Szerencsére” Szekszárdon ahol lakunk, a Gemenc Opel Autócentrum telepén pont volt egy nekünk tökéletesen megfelelő felszereltségű autó. Május 13-án Pünkösdi ünnepek előtt feleségemmel bementünk a kereskedésbe egyeztetni a vásárlás részleteit. Az üzletkötő hölgy rendkívül kedves és szolgálatkész volt. Vásárlási hitelben és a használt gépkocsink beszámolásában is megegyeztünk. Nekünk az volt a kérésünk, hogy a használt autóból szeretnénk átülni az újba, mert nem szeretnénk egy napig sem autó nélkül maradni. Emiatt inkább vállaljuk azt is, hogy értékén alul számítsák be az Astra Caravan gépkocsinkat. A hölgy viszont arról győzködött minket, hogy jobban járunk ha mi magunk adjuk el a régi Opelünket, mert túl sok a használt autójuk, nehezen tudnak túladni rajtuk, és mi is jobban járunk anyagilag és a biztosítás miatt ha mi adjuk el. Az új autó átadását is meggyorsítja, ha a használt autóval nem nekik kell foglalkozniuk. Így hát abban maradtunk, hogy ha tudjuk, akkor mi adjuk el az autót, ha nem, akkor marad a beszámítás. Jeleztük azt is, hogy június 9-tól üdülni megyünk egy hétre, és autóra mindenképpen szükségünk van. Erre azt mondta az üzletkötő, hogy valószínűleg akkor már az új autóval mehetünk, majd megsürgetik a papírmunkát. Nyugodtan adjuk el a régi autót ha tudjuk, mert ha véletlenül még sem tudnák időre átadni az új autót, akkor ingyenesen egy teszt autót kaphatunk kölcsön a belföldi üdülésünk idejére. Kellemesen meglepődtünk, hogy ilyen európai színvonalú kiszolgálásban van részünk. Rögtön alá is írtam egy előszerződést a telepen lévő autóra.

 

Ünnepek után, május 18-án írtuk alá a többi szükséges okmányt, a hitelkérelmet, a használt autó beszámítási opciót, valamint befizettem az előleget. Mint utólag kiderült, akkor a rengeteg aláírni való közt előre aláíratták velem az új Meriva gépkocsi átadás-átvételi jegyzőkönyvét is, amin nem szerepelt dátum. Sajnos én ezt akkor nem is vettem észre a millió papír között. Erre a tisztességtelen magatartásra csak később derült fény.

 

Május 29-én eladtuk az Opel Astra Caravan gépkocsinkat. Másnap május 30-án felhívtam az Opel Gemenc Autócentrum üzletkötőjét ez ügyben. Nagyon örült a hírnek, hogy így nem nekik áll majd a pénzük a beszámított autóban, hanem egyből megkapják a kialkudott árát. Frissében jeleztem azt is, hogy akkor viszont szeretnénk minél előbb megkapni az új autónkat, különös tekintettel arra, hogy június 9-tól nyaralni megyünk. Erre azt a kimért választ kaptam, hogy az átadás még legalább 3-4 hét. Nem értettem a dolgot, mert ekkorra már a hitelemet is jóváhagyta a bank, hiszen postán megkaptam róla az értesítést. Ekkor felhívtam az üzletkötő figyelmét arra, hogy akkor a beígértek szerint legalább valamilyen kölcsön teszt autót adjanak az üdülés 1 hetes idejére. Erre azt a választ kaptam, hogy már mind ki van ígérve, és különben sem kaphatnám meg 3 napnál hosszabb időre. Ez már nem ugyan az a vevőcsalogató igéret volt, mint amikor a megrendelést aláíratták velünk! Ekkor felháborodva azt kértem ismételten, hogy akkor sürgősen intézzék az új autóm átadását, hiszen már több hete ott áll a telepükön. Azt állította, hogy erre sajnos nincs lehetőségük. Sajnos minden egyezkedési kísérletem kudarcba fulladt. Hab a tortán, hogy a hitelező banktól a CIB Credit Rt.-től ekkorra már megkaptam az első havi, (június 20-as határidejű) törlesztésre szóló fizetési felszólítást. Egy olyan autóra, amit még át sem vehettem!!!

