Keresés

Részletes keresés

4728ITI Creative Commons License 1 napja 0 1 52691

Ennyire közel lakunk egymáshoz? Nem gondoltam volna. Én Ajkarendeken lakom.

Érdekel a megoldásod. Bár az én motoromon Bosch gyújtás van, a motorom se Simson, csak szeretnék segíteni Simsonos barátaimnak. Jó lenne találkozni, szerintem lenne sok közös témánk.

Előzmény: trakee (52690)
trakee Creative Commons License 1 napja 0 0 52690

Az előbbi képek pont erről voltak. Milyen motorra kerülne? Mármint melyik Simson blokkra. Ha esetleg Almádi fele jársz, szívesen megmutatom, mesélek róla. 

Előzmény: 4728ITI (52686)
trakee Creative Commons License 1 napja 0 0 52689

Gyári! Szerintem erre az órára eleve úgy tették fel a mutatót, hogy túl sokat mutatott. Vagy hamar megrepedt a közepe, és elfordult. Egyébként a távolságot kb jól számolta. Azóta szétszedtem, a repedt mutatót megragasztottam, kb belőttem, hogy kell álljon, csak ez már késő ősszel volt, qzóta nem próbáltam.

Előzmény: Bxx7 (52688)
Bxx7 Creative Commons License 3 napja 0 0 52688

A km óra áttételezése gyári vagy módosítottál az áttételen? 

Előzmény: trakee (52683)
Bxx7 Creative Commons License 3 napja 0 1 52687

Sok esetben még azonos típus esetén is lehet különbség a fogyasztásban. Nagyon sok függ a beállításoktól illetve a használattól. 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52679)
4728ITI Creative Commons License 6 napja 0 1 52686

Engem pont ez a kedvező áras gyújtás érdekelt. Tennél fel róla pár adatot, esetleg képet is? Szerintem ez sokakat érdekelne, rajtam kívül is. Sajnos az eredeti gyári gyújtás nagyon drága, talán ez megoldás lehetne sok Simson kedvelőnek.

Előzmény: trakee (52684)
4728ITI Creative Commons License 6 napja 0 0 52685

Így már értem, amiről írsz. Vannak jeladók, amik mágnesesek, azoknak elég egy fémlemez. Egyébként mennyire állítod az előgyújtást? Mert attól függ a nagyobb fordulat, nagyobb végsebesség. Meg persze sok minden mástól is. Aki nagyobb sebességre vágyik, annak tuningolni kell a motort, erre való ez a fórum.

Előzmény: trakee (52683)
trakee Creative Commons License 6 napja 0 1 52684

Egyébként még annyit, hogy a kedvező ár azért is kellett nekem, mert "duplagyújtásos" a burkolat alatt van pót CDI, pót trafó, és komolyabb útra +tekercset, és jeladót is vittem. A Schwabén ez kb 2 éve megy, lehet benn saccra 7-8 e km, hibamentesen.

trakee Creative Commons License 6 napja 0 1 52683

Akkor ahogy én nézegettem a gyári megoldásokat, és mintha ott is vas rátét van. Úgy rémlik, a jeladó közepe mágneses. Ettől nekem nem megy jobban a motor, csak sokkal könnyebben, stabilabban indul. Egyébként ezba Schwalbe nem éppen sebességbajnok (bár egyik Simsonom se), ha jó napja van, akkor megy 60-at. Mondjuk azt a Vazze szerint is. Őszintén szólva engem mindig jobban érdekelt, hogy középtartományban jól menjen. Egyébként az S50 fürgébb szerintem, mint a "turbos" blokk, meg eléggé mások a felömlöi.

 

Igazából egy "Sprinter" Simsonom volt (van) egy S51 ami enduro akarna lenni, de nem annak született. Szóval az ment, mint a veszedelem, az óra simán mutatott 75, sőt 80-at :) sajnos nem a motor ilyen fürge, hanem az új km óra (volt) ilyen optimista :) Azóta a mutató lefittyent, javítanom kellett. Talán 2,5 éves utángyártott darab. Azóta nem mentem vele, de a javított mutatót igyekeztem kevésbé optimistán felszerelni :) 

Előzmény: 4728ITI (52682)
4728ITI Creative Commons License 6 napja 0 0 52682

Köszönöm a képeket. Látszik rajtuk hogy egy jól átgondolt megoldásról van szó. A jeladóhoz nem mágnest kellett volna tenni? Csak kérdezem, mert általában azt szoktak használni. Persze ahhoz ismerni kellene a komplett elektronikát.

