Most olvastam végig a topicot.
"Várjunk csak, ha olaj+szűrő csere is volt, akkor nem olyan nagyon sok az a 20 pénz. Az olaj kb. 10, a szűrő 2, a klíma-gáz legyen 3, és 5 a munkadíj. Nem olcsó, de nem is kirívóan drága"
Szerintem a szűrőn nem a pollanszűrőt értette, hanem a klímaszűrőt. KB 12e Ft, a klíma töltés meg általában 9-10e Ft. Lehet akkor még olcsóbb volt.
Ja az árban az olaj is benne van, pláne mivel vagy 2 deci kell bele.
Az alany : Renault Scenic manualis klimaval
A gond : a klima penesz-szagu beinditaskor, leallaskor, es amikor nem hasznalom.
A megoldas : Elöször fertötlenittettem szervizben, majd amikor ez sem segitett, visszavittem, ekkor megegyszer kifertötlenitettek. Azota (kop-kop) semmi baja. Igaz, elmondtak, hogy szaraz, meleg idöben is megerkezes elött kb. 5 perccel ki kell kapcsolni. Nedves idöben is ennyivel elötte, es nem art, ha fütessel kicsit rasegitek a szellözöjaratok szaradasara. Ez 4 honappal ezelött törtent, azota eleg soxor hasznaltam, es a szag teljesen minimalis lett (csak azert erzem, mert nagy az orrom... :-) )
Egy rokonomnak a kocsijaban (Jaguar S-Type) szinten büdös volt a klima. Ott nem segitett a fertötlenites, hanem a szellözörendszer központi darabjat (ahonnan indulnak a csövek, es ahol a paramentesitö is van) kicsereltek, azota semmi baja. Szerencsejere garis volt (a Jag 2300 DM-et szamlazott az anyacegnek)...
Érdekes, én már nem találom benne ezt az idézetet. Persze lehet, hogy elnéztem.
Igazából csak azt akartam mondani, hogy én úgy emlékszem, mintha a Focus-om könyvében benne lenne, hogy havi kb. fél órát járatni kell télen is. De lehet, hogy nincs, csak máshol hallottam.
Idézet: Olyan utalás, ill. javaslat, hogy a klímát télen is időnként be kell kapcsolni, nem található egyik autógyár használati, karbantartási utasításában sem.
Nekem egy 8 hónapos Cordobám van és az is büdös volt! Amikor hoztam el a szalonból már éreztem a szagot!!
Azóta is végig éreztem. Aztán a télen történt egy furcsa dolog! Szóval, télen is járattam pár hetente a klímát és végig olyan érzésem volt hogy nem megy. Éreztem, hogy bekapcsolt, de semmi szaga nem jött és télen megállapítani, hogy a kinti hidegtől jön a hideg vagy a klíma hűt...
Mostanában a melegebb napokon teszteltem és most sincs szaga, meg mintha nem is hűtene annyira, vagy csak kint nincs olyan meleg és én érezném rosszul?!
Az ideg már szétb.sz tőle!
nos azért vagyok igy elképedve mert vadi új a járgány:-)
az égett szag inkább égett hatás a klima büdösségében. sak akkor érzem ha megy a klima. motor szépen jár nem büdi.csak a klima olyasmi mint a rohadó égett, meg minden egyéb elegyének a szaga. kurva érdekes:-) de hogy lehet? elképesztő....
Bár csak feltételezés / mivel mindenhonnan azt hallani, hogy érdemes a klímát legalább havonta egyszer bekapcsolni/de az egy dolog, hogy 2-3 hetes egy autó. A lényeg, mikor készült, év/hó/nap a kocsi és azóta mennyit állt átadásig.
Sajna hónapok is eltelhetnek a két időpont között ami alkalmas lehet a klíma büdösödésére. A gyártás után is még heteket állhat udvaron a kocsi mire bevagonírozzák + az eladó telephelye átadásig. Viszont ha jól belegondolok a penész imádja a meleg, nedves helyeket és egy autó klíma erre cefetül alkalmas. Oszt lehet, hogy eme feltételezésem teljesen vakvágány de ez tűnik kézenfekvőnek.
A Puntoszomban /ami sokat állt/ hál'Istennek nincs ilyen gixer.
Üdv. Rikik
Talán az okozza a rohadó szagot, hogy miután a gyárban tesztelték a klímát, a nedves helyeken lerakódott némi penész (vagy hasonló). Ha ez kiszellőzik, és rendszeresen használod a klímát, akkor megelőzheted a szag kialakulását.
nos mi most vettünk épp egy Peugeot 307-et digitális klimával...tehát ilyen hőfokszabályzós bigyóval:-))
nekünk is büdös a klima időnként főleg leállitáskor és beinditáskor. mi a szar lehet büdös egy 2 hetes kocsiban????? najó nem is 2 hanem 3 hetes:-))
de mi a fene büdi? olyan kellemetlen..jellegzetes szag...nem is égett hanem olyan picit rohadó/pálló/és az égő szag keveréke...fogalmam sincs miylen mert scak itt érezni ilyet. de ez mi a fene? pedig vadi új a járgány....