 

Gyakorlatilag igen szorult helyzetbe kerültem, mert hittem az adott szóban, ígéretben, és az üzleti becsületben. Nem hittem volna, hogy egy ilyen túlkínálati piacon, ahol a gyártók milliókat költenek reklámra a márkájuk népszerűsítésére, ezt meg lehet tenni egy vevővel. Nem hittem volna, hogy egy márkakereskedés megengedheti magának azt, hogy így lejárassa egy márka hírnevét. Az üzletkötővel való vitánk után azonnal kerestem Süveges Urat a tulajdonost, de a titkárnője szerint sajnos nem lehetett elérni.

 

Este végső elkeseredésemben keresgéltem az Interneten, hogy ki a felsőbb szerve a márkakereskedőknek. A fórumokat olvasva kellett rádöbbennem, hogy mennyi panasz van az Opel márkakereskedőkre. A szekszárdi kereskedésről különösen lesújtó volt az Internetes fórumozók véleménye! Végre találtam egy információt, és ez alapján sikerült a budaörsi székhelyű OSE (Opel Southeast Europe Autóforgalmazó Kft) egyik segítőkész ügyintézőjével beszélnem. Elpanaszoltam neki az ügyünket. Azt mondta, hogy nekik sajnos nincs ráhatásuk a kereskedőkre, de azért megpróbál közvetíteni Süveges Úr felé, aki a Gemenc Opel Autócentrum tulajdonosa.

 

Másnap reggel Süveges Úr valóban fel is hívott, így végre neki is elmondtam a problémámat. Azt az ígéretet kaptam, hogy rendezni fogja az ügyet, és az üdülésre meg lesz az autónk. Aznap délután hívtak is a márkakereskedésből, hogy mielőbb menjek be, fizessem be a maradék önrészemet (az eladott autóm árát), és a 9-ei üdülésemre tekintettel 8-án délelőtt átvehetem az autót. Másnap be is fizettem a teljes önrészünket.

 

Ekkor jött a következő tortúra. Én az általam kiválasztott OTP Garancia Biztosítónál kívántam megkötni a Casco-t, és a kötelező felelősségbiztosítást is, mert ez a bank nyújtotta számomra a legmagasabb szintű szolgáltatást, és messze a legkedvezőbb díjakat is. Az sem mellékes, hogy immár 22 éve vagyok az OTP bank ügyfele. Ezt a biztosítót nem akarták a kereskedésben elfogadni. Hosszas vita után abban maradtunk, hogy én személyesen kötöm meg a biztosítást az új autóra, még mielőtt a gépkocsit átvenném. Kértem tőlük egy papírt, ami az autó adatait tartalmazta, és még aznap délután megkötöttem a biztosításokat. Másnap június 1-én át is adtam a kereskedésben az erről szóló igazolásokat.

A biztosítónál az ügyfélszolgálatos hölgy hívta fel a figyelmemet arra, hogy a papír amit a kereskedőnél kaptam, és ami az új autó adatait tartalmazza, az az előre aláíratott átadás-átvételi papír másolata. Erről egyébként én aláíráskor nem is kaptam példányt, hiszen ezt az autó átvételekor kellett volna aláírnom. Ez messze kimeríti a tisztességtelenség fogalmát!

