Keresés

Részletes keresés

India Romeo Creative Commons License 2009.04.09 0 0 74
Nem baj, amíg észreveszik, majd elírogatok magamnak itten.
IndiaRomeo Creative Commons License 2009.03.31 0 0 73
Pilóta egyszeregy:

- A repülőgép orra mindig előre mutasson!
- A felszállásról te döntesz. Leszállni kötelező.
- A repülés nem veszélyes. Lezuhanni veszélyes.
- Ha a magassági kormányt eltolod magadtól, lent a házak nagyobbak lesznek. Ha magad felé húzod, kisebbek lesznek. Ha sokáig így tartod, megint megnőnek.
- A gép elején lévő propeller csak a pilóta hűtésére való. Nem hiszed? Láttam, mikor egyszer leállt, a pilóta nagyon izzadni kezdett.
- A túlélés esélye az egyenesen arányos a leérkezés szögével.
- Az egyetlen alkalom, amikor azt mondhatod, hogy túl sok üzemanyag van a gépben, ha az kigyullad.
- A sikeres leszállás az, ha saját lábadon hagyod el a gépet. A pompás leszállás az, ha a gépet mégegyszer lehet használni.
- Tudod, hogy fejjel lefelé értél földet, ha teljes erőből kell a motort bőgetni, hogy a hangárba mehess.
- Mindig gondolkozz! Valami nagyon fontosat biztos elfelejtettél.
- A fel- és leszállásaid számát próbáld egyensúlyban tartani!
- A gravitáció sose veszíthet. Legfeljebb döntetlent hozhatsz ki.
- A repülőgépet a fejeddel, ne a kezeddel vezesd! Soha ne repülj oda, ahova az agyad nem ért oda már öt perccel korábban!
- Mások hibáiból tanulj! Nem élsz elég ideig, hogy a sajátjaidat mind elkövesd.
- Bármi történjék, te csak vezesd a gépet!
- A tökéletes pilóta a tökéletes ítélőképességét arra használja, hogy elkerülje azokat a helyzeteket, amikben a tökéletes pilótatudását be kellene mutatnia.
- A repülés unalmas óráit rövid pánik időszakok fűszerezik.
- Sebesség, magasság, ítélőképesség - legalább kettő ezek közül mindig kell.
- A sima landoláshoz elég három egyszerű szabályt betartani. Sajnos senki sem tudja mi ez a három.
IndiaRomeo Creative Commons License 2009.03.24 0 0 72
Ez a topic miért alszik?
b737 Creative Commons License 2007.09.05 0 0 71
Felteszem, résztvettél számos zajmérésen, innen vannak róla az átfogó ismereteid :-D
Előzmény: Törölt nick (70)
Celtis Creative Commons License 2007.09.04 0 0 69

Köszönöm az értékes tanácsokat!

 

 

Előzmény: b737 (67)
Celtis Creative Commons License 2007.09.04 0 0 68
Ez egy igen hasznos hozzászólás volt, gratulálok!
Előzmény: Airbus A320 (65)
b737 Creative Commons License 2007.09.04 0 0 67

Nnnaszóval.

 

A közlekedés által keltett zaj határértékek elfogadható szintje jogszabályban rögzített dolog. Hasonlóképpen a zajmérés módszertanához és az ebből levonandó következtetésekhez. Az általad remélt perben a bíróság sem tud más módszereket figyelembevenni a döntéséhez.

 

A légügyi hatóság nyilván élvezettel elolvassa a leveledet és beteszi a "fejünk fölött ürítik a vécétartályt" típusúak közé.

 

Amúgy meg: Lborlit minden háztartásba! Pert mindenkinek!