Sziasztok!
Minden klímának van termosztátja, gyakorlatolag olyan mint egy frigideré, általában a kapcsolási hőfok is állítható rajta. A kompresszort ill. annak meghajtását kapcsolja. Nekem korábban egy utólag beépített Alex klímám volt, ahol a beépítő cég a garancia ideje alatt időnként beállította, hogy folyamatos működés esetén kb. 5-7 fokos levegőt nyomjon be az utastérbe. E termosztát ki-be kapcsolgatása - ha olyan helyen van az utastérben - jól halható. Egyébként ez a klíma évek mulva sem volt büdös, szemben a vadi új Ford Focus-éval amely néhány hét után a többek által leírt penészes, dohos szagot produkálta A szag klíma kikapcsolása után jelentkezett amikor az elkezdett felmelegedni, nyilván ekkor kezdtek felszabadulni a szaganyagok. Több alkalommal fujkáltak a pollenszűrő alá (ahol beszívja külső levegőt) mindenféle spray-ket a márkaszervízben ill. klíma szakszervízekben gyakorlatilag figyelemre méltó hatás néklül. (egy-egy ilyen akció 2-3000 forintomba került!) Végül az egyik klímaszervízben megnéztem a spray dobozát, kederült, hogy egyszerű frigider szagtalanító, igaz "made in USA", amitől persze ugyanolyan használhatatlan volt. Végül a megoldást az hozta meg hogy egyszerű penészoldó spay-vel csináltam meg ugyanazta fujkálást. Általában 1-2 havonta ezután is meg kellett imételni, de legalább addig jó volt.
Egyébként igaza lehet Mud Rider-nek amikor azt mondja , hogy a kondenzvíz gyüjtő tálcában megálló folyadék és kosz okozza a kellemetlen szagot.
A probléma az, hogy ez általában nehezen hozzáférhető helyen van, legalábbis a Ford Focus-nál. Én megpróbáltam a kondenzvíz kivezető csövön keresztül is a motortér alja felől kitisztítani, de reménytelen próbálkozás volt.
Az egész dolog azért volt nagyon bosszantó mert az előző Fiat Puntó-ba utólag beépített klíma soha nem volt szagos. Nyílván bizonyos konstrukciójú klímáknál meg tud állni a kondenzvíz, másoknál meg nem.
Végül eladtam a Focust (az ezernyi más baja miatt is, de ez egy másik topic), szagolja más!
Ennek a klímának csak két üzemmódja van: ON/OFF. :-)
A relé kattan (bekapcsol) majd kicsivel később kattan is kikapcsol. És ez megy folyamatosan 2-3 percenként.
a manualis es felautomata klimaknal van ugye direct meg az eco uzem.
(az eco uzem vedi ugye a mandrot, hogy ne fagyjon jegge)
nem a ebben uzemelsz amikor a szakaszos ki-be
kapcsolast hallod?
Amikor legutóbb (melegben) klímával mentem akkor teljesen jó volt. Aztán több helyről is hallottam hogy télen is érdemes használni, és akkor tapasztaltam ezt, hogy 3 percenként ki-be kapcsol. Kéne már egy jóóóó meleg nap és akkor lehetne tesztelni élesben is.
Van valami vezérlőautomatikája a klímának? Vagy csak egy relé az egész? Az nem tud úgy meghibásodni hogy ide-oda kapcsol...
Várjunk csak, ha olaj+szűrő csere is volt, akkor nem olyan nagyon sok az a 20 pénz. Az olaj kb. 10, a szűrő 2, a klíma-gáz legyen 3, és 5 a munkadíj. Nem olcsó, de nem is kirívóan drága.
Elvileg a Fordok munaális klímája mind ugyanaz.
Egyébként nekem nyáron is szakaszosan működik, egy darabig megy, aztán egy kicsit kikapcsol; pont a túlhűlés megakadályozása miatt.
Télen bekapcsolva csak a LED világit, egy pillanatra érezni, hogy mintha beröffenne a kompresszor, de úgy csinál, mintha nem csinálna semmi, kikapcsolom, szélvédőfűtés be, pára sehol :-). Különösebben nem hiányzik a téliüzem, csak amiatt voltak(vannak) kétségeim, hogy ugye télen is járatni kell,mert blablabla...
És ez valamiféle automata-kezdeménnyel ellátott tipus? Mert akkor tök jogos, hogy mivel hideg van, hamar a szabályzási tartományba kerül a hőmérséklet, ezért kapcsolgat... Nyáron meg megy mint a tökönrúgott teve:o))
Az Escortomban 'érdekesen' működik hidegben a klíma. Ha bekapcsolom, kigyullad a LED, és látszik hogy megemelkedik az alapjárat. Egy darabig így megy, aztán hallom a relétábla felől a kattanást, hogy leáll a kompresszor, csak a fűtőventillátor megy. Pár perc múlva ismét 'katt', beindul a kompresszor, emelkedik az alapjárat, stb. És ez így megy egyfolytában 10 percenként. Nem tudom eldönteni hogy ez most hiba vagy nem. Melegben nincs ilyen probléma, hűt mind a disznó.