 

Szerda (június 8) reggel 9-re volt megbeszélve az autó átadása. Éppen a taxira vártam, amikor felhívtak a márkakereskedésből, hogy csak másnap tudják átadni az autót. Nagyon felháborodtam, hiszen másnap már indulnunk kellett volna nyaralni. Engem, mint vevőt kioktatott az üzletkötő, hogy mit háborgok, hiszen örülhetek, hogy ilyen gyorsan soron kívül átvehetem az autót. Veszekedés, fenyegetőzés után aznapra, szerda délutáni átadásra kaptam újabb ígéretet. Végül is délután valóban átvehettem az autót.

 

Történt még egy meglepő dolog, amikor átadáskor elbúcsúztak tőlem. Az üzletkötő azt mondta, hogy 2-3 hónapon belül fogok kapni az Opeltől egy kérdőívet, mely a kiszolgálásról stb-ről fog kérdéseket feltenni. Ha ezt a kitöltetlen lapot és borítékot behozom hozzájuk és leadom, akkor egy 5 alkalomra szóló ingyenes, teljes körű kézi autómosás és autóápolási kupont kapok. Ezzel a "gesztussal” gyakorlatilag meg akarták vásárolni a véleményemet. Tisztességes ez a hozzáállás???

 

Aki egyszer ezen a tortúrán átment, az valószínűleg soha többet nem áll szóba Opel márkakereskedővel. Én is most már ebbe a csoportba tartozom, pedig az Opel autók egészen jók! De hát ezen kívül van még sok egészen kiváló autómárka, és zömében tisztességesen bánnak a vevőkkel. Öcsém szintén tavaly vásárolt egy Peugeot 307-es gépkocsit, és a szerződés aláírása után 4 nappal át is vehette a márkakereskedésben az új autót. Vagy a sport társ apuka, aki most vett egy Ford Fiestát. Kedden lerendezték a papírokat, és következő kedden, már ott feszített a kormány mögött. Nem hiszem, hogy az Opel, aki milliókat költ az autói népszerűsítésére, megengedheti magának az ilyen, sajnos nem egyedi esetet, ami súlyosan csorbítják a márka hírnevét, és emiatt vásárlókat veszít el. Sajnos ezek után már nem tudom hogy merném e ajánlani bárkinek is új Opel gépkocsi vásárlását, persze nem az autók minősége miatt. Ja, még el nem felejtem, 2 éve a kolléganőm új Corzájának mint utólag kiderült, "magától" ki volt tekeredve a kilóméteróra spirálja, úgy hogy átadás után a kapuból már fordult is vissza a szervízbe (ugyan ebben a márkakereskedésben). 

 

 

 

Pont 3 hete megint be akartak csapni ugyanitt. Jelezték, hogy vigyem a kötelező az 1 éves szervízre a kocsit. 7000km-van benne, és olajcserén voltam náluk 3 hónaposan 3000Km-nél. Mondtam, hogy nem viszem, mert ez ECOFlex szervizes. Szerintük nem az, tehát vigyem be szervízbe mert különben ugrik a gari. A szervizért 30 ezer Ft-ot akartak lenyúlni rólam. Kénytelen voltam a GM magyarországi központjának állásfoglalását kérni, ahol is megerősítették az amúgy a szervizkönyvben is leírt ECOFlex szervízciklust.

 

Hát ennyit a tapasztalatokról.  

 

diagnoszta Creative Commons License 2006.06.02 0 0 293
Hallo mindenkinek,

teljesen új hozzászóló vagyok és véletlenül találtam rá a topikra.
Megrökönyödve és néha szégyenkezve olvastam a hozzászólásokat. Elöljáróban: Én a másik oldalról jövök. Több mint 10 éve dolgozom egy márkaszervizben,most már vezetőként tevékenykedem ott. Az esetek többségével találkoztam és teljes mértékben igazat adok, bár ilyenkor a másik felet is illik megkérdezni. Az hogy ilyen vélemény alakul ki a márkaszervizekről, nagyrészt maguk a szervizek tehetnek. Mind hozzáállásban mind probléma megoldó képességükben. De! Tegyük hozzá, hogy (nem tudom, hogy a leírt márkakereskedések megnevezhetőek e? Gondolom pozitív reklám esetén a moderátorok azonnal lehúzták volna:(( Így nem!) , sok ( többségében elégedett) Opel tulajdonos van ebben az országban.
Várom a további hozzászólást és állok elébe az elkövetkező vitáknak:)