 

:-)

 

Előzmény: Celtis (64)
Airbus A320 Creative Commons License 2007.09.04 0 0 66
Én csak a "kerozint kiengedik" -et hallotam:))))
Előzmény: b737 (63)
Airbus A320 Creative Commons License 2007.09.04 0 0 65
Én ilyenkor mindig azt mondom ,hogy az panaszolja ,hogy milyen hangosak a gépek akik még soha nem ültek és nem is fognak repülőre ülni. Ugyanis lehet menni autóval is Angliába vagy Amerikába vagy ahová akar menni az ember de nem éri meg. Valamit valamiért.
Celtis Creative Commons License 2007.09.04 0 0 64

Az ingatlanárakban nyilván még nem mérhető a hatás, 1-2 hónapja jelentkezik a probléma. Azt pedig, hogy engem mi zavar, hadd döntsem már el én, szakértők igyénybevétele nélkül. (ez nem neked szól bado)

Az viszont tény, hogy sok a panasz. Úgy látszik túl sok laikus lakik a kerületeben. És ha igaz, hogy azért módosították az útvonalat, mert másutt, másokat zavart a zaj, akkor azért van itt valami ellentmondás, nem?

 

A panaszomat és a kérdéseimet elküldöm a légügyi hatóságnak, azután majd meglátjuk. Még per is lehet belőle.

 

Előzmény: bado (62)
b737 Creative Commons License 2007.09.04 0 0 63

Azt viszont már egyre többen tudják, és terjesztik is, (én legalább is több helyről hallottam) hogy a repülők a lakott terület fölött ürítik a wc tartályukat csak ezt a reptér szemét módon eltitkolja!

 

Erre már neked sincs érved, fogadjunk!

Előzmény: bado (62)
bado Creative Commons License 2007.09.04 0 0 62

Itt, Budatétény-Baross Gábor telep-Nagytétény kertvárosi részén az utóbbi években csak felfele mentek az ingatlanárak (vö. emberek mennek ki a városból a peremkerületekbe és az agglomerációba). Ezen ezidáig sem Budaörs, sem Ferihegy nem nagyon változtatott.

 

És az, hogy ebben a kerületben zajosak a repülők (még akkor is, ha figyelembe vesszük a lényegesen kissebb közúti forgalmat is), finoman fogalmazva is butaságnak tartom.

 

Ha valakit mégis zavarnak a kb. 6-7000' felett közlekedő légijárművek - hát tényleg nincs más választás, csak kiköltözni a civilizációból - ugyanis ez ezzel jár.

 

Ez itt egy főváros - Budapest - a peremkerületeivel együtt (és még kifelé terjeszkedijk is!). Ezt kéretik tudomásul venni.

Előzmény: Törölt nick (61)
orlóci zsuzsa Creative Commons License 2007.09.04 0 0 60
Te nyilván okos és hozzáértő vagy témában, ezért engeded meg magaradnak, hogy másokat kritizált, sőt becsmérelj. Szóval aházad felett 2000 méteren elhúzó gépek zaja nem tekinthető olyan mértékűnek, amely valódi, orvosolandó panaszra adhat okot.
Előzmény: Celtis (59)
Celtis Creative Commons License 2007.09.04 0 0 59

Köszönöm az együttérző szavakat, és hogy nem nézed ki belőlem, hogy egy repülő zaját meg tudom egy autó hangjától különböztetni.

 

Elfogadom, hogy egy egyébként forgalmas környezetben nem tűnik fel a gépek zaja, de itt egy kertvárosi részről van szó, ahol nem jár busz, és autó is csak elvétve.

Amikor az ember ingatlant vásárol, fontos szempont a környék nyugalma is. Ezt tették most tönkre azok az okosok, akik ránkeresztették a gépeket.

Ha nem zavarna a zaj, a reptér mellett vettem volna házta, ott ugyanis sokkal olcsóbb...

Előzmény: bado (58)
bado Creative Commons License 2007.09.03 0 0 58

Én is Budatétényben lakom (Baross).

Én a repülőket szinte meg sem hallom, annyira elenyésző az általuk okozott zaj, különösen, ha a közúti forgalomhoz (autó, a csatornafedélen átdübörgő busz, nyugati szélirány esetén a lent haladó vasút) képest.

