Móricz Zs. körtér: közös állomás az 5-ös gyorsvasúti vonallal (lásd alább), közös peronos átszállási lehetőséggel
- Műegyetem rakpart - Kálvin tér (második kijárattal a Fővám tér felé) - Rákóczi tér - Köztársaság tér - Baross tér - Istvánmezei út (Dózsa Gy. út) - Hungária krt. - Bosnyák tér- Miskolci utca - Apolló utca - Újpalota, Páskomliget u.
Ehhez kapcsolódóan: 19-es, 49-es villamos meghosszabbítása Őrmezőig
5-ös gyorsvasúti vonal (budai észak-déli tengely):
Budafok, Városház tér: többvágányos állomás és MÁV kapcsolat, mely lehetővé teszi a szerelvények továbbhaladását Diósd, Érd felé, vagy közös peronos átszállási kapcsolat biztosítását Érd felől érkező MÁV elővárosi szerelvényekkel.
- Budafoki elágazás vagy Savoya park - Vegyész utca -/Fehérvári út vonalában, felszín alatt/- Kondorosi út - Andor utca - Etele út - Hauszmann utca -
Móricz Zs körtér: közös állomás 4-es metróval
-/alagút a Gellért hegy alatt/- Döbrentei tér - Clark Ádám tér -
Batthyány tér: a jelenlegi HÉV végállomás átépítése "átmenő" állomássá, kapcsolódás a szentendrei vonalhoz
- Margit híd: tovább észak felé marad felyszín alatt -
- Kolosy tér - Nagyszombat utca - /Pacsirtamező utca vonalában felszín alatt/-
Flórián tér (egyesülés a 6-os vonallal): többvágányos állomás, ahol a vonal kettéágazik (Szentendre, Békásmegyer felől érkezve az egyik irány dél-Buda felé, a másik Pestre, a Belvároson keresztül a csepeli, ráckevei vonalak felé halad)
- Bogdáni út - /fel a felszínre/ - Kaszásdűlő - Aquincum - tovább Békásmegyer és Szentendre felé
Ehhez kapcsolódóan: 17-es és 19-es villamos közötti hiányzó szakasz visszaépítése a budai rakparton (Margit híd-Batthyány tér). (A 17-es 19-es vonal további lehetséges fejlesztéséről később). Csepel-Budafoki híd megépítése, Gubacsi híd fefújítása, villamos összeköttetés Budafok, Csepel, Dél-pest között.
6-os gyorsvasúti vonal (Észak-Buda-Dél-Pest tengely):
Északon a szentendrei vonalhoz kapcsolódik, délen a csepeli és ráckevei vonalakhoz.
Belső szakasz (föld alatt): Flórián tér(elágazás az 5-ös vonaltól) - Margitsziget - Lehel tér - Oktogon - Astoria - Kálvin tér - Boráros tér -
Lágymányosi híd(Soroksári út): Elágazás Csepel illetve Pesterzsébet, Soroksár felé.
Miért nem megy Gazdagrétig? Miért épül állomás a Fővám téren? Minek külön állomás a Möriczra és a Bocskaihoz? Miért nem többvágányos állomás épül a körtér és a Bocskai út között, amely lehetővé teszi a vonal elégaztatását Budafok felé (vagy fonódását egy észak-dél budai vonallal)? Miért nem a Műegyetem rakparton áll meg a Gellért tér helyett? Miért buszvonal sűrűséggel építenek állomásokat, miért nem gyorsvasútnak építik?
Ha a szerelvény érkezéséig hátralévő idő jelenne meg a kijelzőn, a vezető abból is látná ha nem megfelelő időben érkezik a megállóba. Hiszen optimális esetben 0 percet mutat az óra amikor megérkezik a metró.
Ez így működik külföldön is, amerre jártam mindenhol.
Mi a feltétele a MILLFAV -nál, hogy valaki vezethesse a földalattit? Csak a 2.-es és a 3.-as vonalról volt szó, tudtommal a MILLFAV pedig különbözik azoktól (áramszedőn veszi fel az áramot,stb...)
Tudja valaki, hogy mit csináltak felújítás címén a 2-es metró Stadionok - Örs vezér tere közötti szakaszán három hónapig? Lehet, hogy komoly munkát végeztek, de látható nyoma nincs, leszámítva a lemezeket a sínszálak között meg a támfalat a Pillangó utca után. Még új feliratra sem tellett a volt Népstadionnál, csak "O" meg "K" betűkre. Az Örs vezért sem építették át úgy, hogy a kocsiszínbe álló vonatok a harmadik vágányra tudjanak behaladni. Azon a szakaszon lesz még valami, vagy ennyiben kimerült a rekonstrukció?
Szvsz elméletileg megoldható lenne a dolog, de a vegyes üzem valszeg annyi gyakorlati problémát vetne föl, hogy nem hinném, hogy eszmefuttatásnál bárki is tovább ment volna ezügyben.
"Ha elfér az alagútban a felsövezeték, + a szedö, és a padlómagasságuk is közel megegyezö, illetve megoldható a kényszer csatolásuk, akkor mi az akadálya?"
Igaz, erre mondjuk nem gondoltam, hogy a felsővezetéket kell berakni az alagútba... :))) Hajjaj... Asszem komoly problémák léptek fel nálam... :)
Bár még fennáll a kérdés, h a felsővezeték zavarja-e a metrót ill. a 3. sín a villamost, de ezekre a választ nem tudom...
"Ahhoz, hogy metró és villamos egy alagútban álljanak meg, ahhoz megegyező áramellátás kell"
Miért? Ha elfér az alagútban a felsövezeték, + a szedö, és a padlómagasságuk is közel megegyezö, illetve megoldható a kényszer csatolásuk, akkor mi az akadálya?
(Persze a bürokratákon kívül.)
"h 1 villamos nem fér be a MILLFAV alagútjába. "
De a millfav megfelelö áramszedövel, és sinfékkel ki tud jönni a gödörböl.
Nem, nem és nem. Hogy miért? Nézd meg a városfejlesztőket...
Ahhoz, hogy metró és villamos egy alagútban álljanak meg, ahhoz megegyező áramellátás kell. Namost egy villamos soha sem fog közlekedni 3. sínről, és Bp-n egy jó darabig nem lesz igazi LRT... :(((
Bár, ha M1 is most ide tartozik (ami viszont félig LRT), akkor elképzelhető, de egyenlőre semmi sem indokolja, és nekem az rémlik, h 1 villamos nem fér be a MILLFAV alagútjába.