Biztos nem leszek itt népszerű
metalex Creative Commons License 2006.05.30 0 0 292
mats_pmr Creative Commons License 2006.05.22 0 0 291

Azt még azért leírom, hogy az Astrát kezdetektől én hajtom, egyébiránt céges kocsi, a 180e km tisztán Budapest. Lehet, hogy kifogtam egy jó darabot, amit mellesleg nem Magyarországon szereltek össze.

Motorok:

Az autóra soha nem vigyáztam, ha elborultam, rendszeresen a leszabályozásig pörgettem a motorját.

Azért az Octavia persze sokkal jobban húzott!

Az új 1.6-os Reanult Megane olyan lomha volt, hogy a cca. 10 éves 1.4-es Astrával simán legyorsultam.

Előzmény: mats_pmr (290)
mats_pmr Creative Commons License 2006.05.22 0 0 290

Sziasztok !

 

Nekem van egy 12 éves 1.4i-s Astrám. 180e km van benne és semmi komoly gond nem volt vele. A egyetlen durvább hiba eddig egy vezérműszíj szakadás, mert 160ekm-t nem bírt ki az a zserencsétlen gumi :). Persze ez is a szervizek hibája, nem az autójé, soha nem cserélték ki!. A kasztnia KIZÁRÓLAG ott rohad, ahol törve volt és a nagy tudású/sittes Opel márkaszervizek lakatolták ill. cserélték az elemeket. A 82 lovas hengerenkénti injektoros motorja szerintem zseniális.

 

Mielőtt opel-buzinak titulál valaki volt két és fél évig egy 5millás, 0 kilométeres Skoda Octaviám (VW minőség! :), sose voltam még olyan felszabadult, mint amikor kiszáltam belőle. Minden baja volt (futómű, board computer, ABS, alapjárat, féklámpa kapcsoló), kétszer ott is hagyott az úton, de még ennél is durvább volt az a jelenség, hogy a vezérlés néha helyettem nyomott egy-egy padlógázt!!! A hibát hónapokig keresték, én meg tartottam a jó nagy követési távolságot. :)

70 e km után 200ezret kellett költeni a futóművére. (Az Astrában 180e km alatt ez 4 ezer - belementem egy kib...ott kátyúba.)

 

Volt Renault 5-ösöm, a féltengelye 50ekm-nél már kopogott, mint az állat, a motorja meg füstölt...

 

Bátyám cca. 4 milláért vett egy vadi új Renault Megane-t. Annyira szar volt, hogy másfél év (garancia 2 év) után 2 milla veszteséggel eladta. Többet volt nála Renault-os csereautó, mint a saját verdája, isten bizony...

 

Uff!

 

 

metalex Creative Commons License 2006.05.03 0 0 289
Dundi ! Mailt megkaptam ,válaszoltam,lehet nem kaptad meg?
metalex Creative Commons License 2006.03.31 0 0 288
Ha idetévedsz még talán Dundi20 Elek -metalex néven él tovább !!!!
Előzmény: Dundi20 (284)
metalex Creative Commons License 2006.03.09 0 0 287
Dundi20 dobj egy emilt a metalex@citromail.hu - ra mert a tied nem publi. and a tiéd a régi gépemmel együtt elszállt.
metalex Creative Commons License 2006.03.09 0 0 286
Dundi20 !!!!!!!!!!!!!  Már kezdtem lemondani rólad ,  de örülök ,hogy itt vagy újra , meg nekem is volt pár hónap kihagyásom. Én is új néven vagyok -metalex
Előzmény: Dundi20 (284)
denx Creative Commons License 2005.04.21 0 0 285

Sziasztok!