 

Szerintem ez az utóbbi idők divatos hisztériája, hogy "..jaj, zavar a repülő zaja..."

 

(Note: az elmúlt években a Légügyi Hatóság többször végzett zajméréseket olyan területeken, ahonnan zajpanaszok érkeztek. Többször nem sikerült értékelhető mérést végrehajtani a környező közúti közlekedés által keltett zaj miatt - de azért a repülőre panaszkodtak :-P )

 

Ez egy nagyváros. Iparral, közlekedéssel, torlódásokkal, tömeggel. Aki itt lakik, annak ezzel tisztában kell lennie.

 

Ha magányra és csendre fogok vágyni életem során, veszek egy tanyát valahol az Alföldön. Ja, hogy ott nincs Tesco, meg soká érek be az OTP-be? Valamit valamiért.

 

Nekem is feláll a hátamon a szőr az ilyesféle hülyeségektől.

Előzmény: Celtis (56)
Celtis Creative Commons License 2007.09.03 0 0 56

Sziasztok!

 

Nem találtam jobb topicot, ezért ide írok. Baromira nem érdekel a repülés, de most sajnos nagyon is érintett lettem

Budatétényben lakom, egy (eddig) csendes családiházas övezetben. Korábban nagyon ritkán láttam repülőgépet a környéken, havonta ha egyet észrevettem.

Az utóbbi időben azonban egyre több és több gép húz el szinte pontosan a házunk felett, meglehetősen alacsonyan és ennek megfelelő zajjal. Most már ott tartunk, hogy van olyan 10 perc, amikor 5 gép is itt kolbászol össze-viszza, mintha egy reptéren lennék.

 

Egy kis háttérinfo:

http://index.hu/politika/belfold/budapest/csepel5126/

 

http://www.bp22.hu/kerulet/index.php?file=201

 

A hátamon is feláll a szőr a sok hülyeségtől. Pl. a térkép szerint Csepel felett megy az új útvonal, mégis van amelyik pontosan a fejem felett zúg el.

És hogy az éjszakai zajokat nem az utasszállítók keltik :O Talán éjszaka lábujjhegyen repkednek?

 

Egyszerűen szétb@sz az ideg tőlük. Mit tudok csinálni? Kihez forduljak?

Bernoulli Creative Commons License 2007.06.06 0 0 55
egyetértek
tököl tökéletes
van beton
fejleszteni fogják, a régi ruszki hangárokat elsöprik
és most ott állomásozik a legkorszerűbb (Diamond) kisgépes flottával rendelkező magán légitársaság (PAS)
Előzmény: Heading370 (52)
pilot x Creative Commons License 2007.04.30 0 0 54

Szia Zsalair!

 

Meglepődtem, hogy van még ember a földön, aki foglalkozik a hazai regionális repülőterek fejlesztési tervével, ti. én is ebből írom a diplomamunkámat, csak idegenforgalmi szempontból elemzek. Nekem is lenne kérésem-kérdésem, mégpedig, hogy tudnál e bármilyen anyagot küldeni, amiből dolgoztál, tudsz e jó tanácsokat adni, honnan juthatnék fejlesztési tervekhez, új információkhoz. Kérlek adj valami elérhetőséget, ahol megkereshetlek, szívesen beszélnék veled a témáról bővebben.

Köszi előre is és várom a válaszod!

 

Üdv: Hegyvári Marcell

Előzmény: zsalair (37)
Concorde Flyer Creative Commons License 2004.10.25 0 0 53

Sziasztok!

 

Sajnos egyenlőre még csak szimulátoron repülök, de remélem ez jövő nyártól változni fog. A Budaörs repülőtérről annyit, hogy szerintem már nem sokáig húzza :(

ami számomra nagyon szomorú, mert nem akarok úgy felkelni hogy az ablakomból temetőt látok.