A fiam első Simsonját én újítottam fel. Gyári tirisztoros gyújtást szereltem rá. Ki tudott pörögni vele 70 fölé. Ez Nálad is így bejött?

Előzmény: trakee (52680)
trakee Creative Commons License 2024.03.12 0 0 52681

Mutatom a bonyolultabb megoldást is, de ehhez már spéci alaplap kell. (igaz, meg lehetne próbálni 3D nyomtatott műanyagból is, hátha bírja a hőt)

 

Szóval a 3D modell:

 

 

Még az alaplap rajza: 

 

Sajnos erről nem találtam képet. 

trakee Creative Commons License 2024.03.12 0 0 52680

Előkeresem én szívesen a képeket...

Első összeszerelve :

leszerelt lendkerékkel - eredeti alaplap:

ventilátor a "jeladó lemezzel":

 

Előzmény: 4728ITI (52665)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.03.11 0 0 52679

Együtt tankoltunk, azonos 70-es tempóval mentünk. ES 2,5 alatt, TS 2,7 ETZ150 3,7-et igényelt 100km-en. Sokalltam.

Előzmény: 4728ITI (52678)
4728ITI Creative Commons License 2024.03.11 0 0 52678

Pont hogy nem. A 125-ösre 2,7-et írtak, míg a 150-esre 2,6-ot ugyanabban a használati utasításban. Az áttétel miatt a 150-es kevesebbet forgott ugyanannál a sebességnél, ezért kevesebbet fogyasztott, igaz, nem sokkal.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52675)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.03.11 0 0 52677

5000/minnél felváltogatva 90-100zal 6 litert is képes volt benyelni a 120as fúvókás 150es.

Előzmény: Bxx7 (52673)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.03.11 0 0 52676

Csekély 12,5% többletméréssel csökkenti a fogyasztást. :) Nekem is mért 100km-t 106,1 helyett 187cm kerékkerülettel.

Előzmény: Bxx7 (52672)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.03.11 0 0 52675

ES125 és TS125 kevesebbet igényelt.

Előzmény: 4728ITI (52671)
4728ITI Creative Commons License 2024.03.11 0 1 52674

Az én 150-esemet kéz alatt vettem, 150 km volt benne. Én járattam be. Valóban tudta a 2,6 litert 100-on, szigorúan 70-es sebességnél. Az ETZ-k-re már többet írtak, de az akkori benzin áraknál ez egyáltalán nem számított. Most más világban élünk, elszaladtak az árak.

Előzmény: Bxx7 (52673)
Bxx7 Creative Commons License 2024.03.11 0 0 52673

Érdekes az is, hogy a 125-ös ETZ-re 2,3-3,5 l-t írtak 100 km-re. Nekem nagy néha sikerült óvatosan 2,7-2,9-t kihozni belőle, pedig nem hajtottam, max. 70-nel mentem. 

Előzmény: 4728ITI (52671)
Bxx7 Creative Commons License 2024.03.11 0 0 52672

Nem számolgattam, a műszer ennyit mért. Az autó műszere 96 km-t mutatott, a motoré 108-at. Speedohealerrel a motor is 96-ot. Nem értelek, miért kéne számolgatnom ezen felül? 

 

Áttétel nem volt cserélve. 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52669)
4728ITI Creative Commons License 2024.03.11 0 0 52671

Nem tudom hogy mekkora a méreted, de az én 63 kg-ommal tudta a motor a 2,6-os gyári fogyasztást. Persze nem ETZ, hanem Trophy 150-es. Érdekes hogy a 125-ösre 2,7 litert írtak a használati utasításában.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52670)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.03.11 0 0 52670

Erősebb 150es ETZ zabált, 70-nel is 3,7-et benyelt. 2,5l körül csak 50nel tötymörögve tudott gurulni. Örültem volna, ha 70nel is tudta volna a 2,5 litert.