 

Új vagyok ebben a fórumban, de gondoltam ezt mindenképp meg kell osszam az internetet használókkal!

 

Bizonyára mindenki hallott már a mindenhol reklámozott "Nagy Opel Próbá"-ról. Gondoltam miért is ne jelentkeznék rá. Eddig elég jókat hallottam a márkáról (talán ezt a topikot leszámítva :) gondoltam kipróbálom hát a híres neves 1,3-as fiat-féle dízel motorjukat, amit a corsa-ba raknak. Jelentkeztem telefonon, gondoltam az a legjobb módja, hiszen csak egy emberrel beszélhetek olyankor. A kedves női hang felvette mindenféle személyes adatomat annak rendje és módja szerint, valamint arra a kérdéskörre is kitért, hogy milyen autóm van éppen és hogy tervezek-e új autó vásárlást a következő fél évben. Ezután megkérdezték tőlem, hogy melyik Opel kereskedőnél szeretném átvenni a tesztautót. Erre én mondtam azt amelyik nekem útba is esik nap, mint nap, az Opel Kövesdánt. A telefonos egyeztetés végén a hölgy mondta, hogy 7 napon belül meg fognak keresni a kereskedőtől, hgy egyeztessek velül időpontot. Ez volt április 13-án, szerdán.

 

Ehhez képest kerek egy hét múltán felhívtam ismét a telefonos ügyfélszolgálatot, hogy mégis hol tart a dolog? Miután kikereste az ügyintéző, hogy ki is vagyok és mikor is jelentkeztem, mondta, hogy várjak türelemmel, a héten biztosan keresni fognak. Különös módon másnap kaptam egy szívélyes hangú e-mailt az opel kövesdántól:

 

"Sajnálattal közöljük, hogy az óriási érdeklődés miatt jelenleg nem tudunk
tesztautót biztosítani az Ön részére. Ezen probléma megoldásán dolgozunk,
addig is lehetőséget biztosítunk tesztvezetésre (a telephelyünkön lévő
teszatutóink erejéig) egy adott próbaútvonalon hétköznapokon!"

 

Nekem ez már egy kicsit bűzlik! A dologhoz hozzá tartozik, hogy egy barátom ajánlotta nekem ezt a lehetőséget, mert ő nagyon jóban van egy vidéki Opel kereskedővel és neki sikerült egy Vectrát "megkapnia" július végén egy hétvégére! Egy másik barátom, aki teljesen laikusként szintén jelentkezett egy debreceni kereskedőt megjelölve a tesztvezetésre már nem járt ilyen jól! A telefonban elárulta, hogy nincs autója, mire a kereskedő e-mailben közölte, hogy ha nincs jelenleg is autója, akkor nem vehet részt a próbában! Újból telefon, majd biztosították, hogy nem kell hozzá autó, valószínűleg a kereskedő valamit félreértett, inkább áttanácsolták a másik debreceni Opel szalonhoz. A dologhoz pikantériája, hogy mindkét debrceni szalonnak ugyanaz a tulajdonosa. Pár napra rá ő is hasonló levelet kapott, mint én, vagyis, hogy nincs elég autó, de egy rövid próbakörre őt is szívesen látják!

 

Harmadik ismerősömet mág válaszra sem méltatták! Jelentkezett vagy 2-3 hete, de hozzá se szóltak!

 

Nekem ez az egész Nagy Opel Próba olyannak tűnik, mintha csak adatokat akarna gyűjteni az opel, hogy milyen címekre küldjön legközelebb reklámanyagot, miközben tesztvezetésre csak ismerős útján lehet bekerülni!

 

Ha másnak is van hasonló, vagy éppen ellentétes tapasztalata, az írja meg legyen szíves! Kiváncsi vagyok rá, hogy valójában hogy is működik ez az akció!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!