Heading370 Creative Commons License 2002.10.30 0 0 52
Szerintem sok embert erdekelne az eredmeny! Probald meg feltenni valahogy a netre!
Azert en megis azt mondom szinte maniakusan: Tokol, Tokol, Tokol! :-)
Előzmény: zsalair (46)
Vgyuri Creative Commons License 2002.10.30 0 0 51
Az ILS is természetesen a 05R pályára kerül, ha kerül.

A hátszél a kisebbik rossz. Az vagy van, vagy nincs, és 05R pályán levő szükség esetén plussz 400 méter bizonyos szintig egyébként ellensúlyozza. Amúgy is a 05R pályánál a 230 fokról fujó délnyugati szél a hátszél, de debrecenben valami speciális helyi meteorológiai tünemény (a Kárpátok okozta reflexió?) miatt az északkeleti szél a leggyakoribb, tehát pont jó a 05 irány.

A hátszél tehát esetleges, a militáns környezetvédők nem. Ők akkor is panaszkodtak a zajra, amikor csak megirta az ujság 1994-ben, hogy majd itt fog gyakorolni 10 francia gép a műrepülő VB előtt. De végül nem jöttek, a zöldek mégis telesírták a világot. Mondjuk nem hivatalos zöld hozzászóló volt, de a sajtó még arra is ugrott, amikor valaki a tavaszi árvíz miatt Debrecenben le-felszálló, tankoló helikoptereket is sérelmezte.

Előzmény: zsalair (50)
zsalair Creative Commons License 2002.10.30 0 0 50
ILS, Debrecen: Érdekes ügy. Ha 05 irányba telepítik, arról nincs lakott terület, viszont a gépek többször kapnak hátszelet (kb.70-80%). 23-ról viszont jó a szél, de szinte a lakóházak kéményei között karistolnának be és a küszöbáthelyezés miatt kb.400 méterrel rövidebb a pálya a kifutáshoz. Melyik a kisebb rossz ?
zsalair Creative Commons License 2002.10.30 0 0 49
Vgyuri!
Köszönöm a pontos infot a műszerezettségről. Akkor az ILS-t is 05-ről tervezik telepíteni?

Bulldózerről szó sincs, sőt mindig azon vagyok, hogy minden meglévő létesítményt hasznosítsak.

Az 500 millás program, amit Te említesz feltétlenül szükséges a működőképesség fenntartásához. Pontosabban annak megteremtéséhez.
Én - ismétlem - hosszútávú tervezési programon gondolkozom, amit - lényegéből fakadóan -nevezhetsz légvárnak is. Hiszen a megvalósulás gazdasági, műszaki stb. környezete, ma még nem létezik. Terület- , település- , út-, vasút- stb. fejlesztési koncepciók, pol., gazd., társ. folyamatok alapján ki kell találni, hogy kb. milyen körülmények között működik majd, anno, amit ma találunk ki. Ha a prognozisban tévedhetünk is, még mindig kisebb hibát követünk el, mintha a mai lehetőségekhez kalibrálnánk a dolgot.
Persze megalapozott és józan tervezési programot kell készíteni. Ezen dolgozom, mert ha így sikerül, akkor pl. elfogadja a tanszék is. Ha Téged ezzel nem is tudnálak meggyőzni, vigasztalásul mondok mást: Nem kell tartanod attól, hogy tervem megvalósul. Ugyanis nem vagyok tagja annak a brancsnak, ahol a "lenyúlos" programokat gyártják. Mert a dolog így működik, sőt néha csak ezért működik, ahogyan azt Te nagyon jól látod.

Vgyuri Creative Commons License 2002.10.30 0 0 48
A 05R pályán ún. "Egy keresztsoros" bevezető fénysor van kb. 340 méter hosszuságban baloldalon PAPI stílusú 3 fokos siklópálya kijelölő lámpákal. Emellett a műszeres megközelítéshez ugyanezen oldalon 2 db NDB iránayadó is van. Eddig egyetlen gép nem tudott leszállni, az a bizonyos libiai, aki abban a pilantban ILS-sel sem tudott volna leszállni.