Előzmény: 4728ITI (52668)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.03.11 0 0 52669

96 km-es úton 108 és 17:45 17:47 nem stimmel. 12,5% és 4,444%

Előzmény: Bxx7 (52667)
4728ITI Creative Commons License 2024.03.11 0 1 52668

Barátomtól kölcsönkért P10-es elérte a 135-öt. Igaz lassan, de elérte, a saját órája annyit mutatott. Érdekes hogy soha nem kímélte, lehet hogy pont azért?

A rézdrót az kamu, azt csak kitalálták. Aki kevesebb benzinnel akar menni, az menjen lassabban. A 150-esem 70-es tempónál beérte 2,6-al, full gázon bekapta az 5,5-öt is.

Előzmény: trakee (52664)
Bxx7 Creative Commons License 2024.03.11 0 0 52667

Igen, az ezredforduló előtt volt sok csodatörténet, a 80-90 utazót futó tuningmentes Simsonok és társai, vagy a 140-et futó széria ETZ 250-esek, azaz akasztották az órát. 

 

Mivel akkor nem volt még gps, én próbáltam mindig a gyári áttételeket használni, mert úgy kisebb volt a csalás mértéke. 

 

Mostani motoromon sem bírtam elviselni, hogy eszméletlen sokat csalt felfelé az órája. Távolságban pedig egy 96 km-es úton 108 km-t mutatott. Aztán kiderült miért. A gyári 17:45-ös áttételt módosította a tulaj 17:47-re. Egy speedohealert építettem be, telefonos alkalmazással pedig kiszámoltam a megfelelő értéket, amit be kellett táplálni a kütyübe. Másik telefonos alkalmazással lemértem... Hajszál pontos minden sebességtartományban, illetve a km-eket is végre jól számolja. 

Előzmény: trakee (52663)
Bxx7 Creative Commons License 2024.03.11 0 0 52666

Akkor itt volt a kutya elásva nálad.

 

86 és 91-es oktánszámú keverékkel hajtottam a masinákat. 

Előzmény: 4728ITI (52660)
4728ITI Creative Commons License 2024.03.11 0 0 52665

Köszönöm szépen a válaszod, így már sok mindent értek. Ne hidd hogy a Ducati gyújtás jobb, az is csak ugyanezt tudja. A generátora erősebb, de a gyújtása semmivel sem jobb. Örültem volna ha egy pontosabb leírást adsz meg, amiből más is elindulhatna. A jeladó megoldásod kifejezetten érdekelne, mert azon múlik minden.

Előzmény: trakee (52661)
trakee Creative Commons License 2024.03.11 0 1 52664

A másik kedvencem a széria T5-ös Pannonia, ami 120 felett megy :) És még olyan elbeszélést is hallottam, hogy a 120-as tempó mellé rézdrótszálat fűztek a fúvókába, hogy ezzel szegényítsék a keveréket, azaz csökketsék a fogyasztást.

trakee Creative Commons License 2024.03.11 0 1 52663

A 2000-es évek közepén mikor elég nagy motoros élet volt, a bandázások során sok cifrát hallottam. Egy 125-ös Aprilia Af-1 Replicam volt. (Sokakkal ellentétben rendszámmal) Az ETZ 125 a tulaj szerint simán 100-al közlekedik. Elmentünk motorozni... még a 90-et se igen érte el az a motor. (Ellenben lakott területen 70-el ment-mindig lemaradtam, mert én nem) Aztán volt 80-as Af-1 Futura ami állítólag 160-at ment... persze akkor épp nem volt alkalmas a tudomány bemutatására.

Bár  100-110 nél most se megyek gyorsabban nagymotorral, akkor bátran (abban a biztos tudatban, hogy az a motor nem fog 160-al menni) felvetettem a srácnak, hogy mutasd, megyek utánad.... 

 

Előzmény: Bxx7 (52658)
4728ITI Creative Commons License 2024.03.11 0 2 52662

Kettőt lehet hogy eltaláltál. Lehet hogy csalt  a sebességmérő, nem tudom, bár a németek elég pontosak voltak. A benzint eltaláltad, az biztosan segített. Meg még egy fontos dolog, amit tapasztaltam hogy egy hosszú úton kitisztul a rendszer, amitől gyorsabb lesz a motor. Érdekes hogy ezt autónál is tapasztaltam. A lerakódások leégnek, ettől olyan lesz mint újkorában.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52659)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!