Miért nem kell Schumacher a McLarennek? 2000.11.06.
Formula-1 - Alexander Wurz nem babonából hord felemás cipőt (simon)
Először fogalmazta meg a Mercedes-Benz egyik csúcsvezetője, hogy miért kedvezőbb számukra, ha Michael Schumacher nem az ezüst-fekete autóval versenyez. Jürgen Hubbert, a Mercedest is birtokló DaimlerChrysler konszern autósportért felelős vezetője szerint: ,,Michael Németországban mindent és mindenki mást felülmúlna, úgy emberként, mint versenyzőként. Éppen ezért számunkra a vele szemben elért győzelmeknek kétségtelenül sokkal nagyobb értékük van, mint a vele együtt elérteknek lenne".
A háromágú csillagosok szokásos évadzáró ünnepségén Hubbert azt is elmondta, tisztában van vele, mennyire fontos Schumi a Ferrarinak: ,,Michael Olaszországban halhatatlanná vált idei világbajnoki címe által. Úgy vélem, kitölti a 2002-ig érvényes szerződését a maranellóiakkal, ám nem hiszem, hogy azután a Mercedeshez vezet majd az útja".
Az ünnepségen megjelent David Coulthard, a McLaren-Mercedes skót pilótája is, aki az évadzáró Maláj Nagydíj után a Ferrari sztárjával kötött ,,fegyverszünetet" felrúgva így nyilatkozott: ,,Idén nem Schumacher volt a legjobb versenyző. A következő versenyévad pokoli nehéz lesz a számára, hiszen én életem első, csapattársam, Mika Hakkinen pedig a harmadik világbajnoki címére pályázik".
Ebben Hubbert is egyetértett a skóttal, és részben vállalta a felelősséget az idei titulusok elvesztéséért: ,,Két olyan versenyzőnk van, akik képesek arra, hogy 2001-ben visszaszerezzék a világbajnoki címet a McLaren-Mercedesnek - persze csak akkor, ha mindketten az ideinél megbízhatóbb autóval versenyezhetnek. Három motorhibánk ellenére azonban büszkén tekinthetünk vissza a mögöttünk hagyott évadra".
Ron Dennis, a wokingi gárda vezetője azt ígérte, hogy nem kell olyan sokáig várnunk a McLaren következő világelsőségére, mint ameddig a nagy rivális Ferrarinak kellett. ,,Mindent megteszünk azért, hogy ne kelljen huszonegy évet várnunk a következő sikerünkig. Célunk a világbajnoki cím visszaszerzése!"
A McLaren-Mercedes istálló ennek érdekében igen sűrű téli tesztprogramot állított össze Coulthard, Hakkinen, valamint az egyelőre múlt heti térdműtétjéből lábadozó új tesztpilóta, Alexander Wurz számára. Decemberben, az öthetes teszttilalom lejárta után Spanyolországba költözik a tesztteam. Először december 4-étől Jerez de la Fronterában, a következő héten Barcelonában, majd karácsony előtt egy héttel ismét Jerezben próbálják ki az idei Mp4/15-ösbe beszerelt, ám már a következő évre szánt műszaki újdonságokat. A csapat minden erejével a Formula-1-re kíván koncentrálni, ezért a vezetőség úgy határozott, hogy megszünteti az idén gyatrán szerepelt Formula-3000-es juniorcsapat működését.
A Mercedes támogatásával fenntartott egység 1998-ban mutatkozott be, 1999-ben a sorozat bajnoki címéhez segítette a német Nick Heidfeldet (aki jövőre a Sauber pilótája lesz), idén azonban mindössze egy győzelemre futotta erejéből (a cseh Tomás Enge nyert Hockenheimben csapattársa, Tomas Scheckter előtt). Az F3000-es fiókcsapatot irányító David Brown távozása mellett (aki Eddie Jordan F1-es csapatához szerződött) az is megkönnyítette a McLaren vezérkarának döntését, hogy a brit F3-as bajnokságban szereplő Carlin Motorsporttal folytatott tárgyalásaik a fiókcsapat átvételét illetően zátonyra futottak.
Irvine pénzt tett Schumira
A brit Sun című lapban megjelent cikk szerint a Jaguar csapat ír pilótája, Eddie Irvine nem annyira Ross Brawnnak, a Ferrari technikai igazgatójának, mint inkább magának Michael Schumachernek tulajdonítja az olasz istálló idei abszolút sikerét. Brawnt, akit nagyra tartanak Formula-1-es körökben, a Ferrari a Benettontól csábította el, ahol 1994-ben és 1995-ben két egyéni és egy konstruktőri címhez segítette az akkor szintén Flavio Briatore által irányított csapatot.
Az angol szakember elsősorban abban különbözik hasonló beosztású társaitól, hogy rendkívül gyorsan gondolkodik, és így akár verseny közben új boxkiállási taktikát tud kidolgozni. Erre többször is volt példa az idei szezonban, amikor a Ferrarik az eredetileg tervezettnél két-három körrel később jöttek ki kereket cserélni és üzemanyagot felvenni, így szerezve több másodpercnyi előnyt.
De Irvine, aki négy éven keresztül -Ęegészen tavalyig - Schumacher csapattársa volt a maranellói gárdánál, azt állítja, hogy Brawn a német pilóta segítségével sokkal jobban tudja alakítani a taktikát, mint bármely más veresnyzővel.
A kulcs abban keresendő, hogy a német világbajnok általában több üzemanyaggal indul a versenyen, de így sem lassabb számottevően, mint a mezőny többi tagja, - elsősorban a McLarenek - és így Ross Brawn időt nyer arra, hogy eldöntse, mikor hívja ki az autókat a kötelező boxlátogatásra.
,,Amikor a McLarenek kiállnak a boxba, akkor Michael tud még menni néhány zavartalan, gyors kört, megszerezve így annyi előnyt, hogy a tankolás-kerékcsere akció után még az élre tudjon visszaállni. Ettől tűnik úgy, hogy Brawnnak, a a technikai igazgatónak köszönhető a McLarenekkel szembeni előny. Sajnálom, hogy nekem kell szertefoszlatni ezt a mítoszt, de neki nem sok köze van Schumi sikereihez" - nyilatkozta Irvine.
Az ír pilóta nagyon bízhatott Schumacher vezetési tudásában, mert ezer angol fontot (mintegy 450 ezer forintot) tehetett zsebre az évad végeztével, miután még a szezon elején arra fogadott, hogy a kerpeni pilóta diadalmaskodik a világbajnoki címért folytatott küzdelemben.