Természetesen rendszeres járatokhoz kell az ILS, ez nem lehet vita tárgya.

Ami az épületet illeti, a jelenlegi épület képes a forgalom 99%-ában a beléptetést megoldani az egyetlen kapun át. 80-90 utast ezen is be lehet engedni. Az 500 ortodox zsidó egy órán belül kissé húzós volt, de ennél a hatóság kiment a Tristar-hoz és a buszraszállás előtt léptette be őket. (Kiváncsi vagyok, kifelé mit csináltak volna, mert akkor poggyászmérleg, fémkereső és röntgen is kellett volna, az meg csak a stabil beépítésű van.)

Az épület megfelelő átépítésével még 2 kapu mindenképpen kialakítható, emiatt nem kell új épületet csinálni.

Az utasforgalomtól idegen elemek számára meg ott van a torony alatti jelenleg kihasználatlan épület. Tehát van itt építészmérnöki szempontból talán kevésbé mutatós, de annál hasznosabb tervezni való. (Pl. az irányítótorony megemelése iz kellene az alatta levő épület átalakítása mellé, ami szép feladat, mert még a németek építették 1944-ben és erősen salétromos.)

Én belátom, hogy a bulldózer sokkal hatékonyabb építőgép, mint a spakli. De a debreceni repülőtér azért tart ma is ott, mint 5 éve, mert a városi vezetés 3,5 milliárdos légvárakat épített, amiből, elismerem, sokkal többet lehetett volna lenyúlni, mint egy 500 millió forintos minimálprogramból.

Most már neked kell dönteni, illetve a témavezetődnek. Ha a tanszéktől KK-munkakénz megrendelték a légvár tervét, akkor a feladatod világos. Ha csak szakmai szempontok döntenek, akkor én a reálmegoldást javasolnám, mert az 500 millió még előteremthető, ha egy Ryanair-szerű üzlet végül beindulna. Ehhez debreceni illetőségű napi 80-90 utas nem lesz, de ha ez egy "hub", ami összegyűjti a Romániából, Ukrajnából, esetleg Kelet-Szlovákiából várható forgalmat, akkor nem reménytelen.

Előzmény: zsalair (46)
zsalair Creative Commons License 2002.10.30 0 0 47
Vgyuri! Te nem debreceni vagy? DRC?
zsalair Creative Commons License 2002.10.30 0 0 46
Szerintem van mit tervezni. A jelenleg felvételi épületnek használt létesítmény eredetileg az szovjeteknek épült a '80-as évek elején. Ez egy két szintes egyszerű irodaház. Terminálnak hosszútávon alkalmatlan. A jövőben arra érdemes használni, amire tervezték: a repüzem.- hez kapcsolódó szolgálatok épületének. ( Irtátok is, hogy az EU normák szerint ezeket a termináltól el kell különíteni. ) Tudom, ma még mindig ezt az épületet bővítgetik, de ez kényszermegoldás. ( Pénzhiány + volt az a HM-polgármester cirkusz a radarállomás védőtávolságával )

Én nem tudok bevezető fénysorról. Pályafények vannak. Mindegy is. A lényeg: a műszeres megközelítés feltételei hiányoznak. Gondolom főleg ezért nem vállalják be a légitársaságok Debrecent.

Úgy tudom, hogy a Ryan csak 737-esekkel repül. ( + a konkurensei is ) Akkor járatonként min. 80-90 fizető utas kellene. ( ? Ti jobban tudjátok ). Még ez is elképzelhető, de ahhoz ügyesen kell szervezni a tömegközlekedési kapcsolatokat a repülőtér körül, hogy a térség utasforgalmát "rászállítsa" a légijáratokra. Ehhez a meglévő infrastruktúrában kedvező adottságokat látok.
Ezért gondolom, hogy érdemes foglalkozni ezzel a repülőtérrel. Persze ez hosszútávú, azaz 15-20 év alatt kibontakoztatható terv. Ha kész lesz, valahogy megmutatom Nektek.



Heading370 Creative Commons License 2002.10.29 0 0 45
Debrecenben milyen tipusu bevezeto fenysor van?
Előzmény: Vgyuri (43)
Heading370 Creative Commons License 2002.10.29 0 0 44
A varosnak amelyik ra akar birni egy komoly jaratot arra hogy a repterere rendszeres jaratokat inditson, eleg komoly erofesziteseket kell tennie. En a Ryanair-rol olvastam viszonylag sokat, foleg akkor amikor beinditottak Charleroi-ra a jaratokat. A varos gyakorlatilag csak jelkepes osszegeket szamlaz, azon az alapon hogy nekik komoly nyereseguk lesz pusztan az utasforgalombol. A pontos szamokat persze nem ismerem, de feltetelezem, hogy van ott sok olyan tevekenyseg ami kozvetve nyereseget hoz a varosnak.
Ugyanez a helyzet a tobbi Ryanair bazissal: Hahn-nal, Torp-pal, Beauvais-vel.
Cserebe persze ha megy a bolt a Ryanair beruhaz, mint peldaul mostansag Prestwick-ben: ott karbantarto egyseget hoz letre, ami jo par munkahelyet jelent.
Előzmény: zsalair (42)
Vgyuri Creative Commons License 2002.10.29 0 0 43
Zsalair:

A feladatkiírás szerint a pécsi terminált kellene megtervezni, de én próbálom kikönyörögni, hogy debrecenit csinálhassam. Úgy fest, hogy sikerül.

Debrecenen mit kell tervezni. Egy terminál már van, hogy azt mivé kell alakítani, arról már van valakinek elképzelése?

Bizony, erről a reptérről is az hiányzik a legjobban, ami Tökölről. Az ILS, a bevezető fénysor és gondolom a téli üzem is problémás lehet. ( Hótakarítás napi 2-3 gépnek ?)

Debrecenben a bevezető fénysor és a pályafény megvan.

Hóeltakarító gép van a reptéren is, de szükség esetén, jó pénzért kijön az AKSD is (a helyi labancok).

Az ILS beszerzése és beépítése egyszerüen döntés kérdése. Amihez vagy állambácsinak kellene a zsebébe nyúlni. (Ami a FIDESZ-es őrvárosban manapság nem valószinű) Vagy pedig szerződésileg rögzített többéves forgalom. Na ez hiányzik.

Ha Ryanair oda (ma még) túlzás is, monjuk egy Lufi Cityline-ra már lassan megérne a helyzet.

A Lufival évek óta kerülgetik egymást a felek, de eddig nincs konkrétum, még az ezévre már bejelentett Berlin-Debrecen charter sem jött létre. A Ryanair még nem jelentkezett, de neki van a legnagyobb érdekeltsége a témában, mert az EU-ba lépés után Debrecen lesz az, mint most Graz, a schengeni határhoz legközelebb eső regionális repülőtér.

Előzmény: zsalair (42)
zsalair Creative Commons License 2002.10.29 0 0 42
:-) Köszönöm! Máris sokat segítettetek.
A feladatkiírás szerint a pécsi terminált kellene megtervezni, de én próbálom kikönyörögni, hogy debrecenit csinálhassam. Úgy fest, hogy sikerül.
Bizony, erről a reptérről is az hiányzik a legjobban, ami Tökölről. Az ILS, a bevezető fénysor és gondolom a téli üzem is problémás lehet. ( Hótakarítás napi 2-3 gépnek ? ) Ha Ryanair oda (ma még) túlzás is, monjuk egy Lufi Cityline-ra már lassan megérne a helyzet. Legalábbis nekem az a véleményem, hogy a charterek mellett egy szerény menetrendszerű regionális légiforgalommal már érdemes számolni a következő egy-két évtizedben. Persze ez főleg attól függ, hogy hogyan sáfárkodnak ( -sáfárkodom :-) ) a meglévő reptér és a város adottságaival. Mit gondoltok? Minden vélemény érdekel...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!